Skocz do zawartości

[318i] Błąd sond


fixerq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Moja betka boryka się z dziwnym problemem. Otóż co jakiś czas na blacie wyświetla się żółta kontrolka silnika. Podjechałem podpiąć pod kompa i wyszedł komunikat, że pierwsza sonda lambda jest "zużyta", a druga "zestarzała". Błędy skasowaliśmy, zaadoptowaliśmy je na nowo. Wtyki zostały wyczyszczone. Błąd znowu się pojawił i sam zniknął. Zauważyłem, że jak przeciągnę ją na wyższych obrotach, to wtedy się zapala. Później i tak sama z siebie znika... Auto ma 109k km.

 

Z góry dzięki za wskazówki,

 

pozdr. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Moze to glupie , ale czasami wilgoc tez potrafi w tych autach platac figle, moze bylo bardzo goraco i wilgotno i auto glupialo

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Sond do tego silnika praktycznie nie ma. W całej Polsce przynajmniej :) Kupiłem jedyną używkę z allegro, jednak z auta po 40 tysiącach. Dalej to samo. Oprócz wcześniej wymienionych błędów, wywala także błąd (nie pamiętam dokładnie nazwy) nastawnika skoku zaworów. Symbol bodajże 2a70, albo jakoś tak. Tak mi się coś wydaje, że błąd sond spowodowany jest przez ten nastawnik..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 2 tygodnie później...
Już mi ręce opadają. Kupiłem 2 nowe sondy (tej przed katalizatorem dosłownie nigdzie nie było). Błąd nie pojawiał się przez 2 tyg. wcześniej kontrolka zapalała się po kilku km. I znowu powrócił. Wczoraj zatankowałem na BP (tam gdzie zawsze w zasadzie). Dziś auto trochę przegoniłem i to samo.. Eh..:/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie kiedyś padł sterownik do sond, wymieniłem w ramach gwarancji i jest do dzisiaj OK. Zepsucie było typu działa działa i kiszka. Wyłaczam wtedy silnik - kluczyk do ręki, i jeszcze raz startuje znowu OK do czasu. Zobacz czy błąd znika zaraz po takim Resecie :) . Czas pomyśleć o elektryce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówkę. U mnie jednak reset nie pomaga.. Wyjeżdżę paliwo z BP i zatankuję na Shellu/ Statoilu. Ostatnio przez dwa tygodnie jeździłem na paliwie z Shella i nic się nie pokazało. Zatankowałem na BP i na drugi dzień surprise ... :P Najśmieszniejsze jest to, że komp dalej pokazuje, że sondy są zużyte :D A są nowe, działają i podają prawidłowe wartości. Liczę, że to jakaś gówniana benzyna :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówkę. U mnie jednak reset nie pomaga.. Wyjeżdżę paliwo z BP i zatankuję na Shellu/ Statoilu. Ostatnio przez dwa tygodnie jeździłem na paliwie z Shella i nic się nie pokazało. Zatankowałem na BP i na drugi dzień surprise ... :P Najśmieszniejsze jest to, że komp dalej pokazuje, że sondy są zużyte :D A są nowe, działają i podają prawidłowe wartości. Liczę, że to jakaś [bAD] benzyna :)

 

Wiem, że niektórzy się śmieją z tego typu preparatów ale możesz spróbować tego...

http://liquimoly.pl/components/com_virtuemart/shop_image/product/Pro_Line_Benzin__4a1aec2fc02e2.jpg

w sumie tak dużo nie kosztuje, a uszkodzić nic nie uszkodzi, więc wiele nie tracisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalewałem STP :D także teraz kolej na zmianę stacji :) oby to tylko paliwko.. :) nie ma żadnych objawów typu obniżona moc, szarpanie, etc.

Spróbuj tego co Ci wkleiłem, produkt produktowi nierówny - nawet jeśli okaże się ,że to wina stacji (paliwa) czyszczenie się przyda :) Najważniejsze ,żeby było z serii pro line kod prod. 5153 (mocniej działający środek). To co sprzedają na stacjach benzynowych czy hipermarketach to produkt wielokrotnie rozcieńczony. Preparat zmieszaj z pełnym bakiem paliwa min. 98 oktanów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdenerwowałem się i sam zaopatrzyłem się w fejs i INPĘ :) wszedłem w status silnika i pomierzyłem parametry. Wszystko działa z wyjątkiem przepływomierza. Nie podaje on żadnych wartości. Powietrze 0kg/h. Nieważne czy jadę, czy auto stoi na jałowym. To normalne, że nie wyrzuca błędu przepływki? Czy to może być przyczyną wyrzucania błedu sond? Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeplywka wymieniona - dziala. Pojeździłem trochę, podpiąłem pod kompa i pokazał się ku mojemu zdziwieniu błąd, który wcześniej nie miał miejsca - kod 2a59. Coś z czujnikiem valvetronica :evil: zrobiłem kolejne kilometry, zapiąłem kompa i pojawił się błąd sond. już mi k**** ręce opadają :mad2: czy ten czujnik może być powodem problemów?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam. Czy udało się rozwiązać ten problem? Nie chce zakładać nowego tematu a mam też problem z błędem sond. Mam Bmw e90 320i i cały czas wywala mi błąd sond po skasowaniu komputerem jak zrobie 100-200km to mi wyskakuje check. Wymieniłem wszystkie 4 sondy na nowe i wkrecilem na nie emulatory i wraz wywala.

 

Teraz jest bląd dogrzewania sondy (1 przed kat., 2 przed kat, 3 za kat. i 4 za kat.), dodatkowo brak zasilania sond.

 

Czy jest jakiś sterownik/przekaznik tych sond?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeplywka wymieniona - dziala. Pojeździłem trochę, podpiąłem pod kompa i pokazał się ku mojemu zdziwieniu błąd, który wcześniej nie miał miejsca - kod 2a59. Coś z czujnikiem valvetronica :evil: zrobiłem kolejne kilometry, zapiąłem kompa i pojawił się błąd sond. już mi k**** ręce opadają :mad2: czy ten czujnik może być powodem problemów?

W tym silniku nie ma przepływomierza(czujnik temp powietrza).O błędzie vvt było gdzieś na forum,jeśli siada silniczek vvt albo czujnik musisz go wymienić.Sprawdz w inpie czy vvt wogóle żyje?

never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czy udalo sie rozwiazac problem ? W mojej jest podobnie raz na jakis czas 300-500 km zapali sie check i po jakims czasie sam gasnie ( nie pomaga wylaczenie silnika) . Na kompie pokazywalo sonda nr 1 ( jak zdazylem dojechac i wpiac zanim zgasnie) dzis znowu to samo ale pokazslo blad sonda nr 2. Przebieg 215000 km autentyczny, autko od nowosci tj 2004 w rodzinie, silnik n46 benzyna 2.0 -150 KM , pozdrawiam

Dodam tylko ze blad wyskakuje tylko na "gornym" wyswietlaczu, jak mu robie "check" to wyskakuje check ok, ale kontrolka silnika na gorze sie swieci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrola CHECK wywoływana z knefla na manetce, dotyczy podzespołów/czujników komunikujących się z OBC

Pozostałe komunikaty zapalające kontrolkę check, takie jak np. błąd sondy, to info z ECU i nie da się ich wywołać z poziomu obc-manetki.


Jeśli nie podasz konkretnego kodu błędu, nikt Ci nie pomoże :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dzis znowu mi sie zaswiecil check i od razu go podpialem i wyskoczyl jeden blad tj: p0340 wydajnosc pracy katalizatora ponizej progu - bank 2, dziwne bo wczesniej zapalal sie bad aondy nr 1 . Ppzdrawiam blad wykasowany, rozumiem ze trzeba sie nastawiac na nowy katalizator ?:) pozdrawiam , zaznaczam ze nie ma trybu awaryjnego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.