Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam

Przychodzi czas na zmiane auta - mam audi ale dusza i cialem jestem przy BMW - nie powiem zlego na temat Audi ale jak napisalem wczesniej mam sentyment do BMW.( kiedys mialem 530d)

 

Jak w temacie chce kupic nowy F10 silnik 530 vs 525 vs 528 wszystkie w napedzie x-drive cena max 260tys zl

 

530xd - R6 bajka osiagi i dzwiek ale cena :( ogromnie zaporowa dla mnie

525xd- nie mialem okazji jedzic cena przystepna

528ix - nie jedzilem, cenowo najlepiej wypada

 

Mam pytanie do uzytkownikow lub osob ktorzy mieli podobny dylemat przy zakupie

 

Jaka jest roznica w osiagach pomiedzy 530d-525d? czy jest kolosalna? Jak wypada silnik w 525d /xd dla porowniaia jesli ktos ma Audi 2.0 211KM (osiagi)?

 

530d-528i - jak maja sie osiagi i kultura pracy silnika?

 

Na co wiec sie mam zdecydowac? wiem ze 530D jest super, ale ta cena z lekkimwyposazeniem prawie 290tys zl :?

  • Odpowiedzi 221
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Temat wałkowany w kilku wątkach. 530d się nie opłaca, jak masz tyle kasy to bierz 535d:

525xd - 220 tys

530xd - 260 tys

535xd - 270 tys

 

Jak nie zależy ci bardzo na spalaniu to bierz 528i, to najtańsze osiągi, ale licz się ze spalaniem miasto 15l., trasa 7-10l.

 

525d opłaca się jak robisz np. 50tys. rocznie. Najgorsze osiągi, ale na pewno mało spali, no i nie prowokuje do szybkiej jazdy. Ja osobiście wziąłbym 528i mocno doposażone, da ci więcej radości niż mówienie: moje bmw ma 300km i pali 6l. taka przyjemność kosztuje ~70tys.

 

Nie wiem czy miałeś a4 czy a6, to kolosalna różnica przy silniku 211km.

Opublikowano

No, ale napisał że 530xd ma już zaporową cenę, więc 535xd tym bardziej.

Z ekonomicznego punktu masz 100% rację. Tylko idiota nie dołoży tych 10k zł do 535xd.....

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano
bralem 2 razy w testach xdrive i jezdzilem wszystkim czym sie da :D dla siebie wybralem 528ix (value for money), 525dx ciezko jezdzi, 530ix na pewno lepiej ale lacznie cena wychodzi min 50-60 tys pln wiecej! Teraz mam 3.0i boxer AWD 245 km w 2 tonowym SUVie i jest OK wiec 528ix 245 km w lzejszym i nizszym aucie bedzie super chodzilo. Spalanie normalne, sa auta ktore wiecej pala :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

posiadam A4 211KM. Pytam sie o wersje silnikowe bo kazdy ma inne zdanie - nie jedzilem wiec nie wiem i sie pytam.

 

Jak bylem w salonie BMW to mi wprost mowiono, ze 525xd od 528ix jest bardziej elastyczny i ma lepsza kulture

 

-na forum kazdy kto pisze ze 525xd jest lepsze bo takie posiada tak samo jest z osoba ktora posiada 528xi

 

Kazdy chwali to kto co ma . Nic innego tylko zostaje mi jazda testowa w/w autami

Opublikowano

Ja mam 528i i jest ok w zakresie mocy, kultury pracy i spalania wynoszącego około 10 litrów w mixie i 9l na trasie. Z pewnością w aucie jest dużo ciszej niż w 525d i na 100% moc auta jest nieporównywalnie lepsza niż w 520d. Jechałem też 530d i w tym przypadku moc, kultura pracy i osiągi były podobne do 528i przy zdecydowanie mniejszym spalaniu. Cena jednak zasadniczo inna.

Poprzednie moja auto to E93 330d. W stosunku do 528i było jak rakieta - moc wiecznie pod pedałem, szybkie odejście i spalanie na poziomie 8l w mixie. Zmiany jednak nie żałuję - komfort w F10 jest bajeczny, przy prędkości 190 km/h nie słychać nic. Bajka...

Opublikowano
A4 211KM to bardzo szybki woz, uwazaj zebys potem nie zalowal zmiany przyspieszenia na slabsze :8) Jestem tez ciekaw co Cie odpycha od Audi ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mnie nie odpycha od mojego Audi tylko - ze sentyment do BMW powraca a do tego rodzina sie powiekszyla i potrzebuje wiekszej przestrzeni. :|
Opublikowano

Jeśli nie chcesz stracić osiągów to kup 328i, to jest rakieta, poniżej 6s.

F10 jeździ się inaczej niż a4/3er. Nawet jak weźmiesz silnik 300KM to nie będzie tak jak w a4. Jak to ktoś tu napisał, F10 jeździ się jak szybkim czołgiem :) Ja przesiadłem się z e92 330i i na początku było ciężko. Teraz jakoś się przyzwyczaiłem.

Jeśli nie robisz astronomicznych przebiegów to bierz 528i, ma rewelacyjną cenę, a osiągi myślę, że takie jak 530d. 525d 7s do setki, nawet nie dobija do 250km/h, bleee. Elastyczność nie ma znaczenia przy automacie, i tu jest turbo i tu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dzieki za podpowiedz - i tak bede sklony kupic BMW seria 5 z powodu jednego - KOMFORTOWE siedzenia - cos pieknego ani audi ani mercedes tego nie ma.

Mysle ze 528ix/525xd do mojego Audi A4 beda miec podobne osiagi ale ze wzgledy na rozmiary auta BMW 5serii beda odczucia "jedzie i przyspiesza wolniej" to juz limuzyna

 

Teraz trzeba czekac na jazdy testowe, moze uda mi sie gdzies znalesc w jakims salonie....

Opublikowano
... Tylko idiota nie dołoży tych 10k zł do 535xd.....

jak myślisz o używaniu auta do ~100 tys.km jak najbardziej, jak więcej to już nie tak super to wygląda, szansa na usterkę jest zdecydowanie większa...

Jak bylem w salonie BMW to mi wprost mowiono, ze 525xd od 528ix jest bardziej elastyczny i ma lepsza kulture

 

bo to prawda, żaden silnik 4 cylindrowy nie będzie odpowiednikiem 6 cylindrowego jeżeli mówimy o tych samych latach produkcji, tak jak 6 nie może się równać z 8, nawet jak do 6 dołożymy 10 sprężarek...

 

Jeśli nie chcesz stracić osiągów to kup 328i, to jest rakieta, poniżej 6s.

nie pojedzie poniżej 6s, nie jest rakietą a przy maks. obrotach przy których robi najlpesze wyniki wyje jak kosiarka...

Jeśli nie robisz astronomicznych przebiegów to bierz 528i, ma rewelacyjną cenę, a osiągi myślę, że takie jak 530d. 525d 7s do setki, nawet nie dobija do 250km/h, bleee. Elastyczność nie ma znaczenia przy automacie, i tu jest turbo i tu.

a ile razy jesteś "zmuszony" robić tą 100 w ~6s :?:

 

ile razy jeździsz te 250km/h :?:

 

w większości przypadków jedziesz (90% przebiegu) normalnie: na trasie ~130km/h, na autostradzie ~200, w mieście ~60km/h i tutaj 525d będzie rewelacyjne, jest to tzw. kultura pracy silnika 6 cylindorwego, nie wyżyłowanego...

 

dzięki automatowi masz porównywalne czasy przyspieszeń ale nie można powiedzieć, że elastyczność jest porównywalna...

 

moja sugestia odnośnie "jak nie robisz astronomicznych przebiegów to bierz" 550ix z programu PS, ~2 letnie auto będzie miało przebieg do ~40tys.km, będzie gwranacja na kolejne 2 lata z możliwością wykupu do 3 lat, auto będzie rewelacyjne pod każdym względem a cena będzie w podanej wartosci ~260tys.PLN...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

AO - ale juz niema w ofercie R6 525d - zastapiono R4 z serii X1- ekologia i clo idzie ze zmiana silnikow a szkoda ....

ocenie te silniki pod katem 530d w kwietniu i dam znac jak wypadly ...

Opublikowano

AO no to pojechałeś z grubej rury :mrgreen:

 

Ale porównasz je z jakim 530d? Tym w E39? To będzie przepaść na korzyść F10.

Co do tego że ktoś napisał że A4 211PS to rakieta, jeździłem A5 Sportback 211PS i na mnie ten silnik nie zrobił pozytywnego wrażenia...

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano
dzieki za podpowiedz - i tak bede sklony kupic BMW seria 5 z powodu jednego - KOMFORTOWE siedzenia - cos pieknego ani audi ani mercedes tego nie ma.

Mysle ze 528ix/525xd do mojego Audi A4 beda miec podobne osiagi ale ze wzgledy na rozmiary auta BMW 5serii beda odczucia "jedzie i przyspiesza wolniej" to juz limuzyna

 

Teraz trzeba czekac na jazdy testowe, moze uda mi sie gdzies znalesc w jakims salonie....

 

W Audi A6 sa Komforty ale bez opcji ŁAMANIA oparcia, za to z pelnym masazem i wentylacja az pod sam wyjezdzajacy podnozek. Czy to lamanie oparcia jest az takie super ? polemizowalbym, bo podczas jazdy ciezko jest sie tak ulozyc aby lamanie podparlo kark i glowe.. chyba ze ktos lamie oparcie w innym celu :D

Opublikowano
A moim zdaniem fotele komfort w F10/F11 leją wszystko dookoła. Nie muszę wysiadać po 1000km by rozprostować kręgosłup, bo najzwyczajniej kiedy zaczyna mi coś doskwierać, to poprostu zmieniam ustawienia położenia fotela/grzbietu i lece dalej.
"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano
Tak siedziałem, są bardzo wygodne. Funkcja masażu leje tą w BMW i co do tego nie mam żadnych wątpliwości, ale do mnie bardziej przemawia łamany grzbiet w BMW niż latające kulki po plecach w A6.
"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano
Powiem Ci ze ja moze juz bym kupil F10 ale nie moge pojac czemu BMW daje mi wybor albo Aktywny ukl. kierowniczy albo XDrive.. a ja chce to i to! bo Aktywna kiera to dla mnie podstawa, uwielbiam ta opcje, tak samo jak Komforty :duh: :mad2:
Opublikowano

Witajcie,

Jestem tu nowy więc cześć Wszystkim.

Od miesiąca mam 528 xi, mieszkam pod W-wą codziennie jeżdzę do pracy 30-40km w jedną stronę. Realne spalanie to 12l i to bez większych szaleństw.

Co do porównania dwa miesiące temu jeździłem A6 3.0 TFSI (lub jakoś tak), auto było dziksze i bardziej rwało do przodu, ale tam było ok 50km więcej, co do zawieszenia bardziej leży mi 5, ale ja mam regulowane zawieszenie, tam tego nie było. U mnie przy zakupie brane były pod uwagę trzy auta: 5 , A6, A4 Allroad,

allroad odpadł bo dostępna tylko stara buda, A6 podobne jak 5 ( jeszcze można lepiej się jeżeli chodzi o cenę dogadać). 5 kupiliśmy bo żonie się bardziej podobała.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok Panowie kazdy pisze o przyspieszeniu 0-100 lub 0-200h - w warunkach normalnych wykorzytujemy to moze 5 % mozliwosci auta - bardziej sklonii jestesmy do wykorzystania silnika w tz. elastycznosci np. 70-120km/h

i mam pytanie

ktory silnik ma lepsza elastycznosc czy 525xd czy 528ix? wasze pomiary i odczucia.....TO JEST DLA MNIE WAZNY PARAMETR przy zakupie auta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Opublikowano

0-100 to jest parametr opisujący sprawność silnika, tak samo jak vmax. Mimo, że ich nie wykorzystujesz cały czas.

Bierzesz skrzynie automatyczną? to 528i będzie szybsze. W manualu na 5 biegu 525d będzie szybsze, ale na 4 już nie. Elastyczność to jest parametr opisujący sprawność silników z manualem.

Jeśli będzie jechało 528i i 525d 70 km/h, i obaj kierowcy wcisną gaz w podłogę to 120km osiągnie szybciej 528i.

Opublikowano
AO - ale juz niema w ofercie R6 525d - zastapiono R4...

sorrki :mad2: , masz rację :cool2: , zmiana motoru weszła w produkcji od sierpnia 2011 a oznczenie te samo :mad2: ...

czyli obecnie jest wyżwyłowany diesel i wyżyłowana benzyna, trudny wybór...

 

AO no to pojechałeś z grubej rury :mrgreen:

 

co prędkości to doskonale wiesz, że to prawda, obecnie obydwaj używamy auta(nie BMW z awatara), które mogą jechać prawie ~300 :cool2: ile razy tak jechałeś :wink: :?: ? ja przez 4 miesiące w sumie może z 60 minut i to dlatego, że prawie cały czas siedzę w Niemczech...

 

ktory silnik ma lepsza elastycznosc czy 525xd czy 528ix? wasze pomiary i odczucia.....TO JEST DLA MNIE WAZNY PARAMETR przy zakupie auta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

diesel ma lepszą elastyczność ale czasy przyspieszeń od "x" do "y" tak jak pisał ci kolega monogramus na automacie masz porównywalne...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Jeździłem wszystkimi modelami podanymi przez ciebie (autora tematu) i moim zdaniem najlepszy kompromis między ceną a osiągami to 528xi. 525xd jest droższy, ma gorsze osiągi i prawdę mówiąc mimo większego momentu nie czuć go. Dodatkowo dźwięk diesla jest przeciętny ;) 530d to co innego - fajnie się jeździ, choć jak posmakowałem 528xi czyli 4-cylindrowca, to przyznam, że BMW zrobiło kawał dobrej roboty z tą benzynką - świetna kultura pracy, super osiągi i do tego cena jest atrakcyjna m.in dzięki niskiej akcyzie. W 530d bez sensu się dopłaca na starcie za wyższą akcyzę i to zdyskwalifikowało ten model jak ja kupowałem. Już lepiej za tą różnice dołożyć sobie jakieś fajne wyposażenie, bo w BMW jest w czym wybierać ;)

 

Dodałbym jeszcze to co napisał monogramus, że jak już się koniecznie uprzesz na 3.0d to lepiej dorzucić do 535.

 

Spalanie 528xi u mnie na tą chwilę to: miasto 11-13,5l/100km i poza miastem ok. 8-9l/100km. Tylko, że mój jest jeszcze trochę na dotarciu (2000km).

 

 

Jeszcze wspomnę o wyposażeniu, które moim zdaniem koniecznie trzeba wziąć:

- siedzenia komfortowe - bajka, super wygodne, dobrze, że dałem się przekonać jak czytałem to forum ;)

- kierownica sportowa - kosztuje grosze, a świetnie leży w dłoni i jest ładna.

- automatyczna klapa bagażnika - wiadomo, może nie koniecznie, ale myślę, że to super gadżet tak samo jak domykanie drzwi.

- navi pro - niektórzy mówią, że słaba, a inni tak jak ja, że bardzo dobra. Poza tym wielki ekran robi wrażenie i ma dysk twardy.

- bluetooth - wiadomo.

- head-up - świetna opcja, zapominasz w normalnym prędkościomierzu ;) Bardzo wygodna rzecz.

- surround view - od początku się na to napaliłem i miałem racje - fajna sprawa, podczas podjeżdżania pod krawężniki lub w ciasnych miejscach.

- night vision - co prawda rozpoznawanie osób raz działa a raz nie, ale w nocy spełnia swoją główną funkcję w 100% - widać wszystko.

- zestaw audio minimum "hifi"

http://i2.photobucket.com/albums/y27/tex05/worshipbmw.gif
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzieki za rady - fajnie, za wasze opinie pomiedzy 525xd a 528ix.

Tylko mnie dziwi jedno w salonie facet od sprzedazy mowil ze 525xd ma lepsza elastycznosc niz 528ix(wszystkie w automacie) !!! Czy tylko chcial sprzedac drozszy samochod:):)!?

 

Teraz sam musze znalesc jakis salon i wyprobowac oba silniki

 

A ktos ma 525XD i mierzyl elastycznosc w automacie od 60-100km/h?

Do wlascicieli 528ix moze sprawdzie ile ma od 60-100km/h ? bede badziej szczesliwy :P

Opublikowano

Do wlascicieli 528ix moze sprawdzie ile ma od 60-100km/h ? bede badziej szczesliwy :P

Hehe czaby z dobrym gps jechac;) ze strony bmw:

528ix 0-100 6.5; 80-120 6.2 i porownywalnie

525dx 0-100 7.0; 80-120 5.7

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.