Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

Zbliża mi się wymiana mam dylemat 5w30 czy 5w40 myślałem o motulu albo Valvoline

Model: E60

Silnik: 2.0d M47T2

Przebieg: 300 000 km

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: miszany

Zużycie bieżące na l/1000km: 1ml

DPF: TAK

Dotychczas: motul 8100 x-clean+ LL04

Edytowane przez Marzec39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zbliża mi się wymiana mam dylemat 5w30 czy 5w40 myślałem o motulu albo Valvoline

Model: E60

Silnik: 2.0d M47T2

Przebieg: 300 000 km

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: miszany

Zużycie bieżące na l/1000km: 1ml

DPF: TAK

Dotychczas: motul 8100 x-clean+ LL04

 

Miałem kiedyś e60 z tym silnikiem i pierw lałem 5w40 a po roku przeszedłem na 5w30 i wyraźnie odczułem że przy zimnym rozruchu kręcił sporo lżej i kultura pracy silnika na plus dlatego polecam Valvoline synpower Mst C3 5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja do 530D 218 km 2004 r leje od początku zakupu auta 3lata LiquiMoly 5w40 LL toptec 4100 90% to trasa dalekie dystanse i nie narzekam oczywiście olej kupuje sobie w Niemczech może buc taki olej ?

 

Jeśli jesteś zadowolony to możesz pozostać przy tym oleju ale radze zmieniać go co 10 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E46

Silnik: 320i m54b22

Przebieg: 22600

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: miszany

DPF: TAK

Dotychczas: Nie mam bladego pojęcia.

 

E46 z przebiegiem 22 tysiace w benzynie i z dpf. Ciekawe auto masz...

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbliża mi się wymiana mam dylemat 5w30 czy 5w40 myślałem o motulu albo Valvoline

Model: E60

Silnik: 2.0d M47T2

Przebieg: 300 000 km

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: miszany

Zużycie bieżące na l/1000km: 1ml

DPF: TAK

Dotychczas: motul 8100 x-clean+ LL04

 

Miałem kiedyś e60 z tym silnikiem i pierw lałem 5w40 a po roku przeszedłem na 5w30 i wyraźnie odczułem że przy zimnym rozruchu kręcił sporo lżej i kultura pracy silnika na plus dlatego polecam Valvoline synpower Mst C3 5w30

 

Co za problem lac zima 5w30, a latem 5w40?

Ja tak robie i jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za problem lac zima 5w30, a latem 5w40?

Ja tak robie i jest ok

Nie wszystkim wypada zmiana idealnie przed zimą/latem.

 


Ja bym lal jakies 5w40, bo w m54 5w30 szybko znika i silnik troche sie grzeje

5w30 lepiej odprowadza ciepło

 

Powiedz to uzytkownikom vag, ktorym 5w30 znika w oczach

Ja w zeszlym roku zalalem 5w30 na lato i po przegonce po autostradzie mialem dosc wysoka temperature oleju, przez co pozniej chwile silnik wpadl w wibracje

Uspokoilo sie, ale balem sie ze panewki sie przegrzaly

Na 5w40 czegos takiego nie bylo, wiec zalezy gdzie i jakie warunki

W zyciu na lato juz nie zaleje 5w30 i wiekszosc problemow z lancuchem i ogolnie problemy z silnikami to przez zbyt rzadki olej-bmw zaleca w nowych silnikach lanie caly rok 0w30

Oby tak dalej, a beda sie szybciej sypac te wyzylowane silninki od kosiarek


Kiedys lalem caly rok 10w40 i nie bylo problemu z silnikiem, a teraz kazdy mowi, aby lac rzadszy i silniki zamiast robic 300-400tys km, to padaja po 150tys


Przypadek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,


Jaki olej będzie odpowiedni do f10 535d 220kw? Przebieg ok 190 kkm, wcześniej tylko ASO wg. wskazań kompa. Olej chcę zmieniać co ok 12-15 kkm.


Czy Valvoline synpower XL-III C3 5w30 będzie odpowiedni czy polecicie coś lepszego? Myślałem jeszcze nad Motul 8100 X-CLEAN+ 5W30.

Filtr Knecht czy też coś innego?

Czy przed wymianą zastosować płukankę silnika?


Odgórne dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,


Jaki olej będzie odpowiedni do f10 535d 220kw? Przebieg ok 190 kkm, wcześniej tylko ASO wg. wskazań kompa. Olej chcę zmieniać co ok 12-15 kkm.


Czy Valvoline synpower XL-III C3 5w30 będzie odpowiedni czy polecicie coś lepszego? Myślałem jeszcze nad Motul 8100 X-CLEAN+ 5W30.

Filtr Knecht czy też coś innego?

Czy przed wymianą zastosować płukankę silnika?


Odgórne dzięki.

 

190tys ze zmianami co 30tys ok? Jak silnik caly, to polecam sprawdzic lancuch i panewki, bo zdarza sie, ze lancuch strzela nie wiadomo kiedy


Filtry dobre mann robi, sam na tym latam w n57

Wszystkie mann pakuje i jestem zadowolony z jakosci

Polecam zmienic filtr kabinoey i paliwa jesli nie byly dotykane

Olej tez lepiej w tym silniku co 10tys a bedzie wdzieczny


O oleju niech ktos inny sie wypowie, bo ja leje tylko jedna marke, ktora mi pasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

190tys ze zmianami co 30tys ok? Jak silnik caly, to polecam sprawdzic lancuch i panewki, bo zdarza sie, ze lancuch strzela nie wiadomo kiedy

 

No niestety, ale nie miałem na to wpływu. Rozrząd mam w planie w najbliższym możliwym terminie. Panewki jeśli zajdzie taka potrzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

190tys ze zmianami co 30tys ok? Jak silnik caly, to polecam sprawdzic lancuch i panewki, bo zdarza sie, ze lancuch strzela nie wiadomo kiedy

 

No niestety, ale nie miałem na to wpływu. Rozrząd mam w planie w najbliższym możliwym terminie. Panewki jeśli zajdzie taka potrzeba.

 

Myslalem, ze byles jedynym wlascicielem, ale wiem jak to jest, bo sam na koniec serwisy robilem

Ja bym olej co 10tys znienial, ale to jestem ja i mam swira


To pozwoli na bezproblemowa jazde na dluzej, a wiekszosc firm i tak sprzedaje oleje hc pod nazwa full syn

Jednak dla zwyklych uzytkownikow, ktorzy nie lataja po torach wystarcza

Zatem jak ktos poleci olej to taka zmiana i bedzie dobrze

Oba oleje pewnie spelniaja norme LL04, wiec mozna je lac



To co juz kiedys ktos napisal: jak wiecej w miescie sie poruszamy to 5w30, trasa to lepiej 5w40

Niektore firmy produkuja oleje dosc “geste” jak na 5w30, czego przykladem byl chyba polecany przez uzytkownika Guzior2 valvo xl 5w30 i jak cos to bym go probowal


Mi w n57 pasuje millers i taki zalewam od lat, teraz 5w40 z nano, ale kazdy sam po zalaniu kilku sam decyduje co chce lac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzień dobry,


Jaki olej będzie odpowiedni do f10 535d 220kw? Przebieg ok 190 kkm, wcześniej tylko ASO wg. wskazań kompa. Olej chcę zmieniać co ok 12-15 kkm.


Czy Valvoline synpower XL-III C3 5w30 będzie odpowiedni czy polecicie coś lepszego? Myślałem jeszcze nad Motul 8100 X-CLEAN+ 5W30.

Filtr Knecht czy też coś innego?

Czy przed wymianą zastosować płukankę silnika?


Odgórne dzięki.

 

Jeśli używasz samochodu do normalnej jazdy w klimacie jaki jest w PL to wystarczy 5w30 np. Valvoline synpower MST C3, filtry to Knecht lub Mann, płukankę warto zastosować i polecam Liqui Moly Engine Flush Pro-Line.


Ps: Stosowałem kiedyś tego Motula którego wymieniłeś i był ok ale trochę go ubywało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi. Samochodu używam głównie w mieście, co prawda w większości korzystam z obwodnicy W-wy ale, że to godziny szczytu to jazda z prędkościami dużo poniżej dopuszczalnej.

Co do oleju to który będzie lepszy? Ten co polecił kolega guzior2 (Valvoline synpower MST C3) czy Valvoline synpower XL-III C3? Obydwa 5w30.


Co do płukanki to chciałbym zrobić ale mam wielkie wątpliwości, że zrobię więcej szkody niż pożytku (np. nierozpuszczony ale oderwany osad zatka jakiś przewód olejowy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi. Samochodu używam głównie w mieście, co prawda w większości korzystam z obwodnicy W-wy ale, że to godziny szczytu to jazda z prędkościami dużo poniżej dopuszczalnej.

Co do oleju to który będzie lepszy? Ten co polecił kolega guzior2 (Valvoline synpower MST C3) czy Valvoline synpower XL-III C3? Obydwa 5w30.


Co do płukanki to chciałbym zrobić ale mam wielkie wątpliwości, że zrobię więcej szkody niż pożytku (np. nierozpuszczony ale oderwany osad zatka jakiś przewód olejowy).

 

Strona 188 na samym dole, Guzior wkleil parametry obu valvo. Ja bym bral mst ze wzgledu na lepsze wladciwosci cieplne i wyzszy tbn- dluzej wytrzyma, zanim kwasowosc wzrosnie i bedzie do zlania


Z ta plukanka to nie wiem czy az tak strasznie jest. Ja leje od lat w kazdym bmw i jedna miala 180tys gdy ja kupilem. Nic po plukance sie nie stalo, a wrecz bylo lepiej. Doprowadzilem silnik do normy, to samo w obecnym n57. Zmiana co 30tys zamula te silniki, a nowy olej nie wyplucze do konca syfu, dlatego uzywa sie plukanki, ktpra ma wyzszy tbn jak sie nie myle niz olej 0w, ktory ma 10 w gore

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co do płukanki to chciałbym zrobić ale mam wielkie wątpliwości, że zrobię więcej szkody niż pożytku (np. nierozpuszczony ale oderwany osad zatka jakiś przewód olejowy).

 

Płukanki nie działają z siłą wodospadu, ich zadaniem jest rozpuszczenie osadów/zanieczyszczeń do postaci zawiesiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam, właśnie nadchodzi pora wymiany oleju w moim bmw e87 118d:

Silnik: 2.0d M47

Przebieg: 210 000 km

DPF: Fabrycznie bez

Dotychczas: 5w30 Castrol


Jaki olej polecacie? Myślałem nad motul lub liqui moly..

 

Pozostań przy lepkości 5w30, jeśli chcesz LM to wymieniaj go maks po 10kkm bo to olej HC i szybciej traci swoje parametry, na Motulu kiedyś jeździłem i trochę go ubywało dlatego polecam od dawna Valvoline synpower MST C3 5w30 lub XL-III.


Ps. Pomyśl o płukance przed wymianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.