Skocz do zawartości

jaki rozmiar felg / ustawianie kierownicy


Gobieslaw

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

może wyda się Wam to głupie ale jestem początkującym użytkownikiem samochodu wogóle i mam w związku z tym kilka pytań:

 

- mam 31i E36 i chciałbym kupić alufelgi. Jaki rozmiar moge sobie zamontować? Jaki polecacie? Czy 15'' jest ok? Czy może lepsze byłyby większe?

 

- nie mam nigdzie przy swojej kierownicy dźwigni ustawienia kierownicy :?:

Jakieś zagłębienie pod kierownicą jest ale nie ma tam tej dźwigni... Czy jest możliwe że w tym modelu po prostu czegoś takiego nie ma? A może poprzedni właściciel coś z tym zrobił?

 

Z góry dzięki za odpowiedź.

 

pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No racja, taka lekka przesada :D

chociaz ja w swoim 320 coupe w lecie mam tez na przodzie 225/45/17 a na tyle 235/45/17 i jak jezdze na 15 w zimie to czuje duza ulge, bo nie musze walczyc z autkiem na koleinach, a u Nas w kraju takowych sporo.

Jednak wyglad autka i przyczepnosc na 17 cudowna :)

Co do przyczepnosci to nawet jest jej czasami za duzo bo w lecie 150 PS na suchym asfalcie nie radzi sobie z efektownym slajdem, no chyba ze przy wiekszej predkosci :mrgreen:

Pozdrawiam

TYM razem Moja kobieta skrzywdzila moje autko na MAXA- urwała przod na Grand Cheerokim.... :-( Na pocieszenie M3:-)))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko pytanie jak ty to auto rozpędzisz na 17"

miałem kiedyś PUNTO I z silnikiem 60 i jeździłem na oryginalnych 13" felgach z czasem wpadły mi w ręce 14" felgi więc je założyłem i na to od razu szersze oponki i jedyne co z tego było to przyczepność!! bo mocy mu ubuło chyba ze 20 koni a zaczął żłopać jak smok!!!

a w BMW przy silniku 1,6 i 100 koniach do masy tej budy to już jest porażka!!! wiem cos o tym bo sam mam takie auto i jak założysz większe felgi nie daj boże 17" i opony 225 to uwierz mi że po tygodniu zdejmiesz to z wielkim hukiem bo auto będzie się rozpędzać jak maluch.....

uważam że szkoda pieniędzy na takie eksperymenty skoro ten dość słaby samochodzik jeszcze bardziej podupadnie w twoich oczach.....

 

słyszałem kiedyś takie słowa :

BMW ZACZYNA SIĘ DOPIERO OD 2 LITRÓW i słuchając tego teraz z perspektywy czasu w 100% się z tym zgadzam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zwiekszonego spalania to nie wiem bo u mnie w normie, lecz co do osiagow to sie zgodze- maleja!!! :(

Jednakze jezdzac w miescie zadko zdarza mi sie rozwinac 160 km/h, nawet w nocy gdy ruch nie wielki, to swiatla co 100-200m "inteligentne" z nazwy tylko! nie pozwalaja :(

Nie wiem jak inni, ale ja kupilem 2l ze wzgledów na oszczedosci i oplaty ubezpieczeniowe, chociaz kocham "potwory" i szybka jazde- ale bez wzgledu na motor autko powinno jakos wygladac :D

 

Jak ktos nawet posiada 1.6 lub 1.8 niech sam oceni za i przeciw duzych/malych kół i sam wybierze, bo prawde powiedziawszy ( bez urazy) 1.6 nawet na 12'' bedzie malo zwawe.

TYM razem Moja kobieta skrzywdzila moje autko na MAXA- urwała przod na Grand Cheerokim.... :-( Na pocieszenie M3:-)))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no na tych 225/45/17 na autobanie rozkręciłem do 210km/h no i już urywalo pompa chyba wiecej paliwa nie podala co do kolein to sie zgadzam na tych kołach nosi przyczepnosc świetna przyspieszenie niezauważyłem zbytniej róznicy co do palenia równierz wnioski wysuwają sie same a wygląd świetny jest POZDRAWIAM :dance:
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A można bezproblemu włozyc 195 tki do 1.6 bo na tej naklejce przy drzwiach, producent niby zaleca ze powinno sie kłaść 185 albo 205, osobiscie mialem latem 205i teraz mam 185 tki na zime i przy motorze 1.6widac a raczej czuć różnicę w przyspieszeniu w spalaniu również, bo jak depczesz na maksa żeby cokolwiek jechac to swoje wypije a przy 185 tkach jest nieco łatwiej , mysle o kompromisie czyli 195 tkach na lato co o tym myslicie, ktoś jeżdzi na takich oponach??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko pytanie jak ty to auto rozpędzisz na 17"

miałem kiedyś PUNTO I z silnikiem 60 i jeździłem na oryginalnych 13" felgach z czasem wpadły mi w ręce 14" felgi więc je założyłem i na to od razu szersze oponki i jedyne co z tego było to przyczepność!! bo mocy mu ubuło chyba ze 20 koni a zaczął żłopać jak smok!!!

a w BMW przy silniku 1,6 i 100 koniach do masy tej budy to już jest porażka!!! wiem cos o tym bo sam mam takie auto i jak założysz większe felgi nie daj boże 17" i opony 225 to uwierz mi że po tygodniu zdejmiesz to z wielkim hukiem bo auto będzie się rozpędzać jak maluch.....

uważam że szkoda pieniędzy na takie eksperymenty skoro ten dość słaby samochodzik jeszcze bardziej podupadnie w twoich oczach.....

 

 

ha ha ha kolega chyba cos tu kreci ja miałem punto 1.1 55km i zamieniłem 13 na 15 calowe felgi et 28 opony 205 na 50 profil i tylko sie cieszyłem bo auto wygladało o niebo lepiej a osiagi nieznacznie spadły autostrada na 13' 160 sie rozkulał przy lekkiej gorce a na 15' 150 poleciał a teraz mam 17' 45 215 na e36 z silnikiem 1.6 i sadze ze w osiagach nic nie odczuje bo biorac pod uwage ze felgi ktore miałem w bmw 15 205 miała profil 65 a teraz mam profil 45 wiec opona razem z felga jest tylko wieksza o 0.5 cala a tu pare fotek mojego puncioka :):)

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img282.imageshack.us/img282/2253/punto307ek.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img509.imageshack.us/img509/482/punto377zs.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zalecane są 205/60/15 tak jak mam w książce to jak założymy 215/40/17 to średnica koła jest taka sama jak przy 15 wiec nie widzę powodów żeby auto zachowywało się inaczej ,co najwyżej będzie woziło pokoleinach i częściej możemy prostować felgę

 

A co do profilu jak miałem 205/60/15 to mnie nie woziło a jak założyłem 205/50/15 to wozi,czyli raczej zależy od profilu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jeśli juz o felgach. Ja planuje do swojej IS'i wrzucic na tylna ośke 16 a na przednia 15. Co wy na to? Czy ma ktos taki zestaw u siebie ? Moim celem jest takie lekkie pohylenia autka, a nie chce mi sie w sprezyny bawic.

 

:duh: auto na normalnych sprężynach ma już efekt klina(pochylone jest do przodu) i jak zmieniasz komplet takich samych sprężyn to efekt ten zostaje,

Jak żyje to nie słyszałem żeby ktoś zakładał 15 i 16 lub 13i 16 to chyba kiepski pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu to jest zły pomysł?? W czym ma to przeszkadzać? I nie mowie o jakis 13 na przodzie i 16 z tylu, tylko o 15 i 16. To ze autko jest troszke pochylone to wcale tego nie widac zbytnio a tak jeszcze by toche sie wygielo. Czekam na sensowne odpowiedzi czy taki układ ma jakies negatywne działanie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.