Skocz do zawartości

528i Wymiana górnych tulei oraz drążków kierowniczych


MATRIX5000

Rekomendowane odpowiedzi

JA wymieniam całe wahacze. W ogolę gdzieś bawią się w wybijanie tulei ?

 

Ogólnie przy wymianie wahaczy czy drążków robota jest prosta i banalna : ) bez problemu zrobisz to sam i oczywiście później na zbieżność :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA wymieniam całe wahacze. W ogolę gdzieś bawią się w wybijanie tulei ?

Skoro tuleje w wahaczach przednich/górnych są wymienne (element nr 5 w poniższym linku) to dlaczego "mieliby się nie bawić" w to?

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL91&mospid=47540&btnr=31_0617&hg=31&fg=05

Pozostałe wahacze są niestety nierozbieralne więc jak padnie tuleja to wtedy trzeba wymieniać cały wahacz (no chyba, że coś ktoś wyrzeźbi i jakoś wpasuje inną tuleję).

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nigdy tego nie wymieniałem tego stwierdziłem, że jak druga strona jest nie wymienna to nie ma co inwestować w stary wahacz skoro może paść z drugiej strony
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tuleje są wymienne i są nawet do nich ściągacze.

Dolne też są wymienne i tanie.

Warto je wymienić < ja zmieniałem i wahacz jeszcze żyje a to już ponad 20 000km. >

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA wymieniam całe wahacze. W ogolę gdzieś bawią się w wybijanie tulei ?

Skoro tuleje w wahaczach przednich/górnych są wymienne (element nr 5 w poniższym linku) to dlaczego "mieliby się nie bawić" w to?

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL91&mospid=47540&btnr=31_0617&hg=31&fg=05

Pozostałe wahacze są niestety nierozbieralne więc jak padnie tuleja to wtedy trzeba wymieniać cały wahacz (no chyba, że coś ktoś wyrzeźbi i jakoś wpasuje inną tuleję).

Pzdr.

 

Czyli np w wahaczu nr 11 nie wymienię tulei? A jak ma to się do tylnego zawieszenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
wymienisz

 

Kolego bo gdzieś tam wyczytałem, że właśnie w wahaczu nr 11http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL91&mospid=47540&btnr=31_0617&hg=31&fg=05 tuleje podchodzą z e34 i niby da się je wymienić, chciałbym potwierdzić tą informację, da radę zrobić coś takiego? Nie chciałbym ich w ciemno kupować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

http://allegro.pl/tuleja-wahacza-malego-bmw-e34-e32-e38-e39-e65-e83-i2317185933.html

 

sory za linka ale chciałem dla przykładu pokazać.

Tu są te tuleje i opis do jakich aut pasują.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki kolego za linka. Ja zamówiłem w hurtowni dzisiaj tuleje od e34 lemfordera. Jak nie podejda to wezme te z allegro. Swożnie mam ok w wahaczach,wiec dlatego zdecydowałem sie na same tuleje porządnej firmy zamiast kupować zestaw wahaczy za 500zł z allegro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

A wiesz, że do wyjęcia górnych wahaczy trzeba zdjąć całą zwrotnicę z amortyzatora,bo sworzeń nie wyjdzie przez amortyzator?

Czyli praktycznie wszystko trzeba rozebrać.

Zobaczymy jak będziesz wymieniał u siebie,czy nie wyjdziesz na........

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz, że do wyjęcia górnych wahaczy trzeba zdjąć całą zwrotnicę z amortyzatora,bo sworzeń nie wyjdzie przez amortyzator?

Czyli praktycznie wszystko trzeba rozebrać.

Zobaczymy jak będziesz wymieniał u siebie,czy nie wyjdziesz na........

 

Właśnie wymieniając u siebie tulejki od dolnych wahaczy zwróciło to moją uwagę. Ciężka sprawa aby wymienić górne wahacze... :duh:. Szkoda, że zostało to tak zaprojektowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

I to nie dużo brakuje żeby sworzeń wyszedł.U kumpla się mocowaliśmy i za chiny nie odkręciliśmy tej śruby co zaciska zwrotnicę na amortyzatorze (z drugiej strony też).

Wszystko założyliśmy nowe, a tylko te dwa stare zostały.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
za robocizne 400 PLN?? gdzie to tak licza???? to teraz za uzycie klucza oczkowego biora kase? :evil: wiecej niz 250 (to juz mowie, z pelnym ustawieniem geometrii) nikomu bym nie placil, bo wyszedlbym na barana...

to jak bys mieszkał np.Wawie to za 250 kazdy mechanik by Ci powiedział zebys brał się za to sam :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Właśnie się tak zastanawiałem, że trzeba wyjąć amortyzator aby zdemontować wahacz, czyli sprawa się trochę komplikuje.

Teraz to nie wiem czy się samemu do tego zabierać. Co myślicie ?

dasz rade spokojnie musisz troche rozewrzec zwrotnice i podniesc amorek i wachacz wyjdzie pózniej pamietaj zeby ustawic na znaki L to lewy R to prawy bardziej polecam Ci zdemontowac wachacz niz robic bez wyjmowania jesli to prawy wachacz musisz tez zdemontowac plastikowe osłony na samym koncu roboty dokrecasz wachacz ale na opuszczonym aucie to bardzo wazne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mając np taki ściągacz http://allegro.pl/sciagacz-trojramienny-6-150mm-do-lozysk-tuleji-i2345706434.html i walec stalowy do wciśnięcia tulei (patrz http://www.beisansystems.com/procedures/thrust_arm_bushings_procedure.htm) robota jest szybka bez wyjmowania wahaczy. Wahacze po wykręceniu śruby tulei opadają i swobodnie można przy nich działać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.