Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Moje pytanie jest banalne i pewnie powtórzyło się 100 razy, jakoś ja nie trafiłem na zadowalającą odpowiedź. Będę wymieniał olej w silniku, będzie to 10w40 na pewno. Chodzi mi tylko o to jaką firmę wybrać. Wedle tego co usłyszałem, najlepszy będzie Shell, ewentualnie Castrol, wszyscy natomiast odradzają Lotosa. Jakie jest wasze zdanie na ten temat i czy macie jakieś doświadczenia z tymi markami ?
Opublikowano
Polski Castrol to nic innego jak zwykly Lotos z uszlachetniaczem. Ja bym sobie darowal. Lepiej kupic przez Allegro prawdziwy olej sprowadzany z zagranicy. Jezeli chcesz dam ci namiar na pewnego goscia, ktory sie tym zajmuje od 20lat. Jakby co pisz PW.
Opublikowano
Czytałem kiedyś, że jakaś firma, która zajmuje się badaniem różnych produktów na zlecenie, zbadała jakość olejów, okazało się, że różnice między różnymi producentami się nieznaczne.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
Olej prosto z niemiec to będziesz miał jak sam pojedziesz i go kupisz. Są osoby które odkupują bańki po olejach i leją tam nie wiadomo co, a później piszą ojej prosto z niemiec, ale tylko 50% to np. castrol. Trochę dziwne że osoby prywatne sprzedają olej taniej jak hurtownie się zaopatrują. Oczywiście nie mówię że wszyscy tak robią.
Opublikowano
Czytałem kiedyś, że jakaś firma, która zajmuje się badaniem różnych produktów na zlecenie, zbadała jakość olejów, okazało się, że różnice między różnymi producentami się nieznaczne.

Chyba w PL.

Olej prosto z niemiec to będziesz miał jak sam pojedziesz i go kupisz. Są osoby które odkupują bańki po olejach i leją tam nie wiadomo co, a później piszą ojej prosto z niemiec, ale tylko 50% to np. castrol. Trochę dziwne że osoby prywatne sprzedają olej taniej jak hurtownie się zaopatrują. Oczywiście nie mówię że wszyscy tak robią.

Sa kretacze i sa 100% pewne osoby.

Opublikowano
Chyba w PL.

 

Tego nie wiem. Chodziło tam dokładnie o to, że gościowi w ASO Porshe do 911 wlali jakiś tani olej, poszedł do jakiegoś znajomego, który pracował w laboratorium w którym badali te oleje, a on wyjaśnił mu, że właściwości tanich oleji nie odbiegają wiele od tych markowych.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
Z tego co udało mi się ustalić ostatnio miałem wlany olej Shella i chyba tak zostanie, w sumie niedaleko mam do Niemczech, to skocze zobaczyć ile tam kosztuje. Mam jeszcze jedno pytanie czy stosował któryś z was MODYFIKATOR PLUS ? jakoś boję się to wlewać pomimo jego dobrych opinii.
Opublikowano

a ja jeżdżę na Mobil'u 2000 x1 10W40 - banieczka 4L kosztuje około 70 zł. Zrobiłem na tym oleju innym autem ponad 100kkm, w mojej E34 już prawie 20kkm a u poprzedniego właściciela (znajomy) przejeździła na tym oleju ~150kkm. Teraz ma ponad 400kkm przebiegu z czego ~170kkm na Mobilu i nic jej nie dolega. Jak widać nic się nie dzieje, pomimo tego że Mobil nie ma dobrej opinii.

 

Ogólnie, olej olejem - jak będziesz zmieniał co 10-12kkm to możesz nawet Lotos'a lać.

Opublikowano

Ogólnie, olej olejem - jak będziesz zmieniał co 10-12kkm to możesz nawet Lotos'a lać.

I to jest sedno sprawy :)

Pamiętam że kiedyś rozmawiałem o tym z doktorem od samochodów na Politechnice,on przytoczył badania prowadzone w zajezdni autobusów.Wynikało z nich ewidentnie że dużo ważniejsze jest pilnowanie częstych wymian oleju,niż jego jakość.Producenci poprzez dawkowanie różnych dodatków poprawiają nie tyle jakość,co stabilność parametrów i wydłużają okresy między wymianami.

Ja leję dowolny olej syntetyczny 5w40 (teraz Total Quartz,bo za 5l płaciłem 70zł),wymieniam co 12-15tys,bez dolewek bo się nie zużywa.Syntetyk ma różne przewagi (np lepiej myje,mniejsze tarcie itd),ale przede wszystkim zimą zachowuje płynność do temp. -41 st C (półsyntetyk do -30),różnica jest naprawdę spora.Generalnie trzyma parametry w dużo większym zakresie temperatur oraz w dłuższym czasie niż półsyntetyk.Zresztą półsyntetyk składa się głównie z minerału z zaledwie kilkuprocentową dolewką syntetyka ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Klucz to regularna wymiana oleju. Ale jeśli chcecie mieć dorby półsyntetyk to polecam FUCHS 10W40 CFE z dwusiarczkiem molidbenu. Drogi po 4 średnio ponad 100złotych kosztuje, ale po 2 wymianach docenicie go bardzo. A już na pewno jak po tych dwóch wymianach wróciciel do zwykłego...

 

PZDR>

Opublikowano

moja bunia jezdzila na mobil X 5w40 w niemczech, taki olej dostalem od poprzedniego wlasciciela nie do dostania w polsce przesiadlem sie na elf 5w40 ale jakos dziwnie ubywalo tego oleju od zmiany do zmiany ok....ale.....

 

teraz ok jakis 50kkm valvoline longlife 5w40 i chyba jest ok a silnik naprawde czesto 6300 rpm (silnik 280kkm)

Opublikowano
Na pewno nie zrobiłem tylu KM ile należałoby zrobić żeby wymienić olej. Dodam ze na liczniku mam jeszcze jedną albo dwie zielone kreski które sugerowałyby wymianę oleju, no ale u mnie minął już przeszło rok i olej też należałoby wymienić. I to jest mój główny powód wymiany oleju, nie kilometry tylko czas, a słyszałem raz raz do roku należy to zrobić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.