Skocz do zawartości

[5XX] Jest różnica między sportową skrzynią a normalną.


monogramus

Rekomendowane odpowiedzi

Było wiele debat czy jest różnica między skrzynią automatyczną normalną a sportową. Oczywiście poza łopatkami i inną gałką.

Po 2 latach użytkowania skrzyni automatycznej normalnej, aktywowałem skrzynie sportową. W trybie normalnym nic się nie zmieniło. Po przesunięciu dźwigni w lewo skrzynia jest wyraźnie szybsza, bardziej szarpie i wreszcie działa naprawdę szybko. Oczywiście nie jest to jakaś kolosalna różnica ale jest inaczej, jestem zadowolony. Dodatkowo pod obrotomierzem wyświetlany jest aktualny bieg.

Wcześniej przełączenie na sport/sport+ lub przesunięcie lewarka w lewo było tożsame, teraz przesunięcie lewarka jest najbardziej dynamicznym trybem jazdy.

Dla programujących:

EGS / 3000 Applikation

Sportschalter_alt = aktiv, werte=01

Sportschalter = aktiv, werte=01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było wiele debat czy jest różnica między skrzynią automatyczną normalną a sportową. Oczywiście poza łopatkami i inną gałką.

Po 2 latach użytkowania skrzyni automatycznej normalnej, aktywowałem skrzynie sportową. W trybie normalnym nic się nie zmieniło. Po przesunięciu dźwigni w lewo skrzynia jest wyraźnie szybsza, bardziej szarpie i wreszcie działa naprawdę szybko. Oczywiście nie jest to jakaś kolosalna różnica ale jest inaczej, jestem zadowolony. Dodatkowo pod obrotomierzem wyświetlany jest aktualny bieg.

Wcześniej przełączenie na sport/sport+ lub przesunięcie lewarka w lewo było tożsame, teraz przesunięcie lewarka jest najbardziej dynamicznym trybem jazdy.

Dla programujących:

EGS / 3000 Applikation

Sportschalter_alt = aktiv, werte=01

Sportschalter = aktiv, werte=01

 

 

Ja mam skrzynię sportową. Wydaje mi się, że przełączenie na SPORT guzikiem powoduje, że auto jest bardziej dynamiczne niż gdy się przesunie lewarek w lewo na sportową skrzynię.

Czy przełączenie guzikiem na SPORT/SPORT+ zmienia też jakikolwiek parametr pracy silnika (oprócz zmiany charakterystyki skrzyni biegów)???

George Wind
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

... tez twierdze iz dynamia jest lepsza auta przy zmianie na SPORT/SPORT+.

Zmienia sie nie tylko skrzynia ale i uklad kierowniczy tak mi mowiono w salonie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po sport/sport+ zmienia się układ kierowniczy, reakcja na pedał gazu i obroty silnika są wyższe, dobrze to widać w benzynie (większy zakres obrotów), przy jeździe jednostajnej po wciśnięciu sport obroty podnoszą się o ~1000rpm, a pedał staje się bardziej czuły. Natomiast praca samej skrzyni wydaje mi się agresywniejsza po przesunięciu lewarka. Ciężko to opisać, ale po 2 latach jazdy z normalną teraz jest lepiej. Napisałem o tym, bo parę osób się zastanawiało czy warto dopłacać do sportowej. Wiadomo, że łopatki dla większości są bezużyteczne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po sport/sport+ zmienia się układ kierowniczy, reakcja na pedał gazu i obroty silnika są wyższe, dobrze to widać w benzynie (większy zakres obrotów), przy jeździe jednostajnej po wciśnięciu sport obroty podnoszą się o ~1000rpm, a pedał staje się bardziej czuły. Natomiast praca samej skrzyni wydaje mi się agresywniejsza po przesunięciu lewarka. Ciężko to opisać, ale po 2 latach jazdy z normalną teraz jest lepiej. Napisałem o tym, bo parę osób się zastanawiało czy warto dopłacać do sportowej. Wiadomo, że łopatki dla większości są bezużyteczne.

 

 

A ja uważałem kiedyś, że łopatki są potrzebne tylko przy dobrym silniku dla osób, które jeżdżą agresywnie, ale zmieniłem zdanie. W takim mule jak 520d są bardzo potrzebne. Jadąc maluchem przed laty musiałem planować wyprzedzanie na 1 minutę wcześniej, żeby się auto zebrało i żebym zdążył... W F10 520d też musisz się przygotować do wyprzedania bo skrzynia musi zredukować o 2 biegi, auto wejdzie na obroty, sprężarka się rozpędzi i uzyskasz moc do wyprzedzania. Dlatego używam często łopatek, aby samochód był gotowy. Tak wiec łopatkom przy kierownicy mówimy TAK. :cool2:

George Wind
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym opóźnieniem przy redukcji to jest też problem w innych silnikach w F10, nie tylko 520d. I tak nie jest źle, można przełączyć na Sport. Widziałem jakiś czas temu test bodajże Infiniti FX w Moto On, tam redukcja zajmowała ze 4 sekundy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie łopatki są absolutnie zbędne. Używałem ich moze 2 razy i to jak pasazer zapytał jak to działa :D

Skrzynia, zwlaszcza w trybie Sport/Sport+ dziala tak szybko i dobrze, że przy 530d są bezużyteczne.

 

No jasne, że przy 530d nie potrzaba używać łopatek. Jak miałem E65 730d to też byłem zakochany w jego silniku. Przy 520d muszę kombinować łopatkami.

George Wind
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja dobrze rozumiem?

Mowicie ze pukniecie skrzyni w lewo na sport daja inny efekt co do samej skryzni nizeli wlaczenie trybu sport guzikiem od Edc przy skonfugurowaniu w opcjacj ze zmiana guzikiem ma dotycyc tylko ukladu napedowego?

O to wam chodzi?

 

W opcjach jest mozliwosc ustawienia ze podczas wcisniecia guzikiemtrybu sport zmienia sie uklad napedowy, zawieszenie lub uklad napewdowy i zawieszenie.

Temat zawieszenia jest oczywisty. Natomiast uklad napedowy to skzynia, silnik, uklad kierowniczy. I tu faktycznie charakterystyka silnika i ukladu kierowniczego sie zmienia, natomiast charakterystyka skrzyni wydaje mi sie ze pozostaje taka sama jak przy puknieciu skrzyni w lewo.

Moze wydaje sie wam ze jest roznica w skrzyni bo tak na odczucia moze wplywac zmiana charakterystyki silnika i ukladu kierowniczego.

Jutro to sprawdze jeszcze raz .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz. Wg mnie samochod inaczej reaguje na gaz przy trybie sport z "przycisku" a inaczej przy "gale" w prawo. Co do lopaek w kierze, to owszem mozna zyc bez, ale lopatki pomagaja bardzo ladnie "zrzucic" biegi, tak aby wyprzedzanie - sprint bylo pewniejsze i bardziej "stale".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A czy uzycie lopatki choc raz nie powoduje przejscia skrzyni w tryb manualny? A to jest pewnego rodzaju tryb sportowy skrzyni, wiec wyzej ciagnie na poszczegolnym biegu i trzyma bieg kiedy puscisz gaz i redukuje wraz ze zwalnianiem?

Tryb sport/sport+ wplywa raczej na reakcje silnika, gazu, zawieszenia czy systemow bezpieczenstwa..... Jechalem f10 raz i dlatego dywaguje :roll:

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy uzycie lopatki choc raz nie powoduje przejscia skrzyni w tryb manualny? A to jest pewnego rodzaju tryb sportowy skrzyni, wiec wyzej ciagnie na poszczegolnym biegu i trzyma bieg kiedy puscisz gaz i redukuje wraz ze zwalnianiem?

Tryb sport/sport+ wplywa raczej na reakcje silnika, gazu, zawieszenia czy systemow bezpieczenstwa..... Jechalem f10 raz i dlatego dywaguje :roll:

 

Więc wyjaśniam, że jak przestawimy się na sportową skrzynię poporzez przestawienie lewarka w lewo to użycie łopatki przestawia skrzynię na permanentny tryb manualny. Tak samo dzieje się po sekwencyjnej zmianie biegów lewarkiem.

Dlatego lepiej jest jeździć na trybie SPORT włączonym guzikiem.

George Wind
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łopatki fajna sprawa. Ja używam ich do hamowania silnikiem.

Również - na co dzień dohamowuje silnikiem. Ale w 3.0 tdi. Tam silnik hamuje.

W 520d nie czułem praktycznie hamowania silnikiem. Musiałem się chwile przyzwyczaić...

Dużo przyjemniej prowadziło mi się auto w trybie Sport (przelacznikiem), układ kierowniczy daje wówczas większy opór. Ale wówczas nie używa 8go biegu :( Więc przełączałem na Sport, skrzynia na manual, ręcznie wbita 8ka i na ekspresówce było to najlepsze ustawienie. No i wówczas łopatki były przydatne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A spróbujcie włączyć tryb SPORT klawiszem i do tego wajcha w lewo.

UWażam że dopiero wtedy 520D jedzie naprawdę lepiej - najlepiej na łopatkach .

Potwierdzam 8 bieg manualnie na drodze A lub S.

Pozdrawiam BMWkolegów.

 

Dobra dobra, ale w jak wajcha w lewo i choć raz naciśniesz łopatkę to biegi zmienia się tylko manualnie - nie powraca do tryby automatycznego i to jest muka.

George Wind
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dojdzie do czerwonego pola to zmieni bieg na wyższy. A gdy staniesz to zredukuje. W każdym trybie.

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w trybie sport tez ale jak dam sport+ i manual to ciągnie do czerwonego. Gdy wyłącze dsc (dsc off) tez ciągnie do czerwonego i zmienia.

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Hehe, przeczytałem 3 wątki o różnica między zwykłą skrzynią i sport. Do tego wchodzą jeszcze tryby sport, sport+, itd.

 

W tych 3 wątkach same subiektywne opinie, wydaje mi się, czuję, że dopiero wtedy... itd. Nie prościej byłoby zapytać jakiegoś ogarniętego sprzedawcę? :-)

 

Będę na przeglądzie to ich wezmę na przepytanie... chyba, że ktoś mnie uprzedzi. Niech się BMW wypowie merytorycznie :mrgreen:

Głowix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Słuchajcie Panowie dodałem tak jak pisał monogramus skrzynię sport do wyposażenia a potem ją aktywowałem. Wrzuciłem sobie dźwignię na tryb manualny i na postoju lewarkiem biegi zmieniały się na konsoli a w kierze nie. Samochód powiedział, że potrzebuje modułu GWS. Dla sprawdzenia czy ten moduł jest mój gościu chciał mu podnieść soft ale moduł nie chciał przyjąć. Kojarzy ktoś o co tutaj chodzi?

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.