Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moze jestem troche przewrażliwiony ale wszedzie nasłuchałem się ze wskazówka temperatury powinna stać idealnie i nieruchomo w pionie...Natomiast u mnie jest ona troszke (o jej szerokość) odchylona w prawo w stosunku do środkowej kreski - oczywiscie tylko wtedy gdy silnik jest zagrzany. Czy jest jakaś tolerancja "odchylenia w prawo od pionu"?? Czy to normalne??

Dodam ze przez okres uzywania mojej betki wymieniłem : chłodnice,visko,termostat i stale kontroluje poziom płynu chłodzącego (dolanie+odpowietrzenie) ! Pozdrawiam.

Opublikowano

jest to spowodowane że w sprzedaży znajdują się tylko termostaty do bmwe o temp. 92C +_ 4 C

 

a nie 88C +_ 4C - tak jak powinno być fabrycznie - 90% sprzedających mówi że tak ma być no to macie efekty - ale za 23PLN nie będę się upierać

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano
u mnie normalnie jest lekko przed kreską.kiedyś miałem lekko ''za'' i był to objaw zapowietrzenia,odpowietrzyłem i wskazówka powróciła przed połowę.nie twierdzę że macie złą temperaturę,może naprzykład nasze termostaty się różnią :mrgreen:
klepało ale przestało!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 mm przed, 2 mm za, nieważne... WAŻNE jest, żeby doszła tam szybko i już się nie ruszała ani na pół milimetra :)
Kai
Opublikowano
Ja mialem caly czas idealnie na środku aż jednego pieknego dnia wskazówka wychylila sie milimetr za połowe i od tamtej pory caly czas juz tak jest wiec wydaje mi sie ze nie jest to wina termostatu. Zresztą podczas nagrzewania wskazówka od razu zatrzymuje sie za połową nawet jak jeszcze nie otworzy sie termostat. Wydaje mi się że jest to inna przyczyna bardzej związana z elektroniką zresztą jak kiedyś byłem w warsztacie który zajmuje się tylko BMW i tam też to potwierdzili(może jakaś lewa) rezystancja
Opublikowano
jaka lewa rezystancja (co to jakiś płyn, czy piasek) - nie rozumiem - jeśli się zwiększy to to wskaźnik pokaże mniej

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano
jest to spowodowane że w sprzedaży znajdują się tylko termostaty do bmwe o temp. 92C +_ 4 C

 

a nie 88C +_ 4C - tak jak powinno być fabrycznie - 90% sprzedających mówi że tak ma być no to macie efekty - ale za 23PLN nie będę się upierać

Ja kupiłem oryginalny termostat do silnika m43 i jest on na 95 i stoi mi równiutko na środku.
http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Opublikowano
ja tez kupilem oryginalny termostat do m43 (w serwisie PROFI) i jest idealnie 1 mm za kreska :mrgreen: :twisted2: :mrgreen: :twisted2: :mrgreen: :twisted2:

...kwintesencja piękna i harmonia ksztaltów E36..:)

http://tygra85.w.interia.pl/szablon_obrazki/okopt.JPG

Opublikowano

A ja wam powiem ze to cale stanie wskazówki "na piona jan beton" to jeden wielki mit i lipa!! U mnie owszem takze strzałka stoi w słup,ale jakie było moje zdziwienie gdy kiedys pojezdzilem sobie z podpietym laptopem- na ktorym mozna było odczytac co naprawde "czuje" czujnik umieszczony w głowicy - oj bardzo to odbiegało od stania jak "beton" widocznego na zegarach , pomijając faze nagrzewania w kazdej BMW temperatura (przy sprawnym termostacie, wisco itp) temperatura skacze

+- 20stopni!! :shock: Wjezdzasz w miasto 95st , wyjezdzasz w trase potrafi spasc do 75stopni (zamkniecie termostatu), jedziesz szybko 90st, jedziesz wolniej 80st, stajesz 90stopni - i tak w kółko!! Tak wiec moi drodzy jestesmy troche oszukiwani przez nasze wskazniki :nienie: - ale skoro tak sobie wymyslił producent faszysta to niechaj tak pozostanie :)

Opublikowano

podejrzewam panowie że:

 

1. co termostat to inne wykonanie

2. napewno na to ma wpływ np. naładowanie akumulatora

3. inercja układu pomiarowego napewno też (innaczej bezwład wskazówki)

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano
Mysle ze producent zrobil tak zeby ewentualne skoki temperatury (nie majace wiekszego znaczenia) po prostu nie "drazniły oka" - tak jest juz w wiekszosci nowszych aut (np.passat b5) , ale ja osobiscie jestem za dokladnym odzwierciedlaniem temparatury na zegarze - mój stary passacik pokazywał temp. z dokładnoscia do 2 stopni - no ale teraz zakaziłem sie BMW i niech juz bedzie jak jest :) Pozdro.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mysle ze producent zrobil tak zeby ewentualne skoki temperatury (nie majace wiekszego znaczenia) po prostu nie "drazniły oka" - tak jest juz w wiekszosci nowszych aut (np.passat b5) , ale ja osobiscie jestem za dokladnym odzwierciedlaniem temparatury na zegarze - mój stary passacik pokazywał temp. z dokładnoscia do 2 stopni - no ale teraz zakaziłem sie BMW i niech juz bedzie jak jest :) Pozdro.

 

Akurat w E34 i E32 środek wskazań temperatury ma bardzo płaską charakterystykę (jest bardzo czuły w tym zakresie).

W passacie i polonezie, które miałem widoczne były wahania temperatury przed załączeniem wentylatora i zaraz po wyłączeniu. Tutaj nie ma takiej możliwości, bo regulacja nawiewu jest liniowa (wisko, termostat. a nie chłodzenie wiatrakiem elektrycznym).

 

%5B618%3A480%5Dhttp%3A//www.kudys.wv.pl/18.gif

Kai
Opublikowano
potwierdze tylko to co juz napisali inni wskazowka moze sie troche odhylic. to jest zalezne od termostatu. ale jak na nagrzanym silnika ruszy sie choc by o milimetr to juz jest cos nie tak. ja na przyklad zbieralem chlodnice z drogi gdzies w gorach w chorwacji bo zignorowalem to ze sie ruszyla wskazowka :lol: po wymianie chlodnicy w chorwacji i termostatu juz w polsce :shock: (bo fachowcy w chorwacji pozbyli sie go z obudowy twierdzac ze przeszkadza) wskazowka tez mi zostala odchylona takze nie mam powodu do obaw
Opublikowano

Kai - napisales ze - cutuje : Akurat w E34 i E32 środek wskazań temperatury ma bardzo płaską charakterystykę (jest bardzo czuły w tym zakresie). Spójrz przyjacielu jeszcze raz na ten wykres, zastanow sie i zauwaz ze im bardziej plaski wykres tym zegar jest mniej czuly- czyli zmiana temperatury(oś pozioma) nie zmienia praktycznie wskazania na zegarze (oś pionowa).

Zreszta zaznaczone jest ze gdy wkazowka stoi pionowo to jest wtedy 85 +-10stopni- czyli albo 75 albo 95stopni - wedlug mnie rozbieznosc jest spora- cóz tak ma byc.

Ale jezdzac BMW trzeba wziac pod uwage to ze jak juz nam drgnie wskazowka dalej niz za połowe to mamy ponad 100 stopni :duh:

 

Reasumujac: twoje stwierdzenie o duzej czulosci zegara w tym zakresie jest bardzo błędne :nienie: -wiec poprawiam cie gdyz sam o to prosiles :) - cytuje Kai :(Jeżeli gdzieś się mylę, to mnie poprawcie!)

Pozdro.

Opublikowano
Mam może trochę nie na miejscu pytanie ale nie chcę zakładać o to nowego wątku... Czy jest możliwość wymiany w moim silniku termostatu bez wymieniania obudowy? Czy trzeba kupować całość? Potrzebna mi informacja na 100% więc będę wdzięczny za pomoc...
Opublikowano
Mam może trochę nie na miejscu pytanie ale nie chcę zakładać o to nowego wątku... Czy jest możliwość wymiany w moim silniku termostatu bez wymieniania obudowy? Czy trzeba kupować całość? Potrzebna mi informacja na 100% więc będę wdzięczny za pomoc...
Jak kupisz gdzieś termostat z takimi jakby skrzydełkami na zewnątrz i będzie pasował do obudowy to czemu nie.
http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Opublikowano
ja mam u mnie nowy termostat w starej obudowie :lol: ,ale tylko dlatego ze mechanik jak przykrecal nowy termostat to tak dociagnal sroby ze pekla obudowa :mad2: :mad2: :mad2: ,ale dziala bez zarzutu

...kwintesencja piękna i harmonia ksztaltów E36..:)

http://tygra85.w.interia.pl/szablon_obrazki/okopt.JPG

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.