Skocz do zawartości

[e90] Jaki olej?


virek_kk

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio sobie tak przegladalem karty charakterystyk olejowych bo mialem chwilowy problem zeby znow dostac AmsOil'a AEL 5w30 (najlepszy olej w tej klasie cenowej do diesla 2.0 z DPF) i szukalem alternatywy.

Niby millers to jest tez dobry olej ale jak sie popatrzy na parametry tych olejow :

http://sklep.millersoils.pl/100-syntetyczne-oleje-longlife/204-millers-oils-xf-longlife-5w30-5l.html

http://sklep.millersoils.pl/100-syntetyczne-oleje-longlife/212-millers-oils-xf-longlife-c3-5w30-5l.html

 

niestety tylko TBN maja dosc wysoko - a tak to reszta parametrow wypadal prawie jak u tanszej konkurencji - a trzeba placic podobnie jak za AmsOil'a .

 

Czy w razie jakby AmsOil'a zabrakto to widzicie jakas alternatywe w podobnej cenie i w podobnej jakosci ? Bo mam info od dystrybutora ze AmsOil zamierza wycofac banki 5l bo to glownie na europejski rynek sa one przeznaczone a ich sprzedaz nie idzie tak dobrze - gorzej jak stwierza ze wychodza z europy wogule i zrobia "brexit" :P . Na AmsOilu nawet zima auto mi gladko startuje i praktycznie od razu rowniutko chodzi.

 

 

Druga sprawa z ciekawosci sprawdzilem tez dwa inne produkty AmsOil'a\:

- European Car Formula 5W-40 EFM

http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g3079.pdf

 

- European Car Formula 5W-40 AFL

http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g1990.pdf

 

Takze wydaja sie bardzo przyzwoite. Ten 5w40 AFL to nadawalby sie do 3litwowego diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AR9100 to Bor + plukanka karbonowa w wersji light. Bardzo dobry srodek do kazdorazowej wymiany oleju. Ja dodaje zazwyczaj zaraz po wymianie. Utrzymuje uklad smarowania czysty a bor zapobiega problemom szczegolnie jezeli duzo jezdzi sie w miescie na krotkich trasach albo robi zbyt dlugie wymiany oleju.

 

No i super :) kupie i wleje :) niedawno zmienialem olej i sporo jezdze po miescie :) wiec zakupie i wleje bo juz zachwile silnik bedzie mial 100K mil wiec warto dbac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie BMW e90 318i 2006 r silnik N46, auto w mich rękach od kilku tygodni.

Poprzedni użytkownik lał 10W40.....co zrobić ? zalać taki sam ? a może zmienić ?

jeśli tak to na jaki ? i czy zrobić jakąś płukankę ?

Nie mam doświadczenia w tym temacie dlatego proszę o jakieś wskazówki/podpowiedzi :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Od 4 lat leje castrol edge fst 5w30. Spalanie oleju jest znikome. W zeszlym roku zalalem tez edge ale ten nowy titanium. I niestety ale zaczal znikac. Dlatego kupilem znowu te stara wersje edga i znowu ja zalalem stosujac przed plukanke motula. Czy plukanka cos pomogla? Nie wiem. Zalalem tylko dlatego żeby cos tam wyplukac po tym castrolu titanium.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie BMW e90 318i 2006 r silnik N46, auto w mich rękach od kilku tygodni.

Poprzedni użytkownik lał 10W40.....co zrobić ? zalać taki sam ? a może zmienić ?

jeśli tak to na jaki ? i czy zrobić jakąś płukankę ?

Nie mam doświadczenia w tym temacie dlatego proszę o jakieś wskazówki/podpowiedzi :wink:

 

zmienic na taka specyfukacje jaka powinna byc stosowana w twoim silniku. jaki olej mozesz dobrac np na Castrol.pl lub mobil1.pl,, jak mozesz to plukanke zastosuj przed wymiana :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoj silnik jest przystosowany do jazdy na LL01 (jak w usa), lepiel lac LL01.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie BMW e90 318i 2006 r silnik N46, auto w mich rękach od kilku tygodni.

Poprzedni użytkownik lał 10W40.....co zrobić ? zalać taki sam ? a może zmienić ?

jeśli tak to na jaki ? i czy zrobić jakąś płukankę ?

Nie mam doświadczenia w tym temacie dlatego proszę o jakieś wskazówki/podpowiedzi :wink:

 

zmienic na taka specyfukacje jaka powinna byc stosowana w twoim silniku. jaki olej mozesz dobrac np na Castrol.pl lub mobil1.pl,, jak mozesz to plukanke zastosuj przed wymiana :)

 

Na Castrolu pokazało 5W30 jako zalecany, ale czy jeśli przez kilkadziesiąt kilometrów auto jeździło na 10W40 to teraz nawet po zrobieniu płukanki nie napotkam jakiś problemów ? inne smarowanie........a na tym jeździ i nic się nie dzieje ? warto zmienić mimo to ? tak się dopytuje bo nie znam się w tym temacie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak trzeba jak mowi Fidoo jezdzac na tym oleju bedziesz mial klopoty predzej czy pozniej jezeli juz ich nie masz.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Naszła mnie rozkmina. W poprzedniej M47 lałem zawsze 5W30 LL-04. W tej mam już najechane 12kkm od wymiany oleju, więc za 3kkm serwis. Okazuje się, że auto jeździło podczas bytowania w ASO (~do 140tkm) na 5W30, później przeszło na 0W30 castrola, też LL-04. Zastanawiam się, czy zalać klasycznie 5W30, czy jednak kontynuować castrola. Ani do castrola nie mam przekonania (osady), ani nie bardzo wiem, jakie zalety będą wynikały ze stosowania tego oleju w stosunku do 5W30. Silnik ma realnego przelotu blisko 240tkm, jest to N47D20C, oleju praktycznie w ogóle nie bierze (przez 12kkm ubyło może 100-150 ml), żadnych problemów z DPFem czy coś, normalne auto które było i jest użytkowane z dużą przewagą trasy i nie na krótkich odcinkach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ta teoria jest raczej dla mnie jasna. Zastanawiałem się raczej czy istnieją jakieś przesłanki (praktyka dużych serwisów) ku temu, żeby w motorach N47 stosować 0W30, bardziej w tym kierunku dedukcyjnym poszedłem :)

 

0w30 jak i 5w30 jest odpowiednie dla twojego silnika pod warunkiem że posiadają odpowiednią specyfikację. Chyba tylko Castrol posiada LL04 przy lepkości 0w30 tak że dużego wyboru nie masz a szkoda, analizując dokładniej kartę charakterystyki tego 0w30 można stwierdzić że ma podobne parametry jak wiele olejów 5w30 tak że wielkiej różnicy nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako ciekawostka, BMW leje we francji 0W30 (orginal BMW) do 2 lirowych dizlow.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie czytam i czytam i się zastanawiam czy warto coś zmieniać

SILNIK N52 B30 w BMW 325xi 218 km (wersja USA)

do tej pory castrol edge 5W30

jest zamontowany gaz od okolo 20kkm

czy w związku z tym lepiej lać jakiś specjalnie przeznaczony pod gaz?

Teraz mam zmienianą odme (nie wiem kiedy była ostatnio bo mam samochód od 24 kkm). Zauważyłem spadek mocy na niskich obrotach (do 3k rpm) ale nie łudzę się że to pomoże jednak teraz poszła któraś z usterek i zaczęły się delikatne wycieki oleju (ok 100 ml na tysiąc km po zamontowaniu gazu mniej więcej). Czy myślicie że inny rodzaj oleju bardziej zaopiekuje się moim gratem?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pomału trzeba się przymierzyć do wymiany oleju.

Obecnie mam zalany AMSOIL 5W40 Synthetic European Engine Oil (AFL).

Przeglądając ofertę rynkową zaintrygowały mnie oleje firmy FUCHS.

Wyszukiwarka wskazała do mojego E90 318i z roku 2007 poniższe produkty w/w firmy:

FUCHS TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (XTL-Technology)

FUCHS TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 (XTL-Technology)

TITAN GT1 5W-40 (XTL-Technology)

 

Jestem ciekawy, co sądzicie na temat tych propozycji w kontekście zalanego obecnie AMSOIL-a ?

FUCHS ma lepsze parametry?

 

Przy FUCHS TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 (XTL-Technology) doczytałem się, że lepkość dynamiczna w -30 st.C DIN 51398. to tylko 5100 mPas czyli lepiej niż AMSOIL

 

W ofercie jest jeszcze Fuchs TitanRace Pro S 5W30, gdzie producent chwali się lepkością na zimno przy -30st.C . 5000 cP oraz pisze, iż ten olej jest niezrównanym środkiem smarnym w jednostkach BMW z zaawansowanym układem rozrządu VANOS.

Co sadzicie na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.