Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam ,mam bmw e60 3.0d . ostatnio sprawdzałem kilka razy temperature silnika i po mimo przejechaniu 55 km mam od 72 do 76 c w cyklu mieszanym ,jak stanę na postoju i po gazuje t o temperatura skoczy na 92c , w zeszłym roku wymieniłem 2 termostaty na orginalne bmw. Moje pytanie czy temperatura tego silnika taka ma być czy porostu coś jest nie tak . pozdrawiam

witam.mialem te same objawy, zmienilem termostat glowny i wszystko jest ok.

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Panowie mam pytanie czy jezeli u mnie samochod osiaga temperature robocza po 21 km (kreski spadają do 8 na liczniku ) to kwalifikuje sie do wymiany termostatu czy normalne w tym modelu ( temp -1 jazda do 2 tys obr)
Opublikowano
Kreski to pokazują że masz już temperaturę która pozwala na w miarę normalną jazdę tj.ok 75 stopni. czyli mało. Wejdż w ukryte menu i sprawdz temp.
Opublikowano
Mam pytanie. Sprawdziłem sobie temperaturę przed sezonem zimowym i oczywiście auto się nie nagrzewa do 90 stopni. Mechanik zdiagnozował, że uszkodzony jest termostat główny, więc został wymieniony na nowy. Jednak po tym zabiegu nie wiele się zmieniło i dalej mam po 30 km około 76 stopni. Czy myślicie, że termostat egr może być przyczyną tak niskiej temperatury, czy miałem pecha i nowy, główny jest zepsuty?
Opublikowano
wymontuj termostat EGR jak motor będzie zimny i w niego dmuchnij, na bank będzie puszczał.Ja miałem pecha i przed każda zimą termostat główny klękał ,w ciągu 3 lat 3x. W Pazdzierniku padł termostat EGR. Po wymianie temp 94 stopnie w cyklu miejskim.
Opublikowano

dzisiaj chciałem odkręcić na ciepłym :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

 

wyciekło Mi płynu teraz stoje do poniedziałku bo też chcem tak sprawdzić tylko muszę poczekać na płyn a jak ją odpowietrzamy koledzy ????

Opublikowano

kto wymieniał sam termostat głowny w e60 530 d ??

 

jutro Mnie czeka ta operacja w garażu i nie wiem jak odkręcić tą plastikową rurkę od przepływki o dołu chłodniczkę egr chyba sobie poradzę

  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam. Moja e61 Od nie dawna posiadam te lalunie i dziś mnie tknęło bo coś słabo grzeje i wchodzę w ukryte menu a tam temperatura cały czas ok 62stopnie po przejechaniu 20 km ;/ podczas gdy stałem z 15min na postoju doszła do max 66 ale podczas jazdy gdy jechałem bardzo spokojnie tak ok 70km/h to nawet spadła do 62 , od czego Koledzy zaczynać ? Termostat EGR , Głowny ?
Opublikowano
A moze odpowietrzanie cos da? Nie robilem jeszcze tego nawet nie wiem jak. Ciekawe ile w Aso sobie zycza za wymiane tego termostatu bo sam w sobie nie jest drogi jak patrze ok 220zl A powiedzcie mi jak na realOEM liczyc te ceny ? Tam jest $52 chyba...to przelicznik dolara czy jak?
Opublikowano
Wymien pierwszy termostat egr masz go na wierzchu ,zrobisz sam,potem sprawdz temperature ,jesli nie trzyma to główny też do wymiamy.Ja wymieniłem egr i temperatura stoi jak należy a główny nie ruszany.
Opublikowano
A ja wymieniłem termostat główny i egr w 525d lift i się poprawiło bo temperatura wzrosła z 50 na 68 stponi. Ale z racji tego ze to automat, to jest jeszcze jeden termostat :duh: który jest przy chłodniczce oleju skrzyni biegów. Po wymianie chłodniczki z termostatem jest wszystko git, temperatura 93-98 czy to jadę na autostradzie czy w mieście :cool2:
Opublikowano
Wymienilem termostat egr i nie za wiele to dalo po przejechaniu ok 8km 68s. Wiec zabralem sie za chlodniczke i zacislem ten przewod ktory idzie pionowo w strone maski no i po ok 30min. Pracy auta na postoju tem. Poszla do 83stopni. No i teraz niech sie wypowie ktos madry czy chodniczka czy glowny termostat?? Czy ta temperatura na zacisnietym przewodzie nie idzie zbyt wolno ? 30min z 68 do 83?? Nie wiem czy wiecej by podbila bo nie czekalem dluzej.
Opublikowano
Nie kombinuj szukasz oszczędności? wymień dwa termostaty jak nie osiąga temperatury a potem będziesz myślał o grzybkach asb jak termostaty nie pomogą.

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Opublikowano
To wsszystko idzie sprawdzic.Zaciskasz przewod od wyjscia egr w duzy uklad,pozniej ewentualnie chlodniczke oleju i wykluczasz poszczegolneelementy.
Opublikowano
Hmmm Nie szukam oszczednosci ale uwazam ze czasami nie ma potrzeby wymieniac tego co dziala. Wiec zdjalem glowny termostat i dzia poprawnie trzyma powietrze ale juz zamowilem w aso nowy by nie rozbierac za tydzien drugi raz. Wyjalem wymiennik ciepla i termostat ktory tam jest przepuszcza powirtrze z kazdej strony wiec wnioskuje ze jest uszkodzony? Zamowilem takaze w aso 990zl. Tydzien temu wymienilem termostat egr na Behr ze sklepu i nie wiem o co chodzi ale wszystko identyczne jak ten stary orginal ale logo i numer czesci bmw zdarte.
Opublikowano

UP:

 

Na jakiej zasadzie działa termostat w wymienniku ciepła ? Jak go sprawdzić bo już go wyjąłem , W jaki sposób sprawdzić czy jest dobry ? Z termostatem EGR była prosta sprawa przepuszczał powietrze to wymieniłem a tutaj są dwie dziury od przewodów olejowych jedna od grzybków i trzecia od płynu chłodniczego, w która dziurkę trzeba dmuchać by sprawdzić czy trzyma powietrze czy nie ? Lub jakiś iny patent?

Opublikowano
Jak wyjąłeś chłodniczkę to zdejmij ta zawleczkę co nachodzi na nią przewód wodny taki owalny krócieć, i wyjmując powoli zobacz czy plastikowe czepienie nie są pourywane.
Opublikowano
Kolego te plastikowe bolce byly dobre a grzybki jak nowe. Tyle ze caly wymiennik z 2006roku tak jest na naklejce. Ale ten termostat z tego co czytalem tez odpowiada za temperature silnika wiec moze on padl? Tylko nadal nie wiem jak go sprawdzic. A i tak juz zamowulem nowy w aso. Ale mimo to chcialbym wiedziec czy ten termostat jest dobry.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ostatnio miałem taką przypadłość z moim BMW 530d 2008r. że się nie dogrzewał 65 stopni. A dowiedziałem się o tym jak pokazała się ikona DPFu że nie umie się wypalić.

Wymieniłem termostat oraz EGR (oba firmy EPS) i dalej nie jest lepiej. Co prawda błędu dpfu juz nie mam (po wymianie jechałem sie przejechać po autostradzie i błąd zniknął)., ale po przejechaniu 50km w temp. -3stopnie mam temp silnika 65 stopni. Jak jechałem 140km/h to temp doszła do 74stopni, ale później spadła do 65 i tak zostało. Przy takich temp. minusowych, jaką macie temp w swoich 530d ?

 

EDIT:

nie posiadam roletek ani webasto.

Opublikowano

Ja mam Też wszsytko ori byłem w aso i sami nie wiez czemu takie jaja są z temperaturą, ja zakładam termostat przepływowy i zobacze bo już nerw nie mam :mad2: :mad2:

ps. Pany po zdjeciu tego pionowego przewodu z wymiennika plyn powinien uciekac czy nie ?? Bo wydaje mi sie ze w starym wymienniku jal zdejmowalem i zacisnąlem ten pionowy przewod to z grzybkow nie lecial plyn a w nowym leci ciurkiem...

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam .szukam pomocy wiem ze duzo tu w tym tamacie ale sprawa ma sie tak...

mialem 50 stopni wymienilem termostat głowny i egr .wymienilem wymienik ciepła temp 60 stopni.

co dalej juz nie ma sił

bmw E61 530d 231km automat

pozdawiam i licze na pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.