Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Samochody nowe nie kosztują mało, więc nie kupuje ich przysłowiowy Kowalski i na serwisie raczej nie oszczędza. Mercedesów i audi sprzedają się przypuszczam podobne ilości i tam problemów z silnikami nie ma (oprócz 2.7 i 3.0 tdi w audi). Mercedes za to lubi gnić. Coś za coś. Mam nadzieje że przynajmniej z rudą w BMW nie ma problemów.

 

Wniosek jest jeden, silniki BMW nie są szczytem techniki i są niestety bardzo zawodne (benzyna i diesel) i trzeba sie z tym pogodzić a nie zrzucać winę na użytkowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawodny może być osprzęt silnika, ale jeśli ktoś mówi, że po 200tysiącach kilometrów silnik tak wpiernicza olej, że najlepiej robić kapitalke, no to sorry ale użytkownik musiał zaniedbać :?

Zgodzić się mogę, że każdy producent ma lepszy i gorszy silnik, ale rzędowe szóstki BMW wspominam bardzo miło. Zresztą tam gdzie jest trzech Polaków, tam są i trzy opinie.

 

btw. Z tego co pamiętam, to właśnie BMW i jego rzędowe szóstki zdobyły uznanie na całym świecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego o padających czujnikach nie piszę. z tego co wyczytałem to stare R6 były rzeczywiście niezawodne tyle że to melodia przeszłości i trzeba się z tym pogodzić. Smutne jest to, że lepiej już nie będzie - downsizing nadciąga i kastraty 3 cylindrowe z mocą 150KM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opóźniona reakcja na dodanie gazu i spadające obroty-podobno cecha gazu na potencjometrze a nie lince.

Zabawa w remont silnika mnie nie pociąga. Wiem że nie kupie z mniejszym przebiegiem niż 220TKM ale nie uważasz że te silniki powinny wytrzymać 300-400TKM?

A nie wytrzymują niestety.

 

Samochód będzie miał u mnie że tak powiem dożywocie - to ma być zabawka i hobby jak teraz ludzie maja mustangi z 69 czy pierwsze e30. Jakie czasy taki klasyk bym powiedział :lol:

 

Na problemy z opóźnioną reakcją skarżą się użytkownicy M54B25 i to tacy, który tą różnicę w reakcji potrafią wyłapać, bo ma dla nich znaczenie, np. rajdowcy. Jest taki kolega na naszym forum, który z tym zaciekle walczy w przypadku swojego kompakta. Ponoć M54B30 takich problemów nie ma, albo w mniejszym stopniu. Ja takich problemów nie zauważyłem, ale rajdowcem nie jestem ;)

 

Mercedesów i audi sprzedają się przypuszczam podobne ilości i tam problemów z silnikami nie ma (oprócz 2.7 i 3.0 tdi w audi). Mercedes za to lubi gnić. Coś za coś. Mam nadzieje że przynajmniej z rudą w BMW nie ma problemów.

 

Wniosek jest jeden, silniki BMW nie są szczytem techniki i są niestety bardzo zawodne (benzyna i diesel) i trzeba sie z tym pogodzić a nie zrzucać winę na użytkowników.

 

Jak swojego czasu szukałem Audi a4 3,0 benzyna, to forumowicze z klubu Audi uprzedzali mnie, że te silniki często padają, a remont może się nie zamknąć w kwocie 10k zl. Więc nie wiem, który silnik odpowiadający osiągami i parametrami M54B30 jest bardziej wytrzymały od tej jednostki?

 

Nie można pomijać kwestii poprawnego użytkowania samochodu w ocenie jego stanu. I nie odnosi się to tylko do BMW.

 

Smutne jest to, że lepiej już nie będzie - downsizing nadciąga i kastraty 3 cylindrowe z mocą 150KM

 

Niestety :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest gdzieś na forum rozpiska jakie silniki występowały w e46? (jaki rodzaj w jakich latach i w jakiej budzie). Nie wiem czy 325 to m52 czy m54

 

330 m54

325 m54

323 m52

328 m52

320 m52 i m54 to samo oznaczenie..

 

pozwól,że pominę 4 cylindrówki, tam nie wiem jak jest

 

m54 były w polifcie jak i przed liftem

m52 tylko przed lift

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na problemy z opóźnioną reakcją skarżą się użytkownicy M54B25 i to tacy, który tą różnicę w reakcji potrafią wyłapać, bo ma dla nich znaczenie, np. rajdowcy. Jest taki kolega na naszym forum, który z tym zaciekle walczy w przypadku swojego kompakta. Ponoć M54B30 takich problemów nie ma, albo w mniejszym stopniu. Ja takich problemów nie zauważyłem, ale rajdowcem nie jestem ;)

 

Tam właśnie wyczytałem o problemach, btw ciekawie kręcone filmiki pokazujące problem.

 

Dzięki za info o silnikach, podsumowując w coupe i Cabrio występują przed liftem:

 

325 m54

323 m52

330 m54

 

Sam sobie odpowiedziałem:

BMW E46 Convertible

 

 

Model: Engine: Power: Topspeed: Year:

318Ci N42 4 cylinder 143 HP 206 km/h 2001 - present

320Ci M54 6 cylinder 170 HP 222 km/h 2000 - present

323Ci M52 6 cylinder 170 HP 225 km/h 2000

325Ci M54 6 cylinder 192 HP 234 km/h 2000 - present

330Ci M54 6 cylinder 231 HP 247 km/h 2000 - present

320Cd M47 4 cylinder 150 HP 221 km/h 2004 - present

 

źródło http://www.bmwinfo.com/23480.html

 

Czy wszystkie m54 w Coupe/cabrio mają elektronicznie sterowana przepustnicę?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, znalazłem e46, niby fajnie, ale świeci mu się kontrolka poduszek i ponoć zaczyna cieknąć z dyfra. Co prawda nie wiem jak bardzo, ale z miejsca odrzucić ten egzemplarz czy jednak wjechać na kanał i ocenić ten wyciek? (Dodam, że podczas jazdy dyfra nie słychać) No i po puszczeniu sprzęgła słychać stuki (ponoć podpora tylnego mostu)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nie wiedzialem gdzie napisac wiec pisze tutaj , moge kupic Auto chyba 318i to jest nie mam takiego rozeznania , czy z fotek oplaca sie jechac go obejrzec?Aha i czy te pakiety sa wedlug Waszej opini dokladane przez wlasciciela.?

http://olx.pl/oferta/sprzedam-zamienie-bmwe46-full-opcja-m-pakiet-rok-2000-model-2001-CID5-ID4Yje9.html#353b8f2a1d

Z góry dziekuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do fulla to tutaj sporo brakuje.

A oprocz tego jakies informacje istotne wynikaja wykluczajace obejrzenie?

 

dokładnie. powiedziałbym nawet,że bliżej mu do gołego banana niż fulla...

 

ciężko coś powiedzieć, mi np. rzuciły się od razu lampy tylne poliftowe. Wątpie,że zmieniane były bez powodu bo ładniejsze czy coś. przyjrzałbym się tyłowi bo to podejrzane. kolejna rzecz: zderzak przedni też poliftowy, tylny przedlifotwy. Albo jakiś dziwny wypust o którym nie mam pojęcia albo niezły zlepek z tego auta. Niekoniecznie musiało być coś groźnego, trzeba by się karnąć i zobaczyć jak to jeździ. pewne jest jedno. z przodu i z tylu bylo cos mącone.

 

Jak na tą cenę to norma, lepiej nie znajdziesz imho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do fulla to tutaj sporo brakuje.

A oprocz tego jakies informacje istotne wynikaja wykluczajace obejrzenie?

 

dokładnie. powiedziałbym nawet,że bliżej mu do gołego banana niż fulla...

 

ciężko coś powiedzieć, mi np. rzuciły się od razu lampy tylne poliftowe. Wątpie,że zmieniane były bez powodu bo ładniejsze czy coś. przyjrzałbym się tyłowi bo to podejrzane. kolejna rzecz: zderzak przedni też poliftowy, tylny przedlifotwy. Albo jakiś dziwny wypust o którym nie mam pojęcia albo niezły zlepek z tego auta. Niekoniecznie musiało być coś groźnego, trzeba by się karnąć i zobaczyć jak to jeździ. pewne jest jedno. z przodu i z tylu bylo cos mącone.

 

Jak na tą cenę to norma, lepiej nie znajdziesz imho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Auto ma komletny pakiet aerodynamiczny, oba zderzaki i progi.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jestem Jakub, jestem nowym forumowiczem, jestem po części zielony po części nie w temacie tuningu, dlatego zacznę temat mam nadzieję że ktoś mi pomoże :).

Sytuacja wygląda następująco. Zamierzam, a raczej pod koniec maja kupuje e46 330d.

Z tego co przypuszczam będzie to wersja 184 km.

Tu następuje moje pytanie:

Chciałbym zainwestować i wyciągnąć minimum 250km a najlepiej chciałbym dojść do 300 max w granicach rozsądnych pieniędzy (Tutaj nie wykluczam propozycji, szukam dobrych rad)

Powiedzmy że mam 184 KM jak dużo wyciągnę za pomocą: Intercooler, Wydech, Wtryski, Turbina i program.

Chciałbym obszerne rady od osób które się znają. Oczywiście samochód ma mi służyć na parę lat, dlatego tuning ma być w granicach rozsądku żeby mi się nie rozleciała za rok i żebym mógł nią pojeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj, popytaj. Tu masz wątek i kolegów, którzy wiedzą co i jak:

viewtopic.php?f=69&t=179080

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak celujesz w takie moce, to nie ten silnik. Musisz kupić M57n czyli 330d 204km z data prod >03.2003r.

184 km to silnik na CR1 i w zasadzie nie opłaca się w nim robić nic poza programem, wycięciem katów i ewentualnie większym IC. Ale takimi modami dojdziesz do 230 jak dobrze pójdzie i na tym koniec. Wszelkie inne kombinacje tracą przy tym silniku sens ekonomiczny.

Silnik 204km po "kosmetycznych" przeróbkach robi okolice 290 koni na fabrycznym turbo i wtryskach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.