Skocz do zawartości

F20 - drugi 116i - Kamazzi


kamazzi

Rekomendowane odpowiedzi

Dlatego że jeśli na zewnątrz jest gorąco, mój pasażer miał ustawioną temperaturę na 25 stopni, a ja chcę mieć temperaturę powiedzmy 18, to chyba normalne jest że zmieniam temepraturę, prawda? :)

No to u siebie ustawiasz 18, a co Cie interesuje temperatura u pasażera ? Szybciej u Ciebie zrobi sie chłodno jak nie będzie trzeba części zimnego powietrza toczyć do sekcji pasażera. Dodatkowo ztcp maks różnica może wynosić 5 stopni więc u pasażera temp zjedzie do 23.

 

No nie.... Jak widać na zdjęciu poniżej różnica może wynosić wiecej niż 5 stopni, a wnętrze samochodu jest zbyt małe aby powietrze nie mieszało się. Kierowca musiałby być oddzielony od pasażera szybą aby temperatury były defacto rózne :)

Fakt jest taki, że ciepłe powietrze idzie do góry, a zimne opada. W tak małym wnętrzu jedyna różnica byłaby wtedy jeśli nawiew skierowany jest bezpośrednio na twarz lub ciało i wtedy różnica temperatury będzie zdecydowanie odczuwalna.

Zróbmy tak: róbmy obaj nadal tak jak się nauczyliśmy :)

 

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/484497_10151159193242288_903914567_n.jpg

 

Jeszcze jeden bajer, który można sfotografować tylko po ciemku....

 

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/269786_10151159193487288_164121378_n.jpg

 

Przy okazji podjechała do mnie przed chwilą ta starsza F20 i zrobiłem zdjęcie tylnej lampy na szybko.....

 

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/486443_10151159194597288_1582263970_n.jpg

Edytowane przez kamazzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 129
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie wiem czy to zależy od pakietu, ale u mnie kontroler radia i klimatyzacji są obramowane na srebrno. Hmmm nawet na tym by oszczędzali ....

 

No u mnie jest piano black. Czy to kwestia oszczędności? Myślę, że bardziej kwestia zróżnicowania. Podobnie jak czerwone paski na zegarach w wersji sport, czy inne obramowanie na kluczyku. Koszty produkcji są takie same. Myślę, że kwestia zróżnicowanie pomiędzy rożnymi wersjami.

Czyli to zależy od pakietu, a co ładniejsze to kwestia gustu... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła z przodu są ksenonowe. Białe ringi robią za światła dzienne świecąc jasniej i za światła postojowe świecąc z mniejszą intesywnością.

Warto zwrócić uwagę na świecącą "brewkę" czyli podłużny pasek powyżej ringów.

Lusterka boczne są podgrzewane tylko w połączeniu ze światłami przeciwmgielnymi. Jeśli nie zamówisz świateł przeciwmgielnych z przodu, lusterka nie będą podgrzewane! Warto o tym pamiętać przy składaniu zamówienia.

Miejsce dowodzenia jest rewelacyjne:

Warto zainwestować w rozszerzoną deskę. Wyłączona wygląda tak:

A przy włączonym silniku wygląda tak:

W przeciwieństwie do pierwszej F20, w tym modelu jest automatyczna klimatyzacja. Wielkim minusem jest brak funcji "MONO". Oznacza to, że przy zmianie temperatury trzeba kręcić dwoma pokrętłami: temperatura z lewej strony i temperatura z prawej strony. Miłym dodatkiem jest wentylacja postojowa - funkcja, której nie ma przy klimatyzacji ręcznej.

Tylne nawiewy są na wyposażeniu tylko w opcji z automatyczną klimatyzacją. Przy klimatyzacji ręcznej, tych nawiewów tam nie ma.

Grafika na ekranie dowodzenia jest ładna, dokładna i pomocna.

Ogranicznik prędkości jest funkcją, którą wykorzystuje codziennie. Bardzo pomaga w kontroli agresji ulicznej i przyczynia się do znacznego obniżenia spalania zarówno w trasie jak i w mieście ;)

Automatyczne wycieraczki działają efektywnie i jest możliwość ustawienia czułości czujnika deszczu.

Przyciski kontroli trakcji, zmiany programu i PDC są poręczne i łatwe w obsłudze.

Antena radiowa działa rewelacyjnie i wygląda świetnie. Szkoda, że właściciele starszych modeli wymieniają swoje na krótkie kikuciki zamiast wymienić na płetwę rekina :)

Narazie starczy.... :)

Nie wszystko naraz....

 

Mega fajna relacja, czekam an ciąg dalszy :cool2:

Z tego co widze to jednak trzeba celowac w pokazany przez Ciebie Pakiet Polski Plus. Niby zwykly Pakiet Polski zawiera calkiem fajne i wydawalo by sie ze dla zwyklego uzytkwonika wystarczajaca ilosc dodatkow ale jednak ksenony, czujniki parkowania czy pakiet oswietleniowy to rzeczy ktore powinny sie w F20 znalezc.

Radio Professional i rozszerzona deska rozdzielcza to kolejny mus.

W Twojej konfiguracji najbardziej IMO brakuje sportowych foteli przednich. Tyle ze wiadomo ze doposazac mozna bez konca: np. przydaly by sie tez felgi alu na lato, a fotele i alu najlepiej brac razem w pakiecie Sport line - i kolejne 8,300 PLN wydane :)

Jesli rzeczywiscie 114i jest silnikowo taki sam jak 116i, a w dalszej perspektywie i tak zamierzamy chipowac to tu jest potencjalna oszczednosc ktora mozna przeznaczyc na lepsze doposazenie.

Napewno mega fajnym dodatkiem jest skrzynia automatyczna, tylko a) drogim b) nie wiadomo jak reaguje w polaczeniu z chipowanym autem - osobiscie do skrzyni automatycznej wolalbym mimo wszystko silnikowo seryjne auto.

W wolnej chwili wrzucaj ciag dalszy spostrzezen i doswiadczen z uzytkwoania obu F20 bo fajnie sie takie relacje czyta ;)

 

PS. powiem szczerze ze te roznice w tylnich lamapch przynajmniej na zdjeciu naprawde nie rzucają sie w oczy - roznice dostrzeza tylko osoby dobrze rozeznane w temacie. Za to bez watpienia auto z ksenonami i swiatlami dziennymi na ringach wyglada o wiele lepiej niz egzempalrz za zwyklymi lampami.

Pzdr, MtothaJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Taki krótki update....

Pierwsza jedynka ma juz przebieg ponad 50.000 a druga już ponad 30.000

http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/67972_10151371292352288_394682175_n.jpg

 

Jak widać spalanie średnie na poziomie 8.5/100km.

Starsza ma troszkę lepsze spalania bo na poziomie 8.4/100km :)

 

Dzisiaj miałęm okazję pojeździć 116d i dziękuję wszystkim gwiazdom na niebie, że kupiłem benzynkę, a nie diesla.

Diesel trzęsie bardziej niż benzyna, jest o wiele głośniejszy w środku niż benzyna, nagrzewa się dłużej niż benzyna i pali średnio 1,5 litra mniej niz benzyna. Ma także gorsze osiągi niż benzyna i jest droższy niż benzyna.

 

Wszystkim, którzy zastanawiają się benzyna czy diesel.... najpierw przejechać się jednym i drugim, a dopiero potem decydować.

Zastanawiam się jaka może być przewaga diesla w tej chwili, ale jakoś nic mi nie przychodzi do głowy.

Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki krótki update....

Pierwsza jedynka ma juz przebieg ponad 50.000 a druga już ponad 30.000

Jak widać spalanie średnie na poziomie 8.5/100km.

Starsza ma troszkę lepsze spalania bo na poziomie 8.4/100km :)

 

Dzisiaj miałęm okazję pojeździć 116d i dziękuję wszystkim gwiazdom na niebie, że kupiłem benzynkę, a nie diesla.

Diesel trzęsie bardziej niż benzyna, jest o wiele głośniejszy w środku niż benzyna, nagrzewa się dłużej niż benzyna i pali średnio 1,5 litra mniej niz benzyna. Ma także gorsze osiągi niż benzyna i jest droższy niż benzyna.

 

Wszystkim, którzy zastanawiają się benzyna czy diesel.... najpierw przejechać się jednym i drugim, a dopiero potem decydować.

Zastanawiam się jaka może być przewaga diesla w tej chwili, ale jakoś nic mi nie przychodzi do głowy.

Jakieś pomysły?

 

Jestem pod wrazeniem przebiegow - widac ze nie ma lekko i auta musza na siebie zarabiac :D

IMO obecnie nie ma zdroworozsadkowych powodow na wybranie 1er z silnikiem diesla. Do opisanych przez Ciebie przypadlosci mozna by jeszcze dodac klopoty z DPF i sumarycznie chyba wieksza awaryjnosc tych jednostek vs turbo benzyna.

Sytuacja natomiast moze wygladac troche inaczej jesli mamy do czynienia z danym autem gdzie w gamie modeli alternatywa jest jedynie jakis dychawiczny motor wolnossacy o malej pojemnosci. W takim ukladzie dieselem zapewne jezdzi sie przyjemniej, ponadto sa mozliwosci na dalsze zwiekszenie osiagow poprzez chiptuning.

Pomijam juz wariant jak ktos ma dostep do lewej ropy :norty:

Pzdr, MtothaJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Diesel trzęsie bardziej niż benzyna, jest o wiele głośniejszy w środku niż benzyna, nagrzewa się dłużej niż benzyna i pali średnio 1,5 litra mniej niz benzyna. Ma także gorsze osiągi niż benzyna i jest droższy niż benzyna.

 

Ja tydzień temu jeździłem 125d i moje odczucia są diametralnie odmienne.

Rożnicy nie widzę ogromnej w porównaniu do 23d :!:

ale autko naprawdę dobrze chodzi nic dziwnego że ten sam silnik pakują do 5

 

silniczek 116d to silniczek od kosiarki :) raczej dla emeryta :mrgreen:

ale już 118d chodzi bardzo przyjemnie nie wbija w fotel ale spalanie na poziomie 6/7 litrów po mieści

twoja 116i po mieście łyknie jak nic 10

 

Co do m-paku modzik jak najbardziej na + biała f20 czarny dyfuzor :cool2:

koła też lecą od "m" czy zostaje seria :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel trzęsie bardziej niż benzyna, jest o wiele głośniejszy w środku niż benzyna, nagrzewa się dłużej niż benzyna i pali średnio 1,5 litra mniej niz benzyna. Ma także gorsze osiągi niż benzyna i jest droższy niż benzyna.

twoja 116i po mieście łyknie jak nic 10

 

Nie wiem co byś musiał z nią robić by takie wartości uzyskać :) 8,5 w korkach w zimę widziałem w stolicy u siebie.

Oczywiście że jak się uprę by Ci udowodnić to Astrę IV 1,7 Diesel zmuszę do spalania 8,5 :) Przy normalnej jeździe to nieosiągalne spalanie :)

 

ps. piękny Mod ... trafiłeś gdzieś używkę w kolorze z PDC czy kupowałeś w ASO ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafił się tylny, używany, biały, z PDC za 470z.

W ASO chcieli za to cos koło 1800 za część zderzaka do lakierowania i 340 bodajże za część czarną.

Przodu narazie nie ma, ale będe się rozglądał. Jak się trafi to będzie :)

Felgi też narazie zostaną stalowe.

Póki co w firmie pojawiła się nowa 328i Xdrive, więc w Jedynki nie będzie za dużo inwestycji.W końcu i tak dostanie ją handlowiec, tak jak pierwszą...

 

Sam zderzak... Zdjąłem stary, założyłem nowy. Prosta przekładka. Nic innego nie trzeba wymieniać.

Całość trwała godzinę.

Narzędzia potrzebne to klucz 8, torx 25 i śrubowkręt philipsa.

 

Zdjęcia robione BB więc kiepskie trochę, bo już ciemno.

 

http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/531327_10151386345217288_1659330934_n.jpg

 

http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/264778_10151386567167288_1794609913_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafił się tylny, używany, biały, z PDC za 470z.

W ASO chcieli za to cos koło 1800 za część zderzaka do lakierowania i 340 bodajże za część czarną.

Przodu narazie nie ma, ale będe się rozglądał. Jak się trafi to będzie :)

Felgi też narazie zostaną stalowe.

Póki co w firmie pojawiła się nowa 328i Xdrive, więc w Jedynki nie będzie za dużo inwestycji.W końcu i tak dostanie ją handlowiec, tak jak pierwszą...

 

Mod jak najbardziej na plus - graty z M-pakietu wizualnie jednak sporo daja. W dodatku w dobrej cenie, bez koniecznosci rzezbienia na lakierni i w razie czego w pelni odwracalny - taki plug & play :lol:

Mozemy liczyc na jakas relacje w temacie F30?

Pzdr, MtothaJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafił się tylny, używany, biały, z PDC za 470z.

W ASO chcieli za to cos koło 1800 za część zderzaka do lakierowania i 340 bodajże za część czarną.

Przodu narazie nie ma, ale będe się rozglądał. Jak się trafi to będzie :)

Felgi też narazie zostaną stalowe.

Póki co w firmie pojawiła się nowa 328i Xdrive, więc w Jedynki nie będzie za dużo inwestycji.W końcu i tak dostanie ją handlowiec, tak jak pierwszą...

 

Mod jak najbardziej na plus - graty z M-pakietu wizualnie jednak sporo daja. W dodatku w dobrej cenie, bez koniecznosci rzezbienia na lakierni i w razie czego w pelni odwracalny - taki plug & play :lol:

Mozemy liczyc na jakas relacje w temacie F30?

 

Tak. Mod jest w pełni odwracalny, stary zderzak wylądował na strychu.

Z podświetleniem tablicy i czujnikami PDC to dosłownie plug&play :)

 

Nie przerabiałem jeszcze przedniego zderzaka, ale patrząc na schematy będzie wyglądało to podobnie. Nerki i znaczek przekładamy, grill pod nerkami jest na pewno inny. Wloty boczne przy lampach przeciwmgielnych też są inne ale nie wiem czy stare przypasują, jakby ktoś chciał stare zakładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna praca ,jak przedstawiciele dostaja Bmw ,sa przyjecia :norty:

 

Dobrego przedstawiciela handlowego zawszę przyjmę :)

Teraz interesują mnie regiony zachodniopomorskie, weilkopolskie i dolnośląskie.

Doświadczenie w branży AGD mile widziane i przymusowa książeczka wojskowa z kategorią A :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z m-pakietem zdecydowanie lepiej :) :D

 

Fajnie, że BMW poszło w kierunku upraszczania konstrukcji niektórych elementów i prócz zakupu m-pakietowego zderzaka nie trzeba wymieniać tysiąca drobnych częsci.

 

AFAIR z tylu nigdy nie bylo problemu z wymiana... gorzej bylo i jest z przednim zderzakiem.

Pzdr, MtothaJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że BMW poszło w kierunku upraszczania konstrukcji

 

Raczej ciecia kosztów choć w e87 założenia tył/m-pak nie wymagało też strasznych zmian...

Z przodem pewnie jest podobnie jak w poprzedniku.

 

Sam już kukam za M135i

 

http://allegro.pl/new-holland-m-135-tm-155-i2912572609.html

:?: :?: :?:

 

Jak m135 to tylko 3 drzwiowa :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.