Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

Od jakiegoś czasu pokazuje mi się informacja, że poziom naładowania akumulatora jest bardzo niski 'battery charge very low'. Dzieje się tak kiedy np. włączę radio bez uruchamiania silnika. Już po minucie słuchania pokazuje się komunikat.Próbowałem podładować, ale prostownik dziwnie się zachowuje, 10 sekund pokazuje ładowanie, później przez kolejne 10 pokazuje, że nie ładuje. Po nocy takiego nazwijmy to umownie 'ładowania' nic się nie zmieniło.

Komunikat nadal wyświetla się po minucie wsłuchiwania się w dowolny muzyczny utwór.

 

W związku z tym do Szanownych Forumowiczów, mam 4 pytania?

 

1. Czy to już czas na wymianę?

2. Czy mój akumulator jest żelowy (załączam zdjęcie, myślałem, że żelowe są tylko czarne ale jednak tak nie jest)?

3. Czy kupić aku o tych samych parametrach? Samochód przez większość czasu stoi, więc zastanawiam się nad większą pojemnością.

4. Jak zarejestrować albo zaprogramować nowy aku?

 

http://img4.imageshack.us/img4/3787/img0395if.jpg

Opublikowano

1. Raczej tak, pewnie ma już mocno ograniczoną pojemność.

2. BMW nie montuje aumulatorów żelowych - jedynie kwasowe i AGM, Ty masz zwykły kwasowy, AGM mają czarną obudowę.

3. Jak chcesz to oczywiście możesz kupić większy aku, jednak w tym przypadku potrzebne będzie kodowanie oprócz rejestracji.

4. Do rejestracji wystarczy INPA/DIS, w przypadku zmiany pojemności dodatkowo NCS. Uzupełnij profil, ktoś z Twojej okolicy na pewno będzie w stanie Ci to zrobić.

5. Akumulatora nie wyciąga się z auta do ładowania prostownikiem!

Opublikowano
Dopinam się do tematu. Czy można doładować akumulator bez wypinania z instalacji - oczywiscie dobrym elektronicznym beziskrowym przyrządem. Po ilu latach od nowości nie kombinować tylko wsadzać nowy?
Opublikowano
Można ładować bezpośrednio podpinając się do wyprowadzeń w komorze silnika. Tak zaleca instrukcja choć czytałem, że prostowniki impulsowe powinno się podłączać do akku bezpośednio ale nie brałbym tego za pewnik bo nie znalazłem konkretnego uzasadnienia.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja podłączam prostownik impulsowy w komorze silnika, słaby - 3,8 A, ładuje długo, ale nie martwię się o przeładowanie bo później prostownik przechodzi w tryb regeneracyjny.

Najrozsądniej jest podjechać do firmy sprzedającej akumulatory. Tam dokładnie sprawdzą podłączając specjalne urządzenie. Ja sprawdzałem kiedyś w E36 w serwisie Boscha (nic nie skasowali).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Akumulator w tym wieku uwazany jest już za stary i gotowy do wymiany ale niekoniecznie - sprawdź go najpierw u speca od akku - bywasz chyba w Krakowie o ile nie pokręciłem? To zobacz może u nich http://www.akumulatory.auto.pl/ :?: Powinni być w stanie określić po pomiarzę czy to już czas.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mój Akumulator (90Ah) jest chyba z 11.2005 i na razie mnie nie zawiódł (ale często podładowuję profilaktycznie).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

No u mnie też czasem zapali się na żółto kontrolka aku.

Zastanawiam się co wybrać:

- mam teraz oryginalny BMW 80Ah 640A

Może ten:

http://motointegrator.wp.pl/produkty/226168-akumulator-varta-blue-dynamic-f17

- a może lepiej ten:

http://motointegrator.wp.pl/produkty/317518-akumulator-varta-silver-dynamic-f18

 

Obydwa mają większy prąd rozruchowy, no i ten drugi (SILVER) jest 85Ah.

Są także 1.5 cm niższe.

 

W katalogu VARTY są też akumulatory, o wymiarach takich samych co ori BMW

 

czyli (F16 blue)

http://www.varta-automotive.pl/index.php?id=515&artikelNr=5804000743132

 

i (F19 silver).

http://www.varta-automotive.pl/index.php?id=515&artikelNr=5854000803162

Pytałem w hurtowni i ich nie mieli tylko te niższe F17 i F18

Jeśli ktoś z was wymieniał na te Varty to niech się wypowie.

 

Katalog VARTY

http://www.varta-automotive.pl/index.php?id=255&L=15

 

Pozdro.

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Opublikowano

ja jutro zamierzam coś kupić bo też pojawia mi się dość często żółta kontrolka akumulatora.

Myślisz, że Varta jest coś warta? ;) teraz mam też taki mały 70Ah 570A ale na pweno będe chciał kupic minimum 80Ah.

W tym katalogu nie widzę parametrów Diesla -same benzyniaki.

Opublikowano

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Nie do końca prawda - ja miałem oryginalny firmy BANNNER (oczywiście ze znaczkiem BMW)

Autor posta też ma taki sam.

Opublikowano
Rozumiem, że akumulator AGM ładujemy TYLKO prostownikiem impulsowym ?
  • 1 rok później...
Opublikowano
mi również wyskakiwał komunikat "battery charge very low" to kupilem nowy aku bannera włozyłem i ten sam komunikat nadal wystepuje w tych samych okolicznosciach. wystarczy przekrecic zaplon wlaczyc radio poczekac minute i komunikat sie pojawia. Ktos ma jakis pomysl o co chodzi? Stary byl 90Ah nowy jest 95Ah
Opublikowano
Komunikat o rozladowanej bateri wyskakuje jak jest problem z ibs wydaje mi sie ze wystarczy zresetować go i moze bedzie dobrze . U znajomego jak mu wyskakiwał komunikat o rozladowanej bateri odpiol ibs i komunikat nie występował . Wiem ze to nie rozwiazanie ale cos jest na rzeczy z tym ibs i rozładowana bateria
Opublikowano

@wandyna

Tak jak pisal ktos wyzej . Nowy aku o wiekszej pojemnosci trzeba zakodowac , w innym przypadku taki niezakodowany nie bedzie ladowany.

Wlasnie to dzieje sie u Ciebie - twoj nowy aku ma juz niski poziom, lepiej zalatw kodowanie bo zepsujesz go i bedziesz musial kupic kolejny.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Mierzyłem ładowanie i na zgaszonym silniku jest 12,5 a na odpalonym na wolnych brotach chyba 14,5 jesli dobrze pamietam wiec ladowanie jest. Nie jestem pewien czy to bylo 14,5 ale gosciu co mi sprawdzal powiedzial ze ladowanie jest dobre.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.