Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich serdecznie otóż wczoraj kiedy jechałem do pracy samochód nagle zaczął głośno chodzić, a kiedy dodaje gaz i go puszczam dziwnie coś syczy przez sekundę. Proszę wszystkich kolegów o pomoc co może być tego przyczyną.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Silniki z odłączonym zaworem EGR chodzą zazwyczaj głośniej, tak bardziej twardo i metalicznie.

Może poprostu zaworek gdzieś ci się wypiął, albo zaciął?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak jest zatarty w pozycji zamkniętej to obstukiwanie raczej mu nie pomoże.

Możliwe że uszkodzeniu uległ zaworek podciśnieniowy który steruje zaworem EGR.

Dobrze to rozebrać, wyczyścić, wymienić przewody podciśnieniowe.

Opublikowano
dodam jeszcze tylko ze samochód jedzie ładnie nic się nie dzieje wkręca się na obroty normalnie tylko głośno chodzi i syczy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Syczenie może świadczyć o jakiejś nieszczelności w układzie doładowania.

Moja ma padnięty zaworek podciśnienia sterujący EGR i poza inną kulturą pracy wszystko chodzi normalnie.

Opublikowano
na wolnych obrotach minimalnie głośniej chodzi natomiast po dodaniu gazu chodzi jak v8 hehe. Syczy kiedy dodam gazu i gwałtownie puszcze to jest sykniecie. Mam nadzieje że to nie jest nic poważnego
Opublikowano
tak naprawdę to opisałeś dźwięki jakie turbina z siebie wydaje ale może mam co innego w głowie myśląc, że coś "syczy". W każdym razie szukałbym dziur/nieszczelności na dolotach
Opublikowano

ale turbina bardziej gwiżdże a nie syczy.

A wiec panowie za co się wziąć najpierw może odkręcę zawór egr i go ładnie wyczyszczę co wy na to

Opublikowano
wyczyściłem egr i nic nie pomogło. A teraz przy odpalaniu zauważyłem że spaliny nie wydostają się rurą wydechową tylko jak podniosłem maskę to z przodu silnika zaraz pod szybą przednią a z tyłu z wydechu nic na powietrze nie leci więc może to wina wydechu
Opublikowano

Wygląda więc na to, że masz przypchany wydech. Sugerowałbym sprawdzenie katalizatorów. Na początek wjedź na kanał i od spodu, ręką obstukaj katalizatory. Jeśli słychać w nich grzechotanie tzn, że wkłady się w nich obkruszyły i zapchały kata. Wtedy nie pozostaje nic innego jak wywalenie wkładów i wstawienie w środek jakichś strumienic (jak zostawisz pusta puchę w środku to będzie Ci dzwonił/rezonował pusty kat).

Aaaa - katy sprawdzaj jak są zimne bo inaczej się dotkliwie poparzysz gdyż osiągają wysoką temp roboczą.

Poza tym sprawdź z kanału układ wydechowy jeśli katy są ok. Może gdzieś na jakichś nierównościach przygniotłeś w którymś miejscu rurę wydechową i dlatego jest przytkane to wszystko.

Pzdr.

Opublikowano
Ale jakby pękło złącze elastyczne to tylko byłby smrodek odczuwalny w kabinie (no i czasem dymek od strony komory silnika) zaś wydech nie byłby tak przypchany jak pisze autor postu. Ja miałem pękniętą plecionkę i poza smrodkiem spalin w kabinie (głównie na postoju/światłach) nie miałem mniejszego wydechu spalin z tyłu czy jakiejś zauważalnie głośniejszej pracy silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.