Skocz do zawartości

335 i lub D - oto jest pytanie:-) - chwalę się i zamykamy:)


piotrek71207

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 194
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ciekawy wątek z tą wytrzymałością skrzyni. Z jednej strony jeśli faktycznie jest 600Nm to trochę dziwne bo seria to przecież 580Nm więc zapas jest niewielki i jeśli ktoś ostro depcze to mógłby szybko ten zapas nadwyrężyć co z kolei producentowi nie bardzo by się opłacało (wymiany gwarancyjne itp) Z drugiej strony Vtech deklaruje następujące przyrosty 340 KM (+54) 680 Nm (+100). Pytanie czy robili by to wiedząc że posypać się może wszystko? Pewnie że w dzisiejszych czasach Klient nasz Pan pytanie czy z takiego podejścia w tym wypadku nie można mieć więcej problemów niż korzyści (reklamacje, zła sława na forach, posądzanie o niekompetencje itp)

 

Temat rzeka! To przeczytałem na innym forum. Skrzynia taka jak w 335d :

 

"

AC Schnitzer przez boxy podnosi moment w 535d na 680Nm !!! http://preisliste.ac-schnitzer.de/acs_k ... ID_NR=5442

 

i warto dodać, że przez boxy Schnitzera nie traci się gwarancji BMW (wyłączność chyba mają, stąd te kosmiczne ceny za boxy) - tak czy owak, BMW na pewno nie udzielałoby gwarancji gdyby taki moment gwarantował rozsypanie skrzyni

"

Może wytrzymałość ZTF ma 600 Nm, ale realnie kręci się ją na więcej bez zadnego problemu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pamiętać, należy jeszcze jaki jest przebieg tego momentu, bo to ma olbrzymie znaczenie dla skrzyni. Zresztą być może lepsi tunerze zmieniają też program w skrzyni. Zresztą wiadomo, że skrzynia dostaje w d... tak naprawdę przy ruszaniu ostrym, potem już nie ma takich przeciążeń.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętać, należy jeszcze jaki jest przebieg tego momentu, bo to ma olbrzymie znaczenie dla skrzyni. Zresztą być może lepsi tunerze zmieniają też program w skrzyni. Zresztą wiadomo, że skrzynia dostaje w d... tak naprawdę przy ruszaniu ostrym, potem już nie ma takich przeciążeń.

 

Popieram w 100% !!!

Dlatego program pod dany egzemplarz zawsze będzie lepszy od power boxa!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...i warto dodać, że przez boxy Schnitzera nie traci się gwarancji BMW (wyłączność chyba mają, stąd te kosmiczne ceny za boxy) - tak czy owak, BMW na pewno nie udzielałoby gwarancji gdyby taki moment gwarantował rozsypanie skrzyni

"

Może wytrzymałość ZTF ma 600 Nm, ale realnie kręci się ją na więcej bez zadnego problemu!.......

 

jak jesteś na różnych forach, to na tym jest prosta zasada: :search: , jak nie jesteś pewien to :search:, jak chcesz napisać "mądrość" to wcześniej :search:

 

z racji, że było o tym już "kilka tazy" to jedyne moje podsumowanie za Twój w/w cytat (wyłączność, gwarancja BMW, moment rozsypujący skrzynię, skrzynia ZTF, kręcenie skrzyni):

 

szacun za wiedzę i ogarnięcie tematu :mrgreen: :mrgreen:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...i warto dodać, że przez boxy Schnitzera nie traci się gwarancji BMW (wyłączność chyba mają, stąd te kosmiczne ceny za boxy) - tak czy owak, BMW na pewno nie udzielałoby gwarancji gdyby taki moment gwarantował rozsypanie skrzyni

"

Może wytrzymałość ZTF ma 600 Nm, ale realnie kręci się ją na więcej bez zadnego problemu!.......

 

jak jesteś na różnych forach, to na tym jest prosta zasada: :search: , jak nie jesteś pewien to :search:, jak chcesz napisać "mądrość" to wcześniej :search:

 

z racji, że było o tym już "kilka tazy" to jedyne moje podsumowanie za Twój w/w cytat (wyłączność, gwarancja BMW, moment rozsypujący skrzynię, skrzynia ZTF, kręcenie skrzyni):

 

szacun za wiedzę i ogarnięcie tematu :mrgreen: :mrgreen:

 

Odnośnie Twojej wiedzy ... polecam link poniżej...

viewtopic.php?f=73&t=142217

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A jakimże autorytetem jest przytoczony przez Ciebie wątek? Nie kumam o co ta dyskusja. Skoro ZF pisze, że bezpieczne dla skrzyni jest 600Nm to tak jest, policzył to ktoś mądrzejszy od nas. Koniec kropka. Co nie znaczy, że przy 601Nm skrzynia się rozsypuje. Pewnie jest w stanie znieść dużo więcej, z tym, że powyżej 600Nm jest trwałość znacznie spada. To, że Tobie i paru innym forumowiczom skrzynia JESZCZE nie padła to pozostaje się tylko cieszyć, a nie uparcie głosić mądrości, że producent się myli, podnosząc przy tym przekonanie o słuszności wykonanej przez siebie modyfikacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo producent np: zabezpiecza się przed tym.

 

U mnie w aucie (chyba u większości z was) podczas kickdowna na jedynce komputer wyraźnie zabiera moc i moment (mimo wylączonej trakcji) dopiero na dwójce czuć porządnego kopa.

ja z tego co pamiętam to wytrzymałość mojej skrzyni to 400nm (ale tu mogę się mylić bo nie pamiętam, może 600;p) no tak czy siak jeździ na prawie 500 niutkach i jak do tej pory jest ok...

 

Nie ma co się kłócić ile jaka skrzynia wytrzyma - padnie? - kupi się drugą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Znaczy to nie jest tak do końca. Nie musi jej trwałość spadać powyżej 600 Nm czyli np przy 620 Nm. Każda skrzynia ZFa ma pewną tolerancję jak wszystkie zresztą urządzenia porządnych producentów np. windy itd itd. Jeżeli ta tolerancja wynosi 10% to skrzynia musi zachować swoje właściwości i trwałość do 660 Nm. Inna sprawa, że wszystko się psuje i jeżeli ta skrzynia ma komuś paść przy 300 tys km. to przy programie na 660Nm padnie trochę wcześniej. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie chyba dyskusja w tym wątku zeszła nie na ten temat co powinna. Niech najpierw kolega kupi auto a później dopiero można się zastanawiać co można ugrać więcej.

Co do wytrzymałości skrzyni dodam coś od siebie. Co prawda są to moje subiektywne odczucia. Na serii miałem 557 Nm czyli w normie dla tej skrzyni, a teraz mam 611Nm i po programie skrzynia działa bardziej kulturalniej, zmienia biegi płynniej i w momencie bardziej odpowiednim. Tak naprawdę na chipie na pierwszych dwóch biegach mamy ograniczenie momentu. Czyli jeżeli mamy przyrost +100Nm momentu to na 1 i 2 mamy góra +50 Nm a dopiero od 3 pełny ogień. AO tak mi nawet tłumaczył kiedyś Rafał z Kreatora, że tak się robi. Dłubałem u niego poprzednie auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia w 35d jest dość pancerna i wytrzymuje sporo (ponad 700NM) - 6hp26. Dodatkowo jak sie robi soft to podnosi sie limit momentu bo na 1 i 2 biegu jest ograniczony do 500NM więc sie podnosi do 600NM. Jak sie nie rusza z "hamulca" na każdych swiatłach to nie ma prawa sie z nią nic stać. Ta sama skrzynia jest w Continentalu GT więc..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

edit 1: 335d jako silik ma potencjał jako CAŁE auto NIE, ponieważ ma skrzynię tę samą jak 330d czyli do 600Nm...

 

 

Nie mam zamiaru podważać 600 Nm podanych przez producenta. Chciałem tylko pokazać autorowi wątku, że skrzynia jednak wytrzymuje więcej .

Tyle w temacie z mojej strony.

Kolega ma zamiar kupić samochód a nie skrzynię biegów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A co ciekawe, w niektórych 30d i 35d jest montowana 6HP28, mimo, że ETK twierdzi, że nie, gdy się wejdzie wg modelu, dopiero po numerze VIN można zobaczyć jaką się ma skrzynię w aucie. Koledzie ostatnio w 530d poliftowym padła skrzynia i właśnie miał 6HP28. A ta skrzynia ma określony moment maksymalny 700Nm. Nie wiem od czego zależy w jakim aucie była montowana, bo skoro większość ludzi ma w 35d 6HP26 a 6HP28 były montowane w 30d to nie ma tu jakiejś logiki. Edytowane przez mmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
6hp28 są już sterowane elektronicznie i są / były montowane w X5, X6, 540d F10 / F11 w silnikach o oznaczeniu 4.0d (306PS)

 

Nie wiem kolego co Ty żeś tu wymyślił, ale po pierwsze nigdy nie było takiego modelu jak F10 540d, po drugie w poliftowych X5 czyli z oznaczeniem 40d montowane były już nowe 8 biegowe ZFy o oznaczeniu 8HP. Co nie zmienia faktu, że Twoja wypowiedź, nawet zupełnie błędna, nie ma nic wspólnego z moją dotyczącą powodu montowania 6HP28 zamiast 6HP26 w E90/E91/E92/E93/E60/E61 _30d, _35d itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskusja gorąca i to mnie cieszy:) Dużo wiedzy przynajmniej przyswajam. W sobotę ruszam na wstępny rekonesans - ale tylko rekonesans do Berlina. Jest ładna 335d full opcja w dobrej cenie. Książkę mam potwierdzoną. Przebieg 102 tys więc zobaczymy. Przejadę się, pocisnę to się przekonam.

 

Macie jakieś rady na co zwracać uwagę podczas jazdy próbnej w 335d? Praca skrzyni? Przyspieszanie? Inne kwestie do obserwacji? Rozruch na zimnym na ciepłym? Co obserwować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskusja gorąca i to mnie cieszy:) Dużo wiedzy przynajmniej przyswajam. W sobotę ruszam na wstępny rekonesans - ale tylko rekonesans do Berlina. Jest ładna 335d full opcja w dobrej cenie. Książkę mam potwierdzoną. Przebieg 102 tys więc zobaczymy. Przejadę się, pocisnę to się przekonam.

Macie jakieś rady na co zwracać uwagę podczas jazdy próbnej w 335d? Praca skrzyni? Przyspieszanie? Inne kwestie do obserwacji? Rozruch na zimnym na ciepłym? Co obserwować?

 

mmw masz racje co do tych skrzyń ale w 335d była i jest tylko 6hp26

 

piotrek71207 ogólnie silnik powinien być suchy, dobrze byłoby zdjąć pokrywę silnika i zobaczyć czy węzyki podcisnienie nie są już poszarpane, czy przewód oleju w okolicy górnej turbiny sie nie poci no i podstawowa sprawa to pocenie sie rury dolotu do intercoolera. jak jest tam duzo oleju to odma mogła być nigdy nie wymieniona.

U mnie po wymianie odmy przestał sie pocić dolot (odme wymieniać co drugą wymianę oleju).

Przy 100tyś wymienia sie olej w skrzyni (choć są tacy co twierdzą, że sie nie wymienia) no i koło pasowe (tlumik drgań).

Sprawdź czy do tej 100 bedzie ~6s i do 200 ~21-22s - jak tak to seria i wsio ok. Skrzynia powinna pracować łagodnie bez szarpania w trybie D, w DS przy normalnej jezdzie bedzie szarpała.

Polecam sie zapoznać:

http://www.bavarian-board.co.uk/forum_posts.asp?TID=47681&title=535d-and-335d-biturbo-charge-air-line-replacement

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=595716

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=281232

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mmw masz racje co do tych skrzyń ale w 335d była i jest tylko 6hp26

 

No ciekaw jestem na jakiej podstawie to stwierdziłeś. :)

 

BMW "GA6HP26Z TU" po 2007 = ZF "6HP28"

 

- GA6HP19Z (ausgelegt für ein maximales Drehmoment von 400 Nm)

 

- GA6HP19Z TU (ausgelegt für ein maximales Drehmoment von 400 Nm) (= 6hp21)

 

- GA6HP26Z (ausgelegt für ein maximales Drehmoment von 600 Nm)

 

- GA6HP26Z TU (ausgelegt für ein maximales Drehmoment von 650 Nm) (=6hp28)

 

- GA6HP32Z (ausgelegt für ein maximales Drehmoment von 750 Nm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No to dokładnie jest tak, bo się zagłębiłem się, że faktycznie po 2007 roku 6HP26 zostało zamienione na 6HP28 ale BMW oznaczało je nadal GA6HP26 TU (technical update). Czyli używając oznaczeń ZFa to nie jest 6HP26 tylko 6HP28 z momentem do 700Nm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia w 35d jest dość pancerna i wytrzymuje sporo (ponad 700NM) - 6hp26. Dodatkowo jak sie robi soft to podnosi sie limit momentu bo na 1 i 2 biegu jest ograniczony do 500NM więc sie podnosi do 600NM. Jak sie nie rusza z "hamulca" na każdych swiatłach to nie ma prawa sie z nią nic stać. Ta sama skrzynia jest w Continentalu GT więc..

 

że jest uznawana za pancerną to nie zmienia faktu, że ma swoją wytrzymałość...

 

w Continentalu jest inna skrzynia (z tej samej grupy ale o innym oznaczeniu i innych parametrach) więc...porówywanie ich "lekko" nie ma sensu

 

ograniczenie Nm na 1. i 2. biegu jest uwarunkowane czym innym, auto o przykladowym momencie np. 500Nm osiąga podaną wartość na każdym biegu przy danych obrotach (jak nie ma "filtra") przy maksymalnie otwartej przepustnicy...

 

wasze auta, wasze decyzje: możecie mieć programy i na 1000Nm oraz używać opon z indeksem "T", tylko nie jeździjcie technicznymi "wrakami" po publicznych drogach, nie chciałbym spotkać "super mocarza" na łuku, któremu akurat przypadkowo "rozpadła" się skrzynia a wszyscy mówili (no i na forum pisali), że taka pancerna...

 

No to dokładnie jest tak, bo się zagłębiłem się, że faktycznie po 2007 roku 6HP26 zostało zamienione na 6HP28 ale BMW oznaczało je nadal GA6HP26 TU (technical update). Czyli używając oznaczeń ZFa to nie jest 6HP26 tylko 6HP28 z momentem do 700Nm.

 

możesz dać linka na wiarygodną stronę, że oznaczenie GA6HP26 z realoem dla 335d np z 2011r (z uwagą w opisie skrzyni, że tylko do lipca 2011r) to skrzynia ZF 6HP28 :?:

 

edit1: że weszła druga genarcja skrzyń ZF 6 biegowych to jasne, chodzi mi o zapis, że realoem kłamie podając zły typ skrzyni

 

A co do skrzyni to i tak będę modował na ok 650Nm i 330-340 km więc cytując wujkawadusa - jak poleci kupi się drugą :mrgreen:

 

tylko z postem: proszę o podanie, gdzie mogę kupić "zamiennik" bo wymiana na nową przekracza 30% wartości mojego auta...

Edytowane przez AO

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To fragment z Wikipedii w temacie skrzyń ZFa.

 

6-speed auto

 

6HP19 — longitudinal smaller version of 6HP26

6HP21 — longitudinal 2nd generation of 6HP19 2007–

6HP26 — longitudinal 2000–

6HP28 — longitudinal 2nd generation of 6HP26 2007-

6HP32 — longitudinal bigger version of 6HP26

6HP34 — longitudinal 2nd generation of 6HP32

 

http://www.zf.com/corporate/de/products/product_range/cars/cars_6_speed_automatic_transmission.shtml

 

http://apps01.zf.com/zf.productDataBase/service/mediaFiles?levelTypeName=Products&levelID=336222&mediaFileName=6HP_2ndGen_EN_2006s.pdf

 

W tym ostatnim linku masz na 4tej stronie taki wykresik, na którym są na pomarańczowo skrzynie pierwszej generacji i ich maks Nm oraz na czerwono ich nowe wersje i Nm.

 

Nie wiem czy w E92 dopiero po lifcie weszła 6HP28 czy wraz z liftem E60. Tu jest zagadka. Najprościej by było żeby ktoś zczytał ze skrzyni symbol. E92 LCI ma na bank już 6HP28 bo widziałem nawet na ebay'u taką skrzynię pochodzącą z 335d LCI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy w E92 dopiero po lifcie weszła 6HP28 czy wraz z liftem E60. Tu jest zagadka. Najprościej by było żeby ktoś zczytał ze skrzyni symbol. E92 LCI ma na bank już 6HP28 bo widziałem nawet na ebay'u taką skrzynię pochodzącą z 335d LCI.

 

więc potwierdzasz, że http://www.realoem.com : KŁAMIE :wink: :mrgreen:

 

sorrki ale produkty ZF znam dość dobrze z ich strony firmowej (http://www.zf.com) , przez chwilę myślałem, że coś przeoczyłem, podawny przez Ciebie link na wykres dałem ponad 2 lata temu jak na tym forum pisałem z kolegą SABUR, on też przez chwilę bazował na "sprawdzony info z forum tdi",

 

mmw masz tyle zarejstrowanych postów, że myślałem, że napiszesz "coś" mądrego ...

 

ale jest jak jest: gratulacje odkryliście spisek . realoem: kłamie, BMW: kłamie podąjc symbol skrzyni 6hp26 bo w 335d jest nowa skrzynia 6hp28 o wytrzymałości 700Nm, taka jak w Bentleyu albo lepsza, którą śmiało można "kręcić" do 800Nm lub więcej ....

:) :D :lol: :mrgreen: :mrgreen:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pomyśl troszkę kolego zamiast krytykować kogoś szyderczo i czytaj uważnie.

 

BMW nadal oznacza tę skrzynię GA6HP26Z. Nie jest to oznaczenie ZFa tylko BMW. ZF oznaczył te dwie skrzynie 6HP26 i 6HP28. Pisałem o tym już wcześniej i nie tylko ja.

 

No ale szydź sobie dalej skoro Ci to poprawia nastrój. ;)

 

A i jeszcze coś.. Nie zastanowiło Cię dlaczego od 03/2007 ta skrzynia ma zupełnie inny numer katalogowy dziwnym zbiegiem okoliczności data ta zbiega się z datą w jakiej 6HP28 zastąpiło 6HP26?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.