Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, niedawno dostałem prawko, chce kupić swoje pierwsze auto zawsze oczkiem w mojej głowie było BMW a konkretnie dwa modele: e34 i e36. Mam do wydania około 5tyś +/- 500 zł. Jaki modele wybrać i z jakim silnikiem ? Które są bardziej a które mniej awaryjne. Co lepiej kupić za tą kwotę ? (wiem ze był już podobny temat ale utworzony 3 lata temu - raczej już nie aktualny).

 

Z góry dzięki za radę. :P

Opublikowano

Jak silnik to conajmniej 2.0 M50.

BMW 5 - lepsza ochrona antykorozyjna.

Za kwote, którą podałeś to łatwiej będzie ci chyba kupić piatkę w miarę dobrym stanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja bym bardziej radził kupić zadbane 316i prosto od właściciela z garażu, a nie takie aby stało na komisie od dwóch lat :wink: Mam nadzieję że jesteś spokojnym kierowcą i nie przeczytam o Tobie w gazecie że kolejny małolat zawinął się swoim starym bmw na drzewie :nienie:
Opublikowano
nie nie raczej nie, a po za tym jak się kupuje za swoją kasę, którą chwile odkładało na samochód, to później dba się o niego . Aż tak głupi katować i szaleć.
Opublikowano

A ja Ci powiem tak, kup to co znajdziesz w jak najlepszym stanie, a jak to ma być twoje pierwsze auto to lepiej żeby miało jednak słabszy silnik - dla Twojego dobra :D

Myśle, że taką 316kę można wyrwać w ładnym stanie za taką kwotę i na pewno nie bedzie taka dobita i zmęczona jak 320/325.

Opublikowano
Nie ma co straszyc duzymi silnikami :) Moje pierwsze auto ponad 8 lat temu mialo 2.0 i 160 kucyków i żyję do dzisiaj, powiem wiecej - mocne auto jest bezpieczniejsze poniewaz mozna np szybciej wyprzedzic i zmniejszyc czas przebywania na drugim pasie :) Powiem tak - jak ktos nie ma wyobrazni to i cinquecento sie zabije. A co do autka to zalezy... dla mnie "3" bylaby za mala, ale moze Ty masz inny gust. W kazdym razie napewno polecam jakis 6-cio cylindrowy motor + ewentualne lpg.
A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
Opublikowano

a awaryjność ? chodzi mi o serie 5, jaki silnik cieszy się najmniejszą awaryjnością ?

jaki silnik jest optymalny ? 2.0 benzyna + lpg ? czy 2.5 diesel ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z diesel'em za 5 tys zł to ja Ci zdrowia życzę. Będziesz naprawiał i naprawiał i naprawiał. A że kasy na to pewnie nie będziesz miał to auto będzie stało.

Ja bym kupił E36, bo to naprawdę dobre auto, nadal ładne jeżeli jest w dobrym stanie. I nie wygląda tak archaicznie jak E34. Dla młodego chłopaka w sam raz. Najbardziej optymalne będzie pewnie 318i, bo ani to za słabe ani za mocne. Możesz też pomyśleć o 320i bo w serwisie jakieś droższe dużo nie jest.

 

Najważniejsze to znaleźć zdrowy egzemplarz i nie patrz tu na rocznik bo przy takim starym aucie czy będzie 3 lata starsze czy młodsze to już nie ma żadnego znaczenia.

Opublikowano

jeżeli chodzi o wygląd karoserii to i tak bardziej mi się podoba e34. Głownie chodzi mi o awaryjność, które modele i z jakimi silnikami cieszą się najmniejszą awaryjnością ?

 

Przeczytałem tu i tam, posłuchałem opinii od znajomych i wychodzi ze najlepiej kupić e34 520i + LPG ?

 

A jakie jest wasze zdanie ?

Opublikowano

Ziemniaku 210994, :mrgreen:

 

zastanów się dobrze czy na pewno chcesz mieć BMW. To są auta drogie w utrzymaniu a w cenie o jakiej mówisz trudno jest znaleźć porządnego hatchbacka na "F". Za 5 tysięcy kupisz starszą od Ciebie żłopiącą paliwo skarbonkę. Wiem, marzenia trzeba realizować ale na wszystko jest czas.

Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Opublikowano

zastanów się dobrze czy na pewno chcesz mieć BMW. To są auta drogie w utrzymaniu a w cenie o jakiej mówisz trudno jest znaleźć porządnego hatchbacka na "F". Za 5 tysięcy kupisz starszą od Ciebie żłopiącą paliwo skarbonkę. Wiem, marzenia trzeba realizować ale na wszystko jest czas.

 

Do odważnych swiat należy. :mrgreen: Moje pierwsze auto to BMW e28 automat 520i w gazie. Wydałem na nie 5500 zł + odsetki dwuletnie. Po miesią okazało sie, że uszczelka głowicy walnięta, koszt 1000zł po drodze 6 świec, pompa wody, wisko itp itd. Sporo tego było ale mimo tego po ośmiu latach wróciłem do tej marki i nie żałuję mimo tego, że znowu trochę trzeba było dołożyć :D

W BMW zawsze to co najważniejsze jest sprawne i godne zaufania hamulce :norty:

Ja osobiscie wolę wymieniać to co pod maska niz np w jakimś fiacie układ hamulcowy z przewodami, co roku zawieszenie i także często amortyzatory. To tak tylko dla przykładu, a jest ich duzo wiecej.

Opublikowano

Ziemniak210994

Jak dobrze poszukasz to znajdziesz zadbana i doinwestowaną bete.

Nie kieruj się kryteriami jakbys do salonu szedł (kolor, rodzaj silnika, jak najmłodsze) to wielki błąd. Zawsze musisz szukać dobrej i sprawnej chodźby miała być z szybami na korbkę i bez centralnego zamka.

Ja kupiłe sobie do pracy E36 316i serwisowną na oryginalnych częściach (nowe sprzęgło, zawieszenie po remoncie, zakonserwowana profesjonalnie, rozrząd zrobiony) w super stanie za 3300zł. Nie obchodziło mnie to, że 1993 rok, że silnik M40, ze korbki, że bez centralnego. Ważne było to, że stan techniczny godny dwuletniego auta.

Opublikowano

nie wiem czemu, ale marka BMW ma coś w sobie. Inne samochody za podobną cenę, nie mają tego czegoś, co ma BMW. Dlatego chce żeby to właśnie bmw było moim pierwszym samochodem. I dlatego chce zasięgnąć waszej opinii co do e34 i e36 oraz ich silników i awaryjności.

 

Najlepiej na jakimś konkretny przykładnie.

 

Dzieki za wcześniejsze od odpowiedzi, pewnie może moje pytania są głupie, ale dopiero zaczynam przygodę z samochodami i marką BMW

Opublikowano

Dzieki za wcześniejsze od odpowiedzi, pewnie może moje pytania są głupie, ale dopiero zaczynam przygodę z samochodami i marką BMW

 

To nic złego, że zadajesz pytania, wręcz przeciwnie. Ja jak kupowałem swoje pierwsze auto (BMW) nie miałem mozliwości przeglądania forów różnego rodzaju i zadawania pytań :cool2:

Opublikowano

Ziemniaku....

W takim razie jeżeli to absolutnie, koniecznie i nieodwołalnie musi być BMW i padły już propozycje to pozwól że ja też coś zasugeruję: dozbieraj jeszcze jakiś 1000 PLN i poszukaj e36 Compacta z silnikiem M43 po 1996 r. Są szanse na ładne auto które powinno Ci już dać trochę radości z jazdy, będzie jeszcze relatywnie młode i później jeszcze możesz włożyć jakieś LPG. Jak będziesz miał trochę szczęścia to nawet klima Ci się trafi.

Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Opublikowano

Ziemniaku....

U mnie na przegladzie niedawno był gość z Compactem. Wczoraj był rejestrować Daihatsu, a BMW ma do sprzedania za jakieś 3500zł. Stan tego auta był zadowalajacy i co wazne jeździł nim dziadek.

 

Kwiecień 94 silnik M43, kolor srebrny

Opublikowano
no nie nie musi BMW, ale bardzo bym chciał. Naturalnie jeżeli będe miał okazje kupić jakiś innych samochud w dobrej cenie to raczej go kupie. Ale bardzo mi sie podobają BMW a szczególnie e34 sedan i e36 sedan, dlatego własnie za nimi się najbardziej rozglądam.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Poszukaj jakiejś e34 w przyzwoitym stanie, wiadomo że będziesz musiał z biegiem czasu coś dołożyć ale jak będzie w miarę dobra to będziesz zadowolony, a spalanie jest nawet do zaakceptowania jeżeli silnik jest w miarę zadbany
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.