Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


darjez

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
A bzdura :) Akurat w f11 odpiecie wtyczki nie daje 100% pewnosci iz jest to reduktor. Te same objawy daja zle opony, zle opony + felgi, przedni badz tylny dyfer. Z drugiej strony, tak wszyscy placza na ten xdrive, a tu, prosze, silnik ponad 300ps, 190tys km i dopiero sie skrzynka rozleciala.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

papik jeszcze jedno pytanie,podkładki dystansowe mam 1mm i powiedz w razie wypadku lepiej ustawić 1.5mm czy 2.5mm ?

 

Wszystko jedno i tak kalibracja sobie z tym poradzi. Nowe tarczki maja 2.1mm grubosci, stare po 300kkm od 1.6-1.8mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witajcie,

POdepne sie pod watek. Moze ktos mnie oswieci-mam 190 tys przelatane w 535D, f10. No i problem do rozwiazania, a raczej dwa. Pierwszy -wyje, przypuszczalnie skrzynka rozdzielcza- w zakresie 50km/h-130/km/h. Drugi to cos na kształt pstrykania przy skrecaniu. Chodzi mi o mozliwa podpowiedz- co jest nie tak. Majstry w mojej okolicy nie chca sie podjac, a taki co chce, ceni sie jak ASO. Moze ktrorys z Szanownych Forumowiczow sie podjemie boju?

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
To jest F15. Byłem dziś w ASO, żeby zdiagnozować. Przejechaliśmy się i akurat udało mi się to wywołać dziś, tylko ze tym razem zrobiła się choinka - pełno błędów na kokpicie. Po wyłączeniu silnika i włączeniu, wszystko Ok. Mam wydruk z komputera:


57-F15-A35-9-CD5-4972-894-B-89110-D1-A6693.jpg


W ASO mówią ze skrzynia do wymiany, ale mam nadzieje ze się mylą... Czy komuś to coś mówi? Myśle żeby:


- wymienić olej w skrzynce rozdzielczej

- czy wymieniać olej w skrzyni?

- odpiąć napęd na przód i zobaczyć jak będzie

- wymienić słynna zębatkę (jak jest w tym modelu)

- poczekać do wymiany kół na letnie, bo zaczęło się to pare tyg po wymianie na zimowe. Aczkolwiek opony są z jednego kompletu.


Chętnie skorzystam z pomocy w Krakowie lub okolicach. Najlepiej południowe regiony.

 

W moim przypadku to była jednak skrzynia biegów do wymiany (auto 90k km!). Reduktor był w porządku. Po wymianie skrzyni i sprzęgła auto jeździ już kilka miesięcy bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Chyba dopadło i mnie. Objawy stukanie pod fotelem pasażera lub kierowcy . Przy zmianie biegów lub szarpaniu gazem. Stuki jak by coś luźne było. Olej w skrzynce wymieniony , stary był bursztynowy bez widocznych opiłków. Po wyjęciu bezpiecznika 26 cisza jak makiem zasiał . No może coś minimalnie podstukuje ale jest 90% lepiej. Czy czeka mnie remont skrzynki czy to może być coś innego? Błędów na komputerze nie wyświetla żadnych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

Problem z moją X3 F25 3.0D wydaje się być zbliżony do przedstawianych w tym wątku, ale proszę jeszcze Was o opinię. Podczas skrętu przy cofaniu czuję mocne przeskoki, szarpnięcia, walenie :shock: zaznaczę, że dzieje się tak na zimnym silniku jak się rozgrzeje ciężko jest wywołać podobny efekt. Podczas ruszania do przodu na skręcie czy samochód zimny czy ciepły brak dolegliwości, albo nie zwróciło to mojej uwagi w każdym razie tego nie słyszę. Olej w skrzynce VTG wymieniony około 1,5 roku temu, obecny przebieg 100 tyś, koła oryginalne BMW 20" dedykowane do tego modelu tył - 275/35 ZR20 przód - 245/40 ZR20 (letnie) Michelin Pilot Super Sport z gwiazdką. Czy ponowna wymiana oleju plus adaptacja ma sens czy to już tylko przedłużanie agonii mechanizmu?

Jaki dokładnie nr bezpiecznika w tym modelu muszę wyjąć żeby sprawdzić czy ma to związek ze skrzynką rozdzielczą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich


Mnie również dopadł przypadek związany z szarpaniem podczas przyśpieszania.

Samochód sprowadzony. ( wyświetlał się błąd 4x4 ), nie sprawdziłem błędu tylko skasowałem.

Do dnia dzisiejszego, żadna kontrolka się nie zapala.


BMW F34 335i xd


Na zakrętach nic nie wyczuwam, w miejscu skręcając max. prawo lewo również bez objawów. (koła 245/35 R20)


Głownie przyśpieszając wrażenie przeskakiwania tylnego mostu, szarpania.


Poradzicie coś ? czy skazany jestem odgórnie na regeneracje za 3000 tyś zł :cry:

( podnośnik mam, laikiem aż takim nie jestem, mógłbym ewentualnie reduktor zdemontować i otworzyć )


Z tego co wyczytałem reduktor jest ATC 35L, podobno przypadek słynnej zębatki rozwiązano.


Żadnych adaptacji nie robiłem, jest szansa że coś może pomóc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest możliwość odczytania impulsów z czujników abs w czasie jazdy ?

Od tego bym zaczął, można zobaczyć wtedy dlaczego xdrive próbuje coś korygować i czy w ogóle coś koryguje i problem jest w skrzynce rozdzielczej ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Ktoś coś...

u znajomej w E83 z 2006 2 tygodnie temu zmieniony olej w rozdzielaczu na ravenol... w zasadzie zmieniany raz w roku dla świętego spokoju.. dziś przy użyciu delphi chciałem przeprowadzić adaptację ( w poprzednich latach nie było z tym problemu). Nie udało się. Komunikat o braku możliwości zakończenia kalibracji. pojawiła się oczywiście choinka i błąd 54C4. po skasowaniu go pojawił się błąd 5F3A najpierw stały później nieciągły i pomimo kasowania pojawiał się znowu. W międzyczasie raz się pojawił 5DEA. Po skasowaniu go nie pojawił się ponownie. Pierwsza myśl: spalony silniczek albo wytarta zębatka... po uruchomieniu zapłonu silniczek kręci, rozebrana zębatka- stan wzorcowy. Doczytałem się o problemie powiązanym czyli czujnikiem skrętu ale ten działa i wskazania widać w podglądzie. Jakieś pomysły? rady? A może ktoś z okolic Wisły, Ustronia Cieszyna czy Bielska ma Inpę lub sensowny kabelek i program do kalibracji ATC po wymianie oleju żeby przeprowadzić kalibrację do końca..

Post długi i dzięki za przeczytanie go

Pozdrawiam




edit:

Temat ogarnięty: wielu się głowiło i podpinało swoje kabelki. problem okazał się mechaniczny: WYTARTE TARCZE w reduktorze poniżej minimum i napęd nie umiał się dopiąć. Po wymianie auto jak z salonu :D

Edytowane przez baca21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć Wszystkim,


Jestem posiadaczem X3 e83 3.0d z 2004 . Kilak dni temu dopadła mnie słynna zębatka ( 3 ikonki błędów 4x4, ABS i hamulec ) zakupiłem zestaw naprawczy plastikowej zębatki i zleciłem wymianę w nastawniku mojemu mechanikowi. Operacja się udała i 3 ikonki zgasły ale po zaczytaniu błędów pozostał jeden 54C8 - 54c8 class resistance at actuator . Po skasowaniu wraca on po ponownym uruchomieniu auta. Po przeczytaniu forum doszedłem do wniosku że to prawdopodobnie nieskalibrowany nastawnik. Przekazałem tą informacje mechanikowi i za pomocą komputera Bosch proces kalibracji przebiega OK po czym po ponownym uruchomieniu samochodu błąd wraca. (co może powodować taki stan rzeczy?) Dodam że nie pala się już ikonki a samochód jeździ sprawie (nie zauważyłem nic niepokojącego) Jestem umówiony na podpięcie do komputera BMW za kilka dni ale czeka mnie trasa ok 200km w najbliższych dniach i pytanie czy mogę jeździć z takim błędem? Czy brak kalibracji może uszkodzić napęd?


dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam


HEJ


dodaje mały update sytuacji bo może komuś pomoże.


Słynna zębatka została wymieniona ale błąd wracał. Okazało się że mechanik zapiął niedokładnie jedną z wtyczek przy nastawniku, ponowna kalibracja przeszła OK i się udało.

Edytowane przez Batonowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam


U mnie w F25 po wymianie oleju i po kalibracji ISTA+ pokazuje tak jak w załączniku. Czy to znaczy, że nic nie da się już zrobic i VTG do regeneracji?


https://ibb.co/vhXxLg5


Wartość kalibracji po kalibracji: 22,1 stopnia

Różnica z poprzednią wartością kalibracji : -1,3 stopnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Cześć, witam wszystkich, jest to mój pierwszy wpis więc proszę o wyrozumiałość.

Ja dalej w temacie x83 3.0 si trochę poczytałem ale brakuje mi inf.może ktoś pomoże.

Błędy odczytane:

54C6 - pogorszenie parametrów oleju

5462 - siła na siłowniku zmiany biegów lub sprzęgła zbyt wysoka

5463 - usterka układu mechanicznego

5f3a - skrzynka rozdzielcza usterka wewnętrzna

No i oczywiście te trzy wspomniane wcześniej kontrolki

4x4, ABS, hamulec też się zapalają np. przejeżdżając przez próg zwalniający czy też ruszając pod górkę, czy przy dodaniu mocno gazu. Po wyłączeniu zapłonu gasną no ale w podanych wyżej przypadkach ponownie się zapalają. Zauważyłem jeszcze że zaraz po zgaszeniu auta słychać taki dźwięk strzelający co by wskazywało na tą słynną zębatkę. Czy może mi ktoś odpowiedzieć czy wymiana zębatki i oleju pomoże czy muszę szykować się na coś jeszcze. Auto ma przejechane 230 tys. Jest z 2006 roku. Jeżeli chodzi o olej to DTF -1 BMW bez wątpienia a jeżeli chodzi o zębatkę to jaką? bo jest tego mnóstwo też oryginał czy polecacie coś innego

Pozdrawiam Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie a czy miał ktoś z was przypadek sklejenie się tarczek i zablokowanie na stałe przedniego napędu? F25 skrzynka ATC45L

Efekt na skręconych kołach blokuje się i stawia opór, olej wymieniony czarny, odłączenie silnika nic nie daje,adaptacja przechodzi i nic nie daje, błędów brak, podniesienie auta i kręcenie przednim kołem - oba się kręcą, dopiero odkręcenie przedniego wału i wszystko wróciło do normy.

Dziś zamawiam nowe tarcze sprzęgłowe, jutro skrzynka na stół i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdził bym jeszcze samą zębatkę w transferboxie - czy ona się obraca. Może silnik kręci napotyka na jakiś opór i stąd adaptacja przechodzi. Zakres obrotów podczas adaptacji jest ustalany na podstawie przepływu prądu gdy sinik sterujący napotyka na duży opór mechaniczny.


Jeśli to nie to, to nie spodziewałbym się, że tarcze się skleiły - tam są na tyle duże siły, że raczej nie ma szans. Raczej inna usterka powodująca zablokowanie transferu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdził bym jeszcze samą zębatkę w transferboxie - czy ona się obraca. Może silnik kręci napotyka na jakiś opór i stąd adaptacja przechodzi. Zakres obrotów podczas adaptacji jest ustalany na podstawie przepływu prądu gdy sinik sterujący napotyka na duży opór mechaniczny.


Jeśli to nie to, to nie spodziewałbym się, że tarcze się skleiły - tam są na tyle duże siły, że raczej nie ma szans. Raczej inna usterka powodująca zablokowanie transferu.

rozumiem chodzi o zębatką silnika sterującego, czy o zblokowaną jakąś zębatkę wewnątrz skrzynki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.