Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Myślę, że płukanka nigdy nie zaszkodzi, chyba że silnik jest zawalony mułem, wtedy może się coś przytkać ale ja nie znma takiego przypadku.

Wlej olej LL-01, jaki to już nie ma większego znaczenia, ja leje do aut Ravenol, Motul lub Valvo, czyli to co napisałeś :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Mam pytanie do forumowiczów znających dobrze temat.

Zakupiłem i zalałem olej Motul 8100 X-CLEAN FE 5W30 5L. Problem w tym, że według specyfikacji powinien to być Motul 8100 X-CLEAN EFE 5W30 5L. Ten ma specyfikację LL04 a ten z FE nie ma. Niby podobne oleje bo bazuję na specyfikacji Mercedesa. Ten EFE ma MB 229.52 a ten FE ma MB 229.51. Problem w tym że MB 229.51 niby też dla DPF ale Euro 4. Mam pytanko czy nie zapcham sobie DPFa albo coś gorszego tym olejem FE. Oba oleje są Mid Saps.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zarówno FE jak i EFE to są oleje lekkobieżne, raczej nie polecane jeżeli zależy Ci na długotrwałości silnika. Lepszy zwykły X-clean albo X-clean+.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Witam, kupiłem bmw 330i n52 z przebiegiem potwierdzony 140k, przymierzam się do zmiany oleju wraz z filtrem. Jaki olej będzie najlepszy? Jeżdżę raczej na odcinkach 20-60 km, jazda raczej spokojna, od czasu do czasu depne. Teraz jest zalany olej Motul 8100 plus 5w30.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten który posiada specyfikację BMW LL01 lub 04
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakieś argumenty za i przeciw PMO? Ktoś z Was to analizował? Jak się ma kwestia opadu czyli udziału PAO?


Na ich stronie niektóre produkty mają kartę charakterystyki, inne nie. Dostępne karty różnią się między sobą zawartością, np. w niektórych podają NOACK w innych nie. Samo to nie wzbudza mojego zaufania.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież te testy są nic nie warte, w silniku panują zupełnie inne warunki i olej krąży pod ciśnieniem. Jak byś użył do tego pseudo testu olej kujawski lub chociażby miód to wynik był by porównywalny z niektórymi olejami silnikowymi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

absolutnie, te testy nie pokazują żadnej wytrzymałości i są nic niewarte.. na najbardziej szanującym się forum olejowym w PL nawet temat został nie bez powodu zablokowany do dalszego komentowania, bo to po prostu bzdury równe homeopatii ;-)


co do PMO - na pewno olej z serii Extreme (100% PAO) jest warty, reszta ich olejów są lepsze niż przeciętna półka cenowa, na której się znajdują, ale nie szukaj tam nie wiadomo jakiej ilości PAO.


od siebie polecam Ravenol VST i Extreme Lubricants GTC - z naciskiem na ten drugi, pao 70% + 10% estry + reszta dodatki, brak jakiegokolwiek HC w składzie :)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano (edytowane)
Z racji, że czasami klepią mi popychacze też zastanawiam się nad PMO Extreme, wziąść 5W30 czy 5w40? Teraz mam zalany Ravenol 5W40 VST, popychacze wymieniłem i czasami klepią, może powodem są krótkie przejazdy, jak zrobię dłuższą trasę i dam mu po pedale to jest poezja Edytowane przez Krzyś00
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5w40 zdecydowanie, aczkolwiek jak VST nic nie poradził to będzie ciężko.. można spróbować Extreme Lubricants GTC 5w40, trudno dostępny w PL, olej głównie na rynek RU, ale da się go u nas dostać przez internet, mam i polecam, cisza niesamowita.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jakiego wynalazku? To jest olej bazowy z Mobil 1, a dodatki od Afton i Infineum, blenduje wszystko Venol... widzę pojęcia brak, a się wypowiadasz, dramat :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh:

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kto miał słyszeć i siedzi w temacie olejów i motorsportu to słyszał :) jest to olej niszowy, nie jest nastawiony na masowe klepanie, a dlaczego o nim nie słyszałeś? a no dlatego, że Panowie z Extreme Lubricants nie stawiają marketingu, reklamy i PR na takim poziomie jak np Castrol, gdzie połowa ceny produktu to tak naprawdę opłacenie kampanii reklamowej, prezesów, dyrektorów, itp itd :)


polecam zgłębić swoją wiedzę na oil-club.pl lub oil-club.ru, olej jest także regularnie badany przez niezależne osoby


https://www.instagram.com/extreme_oil/

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

witam Panowie, pytanie , bmw 328xi n51 do tej pory lany byl motul x-cess 5w40 ale bierze go troche,

wczesniej byl polecany widzialem AMSOIL 5W40 European Car Formula Full Saps lub PMO 5w40 Extreme 100% PAO , ktory z tych dwoch? cena mnie nie odstrasza skoro ma byc lepiej :)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

posiadam e90 320d M47T bez dpf z chipem na 194hp, przebieg ~230tyś km. Jeżdżę często na krótkich odcinkach i na trasach z większymi prędkościami, czasem upalę :twisted: . Na dniach będę zmieniał turbo na gt2056v + fmic + mocniejszy program. Jaki olej polecacie do niego? Obecnie mam Valvoline Synpower 5W30 ll01 i zmieniam co 10-12tyś km. Zostać przy nim czy może coś lepszego? Czytałem ten wątek (ofc nie cały :| ) i zastanawiam się na jakimś 0W40 z ll01, czy to dobry pomysł?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.