Skocz do zawartości

problemy z M62tu35


Dżony

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. To mój pierwszy temat na BMW klub ale jesteście moją ostatnią deską ratunku i zamiast się rozpisywać o sobie piszę o co chodzi.

Jakiś czas temu samochód zaczął się dziwnie zachowywać, szarpał przy prędkościach ok 80km/h do tego dołączyły drgania lewej głowicy czasem wbijał sie tryb awaryjny. Do tego dochodziły problemy przy odpalaniu - bunia "pierdziała" i ewidentnie krztusiła się, zrzucałem to na brak paliwa (bo niestety mam rąbnięty wskaźnik) ale gdy sytuacja po tankowaniu się powtórzyła zacząłem dochodzić przyczyn. Po odpieciu przepływki do autka wraca życie i od razu rusza O CO CHODZI? Przepływomierz oczywiście wymieniłem na oryginalny boscha ale to nic nie dało. Do tego po wymianie komputer pokazuje błąd przepływki. Wracając do tematu nie równej pracy silnika pojechałem do serwisu zajmującego się tylko BMW tam stwierdzono że winny jest rozrząd. Wymieniłem cały rozrząd plus lewy VANOS ale to nic nie dało a właściwie jest jeszcze gorzej.Samochód kompletnie nie ma mocy,dopiero przy wyższych obrotach daje jako tako rade, vanosy świszczą jak poje...ne a dotego dziwnie pracują bo zdarza się że gdy zwalniam do 40km/h to mam ponad 3000obrotów. Bejka zachowuje się tak jakby silnik zupełnie nie współpracował ze skrzynią. Teraz trzęsie mi prawą stroną silnika i nie działają mi cylindry po tej stronie. Czasem się włączą ale tylko na moment. Wróciłem do serwisu BMW i powiedziano mi że rąbnięty jest prawy VANOS. Trochę to dziwne że przed wymianą rozrządu trzęsło lewą strone a po wymianie trzęsie prawa. Zwracam się więc do was o pomoc. Może ktoś doradzi co jeszcze sprawdzić zanim po raz kolejny wyłoże pieniądze na rozkręcenie silnika. Czy może mieć coś z tym wspólnego sonda? czy to może być wina czujnika położenia wałka rozrządu czy poprostu mechanik wymieniający jest partaczem. Z góry dzieki za pomoc. Auto to oczywiscie 735i 99r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałeś na pewno cały rozrząd ? Dlaczego tylko jeden vanos, jak już wymieniać to obydwa, przy tych silnikach nie opłaca się stosować półśrodków bo później sie to zemści :(

Samo rozebranie i złożenie silnika, uszczelki, olej to już kupa forsy a jak bedziesz to robił kilka razy to szkoda gadać :duh:

Podłączałeś auto pod kompa, mechanik co robił rozrząd i vanosa miał blokady ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety wiem że powinienem wymienić oba ale musiałem zamknąć się w 6tyś zł i budżet nie zezwolił Poza tym mechanik zapewniał że drugi jest w dobrym stanie. Teraz okazuje się że przekrocze limit i to grubo ale to już nie ważne - ważne aby auto jeździło jak należy. Co do tej wymiany to jedyną częścią której mechanik nie ruszał były ślizgi które były z 2010r i stwierdził że nie warto. Jadąc często słyszę dziwne krótkie tarcie (1-2sekundy) po którym następuje szarpnięcie. Niestety ciężko stwierdzić czy wydobywa się ono z silnika czy skrzyni. Komputer nie wykazuje błędów prócz przepływki i termostatu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sam widzisz jak Tobie ciężko stwierdzić co to może być i w jakiej części auta to tym bardziej trudno będzie wywróżyć cokolwiek przez internet :(

może to coś ze skrzynią , może ten mechanik coś źle poskładał (jak masz nowe łańcuchy, koła i szyny to nic nie powinno trzeć), bez blokad nie da się ustawić vanosów i wałków (składali ale się cyrki działy)

 

Popytaj może jeszcze na forum 7er , tam jest najwięcej informacji o silnikach M62

http://7er.pl/forum.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli po odpieciu przepływki jest ok to tu szukaj przyczyny.... Rozrząd raczej odpada, u mnie padały vanasy i auto latało bez problemów do samego końca, nawet jak się rozleciały to jeszcze na takim walącym jak sieczkarnia silniku przejechałem prawie 100 km /byłem akurat w trasie/ i nic nie szarpało. Zresetuj ECU przez odłączenie aku, przejedż i podaj błedy z kompa to może ktoś pomoże. Ja jak wymieniłem przepływkę to też na nowej nie chciał chodzić /chodził gorzej jak na starej/, dopiero po skasowaniu wszyskich adaptacji jest ok. Masz lpg? Ja obstawiam przepływkę i nieszczelność dolotu ale bez wyniku kompa to tylko zgaduje....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam instalacji lpg. Odłączę klemy i zobaczę co będzie. Znacie jakiegoś dobrego speca od bmw w okolicach warszawy/radomia. Byłem w Raszynie na jasnej bo wszyscy ich chwalą ale zdziwiło mnie to że nikt nawet nie wsiadł do auta i się nie przejechał tylko podłączyli pod kompa i to wszystko a sam z doświadczenia wiem że czasem komputer nie wykażę błędu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że prawy vanos źle pracuje i pewnie mają racje. Ja próbuje wyeliminować inne powody zanim znowu wyłożę większą sume. Rozmawiałem z mechanikiem który wymieniał rozrząd twierdzi że wszystko robił na blokadach i że rozrząd ustawiony jest dobrze, nie daje za to głowy właśnie za prawy vanos choć jak wymieniał to twierdził że jest sprawny. Na dodatek nie mogę odkręcić minusowej klemy, coś się zapiekło. Szkoda że nikt z Raszynie nie pofatygował się o przejażdżkę bo może wiedzieliby skąd ten dźwięk tarcia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie. Czy wpływ na pracę czterech cylindrów może mieć przepływka? Gdyby nie działał jeden cylinder to w nim szukałbym problemu ale u mnie nie chodzi cała prawa strona. Czy bardziej realne jest że cylindry nie chodzą bo vanos się źle ustawia? Ciśnienie w cylindrach jest w porządku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi cała strona wogóle czy tylko na stronie kuleje? Jeśli kuleje to może być od rozjechanych adaptacji ECU, tj na jednej stronie wtryski podają paliwo z inną prędkością niż druga strona, może być to od przepływki, nieszczelności dolotu, czujnika... Podepnij pod inpe i wrzuć screny to coć poradzimy...

Jak wcześniej pisałem, u mnie vanos padł że nawet na kompie pokazywał uszkodzenie mechaniczne, później się rozleciał że walił jak sieczkarnia a i tak pracował równo.

Skąd jesteś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od tego początku roku mieszkam w Grójcu, czyli dość krótko aby się rozeznać w mazowieckich serwisach ale mam pracę że tak się wyrażę "jeżdżoną" (prawie jak przedstawiciel) dlatego w obrębie 100km - 120km mogę dojechać do kogoś kto zna się na rzeczy. Gdy silnik pracuje to drga prawa strona, ta po której nie pracują cylindry. W poprzednim e38 miałem podobny problem ale tam winna była sonda z tym że tamta bejka nie była na vanosach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym aucie reset adaptacji można zrobić przez odpięcie aku na conajmniej 30 minut, wystarczy zdjąć jedną klemę. Odpinałeś aku...

Jeśli chodzi o Warszawę to pewna i profesjonalna diagnoza oraz naprawa tu http://www.mcars.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobiłem 100km na próbę. Rano jak zwykle budą troszkę trzęsło ale odpalił bez problemu i nie musiałem odpinać przepływki aby ruszyć. Pierwsze kilometry samochód jechał z wyczuwalnym oporem i nie redukował biegów ( jechałem w pozycji D, nie używałem steptronica) Jak wjechałem na ekspresówkę i docisłem gaz to autko odżyło, ładnie przyśpieszało i działał nawet kickdown z którym po wymianie rozrządu miałem problem. Niestety pod sam koniec ruszając po krótkim postoju silnik zgasł, odpaliłem ponownie, dojechałem do ronda i znów zgasł, potem dojechałem do domu ale starałem się nie zatrzymywać całkowicie tylko turlać. W czym tym razem może tkwić problem? Powinienem zainteresować się alternatorem? Czy może on mieć wpływ na te problemy przy odpalaniu o których muszę odpinać przepływomierz?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego gaśnięcia stawiałbym na czujnik wału korbowego. Mi też gasł jak dojeżdżałem do świateł. Słyszałem opinie o czujniku wału korbowego i wałka rozrządu. Żeby się uporać zakupiłem obydwa, wymieniłem i do dziś spokój. Gaśnięcie ustąpiło. Też mam M62 lecz bez vanosów. Pamiętaj, że czujniki w razie czego tylko oryginał. Mi na zamienniku (wziąłem na próbę) nawet nie odpalił. Powodzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wału był pierwszą rzeczą o której pomyślałem po wymianie rozrządu gdy zaczęły się dziać problemy z vanosem niestety obdzwoniłem kilkanaście miejsc i nikt nie ma możliwości podmienienia. Jeszcze poszukam u mechaników polecanych tutaj na forum.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wracam z tematem.

Jestem po wymianie vanosów tym razem obu bo okazało że poprzedni wymieniony pochodził z 4.6 i nie dało się go ustawić. Teraz silnik pracuje równiutko ale kłopot w tym że tak jak poprzednio autko nie chce zmienić biegu. Po kilkudziesięciu kilometrach jazdy wygląda to tak jakby skrzynia w chodziła w tryb awaryjny tzn rozpedzam się, bejka pięknie się zbiera ale nie przerzuca na czwórkę. Przełączyłem na manuala i skrzynia nie chciała wbić trójki, po kilku próbach udało się z trójką ale za cholerę nie chciała wejść czwórka, kilka kilometrów dalej wskoczyła czwórka(próbowałem kilkadziesiąt razy)w końcu wskoczyła czwórka potem piątka i już wszystko działało elegancko przez kolejne 50km do domu. W czym może być problem. Najpierw myślałem że może grzeje się olej w skrzyni ale nie robiłem żadnych postoi a w końcu samo się naprawiło a olej przecież nie ostygł. Dzisiaj była pierwsza jazda, zobaczę co będzie jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka mała rada. Jeżeli ci nie przeszkadza zrobienie 120km to umów się do braci jagiełło w Łodzi na ul. św teresy. Oni napewno poradzą sobie z taka błachostką :)

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.