Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie interesują mnie różnice kosmetyczne typu inny lewarek czy łopatki ;)

Zastanawia mnie tylko działanie w trybie D, S i M.

Czy w którymkolwiek trybie skrzynia sportowa jest bardziej sportowa od zwykłego automatu?

Pytam bo mam okazję kupić nowe F30, które jest w mojej optymalnej konfiguracji oprócz tej skrzynki właśnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dziale F10/11 pojawily sie juz kiedys sugestie, ze roznia sie oprogramowaniem :roll: choc za 700 pln to faktycznie tylko manetki i galka moze byc inna :duh:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Informacja z katolagu BMW F31

 

"Eight-speed sport automatic transmission, incl. a sportier gear selector

lever and Sport+ mode. Sport mode for even faster and more precise gear

changes ensuring optimal dynamism – supported by the shift paddles on the

Sport leather steering wheel."

 

Temat szeroko omawiany na Bimmerpost.com - podsumowując dyskusję

jak ktoś bierze automat to tylko sport auto!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Informacja z katolagu BMW F31

 

"Eight-speed sport automatic transmission, incl. a sportier gear selector

lever and Sport+ mode. Sport mode for even faster and more precise gear

changes ensuring optimal dynamism – supported by the shift paddles on the

Sport leather steering wheel."

 

Temat szeroko omawiany na Bimmerpost.com - podsumowując dyskusję

jak ktoś bierze automat to tylko sport auto!

 

Ja uwazam iz w roznicy cenie 700 zl to sie oplaca - dlaczego

 

1> jak kolega opisal powyzej inna charakterystyka silnika skrzyni i ukladu kierowniczego - szybko lattwo i przyjemnie mienia biegi itp.

2> lopatki w seriii 3 czesto uzywalem

3> wyglad ladniejszy

 

wyczujesz roznice jedzac autem min 4 h lub dobre 2 dni ale warto doplacic.

Opublikowano
Informacja z katolagu BMW F31

 

"Eight-speed sport automatic transmission, incl. a sportier gear selector

lever and Sport+ mode. Sport mode for even faster and more precise gear

changes ensuring optimal dynamism – supported by the shift paddles on the

Sport leather steering wheel."

 

Temat szeroko omawiany na Bimmerpost.com - podsumowując dyskusję

jak ktoś bierze automat to tylko sport auto!

 

Ja uwazam iz w roznicy cenie 700 zl to sie oplaca - dlaczego

 

1> jak kolega opisal powyzej inna charakterystyka silnika skrzyni i ukladu kierowniczego - szybko lattwo i przyjemnie mienia biegi itp.

2> lopatki w seriii 3 czesto uzywalem

3> wyglad ladniejszy

 

wyczujesz roznice jedzac autem min 4 h lub dobre 2 dni ale warto doplacic.

 

dokładnie jak kolega pisze. Mam i faktycznie przydatne a wrażenia z jazdy super

Opublikowano
Informacja z katolagu BMW F31

 

"Eight-speed sport automatic transmission, incl. a sportier gear selector

lever and Sport+ mode. Sport mode for even faster and more precise gear

changes ensuring optimal dynamism – supported by the shift paddles on the

Sport leather steering wheel."

 

Temat szeroko omawiany na Bimmerpost.com - podsumowując dyskusję

jak ktoś bierze automat to tylko sport auto!

Dziś dowiedziałem się ciekawej rzeczy

oba automaty są identyczne!

sport ma łopatki i inny lewarek

tryb Sport+ występuję w aucie przy spełnieniu jednego z warunków

1. skrzynia sport

2. adaptacyjne zawieszenie M

3. adaptacyjny układ kierowniczy

i chyba jeszcze coś ale nie pamiętam

wychodzi na to, że jeśli mamy jedno z powyższych to to wystarczy aby mieć tryb Sport+ i nie jest konieczna skrzynia sport

Opublikowano
Nie interesują mnie różnice kosmetyczne typu inny lewarek czy łopatki ;)

Zastanawia mnie tylko działanie w trybie D, S i M.

Czy w którymkolwiek trybie skrzynia sportowa jest bardziej sportowa od zwykłego automatu?

 

 

Z moich obserwacji wynika, że te tryby mają tylko wpływ na zmianę charakteru pracy silnika. Gdy jedziemy na D (320d) i obroty wynoszą 2tys, to przełączenie na tryb sportowy (automatyczny) powoduje tylko wzrost obrotów silnika do 2,5tys -przełożenie w skrzyni pozostaje to samo. Wzrost obrotów sprawia, że całe auto zachowuje sie bardziej agresywnie.

17201351_1531754336834932_3241894237246117208_n.jpg?oh=52637f578bbb6c04fb758f53a709581c&oe=5928CFCF
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hmmm przełożenie to samo, prędkość ta sama a obroty rosną ??!! Ciekawe....

 

PZDR>

Opublikowano
Też mi się to wydało dziwne, ale nie czułem żeby skrzynia zmieniła przełożenie - po prostu obroty wzrastały o 500/min i tylko tym się to różniło. Oczywiście wzrost obrotów sprawiał, że auto zachowywało się drapieżniej. Ale głowy nie dam, być może jednak skrzynia zmieniała przełożenie z tym, że kompletnie tego nie czuć.
17201351_1531754336834932_3241894237246117208_n.jpg?oh=52637f578bbb6c04fb758f53a709581c&oe=5928CFCF
Opublikowano
Informacja z katolagu BMW F31

 

"Eight-speed sport automatic transmission, incl. a sportier gear selector

lever and Sport+ mode. Sport mode for even faster and more precise gear

changes ensuring optimal dynamism – supported by the shift paddles on the

Sport leather steering wheel."

 

Temat szeroko omawiany na Bimmerpost.com - podsumowując dyskusję

jak ktoś bierze automat to tylko sport auto!

Dziś dowiedziałem się ciekawej rzeczy

oba automaty są identyczne!

sport ma łopatki i inny lewarek

tryb Sport+ występuję w aucie przy spełnieniu jednego z warunków

1. skrzynia sport

2. adaptacyjne zawieszenie M

3. adaptacyjny układ kierowniczy

i chyba jeszcze coś ale nie pamiętam

wychodzi na to, że jeśli mamy jedno z powyższych to to wystarczy aby mieć tryb Sport+ i nie jest konieczna skrzynia sport

 

 

czy te chyba to nie wersja sportline ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tym razem pudło. Nie jest to ta wersja :x

 

 

Conner jaki sa twoje odczucia pomiedzy modelami jakie posiadasz audi-BMW 2.0 turbo?

Ja powiem iz prowadzenie, siedzenia, silnik jest po stronie BMW a inne to remis lub przewaga Audi!!!??

Opublikowano

 

Conner jaki sa twoje odczucia pomiedzy modelami jakie posiadasz audi-BMW 2.0 turbo?

Ja powiem iz prowadzenie, siedzenia, silnik jest po stronie BMW a inne to remis lub przewaga Audi!!!??

 

Tak w telegraficznym skrócie to:

Skrzynia: BMW 8 biegowy sportowy automat, Audi 7 biegowy s-tronic. Jak dla mnie to porównywalne elementy

Silnik: oba 2.0 benzyna na turbo. Audi 34 kucyki mniej ale moment ten sam.

Wrażenia z połączenia skrzyni i silnika to takie że w normalnym trybie jazdy o dziwo pomimo większej masy lepiej zbiera się Audi. W trybie sport przewaga po stronie BMW

Zawieszenie/prowadzenie: audi bardziej miękkie ale to dwa rożne auta. Dlatego BMW lepiej trzyma się drogi. Na gorszych nawierzchniach przewaga audi

Napęd: stały w obu z tym jak już pisałem w innym wątku trochę inna charakterystyka w granicznych warunkach ze względu różne brzegowe rozdziały przenoszenia sił,

Jakość i wykonanie: zdecydowanie audi

Siedzenia :D audi większe, obszerniejsze. BMW dobre trzymanie chociaż trochę za wąskie i krótkie. Dobra regulacja.

Wyciszenie: audi pomimo tego ze na najwyższym biegu przy prędkości np 140 audi 3tys/min BMW jakieś 2,5

Ergonomia: remis

Spalanie: ok 0,8l mniejsze w BMW

Cena: taka sama :lol:

Zadowolenie z jazdy: takie samo ponieważ każdy z nich ma trochę inne przeznaczenie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmmm przełożenie to samo, prędkość ta sama a obroty rosną ??!! Ciekawe....

 

PZDR>

 

Bo biegi są przełączane trochę inaczej (przy wyższych obrotach silnika). W normalnym trybie biegi są przełączane najszybciej, aby nie wkręcać silnika na obroty (zużycie paliwa), a w trybie sportowym nieco później, gdy obroty są trochę wyższe, aby pozwolić wejść silnikowi w zakres obrotów gdzie jest wyższy moment, a zatem i lepsza dynamika. Jednocześnie utrzymywana jest jazda z trochę wyższymi obrotami silnika niż w opcji normalnej/ekonomicznej, bo wcześniej następuje także redukcja biegów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ma fizycznej mozliwości by biegu nie zmienić, zachować prędkość a obroty się zwiększyły o 500...Kolega pewnie nie zauważył zmiany biegu na niższy i tyle.

 

PZDR>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.