Skocz do zawartości

MATRIX5000

Zarejestrowani
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O MATRIX5000

  • Urodziny 09.06.1983

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 528i 1996
  • Lokalizacja
    Szczecin

Osiągnięcia MATRIX5000

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. A co myślicie o amorkach Magnum Technology i Meyle .
  2. Sprawdzę dokładnie jakiej firmy jest ten amortyzator. A jak myślicie czy sprężyna nadaję się także do wymiany ?
  3. Witam Ostatnio przy zmianie koła zauważyłem, że kołnierz, który trzyma sprężynę przy amortyzatorze jest naderwany. Poniżej zdęcie http://i44.tinypic.com/33vf921.jpg Może mi pomożecie jak się zabrać to tego. Tak się zastanawiam czy wymieniać amortyzator na nowy a zarazem powinno się parami wymieniać, pewnie też sprężyna jest nadgięta i ona też do wymiany i to para. Czy może kupić używany komplet ze sprężyną. Nie ukrywam ze za bardzo nie chce mi się robić mega kosztów. W ogóle to jestem zdziwiony jak to się stało ?
  4. Czyli co można tak zostawić? Nie zniszczy mi to za szybko tulei? Jeśli chodzi o tarcze to najpewniejsze będą http://czescidobmw.pl/Tarcza-hamulcowa/Tarcza-hamulcowa-OE-BMW,2269.html
  5. Z opisu wynika, że trzeba obciążyć po 67,5 kg dwa przednie fotele tylna kanapa 67,5 po środku oraz bagażnik 22 kg. Po zsumowaniu wychodzi 225 kg. Dzielimy to na 4 no i wychodzi 56,25 kg na każde koło. Czyli trochę przesadziłem, jak myślicie poprawić to czy zostawić tak ?
  6. Witam wszystkich. Więc tak jestem po wymianie drążków kierowniczych oraz tulei górnych. 1) Wymiana drążków odbyła się bezproblemowo, nie ma tam żadnej filozofii 2) Z tulejami było więcej zabawy, wymianę zrobiłem bez ściągania wahacza i też tak polecam. Wszystko udało się zrobić za pomocą tego ściągacza http://i49.tinypic.com/21cxbhi.jpg. Krótki opis: Wypychanie : Nie miałem krążka o rozmiarze tulei żeby ją wypchnąć, ale użyłem dużego klucza nasadowego i za pomocą ściągacza wypchnąłem samą gumę poszło bez problemu. Następnie brzeszczotem przeciąłem aluminiową tuleję, uwaga żeby wahacza nie dziabnąć. Śrubokrętem można podważyć nie do końca przeciętą tuleję i ją wydłubać. Wciskanie : Do zamontowania tulei użyłem tego samego ściągacza, oraz krążka stalowego o rozmiarze trochę większym niż tuleja. Pamiętamy aby zamontować tuleje poprawnie. http://i46.tinypic.com/2qdmkbt.gif http://i48.tinypic.com/2nulkkk.gif Tuleja weszła jak w masło :P, musimy uważać aby równo ją wciskać, ściągacz jest samocentrujący ale na początku trzeba uważać. Pamiętamy także żeby nie dokręcać tulei na podniesionym aucie. Ja opuściłem auto i obciążyłem jedną stronę 80 kg i dokręciłem tuleję. Wszystko zrobione z kanału w 2 osoby.(podziękowania dla Dawidka za pomoc :)) Wnioski : Wymieniałem te tuleje ponieważ miałem mocne drgania kierownicy podczas hamowania, co się okazało drgania nie ustały. Więc podejrzewam, że teraz do wymiany kwalifikują się tarcze hamulcowe przednie :(. Spory koszt 350 zł sztuka + 200 klocki.
  7. Właśnie się tak zastanawiałem, że trzeba wyjąć amortyzator aby zdemontować wahacz, czyli sprawa się trochę komplikuje. Teraz to nie wiem czy się samemu do tego zabierać. Co myślicie ?
  8. Czyli wahacz nr 4 bez problemu rozmontuje i na prasie wymienię tuleję nr 5 ? . Jakiej firmy kupić tuleje oraz drążki ?
  9. Czyli wymiana tej tulei nr 5 z rysunku nie sprawi mi większych trudności. Rozumiem ze trzeba ja na prasie wybić .
  10. Witam mam zamiar zabrać się za wymianę górnych tulei oraz drążków kierowniczych. Panowie jak oceniacie poziom trudności tego zadania. Można to samemu bez problemu ogarnąć ??. Szkoda mi za robociznę wydawać 400 zł . Jakiej firmy kupić te części najlepiej.
  11. Bardzo dziękuje za obszerne wypowiedzi. :) Piwko się należy. Czyli to nie sprzęgło tylko skrzynia. Więc będę musiał się powoli szykować na wymianę. Jeszcze jedno czy na tym uszkodzonym łożysku mogę jeździć nie spowoduję to jakiś innych uszkodzeń. Nie ukrywam że idą Święta i nie mam chęci teraz na wymianę skrzyni :P:P.
  12. Witam trochę szukałem na ten temat ale żadnych nie ma konkretów. Objawy są następujące: Jak się silnik rozgrzeje słychać dziwne chrobotanie na luzie przy puszczonym sprzęgle. Natomiast jeśli wcisnę sprzęgło chrobotanie znika. Przeszukując forum wyczytałem, że kończy się życie skrzyni biegów :) , inna wersja to do wymiany łożysko oporowe. Może ktoś miał już taką sytuację i to naprawił. Zastanawiam się czy można z tym jeździć jeszcze, ewentualnie na jakie koszta się szykować co wymienić.
  13. A może jest jakaś możliwość wymianyt tylko tych kół zębatych.
  14. Witam wszystkich. Mam problem z elektryczna regulacją kierownicy, a mianowicie działa tylko regulacja do przodu i do tyłu, góra dół nie działa. Pozycja kierownicy jest w tej chwili maksymalnie do góry ustawiona. Jak próbuję ją obniżyć to słychać takie chrobotanie jakby jakaś zębatka była połamana lub przepuszczała. Ktoś kiedyś zajmował się takim problem. Bardzo dziękuje za wszystkie informację.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.