Skocz do zawartości

318i Pekniety Zbiorniczek wyrównawczy.


matilapy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Pekł zbiorniczek wyrównawczy z moim bmw czego winikiem jest straszne ubywanie płynu chłodniczego. Czytałem troche na forum o tym i niekrotym po wymianie na nocy takze peka. Co mogłobyc wynikiem pekniecia? wymieniać na nowy czy zawiesc do spawania plastików?

 

Jeszcze chciałbym dowiedziec sie czy trudna jest wymiana zbiorniczka i czy trzeba odpowietrzac?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pęknięty zbiorniczek to norma,sam to przerabiałem tej zimy,założony mam nowy nie oryginał ale jak na razie jest ok,co do wymiany to ci nie powiem bo robił to mechanik,ponieważ awaria nastąpiła w innym mieście,a płynem tylko chlusnęło i nie chciałem ryzykować powrotu do domu,ale na pewno trzeba odpowietrzać układ.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

przerabiałem ten temat juz w 2 samochodach 320ci i 325 ci e46 rok 2002 i 2000 przedliftowe.

obydwa pekły w tym samym miejscu a powodem pękniecia moze byc niski poziom płynu w zbiorniczku przez dłuzszy czas!!Wazne aby spławik nie wpadał w zbiorniczek, tylko widocznie w nim pływał, wiec radze czesciej sprawdzac, niz póżniej wymieniać. Oczywiście korek tez jest bardzo ważny ,gdyz tam jest zaworek ciśnieniowy i on sam powinien upuszczać ciśnienie gdy jest za wysokie.

Sama wymiana nie jest trudna i zajmuje ok 2 godzin i nic trudnego:poodpinać węże, czujnik od dołu, zalezy od dojscia co jeszcze , oczywiście zlać czyms dobrym - nie wodą! a odpowietrzenie proste -jest odpowietrznik przy korku.Po wymianie dobrze zagrzac fure, odpowietrzając i dolewajac płynik. :D

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie mam przedliftowa. Było pekniecie i zgrzalem plastikiem. Mam nadzieje ze wytrzyma:)

nie wytrzyma ;) też miałem spawany ...

mój pękł na trasie z Polski do UK przed samym wiazdem na prom we Francji :)))

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój pękł wzdłuż krawędzi, mechanik wymienił mi na używkę, dojechałem do pracy od warsztatu jakieś 3 km i strzelił ten świeżowymieniony (używka). Pojechałem jeszcze raz i wymiana na nowy, ale chyba zamiennik i żeby było śmieszniej, jak mi się układ zapowietrzył to na łączeniu zbirniczka minimalnie kapało, kropla za kroplą. Płynu nie ubywa właściwie nie widać, zeby coś ciekło więc olałem. Przejechałem już ponad 500 km i płynu nie ubyło na tyle, zeby pojawiła się kontrolka, po odpowietrzeniu przestało kapać spod auta więc olewam temat ;). Zbiorniki to znany temat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Do nowego zbiorniczka kup nowy korek. Bo w nim jest zawór bezpieczeństwa.

 

Mi mechanik powiedział ze korki powinno sie wymieniac profilaktycznie co 3-4 lata. Twierdził też, że 95% pęknięć zdarza się przez nie sprawny korek.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.