Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


darjez

Rekomendowane odpowiedzi

Może źle się wyraziłem "oryginał Bmw" bo miałem na myśli przewód firmy Paco zdaje się - w trzech sklepach motoryzacyjnych stwierdzili, że to jest używany na pierwszy montaż więc tak pomyślałem. Jak narazie wszystko działa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Było tu kiedyś pisane o wymianie łożysk i spotkałem coś takiego

http://skleponator.pl/clickOffer/f31f9390684b0f5b09e1a9bab75ec110

I tu jest moje pytanie czy to jest godne uwagi ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie, u mnie troszkę inne objawy.

Nie wyskakują kontrolki, po wymianie oleju na nowy jakiś czas temu ustało szarpanie przy mocnym przyspieszaniu, nie ma też szarpnięć przy delikatnej jeździe parkingowej.

Występuje natomiast szarpanie przy zmianach biegów (skrzynia automat). Szczególnie daje się to odczuć przy hamowaniu (zrzucaniu biegów w dół) oraz przy ostrym ruszaniu ze skrzyżowania gdy samochód jeszcze do końca się nie zatrzymał.

Walczę z tym już od dłuższego czasu, ale bardziej skupiałem się na automacie, silniku lub DSC.

Ostatnio w końcu odpiąłem wtyczkę od ATC400 i pojechałem się przejechać. Okazało się, że nie to auto.....

 

I teraz pytanie..a właściwie to trzy:

1. Czy poprawa po odpięciu wtyczki daje 100% pewności, że winny jest reduktor?

2. Jakie uszkodzenia wewnątrz reduktora mogą powodować takie objawy? Czy standardowo łańcuch i łożyska czy może jeszcze coś więcej jak tarcze cierne lub "lapki"

3. Szarpie przy redukcji czyli...przy redukcji biegów reduktor zapina napęd również na przód? Czy to jest normalne zachowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lustek zadałeś trzy pytania :

 

Ad1. Nie tylko ATC400 może być winna za poszarpywania ale np duża różnica pomiędzy przyczepnością opon pomiędzy przodem a tyłem oraz duża różnica obwodu zewnętrznego pomiędzy oponami przodu i tyłu, nie wspominając o zbieżności.

 

Ad2. Jeśli chodzi o wewnętrzne uszkodzenia to teoretycznie może być wszystko a co jest najkosztowniejsze to czas całej operacji tj wyjąć skrzynkę rozebrać , następnie poskładać zaleć olejem.Zazwyczaj sam tego nie zrobisz . Więc w takiej sytuacji to by należało by najpierw znaleźć dobre sprawdzone źródło zaopatrzenia w niezbędne podzespoły jak łożyska , łańcuch itd. Już tu było opisywane. Zawsze można wysłać skrzynkę do specjalisty.

 

Ad3. w opisach o napędzie: teoretycznie to przód jest stale zapięty na 40% mocy a tył na 40% mocy a ten rozdział mocy się zmienia w zależności od przyczepności opon , jak odpiąłeś wtyczkę od skrzynki to wszystko idzie na tył .

Mieliśmy tu na forum wpisy że przód jest tylko dołączany w razie potrzeby , hmm... sam byś musiał poczytać fachową literaturę

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym ze zbieżność i geometria ustawione. Opony zarówno letnie jak i zimowe po 1 sezonie. Felgi 4 x 8 cali. Na lato 4x235 na zimę 4x215. Opony tych samych Marek, produkcja ten sam tydzień roku.

 

Reduktor mam zamiar rozbierać sam ze szwagrem. Czesci z midparts.com.pl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To naprawa samemu wyjdzie wiecej niz danie firmie do regeneracji. Samo sprzeglo to koszt 2000zl...Lancuch to 900zl...Z mojego doswiadczenia jakos nie pasuje mi to na reduktor. Bardziej problem z dyfrem badz skrzynia biegow. Mialem kiedys taki przypadek, bardzo podobny. Wymieniony reduktor na nowy szarpal wiecej niz stary. Auto z automatyczna skrzynia, jak twoje. Okazalo sie ze winowajaca byla skrzynia biegow. Po zdjeciu reduktora zobacz czy walek ze skrzyni kreci sie lekko w dwie strony. Jesli nie, wysypalo sie lozysko wewnatrz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pospieszyłem sie niestety:( dzis trochę pojezdzilem na rozlaczonym xDrive i słabiej ale czuć te szarpnięcia...

Ku..a juz mi brak pomysłów. Łącznik elastyczny ok, wszystkie tulejki zawieszenia ok. Jedyne co to ostatnio odkryłem ze prawa poduszka silnika jest chyba z innego modelu bo powinna byc z wpinanym podciśnieniem a umknie jest bez, a wężyk zaślepiony przyczepiony jest obok. Może to miec jakieś znaczenie?

 

Skrzynia tez została rozebrana i sprawdzona w firmie teo motors pod poznaniem. Ponoć skrzynia wyglada jak nowa. Tylko jedna tarcze cierna wymienili. Mechatronik, konwerter sprawdzony na maszynach. Ostatnio tez aktualizowalem cały samochód.

 

Jak ostatnio na windzie kolega rozpędził samochód i pościł gaz żeby samo biegi zrzucało to chciało skrzynie z podłogi wyrwać przy redukcjach....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

w zagranicznym forum pojawila sie informacja : BMW oferuje " Zestaw naprawczy serwosilnika"

 

http://fs5.directupload.net/images/160519/p9uhjfii.png

 

w katalogu BMW Nr. 27_0110

http://fs5.directupload.net/images/160519/lytqet3l.png

 

http://fs5.directupload.net/images/160519/57s9e4kk.png

 

Lista czesci

http://fs5.directupload.net/images/160519/4d82oqmv.png

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie o łańcuch zastosowany w atc400: w katalogu znalazłem dwa : BMW X3 — Single Speed Case with TOD (ATC 400) .375 Pitch x 1-1/4 W x 80 Pitches - RJ 03-Up HV-086

oraz BMW — Snubber used with ATC 400, ATC 500 Short Snubber Design 03-Up HVS-072 wq mnie jest to ten pierwszy ale będę część ściągał chyba ze stanów i nie chciałbym kupić czegoś co nie będzie zgodne z moim x3

 

Podpowie ktoś fachowo?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

ale będę część ściągał chyba ze stanów :duh:

 

.... zadzwon i zapytaj :cool2:

 

http://sklep.ediparts.pl/lancuch-reduktora-p-1037.html?osCsid=25bf9f9919b84e33a24394759feadef3

http://allegro.pl/atc400-lancuch-do-reduktora-bmw-x3-x5-03-up-i6187189147.html

 

 

BMW X3 Transfer Case Chain

 

BMW X3 Transfer Case Rebuild

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie poratujcie

Szarpanie w okolicy 1400 obrotów - tylko gdy jedziemy ze stałą prędkością (nie przyspieszamy).

Koła i rozmiary OK

Zębatka OK - odpięty także napęd na 4x4 i także szarpie.

 

Gdy zimny szarpnie bardzo słabe lub nie ma - gdy się zagrzeje szarpie mocno.

Błędów w komputerze brak

Jedyne do czego idzie się przyczepić to ciśnienie pompy paliwa - jest troche za słabe - poza tym cisza na komputerze.

 

Macie jakieś pomysły ? Szkoda mi wyrzucić 500zł na pompę tylko po to aby wykluczyć jedną z możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Panowie poratujcie

Szarpanie w okolicy 1400 obrotów - tylko gdy jedziemy ze stałą prędkością (nie przyspieszamy).

Koła i rozmiary OK

Zębatka OK - odpięty także napęd na 4x4 i także szarpie.

 

Gdy zimny szarpnie bardzo słabe lub nie ma - gdy się zagrzeje szarpie mocno.

Błędów w komputerze brak

Jedyne do czego idzie się przyczepić to ciśnienie pompy paliwa - jest troche za słabe - poza tym cisza na komputerze.

 

Macie jakieś pomysły ? Szkoda mi wyrzucić 500zł na pompę tylko po to aby wykluczyć jedną z możliwości.

 

Moj tez szarpie i na komputerze nic nie pokazuje.

Szarpie w jezdzie w takim szybszym korku na 2-3 biegu przy obrotach ok1100.

Nie szarpie zawsze i szarpie w roznym stopni, ale nie ma zasady czy jest zimny czy cieply.

 

co sugerowac mechanikowi? (tylko bez przesady, bo oni chyba nie lubia jak im sie cos sugeruje)

 

I wydaje mi sie ze silnik dziwnie brzmi, tj tak jakby mial za duzo basow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez szarpie przy stalej predkosci niweluje to minimalne dodanie lub ujecie gazu. Stawiam na luzy na przegubach,wale itp.Noga nie zawsze jest stabilna i minimalnie moze drgać.Problem nie wystepuje na tempomacie.Moze u Ciebie to samo.

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tempomat to za wolno bo z reguły największe szarpnięcia są jak kolega wyżej pisał przy małej prędkości an 2-3 biegu taki szybszy korek.

Bardziej stawiam jednak na coś z paliwem, wtryskiem, pompą niż jakieś przeguby.

Jeżeli ktoś może pomóc lub coś rozwiązał dajcie znać.

Ja chyba spróbuję z przepływką i pompą paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pomocy! jestem szczęśliwym posiadaczem x3 od 4 miesięcy i czytałem już troszkę o słynnej zębatce lecz nie przypuszczałem że ten problem dopadnie mnie tak szybko. Wczoraj przy jeździe po trasie ze stałą prędkością 120 km/h usłyszałem pisk komputera a następnie zapaliły się kontroli 4x4, abs i ręczny. Zjechałem na pobocze i z odrobiną nadziei zgasiłem i odpaliłem silnik, niestety nic to nie dało. Nieco później po dłuższym postoju (ok 10min) kontrolki dalej się świeciły i wygląda na to że przedni reduktor został odłączony ponieważ przy ruszaniu czuć lekki opór na przedniej osi (tylko przy ruszaniu, po rozpędzeniu auto jedzie normalnie). Dodam że olej w centralnym dyfrze był wymieniany zaraz po zakupie (4 miesiące temu) i że widniały w nim małe drobinki metalu. I tu rodzi się moje pytanie: od czego zacząć naprawę i czy mogę przejechać autem w takim stanie 200 km do mojego mechanika? :cry:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pomocy! jestem szczęśliwym posiadaczem x3 od 4 miesięcy i czytałem już troszkę o słynnej zębatce lecz nie przypuszczałem że ten problem dopadnie mnie tak szybko. Wczoraj przy jeździe po trasie ze stałą prędkością 120 km/h usłyszałem pisk komputera a następnie zapaliły się kontroli 4x4, abs i ręczny. Zjechałem na pobocze i z odrobiną nadziei zgasiłem i odpaliłem silnik, niestety nic to nie dało. Nieco później po dłuższym postoju (ok 10min) kontrolki dalej się świeciły i wygląda na to że przedni reduktor został odłączony ponieważ przy ruszaniu czuć lekki opór na przedniej osi (tylko przy ruszaniu, po rozpędzeniu auto jedzie normalnie). Dodam że olej w centralnym dyfrze był wymieniany zaraz po zakupie (4 miesiące temu) i że widniały w nim małe drobinki metalu. I tu rodzi się moje pytanie: od czego zacząć naprawę i czy mogę przejechać autem w takim stanie 200 km do mojego mechanika? :cry:

 

odłącz dużą wtyczkę od reduktora i możesz śmiało jechać do mechanika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam następujący problem z BMWX3 - może ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem - na forum takiego przypadku nie znalazłem, E83 rocznik 2008, 2,0d, 177km – około roku temu pojawił się charakterystyczny dźwięk od strony skrzyni redukcyjnej i zaświeciły się trzy standardowe kontroli (poduszka, ciśnienie w oponach i 4x4). Odkręciłem siłownik reduktora, zębatka była wyrobiona – po przełożeniu zębatki spokój aż do tej pory. Jakieś 2 tyg temu pierwszy raz zapaliły się ponownie te same lampki (żadnych niepokojących dźwięków nie ma, żadnego szarpania, tylko lampki). Lampki zapalają się zazwyczaj na prostej, po ok. 10-20 minutach jazdy. Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu palą się nadal, jednak po odczekaniu ok. 5 i ponownym odpaleniu błąd znika. Po rozmowie z mechanikiem (Kwiatkowski Luzino), poradził, że to na pewno ponownie siłownik… udało mi się pożyczyć inny siłownik, zamontowałem jednak po ok. 15 minutach jazdy – te same błędy (poduszka, ciśnienie w oponach i 4x4).

Błędy jakie pojawiają się po zczytaniu z komputera to:

- skrzynka rozdzielcza

5462 – usterka układu mechanicznego

5462 – siła na siłowniku zmiany biegu lub sprzęgle zbyt wysoka

- kontrola stabilności

5ec1 – czujnik skrętu kierownicy, wiarygodność

5f3a – skrzynka rozdzielcza, usterka wewnętrzna

- podwozi – czujnik położenia

04 – usterka styku układu kierowniczego, działanie w trybie regulacji

 

Czy ktoś z szanownych forumowiczów spotkał się z podobnym problem? Macie może jakiś pomysł gdzie teraz uderzać?był bym bardzo wdzięczny za jakieś wskazówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze 1. usun wszystkie bledy z DSC i VTG

2. zrob adaptacje czujnika kata skretu i VTG

Jesli powyzsze nic nie pomoze - skrzynka do regeneracji. Niestety z punktami 1-2 musisz sie troche pomeczyc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za informację, tak coś czułem, że to może być jakiś grubszy temat.

Orientuj się może ktoś, do kogo (jaki mechanik) najlepiej w pomorskim z takim problemem uderzyć (chodzi ma zarówno o adaptację jak i ewentualną regenerację)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za informację, tak coś czułem, że to może być jakiś grubszy temat.

Orientuj się może ktoś, do kogo (jaki mechanik) najlepiej w pomorskim z takim problemem uderzyć (chodzi ma zarówno o adaptację jak i ewentualną regenerację)?

 

Do takiego, ktory ma doswiadczenie i sprzet. Jesli nie ma takiego, pozostaje ASO lub wycieczka poza pomorskie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolejny przypadek zabawy z zebatka...Plakac sie chce. W pomorskim jestem ja, niestety nie mam w pl takiego reduktora w chwili obecnej. W autach 2.0d po 2008 roku jest zupelnie inny. Bedzie mozliwosc zalozenia w 1szym tygodniu sierpnia. Zapraszam na priv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.