Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

No to zastosuje właśnie ten.

Mam nadzieję,że takie dogłębne przeczyszczenie w niczym nie zaszkodzi już troszkę leciwemu silnikowi.

Poprzedni środek niby delikatny jest.

 

A jeszcze Guzior powiedz co myślisz o tym oleju....Czy byłby jeszcze lepszy do mojej jednostki niż ten Millers Xf C3.....:

http://oil-land.pl/pl/p/Amsoil-AEL-5W30-EUROPEAN-CAR-FORMULA-VW-504507-5L/887

 

To też olej HC..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No to zastosuje właśnie ten.

Mam nadzieję,że takie dogłębne przeczyszczenie w niczym nie zaszkodzi już troszkę leciwemu silnikowi.

Poprzedni środek niby delikatny jest.

 

A jeszcze Guzior powiedz co myślisz o tym oleju....Czy byłby jeszcze lepszy do mojej jednostki niż ten Millers Xf C3.....:

http://oil-land.pl/pl/p/Amsoil-AEL-5W30-EUROPEAN-CAR-FORMULA-VW-504507-5L/887

 

To też olej HC..?

 

To jest olej na bazie 100 % syntetycznej ( PAO i Estry), jeden z najlepszych na świecie, sam chciałem go kupić do siebie ale tu gdzie mieszkam jest jeszcze nie dostępny tak że jeśli chcesz dołożyć $$$ to śmiało polecam.

 

Płukanka AMSOIL również jest bardzo dobra: http://zmienolej.pl/oferta/dodatki/amsoil-engine-and-transmission-flush-plukanka-do-silnika-i-skr-detail

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się z ciekawą opinią na temat dwóch najbardziej interesujących mnie oliw:

 

 

 

....deejeys napisał(a):

o prostu czytam trochę i osoby po przesiadce z Motula na Millersa są zadowoleni Sam zaraz będę testować

 

Ja "testowałem" kiedys u siebie w 320d CR takie przesiadki. Auto do 180kkm przebiegu miało wlewane w niemieckich ASO Castrola 5W30. Pierwszy właściciel do 220kkm też lał Edge 5W30. Silnik podobno go nie brał itp. Jak ja je kupilem to przy tych 220tys zalałem Motula X-clean+ 5W30 LL04 i wrażenie takie, ze silnik zaczął delikatnie kulturalniej pracować zarówno na zimnym starcie jak i gdy był mocno zagrzany. Najbardziej zauważalny efekt to, ze świst turbiny po zmianie na Motula zmienił się zdecydowanie! na początku był cichszy a potem wyraźniejszy lecz trochę inny niż na Castrolu i tego jestem pewny na 100% i od czego by to niezależało to stało się to odrazu po zmianie oleju.

 

Kolejna zmiana po 10tys to płukanka Millersa oraz olej Millers XF C3 5W30 LL04 (wiec olej zdecydowanie przewyższający specyfikajca to co potrzebna zalać do M47N bo nadawał się do najnowszych diesle z dpf z E90 itp.). Tutaj bardzo ciężko stwierdzić czy była jakakolwiek poprawa w stosunku do Motula jeśli chodzi o kulture pracy. Jeżeli była to niewielka ale moze też było to spowodowane po prostu świeżym olejem lub była tylko i wyłącznie subiektywna. Jedno jest pewne, ze po takiej zmianie przynajmniej w głowie użytkownika siedzi, iz nic lepszego w zasadzie wlać nie mógł (a i dla silnika na dłuższą mete zapewne wyjdzie to na dobre pomijając to, ze te oleje są lepsze dla silników ostrzej straktowanych).

 

A i co do poboru oleju to ani Motula ani Millersa nie bał w ogóle. (Motula na 10tys dolałem jakieś 50-100ml albo i mniej).......

 

 

CIEKAWE CZY PO PRZEJŚCIU NA TEN MILLERS TEŻ PRACA SILNIKA I TURBINY SIĘ ZMIENI....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E90

Silnik: 330i N52B30 258km

Przebieg: 220 000 km

Styl jazdy: 50/50

Użytkowanie: 80% miasto / 20% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: nie wiem

 

Zastanawiam się nad olejami: Motul X-cess 5W40 LL-01, Motul X-clean C3 5W40 LL-04, Motul Specific LPG/CNG LL-04. Do LPG ważniejszy jest wyższy TBN, czy niższa wartość SAPS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E90

Silnik: 330i N52B30 258km

Przebieg: 220 000 km

Styl jazdy: 50/50

Użytkowanie: 80% miasto / 20% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: nie wiem

 

Zastanawiam się nad olejami: Motul X-cess 5W40 LL-01, Motul X-clean C3 5W40 LL-04, Motul Specific LPG/CNG LL-04. Do LPG ważniejszy jest wyższy TBN, czy niższa wartość SAPS?

 

Hehe już widziałem twoje posty odnośnie wyboru oleju w różnych tematach tego forum i nawet na innych forach :) Jeśli posiadasz instalację gazową to bdb wyborem będzie ten motul specyfic LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E90

Silnik: 330i N52B30 258km

Przebieg: 220 000 km

Styl jazdy: 50/50

Użytkowanie: 80% miasto / 20% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: nie wiem

 

Zastanawiam się nad olejami: Motul X-cess 5W40 LL-01, Motul X-clean C3 5W40 LL-04, Motul Specific LPG/CNG LL-04. Do LPG ważniejszy jest wyższy TBN, czy niższa wartość SAPS?

 

Hehe już widziałem twoje posty odnośnie wyboru oleju w różnych tematach tego forum i nawet na innych forach :) Jeśli posiadasz instalację gazową to bdb wyborem będzie ten motul specyfic LPG

 

Co lepsze olej Motul Specific CNG/LPG jest o 10 zł tańszy na bańce 5l od X-clean C3 5W40, a że trzeba kupić 2 bańki 5l, to już jest 20 zł. Tylko jedna rzecz mnie niepokoi:

 

X-clean C3 5W40:

Viscosity grade SAE J 300 5W-40

Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.845

Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 84.7 mm²/s

Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.1 mm²/s

Viscosity HTHS at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.6 mPa.s

Viscosity index ASTM D2270 172

Pour point ASTM D97 -39°C / -38.2°F

Flash point ASTM D92 234°C / 453.2°F

Sulfated ash ASTM D874 0.80% weight

TBN ASTM D2896 7.5 mg KOH/g

 

Specific CNG/LPG

Viscosity grade SAE J300 5W-40

Density at 20° (68°F) ASTM D1298 0.848

Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 85.2 mm²/s

Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.2 mm²/s

Viscosity HTHS at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.6 mPa.s

Viscosity index ASTM D2270 172

Pour point ASTM D97 -39°C / -38.2°F

Flash point ASTM D92 214°C / 417.2°F

Sulfated ash ASTM D874 0.78% weight

TBN ASTM D2896 7.3 mg KOH/g

 

Dlaczego olej przeznaczony do instalacji gazowej ma o 20 stopni mniejszą temperaturę zapłonu? Nie powinno być na odwrót? Poza tym praktycznie nie ma różnic w tych dwóch olejach.

Ciekawe czy są jakieś dodatkowe dodatki do oleju Specific CNG/LPG, bo jeżeli nie to lepiej zalać X-clean C3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E60

Silnik: 530xi N53

Przebieg: 110 000 km

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: 80% miasto/20% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: 0 ml

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: castrol 5W30

 

Proponuje pozostać przy lepkości 5W30 ale zmienił bym markę oleju na coś lepszego np. Millers XF Longlife C3 5w30, Motul 8100 X-clean + 5W30, valvoline synpower mst 5w30, Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30, AMSOIL European Car Formula 5W-30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dlaczego olej przeznaczony do instalacji gazowej ma o 20 stopni mniejszą temperaturę zapłonu? Nie powinno być na odwrót? Poza tym praktycznie nie ma różnic w tych dwóch olejach.

Ciekawe czy są jakieś dodatkowe dodatki do oleju Specific CNG/LPG, bo jeżeli nie to lepiej zalać X-clean C3.

 

Tak naprawdę to są ogólnikowe dane w kartach charakterystyki i wiele dodatków użytych do produkcji danego oleju nie jest wymieniona, na pewno specyfic LPG ma dokłdnie dobrany skład dodatków uszlachetniających tak aby jak najlepiej spełniał swoja rolę w silnikach z instalacją gazową, z pewnością taki x-clean również nadaje sie do lpg tak ze co bys nie wybral to i tak bedzie ok a róznicy pewnie nie odczujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A z tą temperaturą zapłonu? To mnie najbardziej ciekawi. Na benzynie też będzie jeżdżone, ale to raczej nie wpływu na Specific CNG/LPG.

 

Widocznie proporcje różnych dodatków lub samej bazy olejowej zadecydowały o takiej temperaturze zapłonu ale to nie ma wielkiego znaczenia ponieważ i tak normy są wyśrubowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: e36

Silnik: m43 1,6

Przebieg: 350 tyś.

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: 90% trasa 10% miasto

Zużycie 0L/10000 km

LPG tak

Dotychczas Valvoline maxlife 10w40

 

Przy przebiegu 353 tyś przeszedłem z 15w40 na obecny olej po zastosowaniu płukanki LM.W zimie popychacze grały jak tra lala. Silnik jest w dobrej kondycji nie dawno była robiona uszczelka pod głowicą. Zastanawiam się nad przejściem na 5w40 Valvoline maxlife tylko boję się czy to nie za dużo dla tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czeka mnie wymiana oleju i nie wiem jaki wlać.

Co powiecie na przejście na 10W-40 Valvoline? Ostatnio wymieniona uszczelka pod głowicą

Model: E36

Silnik: M43B18

Przebieg: 265000 km

Styl jazdy: normalny z odrobiną ostrości

Użytkowanie: miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: ??

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: Mobil 15W-40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: e36

Silnik: m43 1,6

Przebieg: 350 tyś.

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: 90% trasa 10% miasto

Zużycie 0L/10000 km

LPG tak

Dotychczas Valvoline maxlife 10w40

 

Przy przebiegu 353 tyś przeszedłem z 15w40 na obecny olej po zastosowaniu płukanki LM.W zimie popychacze grały jak tra lala. Silnik jest w dobrej kondycji nie dawno była robiona uszczelka pod głowicą. Zastanawiam się nad przejściem na 5w40 Valvoline maxlife tylko boję się czy to nie za dużo dla tego silnika.

 

Śmiało możesz zmienić na 5W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam, czeka mnie wymiana oleju i nie wiem jaki wlać.

Co powiecie na przejście na 10W-40 Valvoline? Ostatnio wymieniona uszczelka pod głowicą

Model: E36

Silnik: M43B18

Przebieg: 265000 km

Styl jazdy: normalny z odrobiną ostrości

Użytkowanie: miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: ??

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: Mobil 15W-40

 

Jeśli silnik w dobrej kondycji to zastosuj płukankę i przejdź na 10W40 a potem śmiało możesz zmienić na 5W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czeka mnie wymiana oleju i nie wiem jaki wlać.

Co powiecie na przejście na 10W-40 Valvoline? Ostatnio wymieniona uszczelka pod głowicą

Model: E36

Silnik: M43B18

Przebieg: 265000 km

Styl jazdy: normalny z odrobiną ostrości

Użytkowanie: miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: ??

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: Mobil 15W-40

 

Jeśli silnik w dobrej kondycji to zastosuj płukankę i przejdź na 10W40 a potem śmiało możesz zmienić na 5W40.

 

Nie wiem czy w dobrej kondycji. Niedawno kupiłem ten samochód co prawda od znajomego ale wydaje mi się że dbał o niego i słyszałem dobre opinie o tym samochodzie. A jaki olej byś mi polecił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: e36

Silnik: m43 1,6

Przebieg: 350 tyś.

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: 90% trasa 10% miasto

Zużycie 0L/10000 km

LPG tak

Dotychczas Valvoline maxlife 10w40

 

Przy przebiegu 353 tyś przeszedłem z 15w40 na obecny olej po zastosowaniu płukanki LM.W zimie popychacze grały jak tra lala. Silnik jest w dobrej kondycji nie dawno była robiona uszczelka pod głowicą. Zastanawiam się nad przejściem na 5w40 Valvoline maxlife tylko boję się czy to nie za dużo dla tego silnika.

 

Śmiało możesz zmienić na 5W40

 

A trzeba robić płukankę czy można po prostu wymienić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E90

Silnik: 330i N52B30 258km

Przebieg: 220 000 km

Styl jazdy: 50/50

Użytkowanie: 80% miasto / 20% trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: nie wiem

 

Zastanawiam się nad olejami: Motul X-cess 5W40 LL-01, Motul X-clean C3 5W40 LL-04, Motul Specific LPG/CNG LL-04. Do LPG ważniejszy jest wyższy TBN, czy niższa wartość SAPS?

 

Hehe już widziałem twoje posty odnośnie wyboru oleju w różnych tematach tego forum i nawet na innych forach :) Jeśli posiadasz instalację gazową to bdb wyborem będzie ten motul specyfic LPG

 

Trochę się dowiedziałem o olejach. Ten Motul Specific bardziej odpowiada jeździe na CNG niż LPG. Ja do siebie wlewam X-cessa 5W40 ze specyfikacją LL-01 i taki też olej polecam do silników M54 i N52. Bez różnicy czy PB czy LPG. Przy instalacji gazowej najlepiej wymieniać olej co 10-12 tys max 15. Na PB można spokojnie wymieniać co 20-24 tys km lub co roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem czy w dobrej kondycji. Niedawno kupiłem ten samochód co prawda od znajomego ale wydaje mi się że dbał o niego i słyszałem dobre opinie o tym samochodzie. A jaki olej byś mi polecił?

 

Np. Motul 6100 Synergie Plus Technosynthese 10W40

 

A trzeba robić płukankę czy można po prostu wymienić ?

 

Polecam użyć płukanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak oceniacie oleje TOTALA? 5w40 ? podobno nikt nie podrabia TOTALA i dlatego warto zainteresowac się tymi olejami....

 

 

no i co byście zalecali do M5 e39 '99 - dotąd auto było na CASTROLU, ale każdy odradza CASTROLA....

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jak oceniacie oleje TOTALA? 5w40 ? podobno nikt nie podrabia TOTALA i dlatego warto zainteresowac się tymi olejami....

 

 

no i co byście zalecali do M5 e39 '99 - dotąd auto było na CASTROLU, ale każdy odradza CASTROLA....

 

Total 5W40 to zwykły olej hydrokrakowany który nie nadaje się do twojego silnika, do M-ki powinieneś zalać coś na bazie Estrów np. ten : http://pro-choice.pl/cfs-10w60-5l-p-337.html lub ten http://pro-choice.pl/300v-power-5w40-2l-p-48.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o Totalu myslalem do 323i, oczywiscie ze do M nie wolno takiego lac...

 

 

do eM myslałem o VALVOLINE 10w 60 ??? jakie opinie co do tego wyboru?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
o Totalu myslalem do 323i, oczywiscie ze do M nie wolno takiego lac...

 

Już lepiej wybrać coś z Motula, Millers, valvo, LM, jeśli kupisz od dystrybutora to nie masz się co obawiać o podróbki. Ten sklep który podałem wyżej jest oficjalnym dystrybutorem w PL.

 

 

do eM myslałem o VALVOLINE 10w 60 ??? jakie opinie co do tego wyboru?

 

Mógł by być ale zobacz sobie do karty charakterystyki że jest to pół syntetyk, lepszą ochronę zapewnią syntetyki na bazie estrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam, jaki olej wybrać ?

 

Model: E46

Silnik: 316i 2003r

Przebieg: 70 000 km

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: nie wiem

 

Ze względu na system valvetronic zalecane są oleje lekko bieżne tak że polecam zalać któryś z tych:

 

Motul 8100 X-clean + 5w30

Valvoline SynPower MST 5w30

Millers XF Longlife C3 5w30

Liqui Moly Top Tec 4200 5w30

Amsoil European Car Formula 5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.