Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Chciałbym się poradzić, czy mogę zalać silnik olejem 10W 40 firmy BP do beemki E30 316 coupe 1989, poprzedni właściciel twierdzi że teraz jest wlany Mobil1 15W 40 :doh: Co ile kilometrów trzeba wymieniać? Dzięki za wszelkie porady.
Opublikowano

wszystko znajdziesz na forum :search: o olejach jest naprawdę dużo!

wejdż w ''szukaj'' i szukaj :mrgreen:

klepało ale przestało!!!
Opublikowano

witam

jak wcześniej był wlany 15w40 mineralny to tylko mineralny jak wlejesz półsyntetyk to silnik do uszczelniania cały nie radze zmieniać napółsyntetyk morzesz wlaćmineralny obojętnie jakiej firmy

pozdrawiam

Opublikowano
jak wcześniej był wlany 15w40 mineralny to tylko mineralny jak wlejesz półsyntetyk to silnik do uszczelniania cały

 

Jaaaaaaaaaasne.... :duh:

A świstak siedzi i zawija je w te sreberka. :mrgreen:

 

To jest kolejny wielki mit powtarzany jak mantra z pokolenia na pokolenie mechaników. Drugi wielki mit "olejowy" mówi, że syntetyk jest [za] rzadki.

 

Prawdpodobieństwo totalnego rozszczelnienia silnika przy przejściu z mineralnego na półsyntetyczny jest minimalne. Wyraźnie większe przy przejściu od razu na syntetyk.

 

Ale takie przypadki są bardzo sporadyczne. Zdarzają się gdy bardzo zaniedbany silnik (w który latami lało się byle jaki olej i wymieniało się go, gdy się przypomniało) trafi w ręce troskliwego właściciela, wlewającego olej wysokiej klasy, o znakomitych właściwościach myjących.

 

Black Shadow, użyj wyszukiwarki :!: Znajdziesz multum tematów olejowych i na pewno odpowiedź na twoje pytanie.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Rapid to ty nie wiedziałeś, że "silnik się przyzwyczja" do oleju tak jak człowiek do wódki :norty:

Jak zalejesz coś innego to problem gotowy :norty:

 

A tak na poważnie, to gdy słysze tego typu niczym nie potwiedzone herezje to aż mnie mdli. :doh:

 

morzesz wlaćmineralny obojętnie jakiej firmy

pozdrawiam

 

Jak chcesz wlewać byle co to sobie kup Nyske a nie BMW.

Jeżeli silnik nieźle pracuje to śmiało możesz wlać półsyntetyka.

Ja też gdy kupiłem auto nie wiedziałem jaki był olej, na początek zalałem półsyntetyka, teraz przymierzam się do pełnego synetyka.

Silnik nie bierze teraz grama oleju, chodź też mnie straszyli. :norty:

 

Z tego co piszesz wynika, że masz M40, na mineralnym na bank na zimnym silniku słychać popychacze :mad2:

Jak zalejesz lepszy olej to powinno ucichnąć.

Tym bardziej w te mrozy warto mieć syntetyka, bo mineralny zrobi ci się gęsty jak masło :twisted2:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano
Ludzie!! Ja zalalem 5w40 po mineralnym i jest ok,ale stuka a na tym szuwaksie mineralnym bylo cicho.

I kto ma racje?

pozdrawiam

 

Z moją pralką Franią było odwrotnie - stara maszyna do szycia na mineralnym 15W/40, a na syntetyku 5W/40 cisza jak makiem zasiał.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
witam. mam E-30 1.6 m40 choć nieliczni znajomi twierdzą że jest to m42 mam zrobione 198000 km jak kupiłem w niemczech miała 146000 km i od tamtej pory leje Castrol Gtx magnatech 10W40 i wymieniam co 8tyś i większość moich znajomych wlewa 10W40 nie koniecznie Castrola.(ktoś wie o co chodzi z typem tego silnika M42)pozdrawiam
Opublikowano
Chciałbym się poradzić, czy mogę zalać silnik olejem 10W 40 firmy BP do beemki E30 316 coupe 1989.

 

W twoim przypadku zalej półsyntetykiem (może być BP 10W-40 Visco 3000), sam taki leje i nie mam problemu z popychaczami. Co do mineralnego daj sobie spokój. To nie olej do M40. Prawdę mówiąc ten silnik powinien chodzić na full syntetyku np.Castrola 0W-30, ale cóz masz jusz trochę przejechane, a nie wiesz co było lane.

Na dobry początek E-30 stka 1.6 M40...
Opublikowano

Też przymierzam się do zmiany oleju(jeszcze 2 tyś) ale wymienie teraz bo jezdze na gazie. Jak kupilem auto zalałem półsyntetykiem mobila. Jest okej, nie łyka oleju praktycznie w ogóle, (na szczęscie), czytajać wypowiedzi, coraz bardziej zastanawiam się nad przejsciem na syntetyk, ale czy warto, skoro nic sienie dzieje, to że troche stuka jak jest zimny to chyba norma dla m40 zwlaszcza teraz w temrozy:), przebieg 230tyś. 1,6 m40. Prosze o jakieś fachowe rady, czy warto co da taka zmiana czy też pozostac na półsyntetyku skor nic sie nie dzieje??

Dzieki z góry z opinie :wink:

Opublikowano
Witam

Ludzie!!Ja zalalem 5w40 po mineralnym i jest ok,ale stuka a na tym szuwaksie mineralnym bylo cicho.

I kto ma racje?

pozdrawiam

 

 

Jesli po mineralnym ktos zaleje full-syntetyk, prawie napewno nie bedzie z tego posunięcia zadowolony.

I nareszcie usłyszy kochane popychacze. serdecznie polecam,

 

Poza tym w garażu mam dwie banki z olejem castrol gtx 5W40 i castrol 15W40 mineralny. One są identycznie płynne !!! jakie masło kto widział zeby mineralny robił sie gęsty??????????

BMW 318i E30
Opublikowano

Do m40 leję 5w40, full syntetyk. Mam przebieg 213 tyś. Poprzednio był wlany półsyntetyk. Po wlaniu syntetyku autko chodzi równiej i ciszej. Paradoksalnie przestało brać olej (mimo iż brało go niewiele).

M40 jest bardzo wrażliwy na olej. Wymaga wysokiej klasy oleju o dobrych własnościach zmywających. W grę wchodzi tylko 5w40.

 

Płukałem silnik auto flushem z półsyntetyka i wlałem pełny.

Opublikowano

r130rapid piszesz, ze:

To jest kolejny wielki mit powtarzany jak mantra z pokolenia na pokolenie mechaników.

no to moze ja mialem jakies zaćmienie, ale po ptrzejściu z mineralnego na pólsyntetyk, wypłukało mi nagary i po rozgrzaniu silnika zapalała mi sie lampka smarowania, szybciutko zmieniłem olej na mineralny w nadziei, ze wszystko wróci do normy i...wróciło po okolo 4 latach kiedy zrobiłem remont kapitalny, a do tego czasu paliła sie zawsze po nagrzaniu silnika, więc z tymi mitami to ostroznie, ja to znam z autopsji niestety

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano
r130rapid piszesz, ze:

To jest kolejny wielki mit powtarzany jak mantra z pokolenia na pokolenie mechaników.

no to moze ja mialem jakies zaćmienie, ale po ptrzejściu z mineralnego na pólsyntetyk, wypłukało mi nagary i po rozgrzaniu silnika zapalała mi sie lampka smarowania, szybciutko zmieniłem olej na mineralny w nadziei, ze wszystko wróci do normy i...wróciło po okolo 4 latach kiedy zrobiłem remont kapitalny, a do tego czasu paliła sie zawsze po nagrzaniu silnika, więc z tymi mitami to ostroznie, ja to znam z autopsji niestety

 

 

 

ten co twierdzi ze mozna zdecydowanie zalewac silnik syntetykiem po mineralnym jest w wielkim błędzie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

póżniej kupisz taki samochód ,ze niby od dziadka:):)

dziekuje bardzo!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Wszyscy ci to własnie specjaliści od aut :modlitwa:

Znam takiego jednego: jak kiedys nie mógł zapalać to wyjmował kable od świec i suszyl na kaloryferku w domu buhhaaaaaaaaaaaaa!!!!!!

A okazało sie ze miał uszkodzona pompke paliwową.

Pózniej zmienił olej z mineralnego na full syntetyk i nie dalej jak za pół roku robił silnik,

Pewnie takich jest wielu.

Mode sie zeby tylko nie trafic na auto po takim kims!! bo mozna sie ładnie ugotowac:)

BMW 318i E30
Opublikowano
A czy można zalać po półsyntetyku full syntetyk silnik m40 230 tyś?? narazie na obecnym oleju chodzi bez zarzutów , klepie na izmnym ale przestaje po kilku minutach:)
Opublikowano
A czy można zalać po półsyntetyku full syntetyk silnik m40 230 tyś?? narazie na obecnym oleju chodzi bez zarzutów , klepie na izmnym ale przestaje po kilku minutach:)

 

 

jak chcesz miec jeszcze lepszą poranną serenadę to zmień na full-syntetyk :cool2:

BMW 318i E30

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.