Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze


Tak niektórzy powinni przejść na emeryturę bo prawda jest inna tanie oleje są tanie bo nie mają dodatków - dobrych dodatków.

Drogie oleje są drogie bo maja dobre dodatki i do takich olei nie powinno sie nic dodawać.

Do tanich jest wręcz wymagane dodanie czegoś "dobrego"

Jak nie chcecie słuchać porad kogoś kto niby sie zna bo niby słyszał od kolegi wujka... to aktualne testy profesjonalne laboratoryjne nowych olei jak i olei przepracowanych jak i różnych dodatków macie na tej stronie: https://www.oilclub.pl/index.php tutaj nie ma mitów i opowieści są fakty i badania oleju. Poczytajcie i sami podejmijcie decyzje na podstawie profesjonalnych badań laboratoryjnych i obciążeniowych.

 

Dobrze że chociaż koledzy z oil-club.pl nie są ignorantami i szanują człowieka który posiada większą wiedzę od nich, tak samo wiedzą że nie wszystko da się wyczytać z analiz olejowych a to co widać na papierze to tylko cyferki które coś pokażą ale często nawet ciężko jest określić ile jest bazy syntetycznej, ile hc i czy jest obecna GTL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam co polecicie do silnika m57tu z dpf nalot 230k, 50/50 trasa miasto. Od kilku lat leje motula 8100 xclean plus 5w30.

 

Możesz pozostać przy 5w30, z droższych masz Ravenol VMP 5w30 USVO potem np. Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30, Texaco Havoline ProDS V 5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Tak niektórzy powinni przejść na emeryturę bo prawda jest inna tanie oleje są tanie bo nie mają dodatków - dobrych dodatków.

Drogie oleje są drogie bo maja dobre dodatki i do takich olei nie powinno sie nic dodawać.

Do tanich jest wręcz wymagane dodanie czegoś "dobrego"

Jak nie chcecie słuchać porad kogoś kto niby sie zna bo niby słyszał od kolegi wujka... to aktualne testy profesjonalne laboratoryjne nowych olei jak i olei przepracowanych jak i różnych dodatków macie na tej stronie: https://www.oilclub.pl/index.php tutaj nie ma mitów i opowieści są fakty i badania oleju. Poczytajcie i sami podejmijcie decyzje na podstawie profesjonalnych badań laboratoryjnych i obciążeniowych.

 

Dobrze że chociaż koledzy z oil-club.pl nie są ignorantami i szanują człowieka który posiada większą wiedzę od nich, tak samo wiedzą że nie wszystko da się wyczytać z analiz olejowych a to co widać na papierze to tylko cyferki które coś pokażą ale często nawet ciężko jest określić ile jest bazy syntetycznej, ile hc i czy jest obecna GTL.

 

Szanowny Panie nie wszystko da się odczytać z analiz olejowych, ale na podstawie analiz i testów laboratoryjnych można z dużą dozą prawdopodobieństwa, graniczącą z pewnością stwierdzić jaki olej jest dobry a jaki niekoniecznie. Mówienie jaki olej jest dobry na podstawie ogólnie zasłyszanych opinii jest sugestywne i nie spełnia kryteriów rzetelnej oceny faktów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Szanowny Panie nie wszystko da się odczytać z analiz olejowych, ale na podstawie analiz i testów laboratoryjnych można z dużą dozą prawdopodobieństwa, graniczącą z pewnością stwierdzić jaki olej jest dobry a jaki niekoniecznie. Mówienie jaki olej jest dobry na podstawie ogólnie zasłyszanych opinii jest sugestywne i nie spełnia kryteriów rzetelnej oceny faktów.

 

Zgadzam się dlatego sam je przeglądam na naszym oil-clubie, ruskim jak i niemieckim, czasem dorzucam się do analiz ale ostrożnie podchodzę do interpretacji, wiem że nawet ci najbardziej obeznani mają czasem z tym problem, szczególnie jeśli chodzi o widmo FTIR.

Edytowane przez guzior2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Revanol spora różnica ale ten texaco niewiele droższy czy warto zmieniać czy pozostać przy motulu?

 

Texaco na papierze wygląda lepiej od Motula i nie jest tak podrabiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednym panowie się godzę jak ktoś szuka rzetelnych informacji na temat oleju to najlepiej jest się o to dopytywać na forum: https://www.oilclub.pl/index.php

Od siebie jeszcze mogę polecić bardzo ciekawe badania i analizy oleju na tym kanale: https://www.youtube.com/channel/UCsQYJtd2QBVthcAOTkBgKaQ

Co do samych badań nowy olej jak nowy olej zawsze będzie dobrze lub conajmniej przyzwoicie smarował. Natomiast dobre oleje syntetyczne z dobrymi dodatkami zachowują swoje właściwości dłużej i dlatego warto czytać analizy przepracowane go oleju: https://www.oilclub.pl/index.php?forums/oleje-przepracowane.69/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak pewnie zauważyłeś z wcześniejszej dyskusji jedni dodają inni nie, ja osobiście nigdy nic nie dodawałem jeżdżąc głównie na olejach opartych o bazy grupy III (hc) i nie miałem nigdy żadnych problemów z silnikiem, turbiną z resztą sami producenci olejów nie zalecają takich dodatków i eksperci również (nie mylić z pasjonatami), najważniejsze to skrócić interwał olejowy do 10kkm i będzie dobrze, wybór należy do Ciebie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli chcesz robić wymiany na własną rękę pomiędzy wymianami w ASO to lepiej pozostać przy takim jaki leją aby nie potrzebnie nie mieszać, twinpower turbo to dobre oleje na bazie GTL.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W naszym klimacie 5w30 jest wystarczający ale wybierz ten który leje ASO.


Ps: Olej i oryginalny filtr możesz zamówić tu w lepszych cenach: https://czescidobmw.pl/katalogi/oleje/0001034373/oleje-silnikowe-oryginalne-bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5w30 jest wystarczający, ale 0w40 jest lepszy - dlaczego ? Niższy indeks dolny to szybsze smarowanie zimnego silnika nawet w lato - wyższy indeks górny to lepsza ochrona silnika nawet przy ostrej jeździe lub w upalne dni. Dobry gtl jak ten shell jest ok ale ja bym wziął (sam używam) pao, różnica w cenie nie duża a jakość oleju niezaprzeczalnie lepsza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do serwisu. Do mojego samochodu leją 0W-30.

Leja co leją pytanie co będzie najlepsze ;) Sam indeks to nie jakość oleju

To jak z oponami mam rozmiar 245/35/19 ale czy to dobre opony ??? Sam rozmiar opon to nie ich jakość ;)

W każdym silniku jest dopuszczalnych kilka indeksów, nie wspominając już o bazie olejowej.

Dlatego niektóre oleje o tym samym indeksie kosztują 50 zł za litr inne 75 zł a te najlepsze po 100 zł za litr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: e91 335i

Silnik: n54

Przebieg: 290 tys km

Dotychczas: BMW 0w40 castrol

Niby castrol ma złe opinie ale silnik nie łapał extremalnych temperatura jak to bywa w N54, temperatura max 100-105 stopni

Nie wiem jak będzie latem bo auto mam od stycznia. Jeżdżę autem spokojnie z rodzina i napewno nie będę się wybierał na tor :) chcem zostać przy 0w40 tylko czy zmienić markę na coś lepszego np Amsoil ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc chlopaki :)


Potrzebuje dobrac olej do swojej bmki :)

Aktualnie do e46 328 leje Amsoila 5w40 classic European car formula i jestem zadowolony.


Dlatego tez do nowego pacjenta szukam tez cos z Amsoila lub Red line a moze jeszcze z jakies innej firmy ?

Nowy pacjent to:

BMW X5 F15 3.0 (N55 326 km - podniesiona fabrycznie moc) - przebieg 80 kkm


Norma bmw jak zapewne wiecie to BMW LL-01 FE


Z racji braku czasu i wglebiania sie w specyfikacje olejow zalalem oryginalny olej BMW 0w30 FE (jak to kolega mi podpowiedzial jak sie nie wie co zalac to lepiej zalac oryginalny niz zly olej). Cel tego bylo sprawdzenie czy silnik "bierze" olej czy nie. Na ta chwile wyglada ze nie bierze, wiec jest ok.


W tej sytuacji zastawiam sie nad:

SAE 0W-40 FS Synthetic European Motor Oil (z pomaranczowa nakretka)

Red Line High Performance 0W40


Ktory olej byscie polecili? co z katalizatorami? Oba oleje sa bogate w dodatki wiec dla silnika ok ale na co uwazac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
5w30 jest wystarczający, ale 0w40 jest lepszy - dlaczego ? Niższy indeks dolny to szybsze smarowanie zimnego silnika nawet w lato - wyższy indeks górny to lepsza ochrona silnika nawet przy ostrej jeździe lub w upalne dni. Dobry gtl jak ten shell jest ok ale ja bym wziął (sam używam) pao, różnica w cenie nie duża a jakość oleju niezaprzeczalnie lepsza.

Który 0W40 do diesla jest polecany?

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.