Skocz do zawartości

[E34] Problem z bieżnikiem tylnych kół


Byku_Jawor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Tak jak w temacie.. mam problem z bieżnikiem opon tylnej osi. Opony są w opłakanym stanie, bieżnika w ogóle nie ma od strony wewnętrznej. Mechanik powiedział mi, że to raczej normalne w tyno-napędowych autach, choć nie bardzo w to wierzę... Szczerzę, liczę na jakieś wskazówki co trzeba zrobić/wymienić żeby tego nie było..

 

Pozdrawiam!

BMW E91 ( 16.01.2008 ); N43B20 A
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jeszcze jest takie. Czy reszta bieznika jest dużo lepsza? Bo jak ewidentnie widać różnicę, tzn wewnetrzna część opony znacznie szybciej się zużyła, to masz juz katy w zadużym minusie. BMW maja koła pochylone na ujemne katy w tyle, więc zawsze jakaś tam malutka różnica będzie. Ale jak jest to rażące cięcie wewnętrznej części opony to masz juz coś zuzyte. Trzeba sprawdzic amortyzatory i spręzyny, tuleje wahaczy i belki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jeszcze jest takie. Czy reszta bieznika jest dużo lepsza? Bo jak ewidentnie widać różnicę, tzn wewnetrzna część opony znacznie szybciej się zużyła, to masz juz katy w zadużym minusie. BMW maja koła pochylone na ujemne katy w tyle, więc zawsze jakaś tam malutka różnica będzie. Ale jak jest to rażące cięcie wewnętrznej części opony to masz juz coś zuzyte. Trzeba sprawdzic amortyzatory i spręzyny, tuleje wahaczy i belki.

 

Sprawdź co napisał marbie, oraz poduszki / mocowania amortyzatorów.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy nie ma luzow na lacznikach wachaczy. U mnie mialy luz i wlasnie zaczelo ciąć mi bierznik od wewnetrznej strony. Owe laczniki powinny utrzymywac kolo idealnie pionowo, bo jak sie rozbijaja to kolo sie kladzie do srodka.

Najtansze Dachsteina kosztuja 60zl za 2 szt, febi 300zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba że podczas latania bokiem ktoś belkę wygiął to tulejki mimośrodowe są jeszcze . Znajomy cały wachacz zawinął pod samochód po takich manewrach :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć! byłem przed chwilą na "trzepakach".. i gość powiedział mi, że wszystko jest ok! Już zgupiałem..nie wiem czy coś wymieniać, czy to po prostu jest kwestia ustawienia zbieżności..!? proszę o jakieś sugestie ;)

 

pozdrawiam!

BMW E91 ( 16.01.2008 ); N43B20 A
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem sprawdzić zbieżność.. jest złe ok 1 st uciekają koła. Gumy na wahaczach wydają się być ok.. gumy "ósemki" już gorzej, może to jest przyczyną? Nie wiem, nie mogę zlokalizować łączników wahacza, nie wiem jak to wygląda. Już sam nie wiem czy wymienić gumy wahacza, "ósemki" i łącznika?!

 

Amortyzatory chyba już też się "kończą", mam takie wrażenie, bo gdy jadę w 4 osoby to potrafi otrzeć o nadkole...

 

Zgupiałem! :(

BMW E91 ( 16.01.2008 ); N43B20 A
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łącznik to element nr 6 http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/Sedan/Europe/520i-M50/LHD/M/1993/february/browse/rear_axle/rear_axle_support_wheel_suspension/

Jak będziesz wymieniał sprężyny to zamów sobie w BMW oryginalne podkładki gumowe do sprężyn. Kosztują grosze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.