Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam chciałbym troche odswiezyc temat . Musze zmienic komplet i nie wiem na co sie zdecydowac . Obecnie mam 235/45/17 Nokiana teraz sie zastanawiam nad :

-Continental sport contact 5 XL

- Dunlop sport maax RT XL

- wasza propozycja

 

Macie jakies doswiadczenia z tymi modelami ? , opinie sa rózne na sieci sczegolnie na zagranicznych forach najbardziej mi zależy aby sie szybko nie zdzieraly i dobrze trzymaly sie drogi .Na Nokianach auto troche plywa.

 

A co myslicie o rozmiarze 235/45 zostawic taki jak jest czy zmieniac .

 

Model e60 525i

 

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ze swojej strony mogę Ci polecić opony Goodyear Eagle F1 Asymetric 2. Używam od miesiąca i jeździ się bardzo przyjemnie. Są komfortowe, ciche, nie rzuca w koleinach, bardzo dobrze trzymają (rozmiar 225/45 R17).

Wcześniej jeździłem na oponach typu RUN FLAT i byłą twardo. Zaryzykuję stwierdzenie, że jeździ się lepiej niż na zimowych 205/55 R16 typu RUN FLAT.

 

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie zakupione dwie opony Contisport contact 5 22/45/17 SSR czyli RunFlat okazały się uszkodzone fabrycznie, mają bicia i trzęsło całym samochodem - nadal trzęsie, byłem na reklamacji i mają zwrócić kasę. Teraz zamówiłem Dunlop SP Sport MAXX TT też RunFlaty, zobaczymy jak na nich się jeździ, mają przyjechać w tym tygodniu. Dam znać czy Continental fachowo rozwiąże do końca reklamację.
Opublikowano
dzieki ! ale teraz powiedzcie mi jak mam rozmiar 235/45/17 to jaki inny rozmiar moge tam wlozyc , nie znam rozmiaru felgi .Kolego Szozdul Daj znac jak na Dunlopach ;)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

W tym sezonie kupiłem na tylną oś Pirelli PZERO 255/40/17 RSC na przedniej osi mam Dunlop Sport 01 225/45/17 RSC. Auto prowadzi się wzorowo . Przyczepność tylnej osi na mokrej nawierzchni jest rewelacyjna. Polecam wszystkim te gumy. Mam wersję Run Flat, ale komfort jazdy nie jest wyraźnie gorszy od zimowych Michelinów Alpine 4 225/45/17 bez ROF.

Dodam, że felgi mam 8'' zarówno z przodu jak i z tyły.

Opublikowano

Wiecie, że częśc firm stawia szczególne wymagania oponom i przeznaczone do ich aut produkty mają specjalne oznaczenie ? Jest tak np z BMW, dla którego ogumienie 205/55R16 V ma znacznie większą sztywność kierunkową niż opony np dla Opla lub Fiata. Uzycie uniwersalnego ogumienia jest dopuszczalne, ale nie zapewnia takich właściwości jakie rpzewidział konstruktor samochodu.

Przykłady oznaczeń:

* (gwiazdka, nie śnieżynka) - homologacja BMW

M3 - homologacja BMW M

M0 - homologacja Mercedes

N, N0, N1, N2, N3 - homologacja Porsche

B - homologacja Volkswagen/Audi

 

(informacja pochodzi z Motoru, nr 22/2013)

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Opublikowano

Od 2 miesiecy jezdze na Dunlopach Sport Maxx rt XL 225x45x17 i co prawda niewiele przejechalem ale juz moge cos powiedziec:

- opona twarda pomimo ze nie rof to komfort wydaje mi sie podobny jak na rof. Nie mam bezposredniego porownania bo na zimowych jezdzilem na nokianach nie ROF - po przekładce od razu bylo czuc ze komfort jest duzo mniejszy na Dunlopach.

- Opona raczej cicha, ale chyba nie az tak cicha jak podaje plakietka

- opona rewelacyjnie prowadzi sie po mokrym - poprostu co ostre hamowanie na mokrym jestem pod wrażeniem. Jak porównam do jakiejkolwiek opony ktorą kiedykolwiek miałem jest rewelacja.

- nie mylic z odpornoscia na aquaplaning gdyz w tym wzgledzie slabiutko - co potwierdza żeźba bieznika.

- na suchym na zakretach wielkiej rewelacji nie odczułem ale prowadzi się pewnie i jest sztywna nie ma efektu pływania.

- Jak przyjechaly to troche niepodobal mi sie bieznik(kupowane przez internet), i pewnie jak bym je wczesniej oglądnął bym ich nie kupi, ale po przejechaniu okolo 5000km jak narazie jestem bardzo zadowolony.

Opublikowano
No ja też od 2 mies. użytkuje Dunlopach Sport Maxx rt 225x45x17 nie rof i bez Xl. Opona jest twarda ale nie tak jak ROF.Tego chciałem i jestem zadowolony. Wcześniej użytkowałem bridgestone potenza ROF 225x45x17. Na tej oponce to dosłownie było czuć wszystko pod kołami. Za to dużym plusem było prowadzenie w zakrętach.
Opublikowano
Ja wlasnie przeszlem z opon run-flat na zwykle MICHELIN PILOT SPORT 3 i z jednej strony jesli chodzi o komfort to szok :shock: tak jakbym do innego auta wsiadl,to z drugiej strony jakbym troche zatracil czucie drogi i precyzje kierowania :roll:
Opublikowano

Jezdził może ktoś z was na tych oponkach DUNLOP SP SPORT MAXX TT

225 45 ZR 17 94Y EXTRA LOAD opona z czołówki testu adac 2010r http://www.opony.com.pl/artykul/test-adac-2010-opony-letnie/?id=874 chętnie jednak posłucham waszych subiektywnych opinii .Mam okazję kupić za przyzwoite pieniądze i mnie kusi :mrgreen: jest to pewnie poprzednik modelu RT finalisty testu ADAC z 2013 r http://www.oponeo.pl/artykul/test-opon-letnich-adac-2013-w-rozmiarze-225-45-r17-w-y

Człowiek uczy się przez całe życie i głupi umiera
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie zakupione dwie opony Contisport contact 5 22/45/17 SSR czyli RunFlat okazały się uszkodzone fabrycznie, mają bicia i trzęsło całym samochodem - nadal trzęsie, byłem na reklamacji i mają zwrócić kasę. Teraz zamówiłem Dunlop SP Sport MAXX TT też RunFlaty, zobaczymy jak na nich się jeździ, mają przyjechać w tym tygodniu. Dam znać czy Continental fachowo rozwiąże do końca reklamację.

 

 

Właśnie Continental oddał kase, więc jest ok. Reklamacja załatwiona bez problemów.

 

Kupiłem Dunlopy Sportmaxx TT ROF i jeździ się bardzo dobrze, najważniejsze że nie trzęsie autem :)

Opublikowano

Widzę, że każdy chwali to co aktualnie ma na felgach...:)

 

I jest w tym jakaś prawidłowość bo ja również przez wiele lat zmieniając kolejne komplety opon byłem z każdych zadowolony. To teraz przy wyborze daje mi do myślenia i uważam, że podczas normalnej jazy nie ma znaczących różnic między oponami premium a np. Barum Bravuris 2. Tak jak w wielu dziedzinach w dużej mierze ma tu niestety znaczenie marketing i koniec.

 

Wystarczy spojrzeć na testy opon. Różnice w poszczególnych kategoriach są zazwyczaj bardzo małe i bez znaczenia w codziennej jeździe. To tak jakby mówić że auto, które ma do 100km/h przyspieszenie 6,5s jest dużo szybsze od tego, które ma 6,8s:)

 

Ale aby temat się kręcił ze swojej strony polecam na ten sezon Nokian zLine. Wspaniała pod każdym względem:)!!!

 

t.

Opublikowano

Jak chcesz dobre opony to albo Michelin, Goodyear albo Dunlop .

Ja kupilem takie :

http://www.reifen-vor-ort.de/sommerreifen/goodyear-efficientgrip-2055516-67758/radius/20

Cisza i spokoj , ale w sumie to pewnie 1-sze wrazenie po zmianie ze starych na nowe :norty:

 

Ja polecam jednak run flat , ze wzgl na to ze nie mamy kola zapasowego.

 

Zarombane w Wiki :cool2: :

Opona "runflat"

Runflat to technologia umożliwiająca jazdę na przebitej oponie na dystansie do 80 km z prędkością do 80 km/h. W razie uszkodzenia lub przebicia boki w tradycyjnej oponie ulegają poważnym odkształceniom i uniemożliwiają dalszą jazdę. W oponach typu runflat boki opony są znacząco wzmocnione, co zmniejsza jej ugięcie podczas nagłej utraty ciśnienia, po przebiciu nadal zachowują elastyczność[5]. Podstawową wadą tego typu opon jest niższy komfort jazdy i wyższe opory toczenia niż w tradycyjnych oponach[6].

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.