Skocz do zawartości

Bmw e39 530d 184km brak mocy przy dużych prędkościach


bl4nc1k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,moje bmw e39 530d 184km ma duże problemy z rozpędzaniem się na wyższych biegach tzn na 1 i 2ce,wydaje mi się że jest ok ale od 3 biegu zaczynają się cuda,kiedyś miałem taka samą tylko że 525d i tamta zbierała się o niebo lepiej,dzisiaj warsztat po 3 dniach rozłożył ręce,jak do tej pory wymieniono:przepływomierz[oryginał bosch]+przeprogramowanie sterownika,elektrozawory turbo i egr,nowe pierburg,wszystkie wężyki podcisnienia,pompa progowa była podmieniana na oryginał i dalej to samo auto powyżej 120km traci moc i rozpędza sie jak by miało 110 koni do ok 80km/h wydaje się być ok,warsztat postawił diagnozę że jest rozregulowana geometra od turbiny i że nie da się tego wyregulować,trzeba kupić nową turbosprężarke,w co nie chce mi się osobiscie wieżyć,jak auto jest zimne,tzn jak postoi całą noc to z rana czuć ze ma dużo wiekszą moc z dołu,zanim wskaznik temperatury nie przekroczy pierwszej kreski.... Bardzo proszę o pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak,wyskakuje błąd charge air pressure to big,czujnik cisnienia doładowania był czyszczony,błąd wyskakuje tylko przy dużych predkościach, po czym auto wchodzi [tak mi sie wydaję] w tryb awaryjny tzn 140km/h max i ekonomizer staje na 10 litrach przy pedale w podłodze dopiero jak wykasuje bład,auto zaczyna przyspieszać[nie tak jak powinno ale jakoś jedzie]dzisiaj zwróciłem uwagę na ciśnienie pompy progowej, i tak na biegu jałowym powyżej 3 tyś obrotów ciśnienie spada do 2,6 czasem 2,4 bar na wolnych obrotach trzyma 3,7bara pompa nie buczy wogule jej prawie nie słychać,zaraz postaram się wrzucić filmik jak to wygląda pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

objawy i błąd wskazują na przycieranie się geometrii albo nieszczelność między turbiną a kolektorem ssącym, najlepiej jakbyś zrobił testy ciśnienia doładowania nie na postoju tylko w trakcie jazdy
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos czuje, ze kolega po tych serwisach bledzi jak golas po lesie :mrgreen: nie wystarczy sobie zerknac w inpe i masz to jak na talerzu. Jesli nie masz KSIAZKI ile powinno wynosic cisnienie tu i tam, tylko bazujesz na bledy sczytywane z inpy to mozesz tak sie bawic przez dlugie dnie i niczego nie wymyslisz. Jak nie podjedziesz do kogos oblatanego w bmw a najlepiej w dieslu, a zaznaczam, ze to tylko jeden z mozliwych scenariuszy: turbinke moze mechanik ci odlaczyc, wyslesz do zakladu trudniacego sie naprawa/regeneracja turbin. Tak jak ci wczesniej mowili, jesli sie okaze ze faktycznie geometria sie porozsypala to turbinka niestety na smietnik. Tak mi podpowiadal blizszy znajomy wlasnie z takiej firmy, dla ktorej jezdzilem kilka lat...

 

Za sprawdzanie zazwyczaj te firmy nic nie biora, a jak juz to groszy. Mam nadzieje, ze to bedzie prostsza sprawa, bo moze byc tak, ze mogla sie obluzowac sruba od wastegatu i otwiera sie zawor upustowy przy nizszym cisnieniu niz powinien.

 

Ja podobnymi objawami walczy, z inpy pokazuje blad ustawienia kata wtrysku.. z carsoftu: blad regulacji dawki paliwa.... cuda na kiju... diesel service, po ogledzinach z facetem z lbem na karku, okazlo sie, ze turbo jest mokry i nie wytwarza tyle cisnienia ile trzeba, na dodatek zarzygalo olejem przeplywke ktora falszowala wyniki... mechanik nawet tych bledow nie bral pod uwage, ewidentnie taki blad sie wywalal, poniewaz komputer caly czas zwiekszal dawke paliwa by uzykac bogatsza mieszkanke, jednak tyle powietrza nie dostawal. Obecnie betka u mnie pali 16l/100km i po kilku km -jak sie rozgrzewa- to sie przyspiesza jakbym ciagnal za soba tira... zobaczymy w nastepnym tygodniu po naprawie jak bedzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam sprawdzałem cisnienie doładowania podczas jazdy,jest za wysokie turbo pompuje do 2,5 bara dzisiaj nagram filmik z testów dynamicznych,czy ktoś może mi powiedzieć czy pompa progowa kwalifikuje się do wymiany >?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pod obciążeniem ciśnienie na pompie spada Ci nawet do 2,50-2,60 to ja raczej taką progówkę kwalifikowałbym do wymiany.

Nie dalej jak w ubiegłą niedzielę na mini spocie we Wrocławiu kolega chciał porównać parę aut pod względem progówki bo mechanik mu powiedział, że jego nadaje się do wymiany.

 

Przy 3 - cim biegu i obrotach 3500 wyszły następujące wyniki:

1) jego 530dA T - między 2,90 - 3,10

2) inne 530dA - w okolicy 3,00-3,30

3) u mnie (525d manual) - progówka cały czas trzyma w okolicy 3,48-3,50 (nawet jak silnik przeciągnąłem na 3-ce do 4500 obr.)

Na wolnych obrotach bez obciążenia na progu mam około 3,80-3,90.

 

Ja wymieniałem progówkę na nówkę Pierburg/Ti Automotive (wtedy tak jeszcze je oznaczali) w okolicy czerwca/lipca 2009 r. NIestety wtedy byłem jeszcze zielony w temacie e39 i nie miałem INPY więc nawet nie wiem jakie ciśnienia osiągała moja padająca progówka. Powodowała w każdym razie przymulanie auta przy obrotach rzedu 2500-3000 no i od czasu do czasu miałem problemy z odpaleniem auta (najczęściej jak pojechałem na myjnię z programem mycia podwozia) - dopiero stukanie butami w podłogę pomagało i udawało się odpalić maszynę.

Moje auto chodzi ponoć wściekle jak na 525d (taka jest opinia mojego mechanika, który robi i 525d i 530d i mówił, że większość 530d jakie robił tak nie jeździ, poza tym na mini spocie koledzy jadący za mną i przede mną przyznali, że ładnie to zasuwa - zdziwili się lekko jak powiedziałem, że to 525d) więc może to też zasługa dobrze pompującej progówki, a może jakiegoś programu robionego przez Niemca (tego nie wiem bo nie sprawdzałem na rolkach).

 

U Ciebie jak widać pompka spada do nawet 2,50 momentami więc ewidentnie nie pracuje jak powinna. Lepiej żeby to było trochę wyżej (koło 3,00) ale żeby cały czas trzymała zbliżone ciśnienie.

Ja bym się mocno tej progówce przyjrzał bo nie wygląda na zbyt wydajną.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa progowa do wymiany z miejsca turbo też nie działa prawidłowo

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,dzisiaj wymieniłem pompe progową[nowa pierburg produkcji polskiej]cisnienie jest troche wyższe na wolnych obrotach trzyma 3,9 bara pod obciążeniem spada maksymalnie do 3,1 bara nie wiem czy jest ok jutro postaram się wrzucić filmik z inpy podczas jazdy na autostradzie,co do pytania kolegi o dolot to jest szczelny wszystkie uszczeliki na kolektorze,węże podcisnienia sa nowe,dzisiaj podczas jazdy na autostradzie [jutro wrzucę filmik] zaobserwowałem coś takiego że jak jadę np na 4-tym biegu,wcisnę pedał gazu do końca to auto się rozpędza bez problemu,ale wystarczy że odpuszczę gaz i znów go wcisnę,ekonomizer staje na 10 litrach i nie ma wogule mocy,maks predkośc 140 kmh/h,na kompie wyskakuje,bład że jest za duże cisnienie doładowania,zamówiłem jeszcze czujnik cisnienia doładowania,jutro go założe,i zobaczę czy to coś da ....

 

Pozdrawiam i dziękuje za porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,wrzucam filmik po wymianie pompy,przed wymianą pompy srednie spalanie na komputerze miałem ok 8,2 litra po miescie,po wymianie spalanie duzo wzrosło bo pokazuje prawie 12 litrów w trybie miejkim przy spokojnej jezzdzie,dynamika auta wogule się nie poprawiła,pozniej wrzuce drugi filmik z testów dynamicznych Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz ta geometrie w turbinie, czy w ogole pracuje bo innego pomyslu nie mam
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzanie niskie masz ciśnienie paliwa, czy wymieniałeś filtr?

Może jest już zawalony syfem i na nim właśnie gubi ciśnienie przy większym obciążeniu?

 

Filtr paliwa zmieniany miesiąc temu pozdrawiam :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regulacja sztangi do zrobienia ewidentnie, o ile nie jest przycięta i sie w ogole zmienia.

Walnij jej tam smaru miedziowego, rozruszaj ręką i przetestuj jeszcze raz.

 

Poza tym, nie kręc tak wysoko motoru, bo mu szybko zrobisz kuku. No ale twoja sprawa.

Wystarczy go rozkrecac do 3500-3600, zeby po zmianie biegu nie zszedl ponizej 2000 i wtedy przyspeiszanie jest najefektywniejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam przepływomierz kupowany 2 miesiące temu oryginał bosch [sterownik był przeprogramowany]możliwe że zle to zaprogramowali?,ile powinien mierzyć nowy przepływomierz?,wiem że jak go odepne to na inpie mierzy więcej niż chce ecu,ale nie ma poprawy w osiągach wogule nie czuć różnicy po odłączeniu,co do geometri to robiłem test inpą na postoju,jest funkcja w inpie która otwiera w 50 procent sztange turbo,i sztanga się porusza,przesmarowałem to cięgno,chodzi z lekkim oporem,ale sie rusza ....

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

sluchaj! turbo dmucha do 2.5 bara?? komputer ci mowi: air pressure too big.. a ty szukasz przeplywki, pompy podprogowej?? Do kogo ty z tym autem jezdzisz... ewidetnie twoj problem jest z turbina. Tyle ze tak: w 530 (o wiele sie nie myli) za sterowanie turbina odpowiada sterownik silnika za pomoca elektrozaworka. Jesli elektrozawor nowy. To trzeba sprawdzic oprogramowanie. Ktos musial ci to oprogramowanie rozwalic. Jesli komputer odczyta wartosc cisnienia powietrza powyzej zakresu, to rozumie to tak, ze turbo nie odpowiada na sygnal otwarcia zaworu obejsciowego (wastegate). Jezdzac z takimi ustawieniami raczej nic zlego poza brakiem mocy ci nie grozi, to poki komputer czuwa. Podejrzywam, ze pali ci troche wiecej i problemy sie pojawiaja w gornym zakresie obrotow, jak turbina wlasnie przekracza pulap 2.5 bara.

 

Moze i turbina potrafi tyle dmuchac i mialbys i 50 konikow wiecej, ale po pierwsze musisz odpowiednio zmodyfikowac ECU by nie wywalalo bledu (i nie odcinalo turbiny) no i jak rozwalisz turbine to bedzie tylko twoja strata.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
obetnalbym trzy palce z kazdej reki jesli sie okaze ze to cos innego. A kazdemu mechaniorowi, ktory twierdzi inaczej kazalbym spier....c. No chyba, ze jeszcze o czym tu nie wiemy. Zastanawia mnie to, dlaczego kolega tak wymienia te czesci, elektrozawory, przeplywka.. itd???? :mad2: Jakby nie mozna byloby sprawdzic po kolei te czesci.... Co to za padaczka wsrod tych fachowcow, aby tylko wyciac i wymienic, zaraz mnie kurna cos strzeli... :mad2: :mad2: :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.