Skocz do zawartości

[e90] Jaki olej?


virek_kk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

koledzy czy może ktoś się wypowiedzieć jak to jest dokładnie z MOTUL-em 5w40 8100 x-clean, zalałem tym olejem (2.0i 150km), słyszałem ze ma podobno silne właściwości czyszczące i zalecana jest przesiadka na 5w30 po pewnym kilometrażu? bzdury czy prawda,

 

 

dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Saanve

Sam zadawałem wiele pytań o olej i powoli staram się uczyć :

 

LL-01 8100 X-cess 5W-40 (zastępuje 5W30)

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motu ... 1492016013

LL-04 8100 X-clean 5W-30

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motu ... 1492016013

 

"Clean" wydaje się być raczej w znaczeniu "czysty" niż "czyszczący" bo nie zawiera wielu substancji szkodliwych dla DPF i uchodzi za "ekologiczny" .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Z tego co pod koniec wyczytałem to do

E90 320i 110kw z 2005 roku z przebiegiem 98k, najlepiej zalać LL-01 8100 X-cess 5W-40 full syntetyk?

Dodam, że jest to mój pierwszy samochód.

 

Czy LL-04, bo już nie wiem. Mam ten samochód od soboty. Poprzedni właściciel jeździł na Castrolu i z tego co widzę sporo dolewal.

 

Co komentarz to różna opinię widzę. Wiadomo każdy ma swoje, ale zdecydowanie większość odradza tego Castrola.

 

Stąd moje pytanie do was forumowicze.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

koledzy czy może ktoś się wypowiedzieć jak to jest dokładnie z MOTUL-em 5w40 8100 x-clean, zalałem tym olejem (2.0i 150km), słyszałem ze ma podobno silne właściwości czyszczące i zalecana jest przesiadka na 5w30 po pewnym kilometrażu? bzdury czy prawda,

dzieki

 

 

Powiem tak w każdym swoim silniku lałem Motula w zależności od silnika z DPF to musi być w nazwie X-Clean np z normą dla GM to tz.w Dexos w specyfikacji. Natomiast bez DPF najlepszy olej i zawsze taki lałem do 8100 Xcess także Motul. Ważne byście zakupili z pewnego źródła, bo i ten olej podrabiają. Rozlewają je tylko we Francji, po Paryżem. Nigdy nie miałem z nim problemów w E46 3.0 Diesel zrobiłem 100 tyś i kapki nie brał silnik. Do ASO Zadzwonicie to powiedzą Castrol, ale do niedawna był i u nich Shell także bez dpf norma ll01 a ll04 to ta dla z dpf które mają nisko popiołowość wymaganą.

 

Ważne ja np tak zawsze robię możesz pomyśleć o płukance silnika zawsze kupuje przed zlaniem starego Liquy Moly Pro-Line Engine Flush koszt 40 zł max. przy 2 wymianie olej jest żółciutki, i to przy Dieslu także warto jak się dba tak się ma. Warto oczyścić to z nagarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szary: pytanko o ten żółciutki olej. Masz na myśli dwie wymiany, jedna po drugiej z dwoma płukaniami? Czy drugą wymianę z drugim płukaniem LM po 10-15 tys? Nie widziałem jeszcze diesla, nawet nowego z salonu, żeby mił olej żółciutki po 10 tys. A może trzeba filtr zmieniać co 1000 km? :D

Jednak co do płukania LM sercem i duszą jestem z tobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

Panowie chcę wymienić w swoim BMW E90 330xi 2007r. przebieg 110tys. km wymienić olej w ręcznej skrzyni biegów, w dyfrze z tyłu i z przodu oraz w skrzyni rozdzielacza. Czy możecie powiedzieć jakich olejów do czego użyć?

Mi mechanik kiedyś wymieniał olej w ręcznej skrzyni biegów w mondeo i powiedział, że do skrzyń tylko ravenol także tu wyszło mi że potrzebuję RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80. Czy lepiej kupić w ASO?

W temacie o tym jak dbać o nasze BMW piszecie że w xdrive tylko oryginalny olej. To dostanę go tylko ASO tak? Bo na stronie motula wychodzi mi że potrzebuję MOTUL GEAR 300 75W-90

W skrzyni rozdzielacza co polecacie? Na stronie motula pokazuje mi MULTI DCTF

W silniku zmieniłem na Motul 8100 X-Clean C3 5W40.

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Koledzy na tym forum polecanym dodatkiem do oleju jako modyfikator tarcia jest Archoil 9100. Z kolei na forach innych marek użytkownicy często stosują Ceramizer CS. Oba te produkty spełniają te same zadanie, są w podobnej cenie lecz mają inny skład.

Czy może ktoś z was stosował Ceramizer do BMW?

Czy można stosować te produkty rzazem, ewentualnie na przemian przy wymianach oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oba produkty spelniaja inne funkcje.AR9100 to dadatek boru i estrow czyszczacych.Ceramizer CS to powloka cermamiczna.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są to zupełnie różne produkty, Archoila należy traktować jak dodatek-uszlachetniacz oleju które redukują tarcie, jeżeli silnik nie bierze oleju i ma sprężanie to w zupełności wystarczy. W tym ceramizerze masz w uawagach

W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się wymianę oleju z przemyciem silnika przed stosowaniem ceramizera. Inaczej skuteczność obróbki ceramizerem będzie zmniejszona a czas ceramizacji wydłuży się.
Archoil ma nanoborany z tego co wiem to podobne do molibdeneów. Także płukać silnik przed zastosowaniem jednego czy drugiego.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

Panowie chcę wymienić w swoim BMW E90 330xi 2007r. przebieg 110tys. km wymienić olej w ręcznej skrzyni biegów, w dyfrze z tyłu i z przodu oraz w skrzyni rozdzielacza. Czy możecie powiedzieć jakich olejów do czego użyć?

Mi mechanik kiedyś wymieniał olej w ręcznej skrzyni biegów w mondeo i powiedział, że do skrzyń tylko ravenol także tu wyszło mi że potrzebuję RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80. Czy lepiej kupić w ASO?

W temacie o tym jak dbać o nasze BMW piszecie że w xdrive tylko oryginalny olej. To dostanę go tylko ASO tak? Bo na stronie motula wychodzi mi że potrzebuję MOTUL GEAR 300 75W-90

W skrzyni rozdzielacza co polecacie? Na stronie motula pokazuje mi MULTI DCTF

W silniku zmieniłem na Motul 8100 X-Clean C3 5W40.

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Ja kupiłem oryginał z Niemiec w dobrej cenie tutaj

http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-5288-BMW-TwinPower-Turbo-5W30-Longlife-04-1L.html

Sprawdz tylko czy pasuje do twojego ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiemy, longlife 04 to dziadowskie oleje bez dodatków, specjalnie dla dpf. Jak ktoś wycina dpf lub go nie posiada, to niech nawet nie patrzy na ten syf ll 04, tylko od razu niech leje ll 01. Najlepiej 0W z jak najwyższym TBN. Zauważyłem, że potwornie dużo ludzi kupuje ten syf dla DPF i se syfi silniki. Nie dość, że olej syfiasty, często nie spełnia api sn, to droższy. Po jaką cholere to lejecie do swoich silników bez dpf?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche na szybko przelciales temat ll04 vs LL01 ale ok :) ale dlaczego absolutnie 0W? parkujesz na polnocy norwegi ? :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ma norwegia do 0W? Jak mam mieć lepszą pompowalność oleju w temperaturze od -30 do 80 stopni, to dlaczego mam parkować na północy norwegi? 0W przyda się i przy -30 i przy 50 stopniach. Zawsze pompowalność oleju będzie lepsza, więc inny olej niż 0W dla mnie nie istnieje. I nieistotne jest, czy robię zimny start silnika w 35 stopniach w teksasie, czy w -30 na antarktydzie. 0W jest lepsze do 100 stopni, od tej temperatury już nie jest to istotne . Jak u ciebie zimny start silnika jest w temperaturze otoczenia 100 stopni, czyli gdzieś na innej planecie, blisko słońca to możesz kolego stosować nawet i 20W. Jak wiadomo zimne starty silnika są zwykle w zimę w okolicach -5, a w lato w okolicach ~15-25 stopni. W tak ekstremalnie niskich temperaturach dla silnika, istotne jest jak najmniejsze Cst. Tak kolego, jak jest niesamowicie gorąco, to dla nieodpalanego silnika, temperatura otoczenia jest nadal dramatycznie niska, a olej ma gigantyczną lepkość.

 

ll-04 to specyfikacja oleju dla silników z dpf. Low saps. Oznacza to nic innego jak słabszej jakości olej, by nie zapchać filtra. Nie ma dobrych olejów ll-04, topowy olej ll-04 ma gorsze właściwości jak orlenowy 15w40 do ciężarówek, których tbn jest praktycznie o POŁOWĘ większy. Trzeba albo być kretynem, by zalać do silnika bez dpf ll-04, albo po prostu mieć nakłamane z reklam i innych "fachowców".

 

Czekam, aż ktoś sklepie w końcu olej, który będzie miał Cst przy 40 stopniach rzędu 55-60, a nie będzie wodą W20, tylko W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozróżnij parametry startu i pracy w róznych klimatach

0W30 Norwegia to dobry start i dobra praca w zimnym klimacie

5w50 Włochy to OK na gorący klimat i ostrą jazdę

5w40 to optymalne do polskiego klimatu

 

co do LL-01 vs LL-04 masz rację

Tez wlałem LL-01 do benzyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ll-04 to specyfikacja oleju dla silników z dpf. Low saps. Oznacza to nic innego jak słabszej jakości olej, by nie zapchać filtra. Nie ma dobrych olejów ll-04, topowy olej ll-04 ma gorsze właściwości jak orlenowy 15w40 do ciężarówek, których tbn jest praktycznie o POŁOWĘ większy. Trzeba albo być kretynem, by zalać do silnika bez dpf ll-04, albo po prostu mieć nakłamane z reklam i innych "fachowców".

 

Oleje z normami ACEA Cx sa po prostu inne, a nie gorsze czy lepsze. Specyfikacja jest tez robiona pod co innego i z innymi celami w glowie.

E92 335d Stage H
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozróżnij parametry startu i pracy w róznych klimatach

 

To jest mega skrótowe pojęcie. Producenci stosują skrót myślowy, mówiący, że oleje o wyższej lepkości są lepsze na wyższe temperatury, ponieważ olej o wyższej lepkości w 100 stopniach, będzie miał niższą lepkość w 110 stopniach. Dla tego też np. wlałem olej 10w50 do mojego ponad litrowego silnika chłodzonego olejem w motocyklu. Parametry startu od starego jelcza po najnowsze ferrari są te same, jak najniższa możliwa lepkość. Poza tym nie rozmawiam o lepkości podczas optymalnej pracy silnika, bo to jest zależne od konstrukcji silnika, tylko o oleju na zimny start silnika. Zimny start silnika to start od możliwie najniższej temperatury na ziemi, aż po 80 stopni. To jest zimny start z olejem, o nieoptymalnej lepkości, który dopiero osiągnie optymalne parametry pracy, jak silnik się nagrzeje, czyli w okolicach 100 stopni.

 

0W30 Norwegia to dobry start i dobra praca w zimnym klimacie

5w50 Włochy to OK na gorący klimat i ostrą jazdę

5w40 to optymalne do polskiego klimatu

 

 

 

Dlaczego sądzisz, że 5W40 jest optymalne dla Polski, zamiast 0W40? Dla mnie twoje stwierdzenie, to totalna głupota. Dlaczego sądzisz, że olej, którego gorzej napompompować na zimnym, jest lepszy, od oleju, który jest od tego lepszy?

Dlaczego też sądzisz, że lepkość W30 jest lepsza w Norwegii? Co to za bzdury? Twierdzenie to byłoby dobre, gdyby silniki w Norwegii się nie dogrzewały i osiągały optymalną pracę z otwartym termostatem przy niższych temperaturach, niż w Polsce czy Teksasie. Co jest wierutną bzdurą, olej na autostradzie w Norwegii osiągnie podobne temperatury, co na autostradzie w Australii. Lepkość optymalnej temperatury zależy od producenta, spasowania silnika, pompy oleju i przekroju kanalików olejowych. Temperatura otoczenia jest nieistotna, jeżeli silnik ma automatyczne sterowanie swoją temperaturą pracy. Jak producent powie 0W20, to lejesz to i na Antarktydzie i w Australii. Jak producent chce oleju W40, to lejesz, gdzie byś nie był 0W40. Jak producent chce W50, to lejesz 0W50. Jak producent dopuszcza różnorakie lepkości w zależności od temperatury otoczenia, to lejesz jak najszerszy olej o najwyższym indeksie lepkości, tak jak u nas w Polsce uniwersalnie leje się W40, to jak chcesz zalać taki olej, to ma być 0W40 i żaden inny. Jak chcesz zalać W30, to lejesz 0W30, a jak chcesz zalać W50, to lejesz 0W50.

Optymalne jest tylko i wyłącznie 0W. 5W jest już NIEOPTYMALNE i gorsze na rozruch silnika. Lanie 10W to dramat, a 15W to głupota, komedia i żałosna oszczędność. Bo oleje 0W nie są wiele droższe gorszych 5W-20W.

Jako posiadacz silnika musisz dążyć do ideału, którym jest ta sama lepkość na zimnym silniku, co w gorącym. Niestety dzisiaj taką lepkość osiągają tylko oleje hydrauliczne vg 10-16. I fizycznie nie da się ideału osiągnąć. Ale należy do tego dążyć, kupując oleje o jak najniższej lepkości w 40 stopniach i optymalnej dla silnika lepkości w 100 stopniach, co jest już zależne od silnika i to jest już kompletnie inny temat.

Stary Opel z silnikiem, który pali litr oleju na 1000 km, nadal wymaga oleju 0W, tak jak każdy inny czterosuwowy silnik spalinowy na tym świecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Produkt przeznaczony do rozszerzonego zakresu zastosowań jest owocem kompromisu który przynosi konsekwencje . Fizyki i chemii nie oszukasz .

Po trasie czy korku w upalnych Włoszech żar bucha spod maski i dolewasz wiecej oleju , mimo że wszystko jest sprawne . A zupełnie inaczej masz po trasie na mrozie .

IDEAŁEM byłby olej sezonowy zmieniany jak opony , o różnych klasyfikacjach lepkościowych .

Ale chyba większość uzytkowników w naszym klimacie zgodzi się że 5 w30 lub 40 pokrywa znaczny zakres zastosowań bez zbednych kompromisów . Zimy ostatnio są coraz krótsze ...

Na tym forum wiele jest postów ostrzegających że oleje wyczynowe nie nadają sie do silników używanych w zwykłym cywilnym trybie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz stosować 5w30 lub 5w40, to na jaką cholerę nie chcesz lepszego do zimnego rozruchu oleju 0W? Czy jest jakiekolwiek przesłanie, by korzystać z 5W zamiast 0W? Dla czego odmrażasz se na siłę uszy i chcesz, by inni też to robili?

Nie ma czegoś takiego jak olej sezonowy. Jest olej o niskiej i dużej lepkości na niskich temperaturach. Czym by się różnił olej letni od zimowego w charakterze lepkości przy 100 stopniach? Niczym. Natomiast potężnie różniłyby się podczas zimnego rozruchu. Zimny rozruch nie jest ZIMĄ, tylko jest ZAWSZE, o ile silnik nie ma temperatury oleju rzędu 90 stopni, wtedy dopiero rozruch nie jest zimny. Dlaczego chciałbyś w lato korzystać z oleju, który w 25 stopniach przypomina mazut, bo w końcu jest niskiej jakości, sezonowy? Przecież to takie głupoty, że szok. Dlatego produkuje się oleje 0W30, 0W40, 0W50, a nawet do jakiejś rozklekotanej 20 letniej ciężarówki, o pompie mocniejszej, niż silnik w samochodzie, 0W60.

 

Co to znaczy oleje wyczynowe?

 

Musisz zrozumieć, że olej 0W nie jest na zimę, tylko jest na każdy rozruch silnika od -40 stopniowego mrozu, po 50 stopniowe super upały. Taki olej ZAWSZE się przydaje i nie jest istotna temperatura, dopóki silnik nie osiągnie przynajmniej 90 stopni.

 

Jakim trzeba być idiotą, by podejść do półki z olejami, gdzie są dwa podobne oleje i wziąć 5w40, zamiast 0w40? Dlaczego taki idiota bierze olej, który ma gorszą dla silnika lepkość w każdej temperaturze aż do 100 stopni, kiedy dopiero oba oleje zrównują swoje właściwości?

 

Olej wielosezonowy to nie kompromis, tylko wynik lepszej bazy olejowej i jego jakości. Dlatego najtańszy syf mineralny ma bardzo małą rozbieżność lepkości rzędu 15w40 lub 20w40.

 

Hehe temperatura oleju w korku, gdzie spod maski bucha żar, jest niziutka w porównaniu do szybkiej jazdy autostradą gdzieś, gdzie jest znacznie zimniej, wtedy olej jest zwykle najgorętszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikogo bezpośrednio nie wyzwałem od niczego.

 

Są pewne wzorce i prawidłowości, a nie cyrk pod nazwą niech każdy robi jak uważa, bo wtedy robi się syf i totalna niewiedza, która ciągnie się setkami stron dyskusji o tak absurdalnie prostym temacie, jakim jest olej. Nawet dochodzi do absurdów i naiwniaki wlewają oleje low saps do swoich silników bez dpf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na forum audi już wiedzą jaki olej lać?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.