Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E46

Silnik: M54B22

Przebieg: 377000 km, 25000 km/rok

Styl jazdy: spokojny, ale czasami lubię sobie depnąć.

Użytkowanie: 20% miasto, 80% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: 80-100 ml

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: valvoline 5w 50

 

Polecam zmienić na Valvoline synpower 5w40 z specyfikacją LL01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, co sądzicie o oleju shell helix ultra 5w30. Spełnia on normę ll-01, więc nadaje się do silników bez pdf https://sklepshell.pl/shell-helix-ultra-5w-30-1l.html Mógłby być alternatywą dla olei Bmw twin power turbo 5w30 ll-01 i Valvoline synpower 5w30 ll-01.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie jaki olej jest nadzwyczajny? Nie wierzę też w to, że oleje za przykładowo 100 zł mogą lepiej lub tak samo chronić jak te za np 200 zł, a na to teraz wychodzi. Różnica jakaś musi jednak być, że oryginalny BMW twin power turbo 5w30 ll-01 kosztuje 52 zł/ł, a valvoline synpower 90 zł/4l.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W warunkach domowych nie jesteśmy w stanie przetestować olejów, jedynie co to możemy sprawdzić dane w kartach charakterystyki. Cena nie zawsze jest wyznacznikiem bo np. wiele olejów firmy Liqui Moly to HC a cena jest dość wysoka. Najlepsze są oleje które posiadają najwięcej bazy syntetycznej + oczywiście dobrze dobrany pakiet dodatków uszlachetniających. Jeśli chcesz się dowiedzieć które oleje to syntetyki to polecam sprawdzać na stronach niemieckich ponieważ Niemcy i Japonia to jedyne kraje na świecie gdzie prawo zabrania nazywania olejów grupy III (HC) full syntetykami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niedługo będę musiał wymienić ponownie olej w aucie (BMW X1 E84 2.0d 143KM, N47D20C, 2011 rok).

Ostatnio lałem VALVOLINE SynPower MST C3 5W30.

Czy Waszym zdaniem wlać ten sam olej czy do tego silnika jest jakiś bardziej odpowiedni?

Lej ten sam bo jest bdb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model e60

Silnik m54b30

Przebieg 195kkm

Użytkowane w cyklu mieszanym

LPG tak

Dotychczas mobil 5w30 ESP formula

Założyłem gaz i zastanawiam się czy jest sens zmieniać olej na inny??

 

Do tego silnika i to z gazem lepiej zalać 5w40 lub 0w40 z specyfikacją LL01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Jestem przed wymiana i mam maly dylemat...a mianowicie 5w30 vs 5w40....do poprzednich 5tek E61 530i/530d lałem zawsze Motul 5w40....

a teraz zglupialem bo wymiany bede robil standardowo w ASO a ze uwazam ze ich longlife to zdecydowanie za dulgi okres bede robil sam wymiane pomiedzy i teraz na 99% BMW leje 5w30...pytanie czy jak pomiedzy bede lał 5w40 nie bedzie za duzymi przeskokami....

a co do oleju...duzo osob poleca Millers oil i chyba sie skusze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam,

Jestem przed wymiana i mam maly dylemat...a mianowicie 5w30 vs 5w40....do poprzednich 5tek E61 530i/530d lałem zawsze Motul 5w40....

a teraz zglupialem bo wymiany bede robil standardowo w ASO a ze uwazam ze ich longlife to zdecydowanie za dulgi okres bede robil sam wymiane pomiedzy i teraz na 99% BMW leje 5w30...pytanie czy jak pomiedzy bede lał 5w40 nie bedzie za duzymi przeskokami....

a co do oleju...duzo osob poleca Millers oil i chyba sie skusze....

 

Skoro w ASO będą lali 5w30 to Tobie również radzę taki zalać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Panowie zbliza mi się wymiana oleju, stosuje olej Valvoline który występuje w 5L bańkach, zawsze kupowałem dwie banki i zostawilo mi dosyć dużo tego oleju i tak się zastanawiam czy mogę kupić tylko jedna banke 5L i 2L dolać z oleju z poprzedniej wymiany którego zostało mi pół banki.

Olej stoi na półce niecały rok mocno dokrecony, wydaje mi się że nic mu się nie stało i mogę go wykorzystać ale lepiej się upewnic.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Muszę wymienić olej w tym tygodniu i potrzebuję pomocy w wyborze dobrego oleju.


Model: E87

Silnik: 120D N47

Przebieg: 213 000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: trasa/miasto 50/50

Instalacja LPG: NIE

DPF: TAK

Dotychczas: Castrol Edge 5W40 Syntetyczny


Zastanawiałem się nad Motul 8100 X-Clean+ 5w30 lub AMS Oil 5w30 European Car Formula lub Liqui Moly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam. Muszę wymienić olej w tym tygodniu i potrzebuję pomocy w wyborze dobrego oleju.


Model: E87

Silnik: 120D N47

Przebieg: 213 000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: trasa/miasto 50/50

Instalacja LPG: NIE

DPF: TAK

Dotychczas: Castrol Edge 5W40 Syntetyczny


Zastanawiałem się nad Motul 8100 X-Clean+ 5w30 lub AMS Oil 5w30 European Car Formula lub Liqui Moly

 

5w30 będzie lepszym wyborem do tego silnika tak że możesz spokojnie zalać ale z specyfikacją LL04.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich


Muszę wymienić olej w mojej X1 E84 Xdrive18d, Silnik N47D20 143km, przebieg 146 tyś. Obecnie zalany Castrol 5W30. Na stronie Valvoline w opcji dobierz olej mam rekomendację SYNPOWER XL-III C3 5W-30. Tym czasem wiele osób poleca do tego silnika SYNPOWER MST C3 5W-30. Który z tych olejów będzie lepszy dla mojego silnika?


A może jakiś inny, lepszy od Valvoline?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam wszystkich


Muszę wymienić olej w mojej X1 E84 Xdrive18d, Silnik N47D20 143km, przebieg 146 tyś. Obecnie zalany Castrol 5W30. Na stronie Valvoline w opcji dobierz olej mam rekomendację SYNPOWER XL-III C3 5W-30. Tym czasem wiele osób poleca do tego silnika SYNPOWER MST C3 5W-30. Który z tych olejów będzie lepszy dla mojego silnika?


A może jakiś inny, lepszy od Valvoline?

 

Obydwa są bardzo dobre i posiadają specyfikację LL04, tak że który nie wybierzesz będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

MST ma troszkę lepsze właściwości myjące i temperaturę zapłonu, XL-III ma trochę lepszy indeks lepkości, temperaturę płynięcia.




http://i68.tinypic.com/35n0zug.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie da się określić który jest lepszy bo do tego potrzebne są skomplikowane testy. Ogólnie jest mało danych na temat twinpower turbo 5w30, wiem że ma dość słabą temperaturę krzepnięcia na poziomie - 36 stopni i jest wyprodukowany na bazie HC przez co szybciej straci swoje parametry i będzie mniej wytrzymały termicznie ale to wciąż dobry olej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.