Skocz do zawartości

F30 wady i zalety


swde

Rekomendowane odpowiedzi

co to znaczy ze nie ma na plus?

 

ze jak przekrocze serwis olejowy to mi nie wymienia w ramach pakietu ? bez zartów :D

Taka informacje usłyszałem ostatnio od doradcy serwisowego. I ponoć jest to efekt niedawnych zmian polityki w tej materii.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 751
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Taka informacje usłyszałem ostatnio od doradcy serwisowego. I ponoć jest to efekt niedawnych zmian polityki w tej materii.

 

Bardzo to dziwne, mam inne doświadczenia w tej kwestii...

Z ostatnich 2 miesięcy?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kolego znasz się na nagłośnieniu :cool2: , nie znasz się na konstrukcji/olejach nic złego, forum jest od pomagania, ja "zawodowo" znam się na konstrukcji i materiałowo na olejach, sugeruję wymianę dla jazd "emeryckich" nie rzadziej niż co do 2 lata lub co 20tys. km, osobiście robię to częściej...

 

Co prawda, to prawda. Na konstrukcjach i materiałach się nie znam. Na nagłośnieniu tez niekoniecznie. Ale na dobrym dźwięku (wzmacniacze lampowe, kolumny, słuchawki i inne tego typu pierdoły) to i owszem - od 15 lat :twisted:

 

 

Czyli radzisz zmienić olej w silniku. OK, a w skrzyni automatycznej też?

17201351_1531754336834932_3241894237246117208_n.jpg?oh=52637f578bbb6c04fb758f53a709581c&oe=5928CFCF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy trochę ostrzej jeździć i komputer przyśpiesza nam inspekcję olejową. W moim przypadku F30'stka domagała się wymiany oleju przy trochę ponad 20 tys km. Kiedyś ktoś pisał, że można śmiało przyjechać do 5 tys przed wskazaniami komputera i wymieniają :) Czyli wychodzi wymiana przy 15 tyś :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy miał ktoś taki przypadek: tryb sport, mocna szybka jazda, wysoka predkosc i komunikat: NISKIE CIŚNIENIE OLEJU zatrzymaj się i uruchom silnik ponownie?? Dzisiaj dwa razy mi sie taka sytuacja przydarzyla, ale przy spokojnej jezdzie juz bylo ok. Troche mnie to martwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy trochę ostrzej jeździć i komputer przyśpiesza nam inspekcję olejową. W moim przypadku F30'stka domagała się wymiany oleju przy trochę ponad 20 tys km. Kiedyś ktoś pisał, że można śmiało przyjechać do 5 tys przed wskazaniami komputera i wymieniają :) Czyli wychodzi wymiana przy 15 tyś :D

 

Zauważyłem. Mam 16.500km i teraz mi mówi, że serwis mam mieć za 9tys km, czyli, o ile komputer nie zmieni zdania, to przy przebiegu 25.500km. Pojadę jak wskaże poniżej 5tys km. Czyli, dopiero jesienią :8) bo teraz niemal nie zsiadam z choppera.

17201351_1531754336834932_3241894237246117208_n.jpg?oh=52637f578bbb6c04fb758f53a709581c&oe=5928CFCF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na olejach longlife teraz jeżdżą m.in bmw, mercedes, audi czy vw. Praktycznie wszędzie wymiana jest wg wskazań komputera, co przy delikatnej jeździe wychodzi po 30k km. Czasy tak częstych wymian oliwy już minęły, przecież producenci syntetyków nie zatrzymali się w miejscu w czasach poloneza caro. Nie znam ani jednego przypadku awarii silnika, bo ktoś jeździł na oleju longlife.

Nic do tego nie ma większa awaryjność pojazdów, bo dobrze wiemy, że poziom skomplikowania wzrasta i nie sądzę by interwał olejowy miał tu coś do rzeczy.

 

Oczywiście mówimy o zwykłych, a nie wyczynowych silnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd wiesz co było przyczyna awarii? W przypadku diesla kompletnie nie masz racji. Co z tego ze olej ma hiperkosmiczna technologie skoro jest rozcienczany przez ON?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

K8v8M

Ty jesteś jakiś nawiedzony czy jak?

Kiedyś zarządzaniem duża Flota aut, każde jeździło w long life i robiły po 300kkm do momentu sprzedaży Bezawaryjnie!

Auto ma służyć nam czy my im?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego dokładnie taki jest interes producenta. Ma przejechać 160-200 Kkm i trafić na złom. Ekstra 100 to już bonus.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.