Skocz do zawartości

bmw e60 530d temperatura silnika


bartek1985

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Podłącze się po ten temat. Mam 535d 2006r automat. Natomiast problem mam inny, chodzi o wyciek płynu chłodzącego z lewej strony silnika stojąc frontem do przodu samochodu, oczywiście pojawiła się informacja o niskim poziomie płynu chłodzącego. Proszę o info co to może być, gdyż do najbliższego jakiegoś warsztatu mam dość daleko a nie chciałbym przegrzać i żeby czegoś nie wywaliło. Oczywiście płyn uzupełniłem w ilości 1.5l po przejechanych ok 40km.

 

Dodam że na uruchomionym silniku, na postoju przy ok 1.5tys obrotów temperatura utrzymuję się na poziomie 97-98C, włącza się wentylator. Czyli termostat raczej sprawny i tam też jest sucho.

Edytowane przez Maxmarc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się po ten temat. Mam 535d 2006r automat. Natomiast problem mam inny, chodzi o wyciek płynu chłodzącego z lewej strony silnika stojąc frontem do przodu samochodu, oczywiście pojawiła się informacja o niskim poziomie płynu chłodzącego. Proszę o info co to może być, gdyż do najbliższego jakiegoś warsztatu mam dość daleko a nie chciałbym przegrzać i żeby czegoś nie wywaliło. Oczywiście płyn uzupełniłem w ilości 1.5l po przejechanych ok 40km.

 

Dodam że na uruchomionym silniku, na postoju przy ok 1.5tys obrotów temperatura utrzymuję się na poziomie 97-98C, włącza się wentylator. Czyli termostat raczej sprawny i tam też jest sucho.

 

Update:

 

Przed i po pierwszym porannym uruchomieniem silnika nie było wycieku, natomiast gdy temperatura osiągnęła ok 60C pojawił się wyciek jakby z spod chłodniczki spalin. A w trakcie dynamicznej jazdy (srednia 90km/h, zakręty, wzniesienia) na odcinku 75km temp. nie przekroczyła 64C. Temperaturę monitorowałem w ukrytym menu wskazanie nr 7, a po zatrzymaniu i oględzinach komory silnika nie było wycieku i możliwe było utrzymanie węża chłodnicy - czyli jak mniemam czujnik temp. jest OK. Jakieś rady drodzy koledzy? Oczywiście nie mam możliwości podłączenia kompa a najbliższy zaprzyjaźniony warsztat to 1000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maxmarc

Sprawdź chłodniczkę spalin na początek, lubi padać.

Odepnij prawy metalowy przewód(pewnie trzeba będzie też odpiąć od EGR) i zajrzyj do środka. Jak masz mokro to masz winowajce.

Jest to co prawda sposób na sprawdzenie wycieku do środka ale robota żadna a jak będzie mokro to i tak trzeba wymienić.

 

Edit.

Zaraz zaraz temperatura nie przekroczyła 64C? Mało, bardzo mało :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maxmarc

Sprawdź chłodniczkę spalin na początek, lubi padać.

Odepnij prawy metalowy przewód(pewnie trzeba będzie też odpiąć od EGR) i zajrzyj do środka. Jak masz mokro to masz winowajce.

Jest to co prawda sposób na sprawdzenie wycieku do środka ale robota żadna a jak będzie mokro to i tak trzeba wymienić.

 

Edit.

Zaraz zaraz temperatura nie przekroczyła 64C? Mało, bardzo mało :?

 

Tak było dziś, natomiast wczoraj normalnie się zagrzał bo trochę płynu wyciekło i było 87-97 do włączenia wentylatora. Mało tego dziś przy sprawdzaniu węża silnik-chłodnica czuć było wyraźne pulsowanie (jak w ludzkich żyłach- moja bunia żyje :lol: puls raczej w normie :8) ) Myślę że to zawiesz się termostat tylko który?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś błędy na kompie? Może czujnik temperatury pada.

 

Na tą chwile nie mam możliwości sprawdzić na kompie, ale sprawdziłem węże "organoleptycznie" spokojnie mogłem je trzymać w ręku czujnik raczej OK. Zmartwił mnie też "puls" na wężu chłodnica-silnik chyba że to OK - albo pompa pada. Jak jeszcze chwilę posprawdzam to wyjdzie że pada system chłdzenia!!! :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie jaka powinna być prawidłowa temperatura latem w benzynie E60 3.0 258KM? Pytam bo Sytuacje mam dość dziwną, ale może to normalne.

Auto cały dzień stoi w garażu i na następny dzień na zimnym silniku przed odpaleniem w ukrytym menu ustawiam temperaturę i pokazuje 11 st i po odpaleniu i przejechaniu ok 3 km temperatura jest już 90 st.(3 kreki przy obrotach) i potem utrzymuje się cały czas temperatura ok 99-103 st., ale jak zrobię postój zostawię auto parę minut w pozycji P to temperatura spada do 83-85 st., czy to normalne?

Niestety poziom płynu nie mam jak sprawdzić bo pływak gdzieś zniknął :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
pozostaje temat uszkodzonej chłodniczki przy automatycznej skrzyni biegów jeśli takową posiadacie. Ja stale miałem max 65 stopni, wymienił termostat egr oraz główny. Poprawy nie było. Doszukałem się na forach o problematycznych chłodniczkach skrzyni automatycznych, zacisnołem więc przewód główny idący od niej pionowo i okazało się że silnik bez problemu zagrzał sie do 90 stopni. Oczywiści chłodniczki nie kupowałem nowej bo po co? W przewód wychodzący pionowy wstawiłem dodatkowy termostat który to powoduje że temperatura silnika jest w normie mimo uszkodzonej chłodniczki. Koszt termostatu 50 złotych czas naprawy 25 minut. zaoszczędzone około 900 złotych bo tyle kosztuje chłodniczka w originał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Drodzy forumowicze,jestem tu nowy,i z góry przepraszam jeśli coś źle piszę.

Posiadam Bmw 530D e61 rok 2006 ,mam pewien problem z wachaniem temp. Silnika od 88st do 98st . Tzn

Jadę autostrada 140km/h temp 95 do 98st miasto spada do 88-93st ,czasem bywa że na odwrót czyli w mieście więcej na autostradzie mniej. Dodam że wymieniona jest pompa wody termostat główny oraz termostat egr jak i chłodnica egr. Jak się zagrzeje do 95st < to buczy wydech jakby się wypalał. Czy to jest poprostu normalne w tym modelu?

Dodatkowo wewnątrz z czołowych wentylacji leci powietrze zbliżone co do ustawień a na potrzybiu i nogi pasażera gorące, nogi kierowcy letnie,

Naturalnie zawór został wymieniony ,jest podwójny na trzy węże.

Bardzo proszę o pomoc lub ocenę ,czy jest to normalne zjawisko? Być może nauczyć się z tym żyć, bez szkody dla silnika

Z góry bardzo dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy forumowicze,jestem tu nowy,i z góry przepraszam jeśli coś źle piszę.

Posiadam Bmw 530D e61 rok 2006 ,mam pewien problem z wachaniem temp. Silnika od 88st do 98st . Tzn

Jadę autostrada 140km/h temp 95 do 98st miasto spada do 88-93st ,czasem bywa że na odwrót czyli w mieście więcej na autostradzie mniej. Dodam że wymieniona jest pompa wody termostat główny oraz termostat egr jak i chłodnica egr. Jak się zagrzeje do 95st < to buczy wydech jakby się wypalał. Czy to jest poprostu normalne w tym modelu?

Dodatkowo wewnątrz z czołowych wentylacji leci powietrze zbliżone co do ustawień a na potrzybiu i nogi pasażera gorące, nogi kierowcy letnie,

Naturalnie zawór został wymieniony ,jest podwójny na trzy węże.

Bardzo proszę o pomoc lub ocenę ,czy jest to normalne zjawisko? Być może nauczyć się z tym żyć, bez szkody dla silnika

Z góry bardzo dziękuję

Na podstawie moich doświadczeń mogę ci napisać, że temperatura między 88-94 stopnie w zależności od pory roku przy sprawnych termostatach jest jak najbardziej ok. Nie wiem czy masz jeszcze DPF na swoim miejscu, ale podczas wypalania tegoż filtra temperatura płynu chłodniczego jak najbardziej może dochodzić do 97-98 stopni i jest to normalne zwłaszcza latem. Swojego czasu, gdy miałem zamiennik termostatu firmy GATES latem przy wypalaniu temp. sięgała nawet 100 stopni chwilowo. Teraz mam termostat BEHR z zeszlifowanym logo BMW (behr był chyba dostawcą na pierwszy montaż) i nie zauważyłem temperatury wyższej jak 96-97 stopni przy wypalaniu DPF. Silnik ten sam i nawet rocznik jak u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj też, że proces wypalania musisz dokończyć, w przeciwnym razie Twój DPF szybciej się zużyje, a nie wypalone paliwo zleci po tłokach i dostanie sie do oleju silnika. Podwyższona temperatura płynu, basowy dźwięk z wydechu oraz podwyższone obroty to nic innego jak załączony proces wypalania filtra DPF. Sprawny DPF powinien wypalać się średnio co ok 500-1000km w zależności od stylu jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.