Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A jeśli chodzi o inne modele BMW w wersji silnikowej do 2.0, najlepiej benzynie znajdę coś sensownego mocniejszego niż 316i a w podobnej kwocie zakupu + utrzymania? Polecicie coś ?

Jeśli chcesz jak najtaniej kupić (i eksploatować) beemkę, to na pewno musi to być seria 3, ale tak to cóż ciężko powiedzieć E46 jest najpopularniejszą wśród młodzieży, można zainwestować w E36 ale to już raczej zabytek, a E90 będzie droższa. Wybór jest chyba jasny, E46 w jak najlepszym stanie, albo kup jakąś inną markę, a BMW jak bedziesz miał budżet na samochód i utrzymanie go w dobrym stanie :) Chociaż z drugiej strony nie wiem czy różnica jest taka duża jak popytałem znajomych (w mojej klasie mają je 3 osoby) to pokupili je za kwoty od 8 za 318i do 17 za 325ci i praktycznie leją paliwo i jeżdżą, a psują się jakieś drobnostki jak elementy instalacji LPG czy żarówki Może mieli szczęście, nie wiem choć mam nadzieję się przekonać (lub nie) :) Najkosztowniejszą awarią było rozszczelnienie się układu chłodzenia podczas zabawy xD, ale musisz poszukać dobrych ofert bo jak koledzy wyższej piszą (a da się narazić na jeszcze większe koszty) kupując gruza np z rozwalonym silnikiem można wykosztować się na kolejne kilka tysi, jak w każdym samochodzie, a te mają swoje lata

Jeśli natomiast pytałeś o inne modele BMW E46 to do 2,0 jak pewnie widzisz mamy niewielkie pole do popisu, R6 2,0 (ale tylko przedlift) oraz 318 i 316 po lifcie najczęściej z silnikiem n42.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielę się moimi przemyśleniami/doświadczeniami na temat poszukiwań E46 330cd. Większość jak ma manuala była upalana i jest zmęczona bardzo lub miała jakąś przygodę zazwyczaj większą z drzewem itp. praktycznie wszystkie mają kręcone liczniki (1 nie maiła), zapewnienia o braku rudej kończą się w momencie przyjechania na miejsce :( praktycznie każda miała coś dłubane bardziej lub mniej. Jakby nie oczekiwałem, że poszukiwania będą łatwe, liczyłem się z tym, że będą jakieś mankamenty ale co jest zatrważające to rozmywanie się właścicieli z rzeczywistością i marnowanie potencjalnym kupcom czasu. Miałem plan przywracać to auto do stanu jak z fabryki i robić na 350km na kołach lecz nie udało się znaleźć sensownej bazy. Przez czas poszukiwań odkładałem kasę na mody i w sumie zebrała się kwota która już pozwala myśleć o E92 zakładając że zanim kupię minie pewnie 2 miesiące. E46 podoba mi się bardziej mam jeszcze dwa auto do zobaczenia jak nie wyjdzie to wracam do pomysłu E92 lub E91.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I zaczniesz jeździć za e92 i uznasz, że poza problemem rudej spotkałeś wszystkie ww. problemy jak przy e46. Swojej e46 szukałem 2 lata, teraz szukam m.in.e92 i historia się powtarza...tylko jeszcze większe gnioty. To auta na których jeszcze bardziej opłaca się kręcić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie zakładam, że będzie łatwo natomiast w przypadku E92 wydaje mi się, że jeszcze opłaca się inwestować większy hajs bo auto jednak jest świeższe, nowsze technologicznie, bezpieczniejsze. Rozmawiałem z taką firmą na śląsku która zajmuje się tylko BMW i mają aktualnie na warsztacie E92 30d, chcą jako pierwszy projekt firmowy zrobić to auto na tip top i sprzedać(jako reklama plus właśnie chcą zacząć świadczyć taki rodzaj usługi), aktualnie jest wyciągnięty silnik który ma być rozebrany, mają wyeliminować wszystkie jego bolączki, na wszystkie wykonane przez siebie prace dają gwarancję(nie znam szczegółów) auto będzie legitymować się mocą 300km na silniku. Estymowany koszt auta 50-70k, w zależności tego co finalnie znajdzie sie w aucie. Moim zdaniem taką opcje już mocno można rozważać. Jak liczyłem sobie koszt E46 to miałem przedział 35-55k, przy założeniu, że sam dużo w aucie robie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co to za bolączki? Wrzucą żeliwny blok? :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maniek - z tego co wiem to aluminowy blok chyba nie jest największym problemem tego silnika :) a swoją droga to więcej zalet ma taki blok niż wad. A jednostka raczej należy do udanych jeśli mówimy o m57 pomijając pierdoly jak dpf, egr, ale to we wszystkich silnikach sprawiają problemy.

Kkx - szacowany :) no stress

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To poczytaj jeszcze o m57n i m57n2 to wyciągniesz wnioski :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chodzi o to, że aluminiowy blok w tym przypadku nie jest plusem, w tej wersji trzeba pilnować rozrządu, a konkretniej wymienić go po prostu, ponieważ jest wiele przypadków zerwania go w m57n2 przy nawet niewielkim pewnym przebiegu. W m57n nie ma takich atrakcji jeżeli ktoś wymieniał olej chociaż co 60 tysięcy km.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd chyba z przodu silnika jest w wersjach 197km ,231km i 286km, to chyba nie aż taki dramat z wymianą. Licze się też, że po zakupie trzeba be∂zie kilka tyś w auto włożyć na podstawowe rzeczy takie jak rozrząd, zawieszenie, hamulce, opony, bez względu na stan w jakim się znajdują plus to co jeszcze będzie wymagało wymiany. Koniec offtopu :)


Planuje trasę na oglądanie 4x E46 330cd łącznie do zrobienia ponad 500km najtańsza za 13k najdroższa za 22k. Dwie z vinu w m paku, dwa manuale, czekam jeszcze na info od właścicieli aut. Może, się coś uda kupić, jedna w oryginale ale bez m paka, kusi ale jak sobie podliczyłem ile dołożenie m paka to się wacham, poza tym w środku radio na kasety ogólnie bieda więc lipka, na plus to że ma czujnik deszczu, świateł, skrętne światła i manuala i w jest w ładnym kolorze. Oprócz tych jeszcze jakiś młodziak ma srebrną/szarą mpak z vinu koło warszawy, już trochę porobiona wygląda jako tako ale chyba będzie zajechana na amen a nie chce mało. Dwie co były na południu jak wysłali lepsze zdjęcia to się odechciało jechać bo rdza na każdym elemencie.


Jak by tylko udało się kupić jakieś 330cd w sensownym stanie to już mam wszystko rozkminione i policzone jak zrobić sleeperka ;) te auta mają taki potencjał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Obecnie zrobienie rozrządu w n57 już jest tańsze niż w m57n2 :8) więc te biadolenie o rozrządzie od strony skrzyni jest zabawne.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie narzekam bo tak jak napisałem wcześniej liczę się z wydatkami kilku tyś po zakupie. Niestety nad czym ubolewam nie jestem ekspertem motoryzacyjnym więc swoją wiedzę opieram na doświadczeniach które mam lub na takich o których słyszałem od znajomych, mój przyjaciel wymieniał rozrząd ten co jest od strony skrzyni i zapłacił 3k było to dwa lata temu, na logikę jest dla mnie jasne, że jak trzeba wyciągnąć silnik i skrzynie aby zmienić rozrząd to może być drogo, nie mam pojęcia o cenach jakie są aktualnie, ale skoro mówisz, że taniej to znaczy za ile robi się to w m57n2 a ile w n57 aktualnie? Mam w planach robić auto na dużą moc więc chciałbym wszystko wiedzieć najlepiej zanim w gołe kupie auto i na tej podstawie wybrać takie z odpowiednią jednostką.


Kolejne pytanie dlaczego ludzie nie są za bardzo przychylni w ocenach n57?


Uważam, że nie ma silników idealnych i trzeba wybrać taki jaki spełnia oczekiwania, ja szukam silnika, który jest podatny na mody i tak chce diesla (uprzedzając pytania dlaczego nie benzyna) bo odpowiada mi ich charakterystyka, przeglądając fora i realizacjie firm tuningowych więcej realizacji widziałem na M57"XXX". Dlatego też szukając E92/E90/E91 do tej pory skupiałem się na tych silnikach z rozrządem z przodu, mogę być w błędzie bo dopiero zagłębiam się w temat więc jak wiesz, że to nie jest właściwy wybór to proszę napisz dlaczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw ic, downpipe, egr off, klapy off i zobaczymy co wyjdzie, jak turbo padnie to od razu większe lub hybryda, potem okolice 300km, a jak będzie git to ok. 350km na kołach finalnie chce osiągnąć. Do tego odpowiednio mody zawieszenia, hamulce, szpera. Chce sleepera zrobić i wiem, że jeszcze lepiej było by użyć sedana lub turasa

Za dieslem w moim przypadku przemawia to, że już kiedyś pomodzoną benzynę miałem, fajnie mi się jeździ kumpla 3.0d porobionym, jest trwałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To moje osobiste zdanie. Dla mnie e46 coupe to tylko z benzyna. Jak slysze te wszystkie downpipy, tu off tam off to przestaje czytac, tym bardziej iz one nic nie daja. Zrob auto drogowe, mocne, bez tych off, wtedy bede podziwial.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo zablokowanie egr nie podnosi mocy tak samo, usunięcie klap wirowych dla ułatwienia napisałem off jako wyłączenie z użycia, natomiast downpipe już jak najbardziej realnie wpływa na moc bo zwiększa przepływ powietrza w układzie wydechowym, spaliny mają lżej, downpipy montuje się w uturbionych autach nie tylko dieslu, oczywiście żeby to miało sens trzeba napisać nowy program.


Auto będzie drogowe na tor wybrał bym japońca w wysokoobrotowym silnikiem benzynowym bez turbo, tak jak wcześniej pisałem chce zrobić sleepera (wilk w owczej skórze). Nie jara mnie tuning jak z nfs, drifty, dragi, kręcenie bączków pod Tesco i auta które tylko wyglądają a pod maską 1.4. Jedyne co to wyścigi torowe lub czasówki. Mocnym autem każdy będzie szybki na prostej a jak już przyjdzie kilka zakrętów to sie okazuje, ze auta po 150km objeżdżają kozaków co mają po 500km.


Szanuje twoje zdanie kkx5, jeśli uda mi się kupić to będziesz widziało co się z autem dzieję i sam ocenisz czy spoko czy nie. Moim zdaniem benzynowe E46 w coupé to M bo zwykłe nie prowadzą się jakoś wybitnie dobrze na torze, a znowu M to inna para kaloszy jest to auto typowo do kolekcjonowania, lub upalania na torze przez co ma tylko jedno czy dwa zastosowania z mojej perspektywy. Stąd diesel dla mnie jest idealnym wyborem jako baza do projektu.


Jeżeli ktoś lubi sobie pomalować zaciski na czerwono szprajem w szopie to w sumie ok jego auto jego sprawa. Problem w Polsce polega na tym, że nie jesteśmy bogatym społeczeństwem a jednak dużo ludzi chciałoby jeździć fajnymi i szybkimi samochodami, dlatego widujemy na ulicach różnie zrobione auta bo nie każdego stać na to i czasami wychodzi coś bardzo dziwnego.


Wydech i końcówkę na pewno będę zmieniał na taki o większej przepustowości, zaciski też będę malował ale mam inny plan na kolor :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zgadza sie, rozumiem o co chodzi w tym projekcie, jest jedno ale... w uk mowi sie, no smoke no poke, wiec te wszystkie offy dadza jedna wielka chmure czarnego dymu a to wyglada tragicznie. Inaczej m57 nie pociagnie do 300ps o 350ps to nawet nie warto pisac. Nie musi byc M aby bylo fajnie. W innej serii mozna zastanawiac sie nad dieslem ale do e46 coupe, po prostu nie pasuje. Laduj kase w benzyne i kazdy bedzie cie chwalil, w starego diesla, nie koniecznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,


Jestem tu nowy, więc z góry przepraszam jeśli pomyliłem dział.

Mam pytanie odnośnie e46 z ogłoszenia:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-3-0-z-gazem-skora-xenon-ladna-ID6Dpzx2.html#f706601191

Myślicie że warto pchać 20k za taki egzemplarz e46? I bardziej ogólnie może - czy w takiej cenie warto w ogóle szukać e46 czy lepiej poszukać e90 z 2l benzyną (318i albo 320i)


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-e46-3-0-benzyna-gaz-x-drive-xi-ix-ID6Dq3tz.html#2246b881c4

Ten egzemplarz też wygląda ciekawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Myślicie że warto pchać 20k za taki egzemplarz e46? I bardziej ogólnie może - czy w takiej cenie warto w ogóle szukać e46 czy lepiej poszukać e90 z 2l benzyną (318i albo 320i)

Przejedź się jednym oraz drugim i sam sobie odpowiesz :wink:

1. Ciekawa sztuka, fajne wyposażenie, produkcja 2001, zmieniona kierownica, była sportowa ale to na plus oczywiście. Poproś o zdjęcie pod maską.

WBAEV51070PD80156

Type EV51

Model 330i

Market Europe

Development Code E46 (4FL)

Chassis Sedan

Steering left

Doors 4

Engine M54

Displacement 3.00 l

Power 170 kW

Drivetrain Rear-Wheel Drive

Transmission manual

Color Stahl-grau - 400

Upholstery Leder Montana/basis-ausst./schwarz - N6SW

Manufacturer BMW AG

Production Plant Regensburg, Germany

Production Date 2001-10-10

210 Dynamic Stability Control (dsc) Dynamische Stab. Control (dsc)

249 Multi-function For Steering Wheel Multifunktion Fuer Lenkrad

255 Sports Leather Steering Wheel Sport-lederlenkrad

290 Lt/aly Wheels Star Spoke 44 Lm Raeder/sternspeiche 44

313 Exterior Mirror Package Aussenspiegelpaket

320 Model Designation, Deletion Modellschriftzug Entfall

403 Glas Roof, Electric Glasdach, Elektrisch

411 Window Lifts, Electric Fensterheber,elektrisch Vorn/hinten

423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours

428 Warning Triangle Warndreieck

431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend

465 Through-load System Durchladesystem

473 Armrest, Front Armauflage Vorn

481 Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer

488 Lumbar Support Driver/front Passenger Lordosenstuetze Fahrer/beifahrer

494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer

502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage

508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc)

520 Foglights Nebelscheinwerfer

521 Rain Sensor Regensensor

522 Xenon Light Xenon-licht

534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik

548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho

550 On-board Computer Bordcomputer

661 Radio Bmw Business Radio Bmw Business

672 Cd Changer Bmw For 6 Cds Cd Wechsler 6-fach

775 Individual Roof-lining Anthracite Individual Dachhimmel Anthrazit

801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung

832 Battery In Luggage Compartment Batterie Im Kofferraum

851 Language Version German Sprachversion Deutsch

863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa

879 German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur

915 No Outer Skin Protection Aussenhautschutz Entfall

972 Comfort Package Comfort Paket

981 Comfort Plus Package Comfort Plus Paket


2. Jeżeli nie mieszkasz typowo w górach to rozsądniej będzie wybrać wersję rwd. Nieudolnie zmienione przednie i boczne kierunki, te pierwsze w 3.0i są specyficzne. W vin język francuski, załatw zdjęcie pod maską i spróbuj się dowiedzieć w jakim stanie przyjechał do kraju.

WBAEW51040PG00978

Type EW51

Model 330xi

Market Europe

Development Code E46 (4FL)

Chassis Sedan

Steering left

Doors 4

Engine M54

Displacement 3.00 l

Power 170 kW

Drivetrain All Wheel-Drive

Transmission automatic

Color Turkis-grau Metallic - 442

Upholstery Stoff/leder "gran Turismo"/anthrazit - E4AT

Manufacturer BMW AG

Production Plant Regensburg, Germany

Production Date 2003-02-10

167 Eu4 Exhaust Emissions Norm Abgasnorm Eu4

203 All-wheel-drive System Allradsystem

205 Automatic Transmission Automatic Getriebe

210 Dynamic Stability Control (dsc) Dynamische Stab. Control (dsc)

249 Multi-function For Steering Wheel Multifunktion Fuer Lenkrad

255 Sports Leather Steering Wheel Sport-lederlenkrad

302 Alarm System Alarmanlage

351 Lt/aly Wheels/star Spoke 89 Lm Raeder/sternspeiche 89

358 Climate Comfort Windscreen Klimakomfort-frontscheibe

411 Window Lifts, Electric Fensterheber,elektrisch Vorn/hinten

415 Sunblind For Rear Window Sonnenschutzrollo Fuer Heckscheibe

423 Floor Mats, Velour Fussmatten In Velours

438 Wood Trim Edelholzausfuehrung

441 Smokers Package Raucherpaket

465 Through-load System Durchladesystem

473 Armrest, Front Armauflage Vorn

481 Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer

494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer

495 3. Headrest Rear Centre 3. Kopfstuetze Hinten

508 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc)

520 Foglights Nebelscheinwerfer

521 Rain Sensor Regensensor

534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik

548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho

550 On-board Computer Bordcomputer

650 Cd Player Cd-laufwerk

661 Radio Bmw Business Radio Bmw Business

832 Battery In Luggage Compartment Batterie Im Kofferraum

854 Language Version French Sprachversion Franzoesisch

863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa

881 French / On-board Documentation Franzoesisch / Bordliteratur

915 No Outer Skin Protection Aussenhautschutz Entfall

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.