Skocz do zawartości

Jak zostawic automat "na luzie" w garażu


pumaamik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczow,

 

nie wiem czy nie wywołam fali dezaprobaty, ale mam niestety z tym problem.

Otóż zaley mi na tym abym mógł pozostawić auto w swoim garażu na luzie - mam drzwi do kotłowni do których aby sie dostac, muszę autko 1m przepchnąć. Żeby do auta wsiąść muszę z powrotem je przepchnąć itd.

Niestety odkąd wstawiłem tam F25 z automatem nie mam takiej możliwosci.

Czy ktoś z szanownych użytkowników wie, czy jest jakaś możliwość pozostawienia tego auta "na luzie" - czyli skrzynia w pozycji "N" (i wyłączenia zapłonu).

 

Jak probuje to teraz zrobić to albo mi trąbi (przy probie wyłączenia go z kluczyka), albo po prostu automatycznie wrzuca "P" jak wyłaczę stacyjke.

 

Nie wiem jaki jest cel tego "zabezpieczenia" powinna istnieć możliwość jego czasowego lub trwałego wyłączenia - podobnie jak to start-stop, któego nie mozna świadomie "wyłączyć" - był juz o tym wątek :cry:

 

pozdrawaim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Obawiam sie ze to niestety niemożliwe... BMW wie chyba lepiej co nam potrzeba. W instrukcji obslugi nie doszukalem sie odpowiedzi na Twoje pytanie... Podyktowane to zapewne względami bezpieczeństwa.

 

A może ktoś zna sekret jak to zrobić? Czekamy na podpowiedzi... :?:

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jak otworzysz auto ale nie wkładasz kluczyka i nie odpalasz to naciskając na hamulec możesz przestawić na N ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie, dopóki nie włacze zapłonu to "joystik" milczy jak zaklęty (bo to przecież joystick a nie dzwignia mechaniczna, coś jak "bywire" w pierwszych 777.

 

wgłebien na napoje nie jestem w stanie wyjąć, to jeden monoblok z zapalniczką i schowkiem, nie ma tam jak (normalnie) sie dostać. ale trob dobry - zapytam w serwisie, i jak bedzie mozliwosć to sobie taki kluczyk sprawię.

 

niemniej jednak - dzieki Koledzy/żanki..... sami widzicie - stajemy się niewolnikami tych maszyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a, hipotetycznie,co się wydarzy jak będziemy mieć na trasie awarię silnika.Do holowania auto musi być jak wiadomo nie dość,że na biegu jałowym,ale również wciągnięte na lawetę,bo jak wiemy auta z napędem 4x4 mogą być jedynie w ten sposób transportowane.

Jak tego dokonać-pytanie za milion do fachowców :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śledze wątek (bo mój :) ). W podanym przypadku po prosu zostawiam go z włączoną stacyjką. aku sie czerpie, fakt - ale to "na lawecie" najmniejszy problem. Jak ma sie dzienne światła to w ustawieniach (einstellungen - bo mam po niemiecku obsługę z uwagi na komendy głosowe) można wyłączyć dzienne "ringi" i w zasadzie auto nie świeci niczym. Tak bym rozwiazał (odpukać) problem lawety/holu.

Ale w garażu włączona stacyjka jest bez sensu.

AAA, jeszcze jeden przypadek gdzie to rozwiązanie automatu, którego nie mozna zluzować, nie sprawdzi się - nie pamietam gdzie dokładnie, ale zostawiało sie na parkingu auta na luzie, aby parkingowy mógł przepychć je bo nie było miejsca dla wyjeżdzających, oczywiście zamykało się drzwi) .... gdzieś taki parking pamietam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pamietam gdzie dokładnie, ale zostawiało sie na parkingu auta na luzie, aby parkingowy mógł przepychć je bo nie było miejsca dla wyjeżdzających, oczywiście zamykało się drzwi) .... gdzieś taki parking pamietam...

w W-wie pod SGH cały czas to funkcjonuje...ale chyba nowych aut tam się nie stawia...

w Włoszech właściwie na każdej zatłoczonej uliczce jest taka zasada...

 

co do pytania: jak nie masz "dostępu komfortowego" to nie zrobisz tak jak chciałbyś ale każdy model ma awaryjne przejście na N ... przeczytaj w instrukcji powinno być zapisane, jeżeli nie ma (u mnie jest) to zadzwoń do ASO muszą to wiedzieć...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W podanym przypadku po prosu zostawiam go z włączoną stacyjką. aku sie czerpie, fakt - ale to "na lawecie" najmniejszy problem. Jak ma sie dzienne światła to w ustawieniach (einstellungen - bo mam po niemiecku obsługę z uwagi na komendy głosowe) można wyłączyć dzienne "ringi" i w zasadzie auto nie świeci niczym. Tak bym rozwiazał (odpukać) problem lawety/holu.

 

tylko przy włączonej stacyjce za cholerkę nie przełączysz na N jednocześnie przy wyłączonym silniku-motor musi pracować :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn. - u mnie daje rade, weź po prostu na włączonym silniku wrzuć "N" (z hamulcem lub bez), potem wyłącz silnik jednym kliknieciem w przycisk start/stop i zostaje na "N". Tyle że gra gongiem, że auto jest niezabezpieczone, i zamknąć sie nie pozwoli, oraz nie pozwoli wylączyć "zapłonu". Jak wyłączysz zapłon to sam wrzuci "P". Ale kiedyś wyszedłem z niego na 5 minut i dalej był na "N" i sobie tym gongiem grał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś, po rozmowie z serwisem dowiedziałem się, że nie ma "normalnej" możliwosći zostawienia tego auta na luzie. Serwisowo jakąś srubke sie wkręca pod skrzynią, ale wtedy wyłącza sie zupełnie skrzynie i jest na "pełnym luzie" i to nie jest praktyczne rozwiazanie dla parkowania w garażu.

 

Stwierdził serwis ze tak musi być, i najprawdopodobniekj pozostaje przebudować sobie garaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E70 jest specjalny plastikowy klucz którym można odblokować skrzynię awaryjnie przez gniazdo pod gumą uchwytu na napoje :)

Kolego tu jest odpowiedz odnośnie pozycji N. Tak się postępuje w przypadku awarii i wciągania na lawetę i w ten sposób możesz przesunąc auto.

Zresztą przepychać samemu 2 tonowe auto :nienie:

Poczytaj instrukcję a jest tam dokładnie wyjaśnione jak to wykonać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A probowales tego?

 

Z zaplonem wlaczonym (ale silnikiem NIE na chodzie):

Przytrzymaj lewy przycisk dzwigni zmiany biegow podczas wykonywania ponizszej procedury:

- przesun "joystick" jeden krok do przodu i przytrzymaj przez 2 sekundy,

- nastepnie przesun "joystick" w pozycje spoczynku (ciagle trzymajac guzik),

- pozniej przesun "joystick" jeden krok do tylu,

- nastepnie przesun "joystick" w pozycje spoczynku (ciagle trzymajac guzik),

- nastepnie przesun dzwignie jeden krok do przodu znow.

- zwolnij uscisk :).

Samochod powinien byc "na luzie" przez nastepne 15 minut. Pamietaj, ze to tylko pozycja manewrowa, w takim polozeniu nie mozna samochodu holowoac. Co prawda samochod "resetuje" ten 15-minutowy zegarek za kazdym razem kola sie zakreca. Ale przy kazdej probie holowania, system wyrzuci blad do komputera.

 

Ale co do tzw. permanentnego "luzu" to serwis mial racje, trzeba odkrecic pare owiewek od spodu i wkrecic 1 czy 2 srubki (nie pamietam...).

 

Sprobuj, zobacz czy sie bedziesz mogl do kotlowni dostac. :)

Kiedyś było tak:

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozycja N tylko przy włączonym silniku, można wtedy silnik wyłączyć ale musi być włączony zapłon, w chwili wyłączenia zapłonu automatycznie przechodzi na P,

ponieważ niema tradycyjnego hamulca ręcznego jest to zabezpieczenie przed zsunięciem samochodu. Auto Start-Stop można wyłączyć po uruchomieniu silnika,

ale jego wyłączenie i powtórne uruchomienie powoduje jego aktywację .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do holowania auto musi być jak wiadomo nie dość,że na biegu jałowym,ale również wciągnięte na lawetę,bo jak wiemy auta z napędem 4x4 mogą być jedynie w ten sposób transportowane.

Drobiazg natury merytorycznej, choć nie w temacie: Nieprawda - to, czy autko jest 4x4, czy nie - nie ma najmniejszego znaczenia (oczywiście jeśli obie skrzynie są manualne), natomiast zasada ta odnosi się do wszystkich "automatików", bez wyjątku. :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam Informacja dla F10 i F11

Dwie możliwości na luzie "N"

1. Włączony zapłon i uruchomiony silnik to włączymy "N" inaczej zapomnij i tak się przełączy.

2. Musimy zdjąć dolną osłonę pod samochodem tę środkową duża pod skrzynią i wkręcić śrubę w skrzyni aż na lewarku zacznie migać kontrolka w pozycji "N".

Proponuję podłożyć coś pod koła lub hamulec zaciągnąć bo może samochód odjechać.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do holowania auto musi być jak wiadomo nie dość,że na biegu jałowym,ale również wciągnięte na lawetę,bo jak wiemy auta z napędem 4x4 mogą być jedynie w ten sposób transportowane.

Drobiazg natury merytorycznej, choć nie w temacie: Nieprawda - to, czy autko jest 4x4, czy nie - nie ma najmniejszego znaczenia (oczywiście jeśli obie skrzynie są manualne), natomiast zasada ta odnosi się do wszystkich "automatików", bez wyjątku. :idea:

 

Moje auto było ostatnio holowane tak:

 

http://images.tapatalk-cdn.com/15/06/27/aa320169aadf5a3f8b71c56b16763fe0.jpg

 

Z tyłu podnośnik i koła nieruchomo podniesione do góry, z przodu wózek wleczony za cieżarówką

 

(O powody holowania: nie pytać, długa historia)

 

Ogólny wniosek: x-drive (z definicji z automatem w F10) nie może być wciągnięty na zwykłą lawetę, bo koła ą zablokowane. U mnie jeszcze na dodatek skrzynia "zasnęła" w pozycji "D" i zaciągnęły się hamulce. Zatem o jakimkolwiek toczeniu i tak nie było mowy...

 

Pozdrawiam i nie życzę nikomu przygód kończących się lawetą!

 

m.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

BMW E65 - Przestawienie skrzyni automatycznej w tryb N ('luz')

 

Pod kierownicą, poniżej włącznika świateł (na wysokości kolan), jest schowek otwierany przy pomocy dużego płaskiego śrubokręta lub monety. Po zdjęciu obudowy należy pociągnąć za czerwoną taśmę. Skrzynia przełączy się w tryb N. Nie jestem pewny czy po wyjęciu kluczyka nie uaktywni się automatycznie hamulec ręczny, ale z pozostawionym kluczykiem auto można auto spokojnie przepychać. Cała operacja zajmuje 30 sekund. Aby przywrócić normalny tryb skrzyni biegów należy zamknąć dźwignię (która wysunęła się po pociągnięciu za taśmę) i zamknąć schowek.

 

Hamulec ręczny awaryjnie można odblokować przez otwór znajdujący się w bagażniku nad kołem zapasowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Skrzynia automatyczna, auto hold, hamulec parkingowy elektromechaniczny,  - jaka kolejność po przełączeniu w tryb "p", czy auto będzie blokowane na tzw. blokadzie zębatki w skrzyni, czy najpierw wymuszać przed wyłączeniem włączenie hamulca parkingowego. Ogólnie na stałe mam włączony auto hold, może ktoś się wypowie. Niektórzy twierdzą, że sam tryb P źle wpływa na skrzynię, itp., itd. Jak to jest, proszę o opisanie jak to ma być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 10.12.2023 o 09:31, stratos37 napisał(a):

Skrzynia automatyczna, auto hold, hamulec parkingowy elektromechaniczny,  - jaka kolejność po przełączeniu w tryb "p", czy auto będzie blokowane na tzw. blokadzie zębatki w skrzyni, czy najpierw wymuszać przed wyłączeniem włączenie hamulca parkingowego. Ogólnie na stałe mam włączony auto hold, może ktoś się wypowie. Niektórzy twierdzą, że sam tryb P źle wpływa na skrzynię, itp., itd. Jak to jest, proszę o opisanie jak to ma być ?

Najpierw hamulec postojowy, albo "ręcznie" poprzez pociągnięcie przycisku hamulca, albo jak masz auto hold - to po zatrzymaniu sam powinien Cię łapać.
Auto masz unieruchomione - stoi na hamulcu.

Potem wrzucasz "P", albo gasisz auto - samo się wrzuci "P".

Wytłumaczenie czemu tak:
Tutaj na 10stronie masz obrazek jak jest zbudowana blokada postojowa: https://akpphelp.ru/assets/template/redesign/files/guidelines/zf8hp45_70_rukovodstvo_manual.pdf

Działa to tak, że zgaszenie auta (czyli automatyczne wrzucenie "P"), albo ręczne wrzucenie "P", powoduje zwolnienie siłowniczka - zapadka spada na sprężynie na koło zębate.
Wcale nie masz pewności, że zapadka trafi w nacięcie w kole - może trafić pomiędzy nimi. W takim wypadku jeśli auto nie jest zahamowane, to ujedzie troszkę obracając kołem zębatym i zapadka wpadnie w nacięcie blokując auto.
Każde takie ujechanie-zablokowanie to udar dla tego systemu - lepiej tego unikać co nie znaczy, że rozpadnie się za 3razem. To jest idioto odporna konstrukcja.
 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.