Skocz do zawartości

Wycieraczka tylnej szyby i spryskiwacz E39 kombi. Pomocy.


Kosiara

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Panowie potrzebuje pilnie pomocy, w dniu dzisiejszym przestała mi działać tylnia wycieraczka oraz spryskiwacz tylnej szyby, Sprawdziłem na krótko czy silnik działa od wycieraczki jest wszystko ok, pompka działa tez po podłączeniu na krótko, bezpieczniki wszystkie sprawdzone. Gdzie mogę jeszcze szukać przyczyny ze nie działa ani spryskiwacz ani wycieraczka??? :?: :?: :?: :?:

 

 

Na forum już szukałem i nic nie znalazłem. :cry2: :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wiązce elektrycznej idącej do tylnej klapy, najczęściej się chyba przeciera koło zawiasu klapy.

Spryskiwacz chyba przestaje lać gdy sterownik wykryje, że silnik nie działa (to tylko moje przypuszczenie potwierdzone jedną obserwacją).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprawdź bezpiecznik w bagażniku, za spryskiwacz i wycieraczkę jest z tego co pamiętam jeden, więc jak nagle przestało działać wszystko, to 90% jego wina. :)

Ale nie ograniczaj się do wymiany jeśli faktycznie będzie spalony, trzeba zobaczyć co sprawiło że bezpiecznik poszedł z dymem :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prawej stronie patrząc od tyłu samochodu jest wiązka kabli w której były przełamany jeden kabel ale nie widać tego bo jest w osłonie plastikowej.

 

No tak, ale czy było to na górze przy zawiasie, na wysokości środka szyby czy może przy silniku wycieraczki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hej,

 

I co z tymi zdjęciami?

 

 

Ja mam podobny problem tzn. nie działa u mnie tylko (tylny ) spryskiwacz. Wycieraczka pracuje poprawnie.

 

NIe bardzo rozumiem dlaczego wszyscy sugerują sprawdzenie kabli w tylnej klapie, skoro pompka spryskiwcza jest z przodu przy prawym kole.

 

Dobralem sie do tej pompki i sie okazuje, ze pompka działa. ( sprawdzilem przepinajac ją na wtyczkę od przednich spryskiwaczy).

 

Wszystko wskazuje, ze mam popsutą manetkę na kierownicy, bo ona nie podaje napięcia na pomkpkę. NIestety pewnosci nie mam, a zdjęcie manteki mnie przerosło.

 

MOże ktos ma podobny problem, i wcale to nie jest manetka, a jakis inny defekt?

 

Pozdr.

 

Coobin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kable ponieważ pompka jest z przodu a moduł z tyły :D iLove BMW. Manetka nie podaje napięcia na pompkę lecz sygnał na moduł.
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej Yaza,

 

Wielki dzięki za pomoc.

 

Dobrałem się do tych kabli, które idą wzdłuż lewej i prawe strony klapy, ale niestety nie znalazłem tam nic niepokojącego. Kable są jak nowe.

 

A jak się dobrać do modułu, gdzie on jest?

 

Pzdr.

 

 

Coobin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A jak się dobrać do modułu, gdzie on jest?

 

 

modul sterujacy to A36 w tylnej klapie , wbudowany w silnik tylnej wycieraczki

 

http://wds.spaghetticoder.org/en/zinfo/E39_EA36A.htm

 

http://wds.spaghetticoder.org/en/svg/sp/SP0000011073.svg?m=e3902

 

 

Kabel sygnalowy (czyli cienki) z manetki to jest koloru czarno-niebieskiego, a kabel zasilajacy pompke , biegnacy od modulu , jest gruby i jest koloru brazowego.

Oba kable leca po stronie prawej klapy.

Bezpiecznik obsluguje i wycieraczke i pompke wiec jesli jedno dziala to drugie od strony pradowej tez powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki kolego Rolbas za pomoc.

 

Zabrałem się za rozebranie klapy, niestety nie byłem w stanie ściągnąć w pełni osłony klap w obawie, że ją połamię od góry przy uszczelce.

 

Kable zdiagnozowałem raz jeszcze, w szczególności te kolory, które są odpowiedzialne za spryskiwacz.

 

Wszystko w porządku, w klapie tez nie widać nie nie niepokojącego, do modułu sie bezpośrednio nie dostałem z powodu tej niezdjętej osłony.

 

Więc dalej nie mam tylnego sprysku na szybę. I to nie jest jeszcze problem, gdyby nie to, że jakieś 2 tygodnie temu nagle przestał mi działać spryskiwacz z przodu.

 

Działa tylko sprysk po naciśnięciu na manetce S, i słychać ten silniczek pod maską od zbiornika intensywnego spryskiwania. Cisza natomiast z okolic nadkola.

 

Czy nagle by padł silnik ? nie wiem. Miałem naprawić tylny sprysk a teraz już nie mam przedniego. Pól biedy, ze intensywne działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zabrałem się za rozebranie klapy, niestety nie byłem w stanie ściągnąć w pełni osłony klap w obawie, że ją połamię od góry przy uszczelce.

 

Trzeba rozpocza od zdjecia maskownicy samego silnika. Najpierw odgniasz lekko maskownice az wyskoczy z zaczepu w pukcie zaznaczonym na zielono. Pozniej ciagniesz ja podpieraja w miejscach gdzie sa clipy ( zaznaczone na czerwono). Dwa miejsca zaznaczone na niebiesko ( u mnie ostalo sie tylko jedno bo "nasi tam byli") odklokuja Ci glowne oslone silnika wycieraczek (i po czesci slupkow klapy), ale ona jest jak zapewne wiesz dosc duza i te dwa punkty to na koncu sie odkreca po uprzednim wykreceniu srubek, tam gdzie sam narzedzia i trojkat ostrzegawczy.

http://img593.imageshack.us/img593/4399/e39s.jpg

 

 

Kable zdiagnozowałem raz jeszcze, w szczególności te kolory, które są odpowiedzialne za spryskiwacz.

Wszystko w porządku, w klapie tez nie widać nie nie niepokojącego, do modułu sie bezpośrednio nie dostałem z powodu tej niezdjętej osłony.

 

U mnie tez niby wszystko w porzadku, jednak sprysk nie dziala.

Tak to wyglada po zdjeciu oslony klapy i oslony silnika/modulu sterujacego: ( prosze sie nie patrzec na na dwa grube przewody kolory niebieskiego gdyz one nie sa fabryczne, poprzedni wlascicel probowal reanimowac wycieraczke cos tam drutujac , a przyczyna byla w peknietym przewodzie na zawiasie klapy)

http://img829.imageshack.us/img829/2067/e39am.jpg

 

Skrajny prawy bolec w gniezdzie 3-pinowym odpowiada za uruchamianie pompki sprysku tylnej szyby.

U mnie sie w ogole tam napiecie nie pojawia mimo , ze napiecie sterujace z manetki dochodzi do modulu.

Probowalem podac napiecie bezposrednio z bolca srodkowego ( glowne zasilanie wycieraczek i pompki) na prawy tak aby pompke ozywic ale za kazdym dotknieciem palilo mi bezpiecznik.

Sama pompka jest na pewno dobra bo przelozylem na nia wtyczke z zasilania sprysku przedniej szyby i sprysk na tylna sie pojawil.

Gdy bezposrednio z akumulatora podalem napiecie na bolec w module to kabel prawie sie stopil w reku.

Wniosek: gruby kabel zasilacy pompke sprysku tylnej szyby musi byc przerwany i ma zwarcie do masy.

 

I tu chyba dochodzimy do sedna problemu: kable przy zawiasach lubia sie lamac, byc moze rowniez i ten gruby kabel zanim sie przelamie, doswiadcza popekania izolacji co powoduje, dotyka gdzies cos,do karoserii, lub zalewa sie woda i w momecie uruchamiana sprysku na szybe tyle , cos sie psuje w module sterujacym ( moze jeden z wydocznych tranzystorow?) . I stad te pady tych spryskow. Z ilosci postow ktore ludzie pisza , wnioskuje, ze chyba jest to jakis dosc powszechny feler w E39 touring.

Czy moje rozumowanie jest wlasciwe to nie wiem, ale innego wytlumaczenia nie widze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Kolego Rolbas,

 

Dzięki za pomoc i fotograficzną relację.

 

W koncu po 3 latach znów sie zabrałem za tylny spryskiwacz.

 

Wszystko niby OK jak u Ciebie, żaden kabel nie ulamany a jednak nie dziala.

 

U mnie sie w ogole tam napiecie nie pojawia mimo , że napiecie sterujace z manetki dochodzi do modulu.

 

Jak określiłeś, że napięcie z manetki jednak tam dochodzi. Skąd to wiesz?

 

Da się INPĄ sprawdzić czy manetka jest sprawna?

 

Pozdr.

 

Coobin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Kolejny dzień walki ze spryskiwaczem.

 

Tutaj zdjęcie gdzie miałem przetarty przewód od czujnika zamknięcia tylnej szyby w klapie. Naprawa poskutkowała brakiem wyświetlania komunikatu otwartego bagażnika w przypadku gdy bagażnik był faktycznie zamknięty ( względnie tylnej szyby klapy).

 

http://goo.gl/photos/LgeZ12DEhSa41eBk6

 

Od razu zaczęła działać wycieraczka, jednak spryskiwacz dalej nie rusza.

 

Wyjąłem manetkę na kierownicy i ona jest sprawna. Zbadałem miernikiem na położeniu do spryskiwania szyby.

 

Już nie wiem co dalej może być źle.

 

Poniżej zrzuty z INPY. Czy któryś z kolegów mających Touringa i działający spryskiwacz tylny mógłby zobaczyć czy ma podobne ustawienia na poniższym zrzucie.

 

http://goo.gl/photos/9GnDtexPzQrQqD6X8

http://goo.gl/photos/81AJXJp8vaWgWqcT9

 

Co to jest "ruckstellkontakt"?

 

Ktoś wie jak umieszczać obrazki, żeby były od razu widoczne po otwarciu tematu?

 

Pozdr.

 

Coobin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Koledzy touringowcy, pomożecie?

 

Czy jak uruchamiam z INPY spryskiwacz, to czy powinny się wszystkie spryskiwacze od szyb uruchamiać? ( na przednią szybe i tylna) ?

 

Nie widziałem osobnego polecenia do uruchomienia tylnego sprysku.

 

Każde uruchomienie spryskiwacza z INPY skutkuje u mnie tylko pryskaniem z przedniej szyby.

 

Już mi ręce opadają, co może być nie tak.

 

1. Mógłby ktoś sprawdzić z działającym spryskiwaczem czy u was właśnie tak jest?

 

2. Czy możecie się połączyć z TRUNK LID MODULE?

 

Podr.

 

Coobin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz przerwane kable na zawiasie klapy tylko pare centymetrów głębiej w stronę dachu, ściągnij mocniej gumowego peszla i kazdy kabelek pociagnij w swoja stronę i zobaczysz czy sa przetarcia czy nie.

polecam :

viewtopic.php?f=15&t=248015

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.