Skocz do zawartości

E39 Szyberdach otwiera ale nie zammyka - w czym przyczyna?


hummel

Rekomendowane odpowiedzi

dajesz klucz do zamka przekręcasz w prawo normalnie tak jak się zamyka. Tylko cały czas trzymasz przekręcony kluczyk ok 5sek.

wcześniej otwórz szyby. Zobaczysz, że zaczną się one zamykać. Jak dach nie będzie to wtedy dopiero będzie trzeba myśleć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Moderatorzy
Włącz zapłon,naciśnij przycisk uchylania szyberdachu i przytrzymaj 10 sekund.

Odświeżę trochę temat bo to kolego napisałeś jest bardzo ciekawe.

Co się dzieje jak się trzyma wciśnięty przycisk przez 10 sek?

Otóż dziś spotkała mnie podobna historia.Podniosłem szyberdach do góry (nie mylić z odsunięciem)pojeździłem trochę i po dojechaniu do domku nie chciał się zamknąć.Było słychać tylko pojedyncze pyknięcie pod podsufitką (tam gdzie przycisk),reakcji żadnej.

Wcisnąłem przycisk w górę i potrzymałem,potem przełącznik na zamykanie i ku mojej radości bezproblemowo się zamknął.Odsuwałem,zasuwałem,podnosiłem,zamykałem i działa jak trzeba tylko ciekawi mnie dlaczego coś takiego się dzieje.

Bo w pierwszym momencie i mega stresie zaraz lecą w dużej ilości ku**y i ch**e :mrgreen:

Ale nie sądzę żeby to pomogło,chociaż w niektórych sprawach to pomaga :mrgreen: .

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma to związek z adaptacją silnika dachu pod moduł komfortu gm. Sytuacja występuje wtedy kiedy odpinamy akumulator lub odłączamy silnik w celu naprawy bądź wymiany. Można o tym poczytać w manualu obsługi auta...
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Wiem czytałem to.Pisze tam o "20 sek" i "bezpośrednio po przerwie w zasilaniu(np. po odłączeniu akumulatora) dach można tylko uchylić.Można to zmienić." itd.

Nie piszą tam o adaptacji czegokolwiek.

Dodam,że wczoraj śmigał bez problemu,a akumulatora nie odłączałem.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czasie jazdy :mrgreen:

Wszystko działało przejechałem 20 km i przestało.Aku mam jak dzwon.

 

Przekoduj moduł komfortu ale jak masz indywidualizacje zakodowane to zrób wcześniej backup pliku trc

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem podczas odpalania pobór prądu tak wysila akumulator,że moduł komfortu głupieje,a szyberdach rozkodowywuje się jako pierwszy.

 

Chyba w sytuacji kiedy aku to szrot bo przy zdrowym nie jest to możliwe...

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Można łatwo sprawdzić w jakim stopniu rozruch wpływa na akumulator.

Jak włączamy zapłon, zapalają się kontrolki ABS/ASC, i po chwili gasną.

W momencie rozruchu nie powinny się ponownie zapalić, jeśli jednak zapalą się i gasną, to znaczy że nastąpił znaczny spadek napięcia, co odnotował sterownik ABS, a to świadczy o kiepskiej kondycji akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z akumulatorami,szczególnie Pb to zawsze loteria,są niestabilne nie zależnie od wieku. Dużo lepsze są akumulatory zasadowe Cu,nie mówiąc już o żelowych,które przebijają wszystko. Niestety już cena Cu zabija,a żelowe to masakra. Wiele osób popełnia błędy już w momęcie zakupu złym doborem opierając się tylko o dane katalogowe,które są celowo nieżetelne,a nie o faktyczne możliwości alternatora. Nie wiedza sprzedawców też powala.Weźmy np. Forda,zapytajcie o baterie np. do Focusa,jestem ciekaw czy w zwłykłym sklepie zaproponują Cu który musi tam być prawidłowo gdyż Fordy ładują w zakresie 13,5-16,5v i to nie jest żadna awaria,a Pb po jakimś czasie robi cyrki w instalacji. No ale Cu to 650pln a Pb 300pln.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Podepnę się, bo tematów o dachach jest mało.

 

U mnie szyber działa (chyba) :mrgreen: . Zamyka się ok. Otwiera się pod kątem też ok, ale jak chce go otworzyć całego to zostaje ok 10cm nie otwartego dachu. Szyber mam metalowy nie szklany. U was otwiera się on do samego końca? Pradę mówiąc od kupna dopiero teraz to sprawdziłem bo szyber używam w pozycji uchylonej jak jest gorąco i wychodzę z auta, ale może kiedyś się przyda jak ryglowanie mnie nie będzie chciało wypuścić :mrgreen:

 

Jest to normalne, czy powinien się otworzyć do samego końca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam, szklany co prawda, ale tez nie otwiera sie do samego konca (z zewnatrz jak patrze to kawalek widze). Z wewnatrz jakos to mniej jest zauwazalne.

http://s25.postimg.org/fhz6cbo73/podpis_forum.jpg


Mieszkasz w Holandii? Zajrzyj tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=168&t=208939 Mój Individual >>klik<<

Zamienię 2szt BBS RS 700 8,5Jx18 za 2szt BBS RS 701 10Jx18, bądź deal na 19" ACS Type III

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Pytanie do kogoś kto rozbierał szyber metalowy-jak zdjąć pokrywę?

 

Uchyliłem szyber, odkręciłem trzy nakrętki z tyłu, zdjąłem boczne osłony plastikowe, zsunąłem szyber do tyłu dzięki czemu zyskałem dostęp od środka auto do dwóch torksów z przodu pokrywy, odkręciłem je...i myślałem, że to wszystko...niestety nadal coś trzyma pokrywę mniej więcej w tym miejscu gdzie były przednie torksy...co dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

cześć. podłączę się pod wątek, ponieważ jego tytuł dobrze nawiązuje do mojego problemu. Stwierdziłem, że lepiej zobaczyć problem niż o nim czytać i nagrałem telefonem filmik, na którym widać jak zachowuje się mój szyberdach. Link https://youtu.be/Oyoezvr7ciM

Jeśli ktoś z szanownych kolegów i koleżanek ma jakiś pomysł, co może być przyczyną tej usterki, albo znajdzie się osoba, która taki problem rozwiązała w swojej bawarce, to będę wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś resetować szyber?

TUTAJ podpowiedź jak wygląda proces resetu.

 

To, co do tej pory zrobiłem to tylko przytrzymałem wciśnięty około 10 s suwak sterowania szyberdachem. Próbowałem trzymać dłużej, ale nic się nie działo. Być może za krótko był wciśnięty. Przejdę krok po kroku tą instrukcję i liczę, że pomoże, bo nie chce mi się rozkręcać szyberdach ;) Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.