Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


darjez

Rekomendowane odpowiedzi

Myślę o reduktorze I silniczku. Czy w reduktorze powinna obracać się w dwie strony prawo i lewo, czy tylko w jedną?. I po demontażu solniczka, I odpaleniu auta,(oczywiście z podłączonym zasilaniem do silniczka), silniczek powinien kręcić w lewo czy w prawo. Czy ma to jakieś znaczenie? Edytowane przez Hobbista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

W reduktorze: tylko w prawo max. 90 stopni.

Silniczek pracuje w dwie strony, po stacyjce, najpierw w lewo następnie w prawo, oczywiście patrząc na zebatke silniczka z przodu, po zdemontowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za szybką odpowiedź. Oznacza to że mój reduktor jest dobry, a silniczek sobie robi żarty i kręci się tylko w prawo, raz o jakieś 90° potem znowu po 3-4sekundach o jakieś 30°. A po złożeniu wszystkiego i odpaleniu samochodu wyskakują 3 kontrolki i błąd silniczka w inpie. A to chyba znaczy że silniczek jest całym sprawca. Dziękuję bardzo za pomoc. Ostatnia odpowiedź bardzo dużo mi powiedziała. Pozdrawiam. :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie koniecznie. Silniczek próbuje sprawdzić kalibracje i kreci w prawo, później znowu w prawo a ze nie ma oporu zatrzymuje sie i wywala błąd. Ja pisałem jak sie zachowuje silniczek spięty z reduktorem. Zasada jest zawsze taka sama, jeśli chodzi o sprawdzenie reduktora, przechodzi programem kalibracje jest ok, nie przechodzi, do naprawy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po rozebraniu silniczka I wyciągnięciu zebatki, zauważyłem że wygląda dobrze od strony ślimaka, ale niestety była obrobiona w środku. Na łączeniu z drugą plastikowa zebatka wchodząca do reduktora. Tak że miałeś racje. Obrobiona zebatka nie stawiała oporu. Zamówię nowy komplet, wymienię, zrobię adaptacje/kalibracje za pomocą isty i zobaczymy czy problem zniknie. Dziękuję bardzo za pomoc kkx5. :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z tym,że od pewnego czasu szarpanie na 2 i 3 biegu znacznie się nasiliło,a przy skręcie na 1 biegu słychać łupnięcie jakby ktoś brechą po podwoziu uderzał zwracam się z prośbą o podanie adresu kogoś kto zajmuje się naprawą skrzyń x drive w rejonie śląska/małopolski.

Ewentualnie mógłbym po prostu wysłać cały rozebrany element do godnego polecenia warsztatu.

To szarpanie przy powrocie z wakacji ciągnąc łódź było tak duże, że myślałem,że bez lawety się nie obędzie:) Całe szczęście udało się jakoś dokulać.

Za wszelkie sugestie będę wdzięczny.

Kubica GO!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czestochowie masz co najmniej 2 warsztaty ktore sie w tym specjalizuja. Np. Gearmar.

Poszukaj opini. Osobiscie nie kozystalem ale kupowalem od nich czesci do naprawy. Jest jeszcze stando ake to dalej jak slask czy malopolska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Po wymianie oleju w skrzyni automat, zapaliła się kontrolka od uszkodzenia skrzyni.?? Na komputerze pokazuje błąd czujnik pedału sprzegla. Wie ktoś jakie mogą być przyczyny? E83 2.5i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie, proszę o pomoc. W piątek miałem nieprzyjemny przypadek który skończył się lawetowaniem do ASO.

BMW F31 320d Xdrive z 2014 roku.

ASO mi dziś podało wstępną diagnozę: skrzynia VTG zmielona...

Podczas skrętu w lewo przy prędkości ok. 40 km/h z przodu samochodu usłyszeliśmy pojedynczy huk/uderzenie/zgrzyt i samochód stracił moc tj. Zaczął się toczyć siłą rozpędu. Dopiero po wyprostowaniu kół odzyskał trochę mocy, ale w bardzo ograniczony sposób. Silnik pracował normalnie. Przy jeździe zaczął być słyszalny dziwny dźwięk jakby buczenia tudzież rzężenia. Raz (po jakiś 40 metrach jak zjezdzalismy z drogi żeby się zatrzymać) pojawił się komunikat o utracie napędu i unikaniu szybkiej jazdy i o konieczności skontaktowania się z serwisem. Potem znikł i już się nie pojawił.

Samochód ledwo jedzie na kołach wyprostowanych + słychać rzężenie, i traci napęd i tylko się toczy jak się skręć koła. Po wyprostowaniu znowu wraca trochę napędu.

Podczas manewrowania nie da się przestawić z D na P ponieważ pojawia się komunikat że należy zatrzymać samochód (samochód oczywiście stał).


Co sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety faktycznie zmieliło ten cały rozdzielacz VTG.

Samo Aso mi poradziło żeby brać regenerowaną (nowa to koszt obecnie 12k zł...). Dziś dzwoniłem do firm z Częstochowy (https://xdrive-service.pl oraz http://www.gearmar.pl/ ) i Wrocławia (stando) - ceny zbliżone. Pytanie czy ktoś miał doświadczenia z ich "produktami"? Będę wdzięczny za recenzję od kogo brać. Dodam, że kupuję wysyłkowo i montować mi to będą w Gdańsku więc jakość regeneracji ma dla mnie duże znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w końcu wziąłem zregenerowaną z Gearmar, bo mieli od ręki a brzmieli jakby się znali na temacie. Pozytywne wrażenie miałem też z rozmów ze Stando.

Przy montażu skrzyni z Gearmar mechanicy nie powiedzieli złego słowa (a chyba chcieli się do czegoś przyczepić ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam otóż mam problem z moim Bmw x3 2.0 z roku 2005. Problem polega na tym iż podczas jazdy wyświetla się kontrolka na panelu 4x4 następnie abs i kontrolka ręcznego. Autem szarpie jakby hamowało przy cofaniu(jak świecą się kontrolki). Problem znika po zgaszeniu auta i powtarza się co jakiś czas . Ktoś coś doradzi ? Podczas jazdy przy 2 , 3 biegu od czasu słychać takie przejścia stuki. Przebieg 230 000km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam to nie koniecznie może być skrzynka rozdzielcza może być czujnik abs musisz podłączyć pod komputer z programem bo tak to tylko gdybanie

 

czujnik abs chyba nie. Przy czujniku byłoby drgania przy włączeniu się tych kontrolek ? albo podczas jazdy takie dziwne przejścia na drugiem i trzecim biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy czujniku byłoby drgania przy włączeniu się tych kontrolek ? albo podczas jazdy takie dziwne przejścia na drugiem i trzecim biegu.

 

Nie spotkałem się nigdy z takimi objawami przy czujniku ABS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy czujniku byłoby drgania przy włączeniu się tych kontrolek ? albo podczas jazdy takie dziwne przejścia na drugiem i trzecim biegu.

 

Nie spotkałem się nigdy z takimi objawami przy czujniku ABS

 

bardziej można stawiać na tą "plastikową" zębatkę w reduktorze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przy czujniku byłoby drgania przy włączeniu się tych kontrolek ? albo podczas jazdy takie dziwne przejścia na drugiem i trzecim biegu.

 

Nie spotkałem się nigdy z takimi objawami przy czujniku ABS

 

bardziej można stawiać na tą "plastikową" zębatkę w reduktorze ?

..taaaak, plastikowa zebatka bedzie szarpala Tobie calym autem :mad2: Przestancie zadawac idiotyczne pytania na forum w stylu, mam malo powietrza w kole, co mam zrobic?.... diagnostyka to podstawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.