Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


darjez

Rekomendowane odpowiedzi

Ma specyfikacje a nie aprobate BMW. Sa doniesienia o Uszkodzeniach reduktorow po zastosowaniu Ravenol...

 

Aj!!

To moja skrzynka powinna juz dawno rozleciec sie :lol: :lol: ,

Ja nie wierzac w cudowne wlasciwości oleju z logo BMW oraz uwazając ,ze kogos musiała mocno główka boleć aby za litr oleju z niebieska szachownica wołac 160 zł juz prawie 4 lata jeżdzę swoja X3 ze skrzynka w ktorej jest olej Transmax Z za ok.35zł/l i wszystko działa jak talala!

Na poczatku produkcji X3 ten wlasnie olej był stosowany w skrzynce rozdzielczej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam

Jako że w moim X5 zaczyna padać VTG , załatwiłem sobie 2 rozdzielacz który zamierzam zregenerować .

Po przeczytaniu całego wątku mam pytania do ludzi zajmujących się naprawami tego elementu.

 

1. Wyczytałem tu że nie polecacie łożysk FAG oraz INA

Zalecane są łożyska ZKL.

Papik pisał też że do swojego VTG włożył łożyska SKF - jak się sprawują?

Polecacie jakieś inne sprawdzone łożyska?

 

2. Jaka powinna być grubość okładzin ciernych i przekładek w sprzęgle?

W temacie napisane jest że powinno być po 1mm okładziny na stronę jednej tarczki a ja

znalazłem na stronach sklepów sprzedających części że grubość nowej tarczki ciernej to 1,6mm

a stalowej przekładki 1,2mm (takie wartości właśnie są w sprzęgle które rozebrałem)

 

3. Sprawa łańcucha

Do X5 z rozdzielaczem ATC500 sprzedawane łańcuchy można rozpoznać po tym że mają 2 "ogniwa" w kolorze niebieskim.

W moim reduktorze właśnie taki łańcuch był założony , czy to oznacza że był on już wymieniany ? czy fabryczne

łańcuchy też mają te 2 niebieskie ogniwa?

 

Za wszelkie odpowiedzi i chęć pomocy z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, spotkałem sie z różnymi opiniami, czy w e70 przy ATC 700 jest też ta nieszczęsna zębatka. Niektórzy mówią, że tak inni, że nie. Mam ten sam problem z ikonkami na desce i xdrivem. Nic nie dział a samochód ma milion błędów z niewiadoych przyczyn.

pomóżcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jako że w moim X5 zaczyna padać VTG , załatwiłem sobie 2 rozdzielacz który zamierzam zregenerować .

Po przeczytaniu całego wątku mam pytania do ludzi zajmujących się naprawami tego elementu.

 

1. Wyczytałem tu że nie polecacie łożysk FAG oraz INA

Zalecane są łożyska ZKL.

Papik pisał też że do swojego VTG włożył łożyska SKF - jak się sprawują?

Polecacie jakieś inne sprawdzone łożyska?

 

2. Jaka powinna być grubość okładzin ciernych i przekładek w sprzęgle?

W temacie napisane jest że powinno być po 1mm okładziny na stronę jednej tarczki a ja

znalazłem na stronach sklepów sprzedających części że grubość nowej tarczki ciernej to 1,6mm

a stalowej przekładki 1,2mm (takie wartości właśnie są w sprzęgle które rozebrałem)

 

3. Sprawa łańcucha

Do X5 z rozdzielaczem ATC500 sprzedawane łańcuchy można rozpoznać po tym że mają 2 "ogniwa" w kolorze niebieskim.

W moim reduktorze właśnie taki łańcuch był założony , czy to oznacza że był on już wymieniany ? czy fabryczne

łańcuchy też mają te 2 niebieskie ogniwa?

 

Za wszelkie odpowiedzi i chęć pomocy z góry dziękuje.

 

Nikt nie pomoże?

Chyba będę musiał sam sobie poradzić metodą prób i błędów (oby ich było jak najmniej :P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Ci co na tym zarabiają nie bardzo chcą pomóc no ale to zrozumiałe a poza tym chyba nikt tej skrzynki nie remontował jest troche filmów na youtube sam jestem ciekawy jedni piszą że to proste ale jakos nikt nie chce podpowiedzieć tak samo z tym cudownym olejem do tych skrzynek :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to proste, większość warsztatów nie ma o tym pojęcia i się nie podejmują, to może wydawać się z pozoru proste. Mając dokumentację techniczną pewnie można temat ogarnąć ale mi się nie chciało kombinować pojechałem do firmy która się na tym zna i jestem zadowolony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to proste, większość warsztatów nie ma o tym pojęcia i się nie podejmują, to może wydawać się z pozoru proste. Mając dokumentację techniczną pewnie można temat ogarnąć ale mi się nie chciało kombinować pojechałem do firmy która się na tym zna i jestem zadowolony.

 

Skrzynka ATC400 jest bardzo prosta w swojej budowie i działaniu

Dla każdego warszatu co zajmuje sie naprawami a nie tylko samą wymianą- ta skrzynka to bułka z masłem.

Szczególnie dla kogoś kto specjalizuje sie w naprawach skrzyń biegów ,reduktorów,itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

Zapomniales zapytac z jakim momentem dokrecac srobki....

 

tutaj masz wszystko na ten temat :

 

BMW Workshop Manuals :

- 27 Transfer Box > 0 Transfer Case, General > 1 AZD Transfer Box In General

 

http://workshop-manuals.com/bmw/x_series_e83/x3_2.0i_n46_offrd/4_tightening_torques/27__transfer_box/0__transfer_case_general/1_azd__transfer_box_in_general/

 

- 27 Transfer Box > 0 Transfer Case, General > 1 AZD Transfer Box In General > Page 3380

 

http://workshop-manuals.com/bmw/x_series_e83/x3_2.0i_n46_offrd/4_tightening_torques/27__transfer_box/0__transfer_case_general/1_azd__transfer_box_in_general/page_3380/

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam,

 

Panowie ma ktoś namiar na dobry warsztat w Szczecinie lub okolicach ogarniający temat naprawy reduktorów, silników nastawnych,etc. w X3 ?

Za wszelkie info będe niezmiernie wdzięczny.

 

Pozdrawiam serdecznie,

Hej :)

A tak z ciekawości jakie masz objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

i jest afera.... :cry:

swego czasu w wyniku różnych czynników i okoliczności urwałem drążek kierowniczy w lewym kole i zgiąłem wahacz w swojej e83. Wszystko zostało wymienione, jednak paliła się kontrolka 4x4 (nie działało DSC i tempomat) - napęd 4x4 działał! Rozchodziło się o czujnik kąta skrętu - został skalibrowany i kontrolki zginęły. Po odpaleniu jednak wywaliło słynną kompilację 3 kontrolek i napęd na 4 off :x.

Teraz wyskakują błąd 539E - skrzynka rozdzielcza - nieprawidłowa...kasuje się i po chwili wraca. Zębatka na milion procent dobra, napęd działał do momentu kalibracji czujnika kąta skrętu....

Ktoś podpowie jakiś trop?? :cry:

e87 118d 2008r. MONACOBLAU Met. -> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=325656

e46 compact 320td 2002r. FLEMENCOROT -> http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=221546

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

mam słynny problem, pacjent to x3 2006 2,0l manual, zaswiecila mi się tylko kontrolka 4x4, tak było przez jakiś czas, obrocilem zebatke w nastawniku bo była bardzo zjechana i jest gorzej, mianowicie teraz pala się trzy, czasem uda się pare kilometrow przejechać i jest ok, a czasem po odpaleniu triada, dziwne trochę ze jak było zimno i mrozy zadziej się zapalaly, teraz praktycznie po odpaleniu. Dzwiekow zadnych niema, bynajmniej nic nie slysze, raz zgasla podczas wolnego cofania, i dwa razy slyszalem na pelnym skrecie stukniecie z prawej strony przodu ale bardzie jakby sprezyna,nie szarpie nie zgrzyta a pala się te cholerne kontrolki, olej nowy, w oleju tylko poswiata mikro drobinek metalu, w miare czysty,jakis czas temu podpieta pokazala 5f3a 5f5b 5463 5462, nie wszystkie kody rozumiem, może ktoś cos podpowie, jeszcze raz zczytac bledy?? ani kompem nie zrobiona zmiana oleju ani kalibracja nastawnika, bo nie miałem czym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami mozna, czasami nie. :) Pytanie po objawach.. szarpanie - skrzynia/zebatka.. Dodatkowo jak wylaczasz auto, to jak nie ma zebatki to jest takie charakterystyczne tyrkotanie spod auta... Zebatka wtedy na 99%. Wtedy sa tez kontrolki, ktore raz sie pojawiaja, raz nie :) I pare innych...

 

 

Czy to charakterystyczne tyrkotanie to coś takiego?

https://www.youtube.com/watch?v=4k7GtAPyB78

 

Skrzynia była robiona pod koniec zeszłego roku tzn płukanka i czyszczenie płyty? Szarpało mniej jak przed naprawą ale nadal poszarpywało jednak płynnie zaczęła zmieniać biegi i ich nie przeciągała. Opony były wtedy 4 takie same.

 

Tydzień temu jakiś c..j przebił mi 4 opony, na szybko założyłem opony ale rożne na osiach. Skrzynia nadał płynnie przerzuca biegi.

 

W niedziele miałem trasę 250km i wtedy już częściej szarpało. Na desce nic nie wyskoczyło. Przyjechałem do domu i zero problemów.

 

Wczoraj żona wyciągnęła mnie na zakupy. Droga tam i powrót z poszarpywaniem i nic więcej. Pod domem usłyszałem dziwne dzwonienie dobiegające chyba z podwozia, tak jak na filmiku wyżej.

 

Najgorsze, że auto miało "iść do żyda" a tu takie kwiatki.

 

Dodam, że pod koniec tamtego roku był jeszcze jeden problem tzn przy maksymalnym skręcie coś strzelało spod silnika, takie głuche uderzenie. Po zbieżności ustało.

 

Odczytane błędy

5eb1

5f3a

52d4

55c4

90 degrees difference of wiper to large

civic VI 1.4+>clk200k>a4b6 1.8t>x3 3.0d>e46 2.0d touring>e46 2.2 touring
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwię się, że Ciebie to jeszcze nie spotkało a na dodatek kolego to nie pierwszy przypadek w mojej okolicy. Weź na wstrzymanie. Takimi wypowiedziami nie pomagasz.

 

Wracając do tematu.

 

Co z tym dźwiękiem dobiegającym z podwozia? Ktoś w Was juz tak miał? Pytanie czy przejadę jakieś 100km by dać auto do naprawy czy wykręcić skrzynkę i tak dostarczyć do mechanika? Najpewniej do Częstochowy to odstawię.

 

Edit

 

Zaobserwowałem dziś, że te dziwne dźwięki występują tylko gdy aut stoi w miejscu z zapiętym R lub D. Już przy 5km/h dźwięki znikają.

 

Edit

 

Zamówiłem w intercarsir olej do reduktora. Zamówiony był oryginał BMW a przyszedł olej DTF1 verteilergetribeol. Transfer box. 83 22 2 409 710

Na BMWparts pisze, ze to zamiennik. Poradzicie co robić.

 

Edit

 

Po kontakcie z aso dowiedziałem się, że ww. olej jest przeznaczony do mojego dyfra. Po zmianie oleju szarpania ustały jak ręką odjął. Mimo różnych opon przód a tył nie szarpie. Prędkości poszczególnych kół też są minimalnie różne ale to wyrównam ciśnieniami w oponach. Jeszcze zrobić adaptacje :)

civic VI 1.4+>clk200k>a4b6 1.8t>x3 3.0d>e46 2.0d touring>e46 2.2 touring
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Dziś zapaliły się u mnie cztery żółte kontrolki: ciśnienia w oponach, 4x4, ABS i taka okrągła z wykrzyknikiem w nawiasie. Komputer pokazał błędy typu nieprawidłowe informacje o kącie koła i walnięty czujnik ABS prawego koła. Jutro wymiana czujnika (oryginał ok 170 zł). Dam znać jak to się zakończyło.

Piszę to aby czytelnicy forum wiedzieli, że te znane trzy kontrolki to nie odrazu wymiana zębatek czy regeneracja skrzynek tylko diagnostyka komputerowa.

U mnie odłączyło przedni napęd i systemy ABS i ESP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

 

Panowie, polecacie jakieś konkretne modele tych zębatek, tj. materiał ich wykonania, po za wspomnianymi metalowymi o których była mowa we wcześniejszych postach.

W sklepach znalazłem jakieś modele zębatek wzmacnianych Carbonem, polimerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.