Skocz do zawartości

320d 136km dostał wysokie obroty teraz nie chce odpalić


Krzyś345

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

jest podobna rzecz do twojego przypadku, zapętlenie się silnika który zaczyna pracować na własnym oleju silnikowym. Dzieje się to wtedy jak uszkodzona turbina zaczyna wsysać olej silnikowy i ładuje go na tłoki. Silnik się wkreca na maksymalne obroty i kończy się to zazwyczaj zatarciem silnika.

 

ale dym wtedy jest siwy raczej.

 

tak to wygląda wtedy.

 

u ciebie było podobnie bo nie mogłeś zgasić auta.

 

Chyba że coś z układem paliwowym się stało dziwnego. Musisz raczej podpiąć pod kompa i zobaczyć co tam sie pokaże. Sprawdz tez czy masz olej. Zdejmij rure która idzie do turbo od przepływomierza (taka plastikowa z lewej strony silnika) i zobacz w jakim stanie jest wirnik turbo

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobny przypadek, jadąc auto samo wskoczylo na max obroty zadusilem je i zgaslo, niechcial juz odpalic, odpalilem go po jakims czasie na plaka, ale mocy mu brakowało, pierwsze podejrzenia mechanika i moje na turbine, jak sie okazalo z turbo wszystko ok :) poszly jakies krzywki zaworów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam zawieszenie się zaworu regulacji dawki wtrysku, lub też spalenie tranzystora odpowiedzialnego za regulację tym zaworem. Krótko mówiąc pompa lub sam sterownik do wyciągnięcia. Podepnij pod kompa, to dowiesz się w 100% co wysiadło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...nikt nie zauważył ze został odlaczony akumulator ponieważ założyciel postu edytowal wpis , a wcześniej nie było wzmianki o aku ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek, samochód nadal pracował na wysokich obrotach jak wyciągnełem kluczyk ze stacyjki, czarna smuga dymu z wydechu. Zdusiłem go biegiem, zgasł po 10-15min próba odpalenia i nic z tego nie wyszlo. Jade do mechanika mechanik powiedział samozapłon, rozebraliśmy turbine w turbo był olej, po wyczyszczeniu turbo kolektora ssacego i egru samochód pali i jezdzi jak nowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
miałem (właściwie mam) bardzo podobny przypadek. Samochodem nie pojeździłem za długo (miesiąc). Wpadł na wysokie obroty podczas jazdy spokojnej (było kilka zakrętów), którą poprzedzała trasa w której dostał nieźle po garach. Nie udało mi się go zdusić, nie miałem nigdy wcześniej takich przygód (nie pierwszy diesel). Spanikowałem i mając świadomość tego że 40km wcześniej zalałem bak do pełna, z kluczykami w ręku myślałem tylko że trzeba jak najszybciej spierdzielać z tego obłoku czarnego dymu w którym pogrążył się samochód po zatrzymaniu. Jednak zanim zdążyłem wysiąść silnik zgasł. Czas w którym silnik był na max. obrotach to jakieś kilkadziesiat sekund (myślę że poniżej minuty). Pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem olej (świeżo po wymianie, EDGE z pewnego źródła), poziom nie zmienił się. Ale samochód już nie odpalił. W warsztacie (nieznanym mi wcześniej) najpierw próba z plakiem -palił. Potem komputerem zdjagnozowano uszkodzenie sterownika pompy. Sami nie naprawiają więc wysyłka, regeneracja (wlutowanie "tranzystorka"). Po zmontowaniu silnik odpalił ale pojawiło sie dymienie (szaro-białawe) i nie wchodził prawidłowo na obroty. Właściciel warsztatu postanowił się przejechać, że może się rozbuja... Kilometr od warsztatu znów max. obroty - powtórka (nie było mnie przy tym). Sterownik znów spalony. Po ponownej naprawie i zmontowaniu silnik nie odpala (na plaku jest ok). Mechanicy nie wiedzą co jest przyczyną wpadania na te wysokie obroty. Jestem ciekaw jaki jest aktulnie stan omawianego powyżej przypadku??? Poradzicie coś?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobraz kolejny napisze ze w sprawie regeneracji , dzwońcie do Marcina z Bydgoszczy numer u mnie w podpisie ... Nie dajcie sie naciagac na kosmiczne kwoty za regeneracje ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mojej BMW nadal nic konkretnego. Prawie wszyscy z którymi rozmawiałem stawiają na pompę. Mechanicy u których stoi samochód chcieli za wszelką cenę uniknąć jej wyjmowania dlatego wielokrotnie podpinano kompa (mieli podejrzenia że to jednak sterownik lub źle naprawiony {po drugim wpadnięciu na wysokie obroty} moduł sterowania). Dziś jednak wzięli się za demontaź pompy. Tak jakoś też się złożyło że akurat dziś udało mi się skontaktować z facetem który zajmuje się BMW od wielu lat i powiedział że to na pewno nie pompa. Ale co jest przyczyną też nie chciał powiedzieć (proponował żeby przyprowadzić do niego). Pewnie nawet bym tak zrobił ale teraz samochód w częściach.

Dziś też stwierdzili że po tym drugim "samozapłonie" jednak oleju ubyło i jest trochę powyżej minimum. Ale turbina wygląda na dobrą (z resztą powinien chyba zagadać bez turbodoładowania?).

Krzyś345 co właściwie wskazywało u Ciebie na turbinę? Jeśli turbina to dlaczego zgasł? Czy też miałeś uszkodzony moduł sterowania pompą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.