Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czekam z niecierpliwością na Twoją relację czy chrobotanie się pojawiło po przejechanym 1000 km i kolejnych, czy ten olej będzie lepszy niż castrol ?

U mnie po wymianie na świeży olej przez jakieś 1,5 tys km odpalał cichutko a potem coraz głośniej, teraz mam jakieś 10 tys km po wymianie i mam rasowego diesla przy odpalaniu :-?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jasne, dam znać jak wygląda sprawa wraz ze wzrostem kilometrów od wymiany. Na razie około 1000km od wymiany i jest wszystko ok. Pozdrawiam
Opublikowano

U mnie po kilku miesiącach od wymiany oleju na Valvoline SynPower xl-III 5W30 od czasu do czasu jednak było słychać terkotanie przez chwilę po uruchomieniu silnika ale nie codziennie. Teraz chce zalać Motul Specific LL-04 5W40 i zobaczymy jaki będzie tego efekt.

 

Co do zaworu sterującego w pompie oleju to podobno jego zadaniem jest kontrola ciśnienia oleju. Za spływanie oleju do misy odpowiadają zawory w podstawie filtra oleju, które nie są wymienne, jedynie wymienić można całą podstawę - takie info dostałem od mechanika (jest podobny temat o silnikach M47).

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano
Oprócz klekotania przy odpalaniu są jeszcze jakieś inne objawy uszkodzonych / zużytych zaworków w podstawie filtra oleju ?
  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam podepne sie do tematu tyle ze ja mam ten sam problem w e34 silnik M50B25 z vanosem terkot pojawil mi sie teraz jak spadly temperatury w lecie tego nie bylo ,jak jest juz silnik nagrzany to terkotanie nie wystepuje ale na zimnym jak jade to przy 2000obr/min tez to slychac po nagrzaniu juz tego nie ma olej mam wlany valvoline maxlife 10w40 odnosze wrazenie ze olej moze jest za gesty i zanim napinacz rozrzadu dostanie oliwe i szklanki zaworowe co nie sa nowe to terkocza :( mialem tez to w e36 z takim samym silnikiem i tez jak bylo chlodno jesienia olej byl w niej mobil 10w40.
  • 5 miesięcy temu...
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Jestem nowy na forum. Czytam od dawna, ale dopiero dziś się zarejestrowałem, żeby podzielić się rozwiązaniem problemu w moim przypadku. Otóż przyczyną były kawałki plastiku blokujące zawór zwrotny w podstawie filtra( zauważyłem to dopiero podczas wymiany uszczelki podstawy, bo jakiś magik uszczelnił ją silikonem i wyglądało to tragicznie). Poprawa przy rozruchu nastąpiła od razu, teraz pozostaje mi poobserwować go jakiś czas czy nie będzie jakichś innych cudów. Pozdrawiam
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam, jestem zupełnie nowy na forum, a piszę odnośnie pacjenta jakim jest e36 316i w Compakcie, tyle, że z motorem m43 (98`). I teraz podpinam się pod temat, bo mam dokładnie taki sam objaw, tj. dziwny dźwięk, chrobotanie, "bardzo głośny diesel" przy pierwszym odpaleniu rano, tylko u mnie jest jeszcze głośniejsze niż na załączonym filmiku przez użytkownika bemka30 i ogólnie zaczęło się to teraz kiedy odwiedziły nas pierwsze mrozy i zawsze rano przy pierwszym odpaleniu (potem kolejne każde-okej). I ogólnie kupując bunię w lipcu 2015roku coś mi się obiło o uszy, że sprzedawca lał 10w40, nie mam pewności czy na 100% ten był lany, przypuszczam, a wymieniał olej przed sprzedażą. I teraz pytanie, czy to chrobotanie może właśnie być spowodowane olejem? Bo w sumie rekomendowany jest niby do tego silnika 5w30 (jakieś kalkulatory w necie) który jest dużo rzadszy. Sądzicie, że wymiana mogłaby załatwić sprawę? Wolałbym poczekać do wiosny z wymianą, ale jakie są wasze rady? W sumie jeśli faktycznie miałbym 10w40 to może gęstnieje przez noc na tyle mocno, że nie zdąży dojść do silnika i odpala na sucho? Całe chrobotanie zanika po około 3-4 sekundach, natomiast przy nagrzaniu wody do 90stopni, przy 2 tys. obrotów coś wpada jakby w rezonans, zaczyna się przy 2tys, a konczy przy 2,5tys. również strasznie irytujące bo przedtem wszystko śmigało naprawdę wyśmienicie, dopiero przy mrozach się zaczęło. Rozmawiałem z mechanikiem, mówił, że przy odpalaniu to zapewne szklanki od zaworów mogą być. Dodam jeszcze, że dolewałem po drodze 0,5l 10w40, a przejechałem na tym oleju 7tys km. a obecny stan licznika, to 216tys. Z góry dzięki za odpowiedzi :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na pewno pomoze wymiana oleju bo jak piszesz bedzie sie szybciej nim napelnial. Zacznij od tego plus dobry filtr.
Opublikowano
Po wymianie oleju na nowy Motul 5W40 i kilku rzeczy nadal chrobocze.

 

Miałeś to samo i nadal nie ustąpiło? Ciągle Ci chrobocze? U mnie w mieście dzisiaj nastały plusowe temperatury (0,5 w plusie) i chrobotania nie ma przy odpalaniu (więc na pewno olej zbyt gęsty) jednak zostaje drganie/hałas/rezonans przy 2tys. obrotów i podczas ruszania :/

Opublikowano

Z tego co wiem góra nie trzyma oleju i da się naprawić te chrobotanie wymieniające część..

Chrobocze jak jest zimno, im bardziej jest temperatura na - tym większy hałas.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Ja mam dokładnie to samo co zax123. Po wymianie oleju jest jakiś czas spokój. Wątpię żeby była to wina tego zaworka w filtrze oleju, odkręcałem ostatnio tą podstawę i wydaje mi się że jest wszystko ok., nie ma się tam co zepsuć, jest tam zwykła sprężynka, która naciska na blaszkę i w ten sposób to działa.

-może jest to wina wysłużonego silniczka od vvt ?

-może są to zużyte już popychacze zaworowe, które nie trzymają oleju ?

Dużo ludzi ma ten problem, albo nie znaleźli rozwiązania tej zagadki, albo nie chcą się podzielić z innymi swoją wiedzą :-(.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.