Skocz do zawartości

Nawiew działa na maxa albo wcale..:(


CarloS

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie w E-36 było identycznie i w BMW wymienili (rezystor silnika dmuchawy) u mnie znajduje się za schowkiem (trzeba zdemontować) jest to blaszana "paczka zapałek" z czterema przewodami nie pamiętam ceny, ale coś koło 100,zł z robocizną, może u ciebie też to jest, bo objawy identyczne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka!

Mam ten sam problem ale z racji tego, że jest bardzo zimno to się tym nie przejmuje i tak śmigam. Co do naprawy tego to lutownica w ręke i do roboty. Zacytuje tu wypowiedź kolegi z innego forum

"Sprawa prosta wyciagasz schowek i tam jest taki pindolek nowy okolo 100 pln nastomiast jezeli jestes mistrzem lutownicy to zrób przejscie po wyjeciu schowka jest po lewej stronie taki wciskany moduł, jezeli nie masz pojecia to do elektryka i 30 pln teraz juz nie pamietam ale to taka sprezynka"

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile to zajmie aby sie dobrać do wentylatora w E34 wiecie zimno jest nie wiem czy sie podejmować... stać pod Blokiem .. Nie na warsztat teraz mnie nie stać :) a mozę :( bo już remont zawieszenia zrobiłem więc prosze o rade jak to zrobić o ile warto :)

Pozdrawiam

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Mam wlasnie taki problem, ze jak wlaczam nawiew na stopien 1,2,3 to nic ale jak daje na 4 to wlacza sie wentylator i wprowadza powietrze do srodka, czy zimne czy cieple, dziala tylko na 4 birgu, na tej regulacji miedzy 0 i 1 tez nic! czy to ten rezystor czy jakos tak? pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że jak zaczęło głośno pracować to będziesz musiał wymienić dmuchawę, ale jak już rozbierzesz to będziesz widział.

 

Popatrz na schematy, część nr 2 :

 

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=AJ51&mospid=47273&hg=64&fg=15

 

A dostać się do tego tak jak napisał jamiroquai.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauważ, że kolega ma w podpisie E36 a Ty podałeś link do E30. Nie wiem dokładnie jak to jest rozwiązane w E36 ale jeśli chodzi o E30 to takie objawy (prracuje tylko na 4 biegu) świadczą o uszkodzeniu właśnie tego rezystorka. Podejrzewam, że w E36 jest podobnie. Nie wiem gdzie sie on może znajdować w E36 więc niech się ktoś wypowie a jak nie to będziesz musiał poszukać. Nic też kolega nie napisał o głosnej pracy dmuchawy wiec po co ją wymieniać (przecież pracuje)?!

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauważ, że kolega ma w podpisie E36 a Ty podałeś link do E30. Nie wiem dokładnie jak to jest rozwiązane w E36 ale jeśli chodzi o E30 to takie objawy (prracuje tylko na 4 biegu) świadczą o uszkodzeniu właśnie tego rezystorka. Podejrzewam, że w E36 jest podobnie. Nie wiem gdzie sie on może znajdować w E36 więc niech się ktoś wypowie a jak nie to będziesz musiał poszukać. Nic też kolega nie napisał o głosnej pracy dmuchawy wiec po co ją wymieniać (przecież pracuje)?!

pozdrawiam!

 

Kolego Adi z całym szacunkiem, ale odpowiadam autorowi tematu, a nie mojemu poprzednikowi, nie na darmo podpieram się opisem jamiroquai, nie musisz być taki nadgorliwy (ja umiem czytać

i rozpoznawać forumowiczów po modelu pojazdu) :|

 

A mój poprzednik powiniem znać odpowiedź na swoje pytanie po wcześniejszych odpowiedziach dot. E36.

 

Autor tematu napisał coś o wyciu, dlatego wspominam o potrzebie wymiany dmuchawy, jeżeli jej łożyska pracują głośno, chyba że miał na myśli tylko pracę na 4 biegu i związany z tym wzrost decybeli.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

po pierwsze w e30 302i wentylator znajduje sie od strony komory silnika nalezy w tym przypadku by sie do niego dobrac odkrecic oslone przykrecona na cztery wkrety klucz jesli dobrze pamietam nasadowy nr 6

po drugie po zdjeciu obudow z wirnikow z czesci zewnetrznej calego wentylatora zakrzywionym drutem badz zakrzywionym srubokretem w postaci chaczyka nalezy pociagnac za blaszke czyli zaczep silnika od dolu ku gorze ta blaszka jest z taka charakterystyczna dziurka i nastepnie wyciagnac silniczek w 320 jest o tyle problem z wyciagnieciem z uwagi na male pole ruchu w 318 czy 316 e30 jest o wiele lepiej wyjac dmuchawe po sprawdzeniu w jakim stanie sa szczotki jesli w dobrym to do reki WD 40 i nie po calym tylko po miejscy gdzie znajduja sie lozyska slizgowe natryskiwac kroplami i recznie pobawic sie troche obracajac kilkadziesiat razy i znowu nanosic wd powinno to usprawnic na pewien okres czasu silnik tak wlasnie zaoszczedzilem pare zlotowek najpierw nie chodzil wentylator na 3 biegu tylko dzialal na 1,2i 4 nastepnie z piszceniem przestal na 1 i 2 po czym w koncu po jakims czasie stanal rowniez na 4 jak sie okazalo zatarl sie na lozyskach slizgowych i tylo WD 40m go uratowalo moze byc rowniez inny srodek temu podobny gleboko penetrujacy i smarujacy i to pomoglo ze znow pracuje na 1,2 i 4 i to bardzo cichutko zapewne jak nowy ale problem dotyczy rezystora

 

jesli chodzi niego w e30 320 znajduje sie on po lewej stronie wentylatora patrzac w kierunku jazdy w dolnej czesci a widoczny bedzie dopiero po wyjeciu wentylatora z wyciagnieciem go na swiatlo dzienne jest jednak malenki problem ale dla chcacego zaden zeby go wyjac nalezy zdemontowac oslone pod kierownica i znajduje sie on nad pedalem gazu w glebi za calym zestawem okablowania i tylko od tej strony da sie go wyciagnac zwalniajac zaczep od gory na ktorym jest osadzony

 

po jego wyciagnieciu nie widzialem aby cos z nim zlego sie dzialo byl w calkiem niezlym stanie a i dalszym ciagu nie dziala mi na 3 biegu ponadto po zmierzeniu napiecia na stykach przelacznika gdzie powinien pracowac na 3 biegu wskazuje okolo 8 volt gdzie na innych pozostalych 1,2i 4 12 volt co moze byc tego przyczyna jesli dobrze sie domyslam moze osadzenie rezystorow lub slaba masa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

A więc zacznę że posiadam BMW e36 z klimatyzacją oraz poduszkami powietrznymi.

Przeczytałem parę postów co do lokalizacji rezystora. Większość pisze że jest z prawej strony nagrzewnicy (niestety u mnie tego nie ma). Znalazłem też ze dwie informacje że w przypadku modelu z klimatyzacją ów rezystor znajduje się nad pedałem gazu (trochę mało precyzyjne określenie).

Mam zatem proźbę zarówno w swoim imieniu jak i przyszłych użytkowników poszukujących tej informacji. Czy mógłby ktoś kompetenty (ktoś kto wie co pisze) opisać gdzie znajdują sie te przeklęte rezystory (niestety mam już dosyć szukać ich w ciemno :? ) w różnych wyposażeniach samochodu.

 

Z góry dziękuję za odpowiedź

 

P.S. jestem tu nowy więc mam nadzieję ze mnie oszczędzicie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę powiedzieć gdzie ten rezystor jest w e30 325i bo ostatnio go wymieniałem. Znajduje się on właśnie na prawo od pedału gazu od środka samochodu. Trzeba zdemontować cały tunel środkowy (ten w którym jest gałka zmiany biegów), wówczas wkładając głowę pod kierownicę będzie go widać właśnie na prawo od pedału gazu.

Faktycznie jest problem z jego lokalizacją bo np. instrukcja do e30 podaje żeby szukać go od strony komory sielnika, a tam nigdy bym go u siebie nie znalazł. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Po pierwsze nie ma potrzeby demontowania tunelu aby dostac sie do rezystora w e30 jest mozliwe zwolnienie zaczepow w zasadzie jedna reka tylko troche sie trzeba powyginac i wlozyc reke nad kolumna kierownicza oczywiscie po zdjeciu obudowy pod kierownica ja oczywiscie w swojej e30 wymontowalem tenze rezystor bez demontazu tunelu

po wyciagnieciu rezystora z gniazda mozna go dosiegnac druga reka by pomoc sobie wyczepic go z kostki przewody sa na tyle dlugie ze jest taka mozliwosc.

-a po drugie

ostatnio mialem przyjemnosc ponownego demontazu silnika bo zaczal znowu piszczec i coraz bardziej zwalnial wiec zeby go nie trafilo calkowicie znow go zdemontowalem bo wd 40 chociaz calkiem niezly srodek to niestety po 3 tygodniach pracy odparowal srodek smarujacy i po ponownym przesmarowaniu lozysk slizgowych - a raczej rozruszaniu ich i wydmuchaniu powietrzem sprezonym resztek przesmarowalem lozyska wczesniej zakupionym smarem w sprayu na bazie teflonu i do chwili obecnej jest spokuj z silniczkiem

-po trzecie

po wymontowaniu rezystora - oczywiscie w dalszym ciagu na 1,2,4 chodzil a na 3 biegu nie, dokonalem na nim malego zabiegu oczywiscie z lutownica i powiem ze trzeba sie z tym troszke pobawic bo jesli rezystor wyglada calkiem niezle po zdjeciu metalowej obudowy- czyli opornice nie sa przegrzane i sa w kolorze srebra a nie przewodzi pradu to nic z nim tak wielkiego sie nie stalo. lutowanie jest ntroche klopotliwe bo drut uzyty do zwiniecia opornicy jest stalowy no moze polstalowy nie wnikam wiec cyna pomimo ze z kalafonia bedzie splywala z tego i nie bedzie sie kleic.

przed przystapieniem do przelutowania nozek opornic zacisnietych w mosieznych podstawach posmarowalem te nozki i tam gdzie sa one zacisniete pasta do lutowania HYDROFIX 80 i zlapalo idealnie mozna tam dac nawet troche wiecej cyny nie bedzie w niczym przeszkadzac

 

po zmontowaniu wszystkiego razem bzyka bez zarzutu na kazdym biegu i zareczam ze dluzej bedzie chodzic niz po zakupie nowego rezystora lub uzywanego

koszt cyna + pasta lutownicza okolo 15 zeta i troche nerwow hehe i po klopocie no i jeszcze doliczyc trzeba smar na bazie teflonu 11 zeta

czasu na spokojnie bez przemeczania sie z demontazem i montazem okolo 2 godzinki wliczajac w to prace przy czyszczeniu i lutowaniu

 

-powyzsza informacji dotyczy bmw e30 320i touring

w 325 316 318 jest to samo

 

co do innych modeli na chwile obecna nie moge pomoc -nie rozbieralem

 

jesli czegos nie wiesz ---- rozbierz a sie dowiesz

ale najpierw zapytaj tego kto juz to czynil

bo cie bedzie to kosztowac :D :D :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Po pierwsze nie ma potrzeby demontowania tunelu aby dostac sie do rezystora w e30 jest mozliwe zwolnienie zaczepow w zasadzie jedna reka tylko troche sie trzeba powyginac i wlozyc reke nad kolumna kierownicza oczywiscie po zdjeciu obudowy pod kierownica ja oczywiscie w swojej e30 wymontowalem tenze rezystor bez demontazu tunelu

po wyciagnieciu rezystora z gniazda mozna go dosiegnac druga reka by pomoc sobie wyczepic go z kostki przewody sa na tyle dlugie ze jest taka mozliwosc.

-a po drugie

ostatnio mialem przyjemnosc ponownego demontazu silnika bo zaczal znowu piszczec i coraz bardziej zwalnial wiec zeby go nie trafilo calkowicie znow go zdemontowalem bo wd 40 chociaz calkiem niezly srodek to niestety po 3 tygodniach pracy odparowal srodek smarujacy i po ponownym przesmarowaniu lozysk slizgowych - a raczej rozruszaniu ich i wydmuchaniu powietrzem sprezonym resztek przesmarowalem lozyska wczesniej zakupionym smarem w sprayu na bazie teflonu i do chwili obecnej jest spokuj z silniczkiem

-po trzecie

po wymontowaniu rezystora - oczywiscie w dalszym ciagu na 1,2,4 chodzil a na 3 biegu nie, dokonalem na nim malego zabiegu oczywiscie z lutownica i powiem ze trzeba sie z tym troszke pobawic bo jesli rezystor wyglada calkiem niezle po zdjeciu metalowej obudowy- czyli opornice nie sa przegrzane i sa w kolorze srebra a nie przewodzi pradu to nic z nim tak wielkiego sie nie stalo. lutowanie jest ntroche klopotliwe bo drut uzyty do zwiniecia opornicy jest stalowy no moze polstalowy nie wnikam wiec cyna pomimo ze z kalafonia bedzie splywala z tego i nie bedzie sie kleic.

przed przystapieniem do przelutowania nozek opornic zacisnietych w mosieznych podstawach posmarowalem te nozki i tam gdzie sa one zacisniete pasta do lutowania HYDROFIX 80 i zlapalo idealnie mozna tam dac nawet troche wiecej cyny nie bedzie w niczym przeszkadzac

 

po zmontowaniu wszystkiego razem bzyka bez zarzutu na kazdym biegu i zareczam ze dluzej bedzie chodzic niz po zakupie nowego rezystora lub uzywanego

koszt cyna + pasta lutownicza okolo 15 zeta i troche nerwow hehe i po klopocie no i jeszcze doliczyc trzeba smar na bazie teflonu 11 zeta

czasu na spokojnie bez przemeczania sie z demontazem i montazem okolo 2 godzinki wliczajac w to prace przy czyszczeniu i lutowaniu

 

-powyzsza informacji dotyczy bmw e30 320i touring

w 325 316 318 jest to samo

 

co do innych modeli na chwile obecna nie moge pomoc -nie rozbieralem

 

jesli czegos nie wiesz ---- rozbierz a sie dowiesz

ale najpierw zapytaj tego kto juz to czynil

bo cie bedzie to kosztowac :D :D :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc udało mi sie znaleźć przeklęty rezystorek :D

 

Zatem wiedzą swoją sie podzielę

 

BMW E36 bez klimatyzacji (klimy)

- rezystor jest zamocowany z prawej strony nagrzewnicy. Aby sie do niego dostać należy odkręcić schowek (8 śrub)

Zdjęcia powinny dokładnie wyjaśnić co i jak

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=26040&highlight=rezystor

 

BMW E36 z klimatyzacją (klimą) na pewno dotyczy rocznika 1995

- rezystor jest zamocowany z lewej strony nagrzewnicy nad pedałem gazu.

Aby się do niego dostać należy zdjąć osłonę kolumny kierowniczej (3 lub 4 śruby plus od strony drzwi dwa zaczepy)

A tutaj zdjęcia:

Zdjęć brak ponieważ nie potrafię ich załączyć :)

 

 

Pozdrawiam i mam nadzieję że komuś się to przyda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

edison111, nie wiem jak żeś to zrobił nie zdajmując panela środkowego :shock: U mnie jest jedna plastikowa "śrubka" na wysokości pedału gazu (taka jak przy obudowie pod kierownicą) i jej wyjęcie wcale nie daje dostępu do rezystora, nie ma szans żeby wygiąć lewą stronę panelu środkowego i jej nie połamać a mieć dostęp-magik z ciebie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cicheck........

chyba sie nie zrozumielismy mnie chodzi o to ze aby dostac sie do rezystora w e30 trzeba zdjac tapicerke znajdujaca sie nad pedalami inaczej obudowe drazka kierowniczego jak zwal tak zwal kazdy sie domysli jest ona zamocowana na 3 kolkach plastikowych ktore nalezy przekrecic i ta obudowa zejdzie do dolu po czym siegnac reka nad drazkiem kierowniczym i po prostu po malej gimnastyce wyciagnac rezystor po zwolnieniu go z zaczepów

ja tak bynajmniej sie do niego dobrałem i nie sprawiło mi to wiekszego klopotu i zapewne innym tez ich nie przyspozy wiec do dziela .

ja imalem sie tego zadania az 2 razy z adrugim jescze lepiej i sprawniej poszlo oczywisce bez demontazu tunelu

jeszce jedno jak sie ma silnik wentylatora wyciagniety to zadanie jest ulatwione bo latwiej go wypchnac do srodka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cicheck........

chyba sie nie zrozumielismy mnie chodzi o to ze aby dostac sie do rezystora w e30 trzeba zdjac tapicerke znajdujaca sie nad pedalami inaczej obudowe drazka kierowniczego jak zwal tak zwal kazdy sie domysli jest ona zamocowana na 3 kolkach plastikowych ktore nalezy przekrecic i ta obudowa zejdzie do dolu

O tym wiem, ale mimo jej zdjęcia nie mogłem go namacać, więc zdjąłem panel środkowy i wówczas widoczny był jak na dłoni :) (troche więcej rozkręcania ale łatwiejszy dostęp i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.