Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

Przed chwilą dzwonił do mnie mechanik z informacją, że są luzy na tłokach. Kompletnie nie znam się na mechanice i chciałbym się Was zapytać, czy to dość poważna naprawa? Ile mniej więcej może mnie to kosztować (aż boję się pomyśleć). Moje auto to BMW E36 z 1991 roku. Silnik M40B18 (318i, 113KM).

Opublikowano

Luzy na tłokach, to mało mało mówi, z drugiej strony to rzadko słychać u mechanika luzy na tłokach. A mówił ci dokładnie gdzie te luzy są czy na pierścieniach czy na panewkach na wale korbowym????

I Drugie ważne pytanie, na jakiej podstawie on to stwierdził „ luzy na tłokach „ tak czy siak, jeśli to naprawdę coś z tłokami a mechanik jest sprawdzony i na pewno cię nie robi w wała to koszty mogą być spore.

Opublikowano
Luz na tłokach zawsze musi być.Jaki jest powód że dałeś do mechanika auto?
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Jeżeli luzy na tłokach są to dość spore te koszta mogą być bo trzeba wyciągać wał jak juz sie wyciaga wał razem z tłokami to warto kupic nowe pierscienie.. Jeżeli gładź cylindrów juz jest bardzo wyrobiona to albo szlif bloku + wymiana tłoków na nadwymiar cholera wie na jaką chorobe Betti postawiłes do doktora. Jak brała olej to na bank pierscienie (wnioskuje po luzach za dużych skoro mechanik na to zwrócił uwage)
Opublikowano
jedynie co mi przychodzi do glowy to mechanik mial na mysle luzy na korbach, chyba w 98 % czesciej siadaja panewki niz sworznie w tlokach. a w m40 to czesty przypadek ze padaja panewki korbowe
Opublikowano
Jakby to było na panewkach to pewnie by mechanik powiedział ze ma na panewkach. Poza tym nie rozbierajac nie mogl tego stwierdzić hm... poczekajmy co powie
Opublikowano

Najczęściej przyczyną luzu są zużyte pierścienie (czasem gładzie cylindra ,a najmniej prawdopodobne tłoki)

Żeby postawić taką diagnozę trzeba mieć zdjętą co najmniej głowicę.

Jeśli była by to wymiana pierścieni to nie trzeba zdejmować wału ,tylko zdjąć miskę i odkręcić korbowód od dołu.

Opublikowano
Generalnie jest robiony mały remont silnika. Głowica rozbierana, wymiana uszczelek, nowe świecie, pasek wspomagania, pasek klinowy i rozrząd. Byłem u mechanika, pokazał mi luzy na tłokach i są dość spore (czytałem i wiem, ile mniej więcej powinno być i na pewno jest za dużo). Tym samym dochodzą jeszcze pierścienie. Całkowity koszt wszystkiego, to jakieś 1700-1800 złotych. Wzięło się to stąd, że silnik brał dużo oleju, kopcił i śmiesznie "cykał" na wyższych obrotach. Paski przy okazji, bo i tak chciałem je zrobić
Opublikowano
Czyli tak jak mowilem luz był na pierscieniach a cykł ci od rozrzadu.czyli masz to samo co u mnie tyle ze u mnie cylindry i tloki jak nówki. Ale tez aktualnie robie remont czekam na glowice bo moja byla pęknieta ;) Tyle ze ja mam czesci wszystkie na znizkach 40% to wszystkie uszczelki wyniosly mnie 290 zł a nie 550 :) (uszczelka głowicy, pod kolektory dolotowy i ssący, pod pokrywe zaworów, nowe szpilki i kable zapłonowe wyższej jakosci do gazu)
Opublikowano
pomyśl o m43 albo m44 nie ma sensu pakować kasy w stare m40
Opublikowano
Wszyscy ciągle piszecie o zmianie silnika, czego kompletnie nie rozumiem. Po pierwsze, wymieniałbym stary silnik na stary (co już ktoś napisał) i nie miałbym pewności, że w tym "nowym" nie musiałbym za chwilę czegoś robić. Po drugie, wyszłoby to nieporównywalnie drożej. Po trzecie, ten silnik będę miał zrobiony i wiem, czym jeżdżę. Tym bardziej, że całe zawieszenie też jest zrobione. Po czwarte, 113 koni w zupełności mi wystarczy... nie jestem wariatem i jeżdżę spokojnie. Proponuję zakończyć na tym "dobre rady" na temat zmiany silnika. Jeśli Wy chcecie to OK. Ja nie ma zamiaru. Pozdrawiam!
Opublikowano
mogę się założyć że nie kupujesz orginalnych częsci a szlif nie bedzie robiony w autoryzowanym zakladzie mechaniki BMW. tez remontowałem silnik i za drugim razem zamiast robic remont 2 litrowki kupiłem 2.8 i pomykam do tej pory bez awari ( odpukac w nie malowane ) . wiadomo czesci nie sa orginalne i zywotnosc spada. Ale to juz wszystko od twojej decyzji zależy, forum jest tylko aby Ci podpowiedzieć a nie kazać :)
Opublikowano
mogę się założyć że nie kupujesz orginalnych częsci a szlif nie bedzie robiony w autoryzowanym zakladzie mechaniki BMW. tez remontowałem silnik i za drugim razem zamiast robic remont 2 litrowki kupiłem 2.8 i pomykam do tej pory bez awari ( odpukac w nie malowane ) . wiadomo czesci nie sa orginalne i zywotnosc spada. Ale to juz wszystko od twojej decyzji zależy, forum jest tylko aby Ci podpowiedzieć a nie kazać :)

Chcesz mi powiedzieć, że inny powiedzmy 15-letni silnik będzie na oryginalnych (tak, pisze się z "Y") częściach i będzie w lepszym stanie niż mój po remoncie? Wybacz, ale nie wierzę w takie cuda. Moim zdaniem dużo lepszym i TAŃSZYM rozwiązaniem jest remont.

Opublikowano
Oryginalne nie równa sie lepsze.. wiesz co to są oryginalne czesci bmw?? Przepakowane czesci innych marek do pudełka BMW i cena 200% wieksza :) Remont silnika jest najlepsza decyzja. Zyskujesz w 98% żywotnosc silnika 0 wycieków 0 strat na luzach a kupisz stary silnik pojezdzi pol roku po warsztatach i tez sie skonczy na remoncie co daje ze placisz 2x za to samo
Opublikowano

Ja również twierdzę że opłaca się wykonac naprawy silników.

Miałem wybór, wymiana na uzywany sprawny motor w cenie 1600zł lub naprawa głowicy.

Zdecydowałem się na mały remont głowicy i nie żałuję, bo po remoncie nie ma już problemów sezonowych, jest mocniejszy, mniej pali i śmiga na full syntetyku.

Opublikowano
zalezy co robisz w silniku, i do jakiego kosztu cie to sprowadza. prywatnie wolałbym oryginalne czesci, i silnik rzeźbiony w fabryce BMW a nie u jakiegos mechanika który ma sprzet z przed wojny.
Opublikowano
Nic nie jest wieczne... nawet inżynierowie z BMW nie przeskoczą zużywania sie elementów ruchomych :)
Opublikowano

zmień szybko mechanika skroji cie ostro luz na tłokach musi byc inaczej tłok by sie zatarł pod wpłm ciepła i tarcia

tłok bez pierscieni włozeniu w cylinder powinien powoli opasc na sam duł

jedynakk
Opublikowano
zmień szybko mechanika skroji cie ostro luz na tłokach musi byc inaczej tłok by sie zatarł pod wpłm ciepła i tarcia

tłok bez pierscieni włozeniu w cylinder powinien powoli opasc na sam duł

Wiadomo, że luz na tłokach powinien być. Jednak nie może być zbyt duży. Mechanik pokazał mi, jak to wygląda i był zdecydowanie za duży. Razem podjęliśmy decyzję o zrobieniu też tego.

Opublikowano
mogę się założyć że nie kupujesz orginalnych częsci a szlif nie bedzie robiony w autoryzowanym zakladzie mechaniki BMW.

 

Wyjaśnię tu w imieniu NeRio 1987.

Nie będzie robiony żaden szlif,nie będą też wymieniane tłoki,nie będzie szlifu wału itd.

A dlatego ,że nie jest to generalny remont silnika za 5-6 tyś zł.

Jest to mały remont,jak napisał zainteresowany,gdzie będą wymienione pierścienie,będzie też zrobiona głowica (myślę,że całość nie tylko planowanie),oraz rozrząd.

Opublikowano
Zrobiłem u siebie remont góry (wymiana glowicy(i jej pełnej regeneracji na nówke) + wałka, dzwigienek i popychaczy, nie trzeba bylo pierscienin ruszac ani nic bo nie widac bylo sladow zużycia Za 800zł.. 300 części( uszczelka pod glowice,pod kolektory, pod pokrywe zaworów, szpilki i kable zapłonowe) 300 za zdjęcie i załozenie głowicy, 150 za głowice (z idealnym walkiem wygladajacym na nowy w miare) I mysle ze bede zadowolony. Takze polecam robic remonty a nie swapy chyba ze na cos mocniejszego ale tez jezeli swap to bym remontowal caly silnik bo swap to ma byc na lepsze a nie na gorsze :cool2:
Opublikowano
Tak się akurat składa, że głowica będzie szlifowana. Nie w zakładzie BMW, ale w firmie specjalistycznej, która zajmuje się takimi sprawami. Do tego będą wymienione wszystkie uszczelki, panewki, pierścienie na tłokach, rozrząd i świecie (To chyba wszystko). No i oczywiście olej i filtry :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.