Skocz do zawartości

Czym się różni skrzynia automatyczna od sportowej?


code

Rekomendowane odpowiedzi

W sportowej skrzyni mamy łopatki.

Ale czy samo działanie skrzyni jest inne?

Jeśli tak to czy różnice są w trybach D i S czy tylko w S?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie interesują mnie różnice kosmetyczne typu inny lewarek czy łopatki ;)

Zastanawia mnie tylko działanie w trybie D, S i M.

Czy w którymkolwiek trybie skrzynia sportowa jest bardziej sportowa od zwykłego automatu?

Pytam bo mam okazję kupić nowe F30, które jest w mojej optymalnej konfiguracji oprócz tej skrzynki właśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dziale F10/11 pojawily sie juz kiedys sugestie, ze roznia sie oprogramowaniem :roll: choc za 700 pln to faktycznie tylko manetki i galka moze byc inna :duh:

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacja z katolagu BMW F31

 

"Eight-speed sport automatic transmission, incl. a sportier gear selector

lever and Sport+ mode. Sport mode for even faster and more precise gear

changes ensuring optimal dynamism – supported by the shift paddles on the

Sport leather steering wheel."

 

Temat szeroko omawiany na Bimmerpost.com - podsumowując dyskusję

jak ktoś bierze automat to tylko sport auto!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Informacja z katolagu BMW F31

 

"Eight-speed sport automatic transmission, incl. a sportier gear selector

lever and Sport+ mode. Sport mode for even faster and more precise gear

changes ensuring optimal dynamism – supported by the shift paddles on the

Sport leather steering wheel."

 

Temat szeroko omawiany na Bimmerpost.com - podsumowując dyskusję

jak ktoś bierze automat to tylko sport auto!

 

Ja uwazam iz w roznicy cenie 700 zl to sie oplaca - dlaczego

 

1> jak kolega opisal powyzej inna charakterystyka silnika skrzyni i ukladu kierowniczego - szybko lattwo i przyjemnie mienia biegi itp.

2> lopatki w seriii 3 czesto uzywalem

3> wyglad ladniejszy

 

wyczujesz roznice jedzac autem min 4 h lub dobre 2 dni ale warto doplacic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacja z katolagu BMW F31

 

"Eight-speed sport automatic transmission, incl. a sportier gear selector

lever and Sport+ mode. Sport mode for even faster and more precise gear

changes ensuring optimal dynamism – supported by the shift paddles on the

Sport leather steering wheel."

 

Temat szeroko omawiany na Bimmerpost.com - podsumowując dyskusję

jak ktoś bierze automat to tylko sport auto!

 

Ja uwazam iz w roznicy cenie 700 zl to sie oplaca - dlaczego

 

1> jak kolega opisal powyzej inna charakterystyka silnika skrzyni i ukladu kierowniczego - szybko lattwo i przyjemnie mienia biegi itp.

2> lopatki w seriii 3 czesto uzywalem

3> wyglad ladniejszy

 

wyczujesz roznice jedzac autem min 4 h lub dobre 2 dni ale warto doplacic.

 

dokładnie jak kolega pisze. Mam i faktycznie przydatne a wrażenia z jazdy super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacja z katolagu BMW F31

 

"Eight-speed sport automatic transmission, incl. a sportier gear selector

lever and Sport+ mode. Sport mode for even faster and more precise gear

changes ensuring optimal dynamism – supported by the shift paddles on the

Sport leather steering wheel."

 

Temat szeroko omawiany na Bimmerpost.com - podsumowując dyskusję

jak ktoś bierze automat to tylko sport auto!

Dziś dowiedziałem się ciekawej rzeczy

oba automaty są identyczne!

sport ma łopatki i inny lewarek

tryb Sport+ występuję w aucie przy spełnieniu jednego z warunków

1. skrzynia sport

2. adaptacyjne zawieszenie M

3. adaptacyjny układ kierowniczy

i chyba jeszcze coś ale nie pamiętam

wychodzi na to, że jeśli mamy jedno z powyższych to to wystarczy aby mieć tryb Sport+ i nie jest konieczna skrzynia sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie interesują mnie różnice kosmetyczne typu inny lewarek czy łopatki ;)

Zastanawia mnie tylko działanie w trybie D, S i M.

Czy w którymkolwiek trybie skrzynia sportowa jest bardziej sportowa od zwykłego automatu?

 

 

Z moich obserwacji wynika, że te tryby mają tylko wpływ na zmianę charakteru pracy silnika. Gdy jedziemy na D (320d) i obroty wynoszą 2tys, to przełączenie na tryb sportowy (automatyczny) powoduje tylko wzrost obrotów silnika do 2,5tys -przełożenie w skrzyni pozostaje to samo. Wzrost obrotów sprawia, że całe auto zachowuje sie bardziej agresywnie.

17201351_1531754336834932_3241894237246117208_n.jpg?oh=52637f578bbb6c04fb758f53a709581c&oe=5928CFCF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Hmmm przełożenie to samo, prędkość ta sama a obroty rosną ??!! Ciekawe....

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się to wydało dziwne, ale nie czułem żeby skrzynia zmieniła przełożenie - po prostu obroty wzrastały o 500/min i tylko tym się to różniło. Oczywiście wzrost obrotów sprawiał, że auto zachowywało się drapieżniej. Ale głowy nie dam, być może jednak skrzynia zmieniała przełożenie z tym, że kompletnie tego nie czuć.
17201351_1531754336834932_3241894237246117208_n.jpg?oh=52637f578bbb6c04fb758f53a709581c&oe=5928CFCF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacja z katolagu BMW F31

 

"Eight-speed sport automatic transmission, incl. a sportier gear selector

lever and Sport+ mode. Sport mode for even faster and more precise gear

changes ensuring optimal dynamism – supported by the shift paddles on the

Sport leather steering wheel."

 

Temat szeroko omawiany na Bimmerpost.com - podsumowując dyskusję

jak ktoś bierze automat to tylko sport auto!

Dziś dowiedziałem się ciekawej rzeczy

oba automaty są identyczne!

sport ma łopatki i inny lewarek

tryb Sport+ występuję w aucie przy spełnieniu jednego z warunków

1. skrzynia sport

2. adaptacyjne zawieszenie M

3. adaptacyjny układ kierowniczy

i chyba jeszcze coś ale nie pamiętam

wychodzi na to, że jeśli mamy jedno z powyższych to to wystarczy aby mieć tryb Sport+ i nie jest konieczna skrzynia sport

 

 

czy te chyba to nie wersja sportline ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tym razem pudło. Nie jest to ta wersja :x

 

 

Conner jaki sa twoje odczucia pomiedzy modelami jakie posiadasz audi-BMW 2.0 turbo?

Ja powiem iz prowadzenie, siedzenia, silnik jest po stronie BMW a inne to remis lub przewaga Audi!!!??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Conner jaki sa twoje odczucia pomiedzy modelami jakie posiadasz audi-BMW 2.0 turbo?

Ja powiem iz prowadzenie, siedzenia, silnik jest po stronie BMW a inne to remis lub przewaga Audi!!!??

 

Tak w telegraficznym skrócie to:

Skrzynia: BMW 8 biegowy sportowy automat, Audi 7 biegowy s-tronic. Jak dla mnie to porównywalne elementy

Silnik: oba 2.0 benzyna na turbo. Audi 34 kucyki mniej ale moment ten sam.

Wrażenia z połączenia skrzyni i silnika to takie że w normalnym trybie jazdy o dziwo pomimo większej masy lepiej zbiera się Audi. W trybie sport przewaga po stronie BMW

Zawieszenie/prowadzenie: audi bardziej miękkie ale to dwa rożne auta. Dlatego BMW lepiej trzyma się drogi. Na gorszych nawierzchniach przewaga audi

Napęd: stały w obu z tym jak już pisałem w innym wątku trochę inna charakterystyka w granicznych warunkach ze względu różne brzegowe rozdziały przenoszenia sił,

Jakość i wykonanie: zdecydowanie audi

Siedzenia :D audi większe, obszerniejsze. BMW dobre trzymanie chociaż trochę za wąskie i krótkie. Dobra regulacja.

Wyciszenie: audi pomimo tego ze na najwyższym biegu przy prędkości np 140 audi 3tys/min BMW jakieś 2,5

Ergonomia: remis

Spalanie: ok 0,8l mniejsze w BMW

Cena: taka sama :lol:

Zadowolenie z jazdy: takie samo ponieważ każdy z nich ma trochę inne przeznaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hmmm przełożenie to samo, prędkość ta sama a obroty rosną ??!! Ciekawe....

 

PZDR>

 

Bo biegi są przełączane trochę inaczej (przy wyższych obrotach silnika). W normalnym trybie biegi są przełączane najszybciej, aby nie wkręcać silnika na obroty (zużycie paliwa), a w trybie sportowym nieco później, gdy obroty są trochę wyższe, aby pozwolić wejść silnikowi w zakres obrotów gdzie jest wyższy moment, a zatem i lepsza dynamika. Jednocześnie utrzymywana jest jazda z trochę wyższymi obrotami silnika niż w opcji normalnej/ekonomicznej, bo wcześniej następuje także redukcja biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie ma fizycznej mozliwości by biegu nie zmienić, zachować prędkość a obroty się zwiększyły o 500...Kolega pewnie nie zauważył zmiany biegu na niższy i tyle.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.