Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wczoraj zapalila mi sie kontrolka poduszek, powietrznych po odczytaniu bledow INPA:

0x93B2 ZK10/Sicherheitsbatterieklemme

oraz

0x4A27 4A27 Intelligenter Batteria Sensor(Layer_DIBS1)

 

bledow nie moge wykasowac - tzn INPA probuje kasowac, ale nawet na chwile nie znika ikonka

 

co zrobic w zwiazku z zaistniałym? czy nalezy wymienic kleme? moge jakos na probe odpiac kleme (naboj) od idrugiego e90 i zobaczyc czy dziala na innej? czy jest do tego potrzebna jakas inicjalizacja? w ogole o ktory naboj chodzi klemy + czy - i czy jestem w stanie sam to wymienic (jest to sam naojb czy tez caly kabel i trudnosci z jego wyjeciem)?

 

czy moze jakies inne sugestie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
klemy wymieniasz całe, nie dostaniesz samych elementów pirotechnicznych chyba że bedziesz bawił się w druciarstwo i kupisz używke, wtedy może coś tam sobie sklecisz.
Krzysztof
Opublikowano

rozumiem, ze blad dotyczy klemy minusowej? i mozna to we wlasnym zakresie wymienic bez rozkladania polowy auta?

czy moge odlaczyc ten kabel od drugiego e90 i podpiac do siebie w celu sprawdzenia?

Opublikowano
rozumiem, ze blad dotyczy klemy minusowej? i mozna to we wlasnym zakresie wymienic bez rozkladania polowy auta?

czy moge odlaczyc ten kabel od drugiego e90 i podpiac do siebie w celu sprawdzenia?

Błąd dotyczy klemy plusowej "+"

Opublikowano
ok Panowie, ale czy błąd który napisałem nie dotyczy właśnie IBS?? bo sam napisałem, że klema pirotechniczna, a to może byc przecież ta druga
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Koledzy podpinam się ,kolega dzisiaj jeździł prawie cały dzień .Ponowna próba uruchomienia a tu tylko cykanie przekaźnika nic nie reaguje .Po podpięciu pod inpę wywala błąd 4A27 intelligent battery sensor (LAYER_DIBS1) .Błąd skasowany i nie wraca ,auto nadal martwe .Proszę o sugestie gdzie tkwi problem na klemie - czy na + .Czy można to jakoś inaczej sprawdzić nie pakując się w koszta.Wielkie dzięki .
Opublikowano
Witajcie,mam pytanko wywalił się taki błąd auto nie reaguje na start (nie pali) mowa o e90 2.0d 163km 2005r..Proszę o wsparcie.
Opublikowano
intelligent battery sensor layer_dibs1,to treść ,tylko co do wymiany czy to klema - czy + i co mogło być powodem takiej usterki czytałem że tylko stłuczka a to stało się nagle !
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koledzy podpinam się ,kolega dzisiaj jeździł prawie cały dzień .Ponowna próba uruchomienia a tu tylko cykanie przekaźnika nic nie reaguje .Po podpięciu pod inpę wywala błąd 4A27 intelligent battery sensor (LAYER_DIBS1) .Błąd skasowany i nie wraca ,auto nadal martwe .Proszę o sugestie gdzie tkwi problem na klemie - czy na + .Czy można to jakoś inaczej sprawdzić nie pakując się w koszta.Wielkie dzięki .

 

 

Oczywiście błąd który miałeś " intelligent battery sensor" to dotyczył inteligentnej klemy minusowej, koledzy wyżej głupoty wypisywali ze chodzi o plusową pirotechniczną :D i jesli masz uszkodzony IBS to auto nie będzie się usypiało przez co rozładuje akumulator do zera i prawdopodobnie to się własnie stało.

Opublikowano
Koledzy dajcie jakaś podpowiedź, błąd powraca i pytanie najważniejsze czy przez uszkodzony ibs nie można odpalić auta ??? Jeżeli można to co mogło paść rozrusznik ???
Opublikowano (edytowane)
aku zamieniony na sprawny i dalej kicha ,a kolega klagosz nie miał osobiście takiego przypadku ,pisałem do niego dzisiaj ,więc jakieś sugestie :( Edytowane przez aquarel
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
aku zamieniony na sprawny i dalej kicha

 

Odepnij zasilanie (czerwony cienki kabelek z wiekszą wtyczka) od IBS i spróbuje odpalić.

Opublikowano

W sumie od ibs są 2 kable z niebieskimi wtyczkami to wszystko ,ale odpinałem wszystkie w różnych konfiguracjach i nic cisza ,wygląda to jak pierwszy i ostatni zawał u człowieka :? .Ciągle dumam o rozruszniku może tam jest jakieś zwarcie, nie mam już pomysłu chłopy ratujcie :cry2:

Cy jest możliwe że problem tkwi w klemie pirotechnicznej ,ładunek wygląda na cały ,miał ktoś z was podobna awarię ?

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam podepne sie pod temat bo zakupilem niedawno autko i interfejs i po diagnozie wyszlo jak ponizej. Co prawda jest to E60 ale to podobny problem... Wiem ze akumulator jest do wymiany bo po nie dlugim sluchaniu radia padl calkiem a po dlugim nawet ladowaniu prad ladowania nie spada poniżej 2A tylko czy ten blad to wina padnietego juz akumulatora czy jak u kolegów powyzej uszkodzenie klemy "-" Zdziwił mnie pis tego błędu a mianowice jak ponizej wartość pradu ze znakiem minus.. I co dziwne nie wiem czy aku jest oryginalny , gdyz na forum nie spotkalem sie z takim balym w e60 540 bo jest 80Ah byc moze przed sprzedaza ktos zrobil zamiane na stary zuzyty..Prosze o pomoc i dzięki :)

 

4A27 intelligent Battery Sensor (Layer_DIBS1)

Error counter: 1

Logistic counter: 40

Mileage 163992 km

Engine speed 772.31 1/min

coolant temperature 84.26 °C

Abstand zur Startfaehigkeitsgrenze 0.00 -

Injection quantity 7.48 mg/Hub

Battery Voltage von IBS gemessen 14.00 V

Battery current von IBS gemessen -3.79 A

Batterytemperatur 0.00 °C

Battery Voltage 14663.37 mV

Vehicle speed 0.00 km/h

correction value Abschaltung 0.00 -

keine Kommunikation ueber BSD-Schnittstelle

Test conditions fulfilled

Error present now, but not yet stored (debouncing phase)

Error would not cause a warning lamp to light up

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Error code: 4A 27 44 02 00 00 01 28 50 13 1C 86 62 13 7D 32

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.