Skocz do zawartości

Dylemat - 530xd vs 525xd vs 528xi prosze o rade


maja22

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 221
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Komentarze?

 

Do czego? Napisałeś jeden post i uważasz się za guru?

528xi wypadło katalogowo. Sprawdź sobie.

530xd GT jest cięższe od normalnej 5er.

535i też wypadło zgodnie z danymi producenta, w x-drivie urwałoby jeszcze 0,2 sekundy.

 

No i to tyle, nikt nie kwestionuje, że 28i się nie zbiera od 0 do 100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynik dla 528ix jest na prawdę bardzo dobry. 530xd GT też nieźle mimo tłustej doopy :mrgreen:, no a 535ix super

 

Test z taką aparaturą pomiarową wydaje się wiarygodny. Tym bardziej potwierdza się mój wynik od 0-100km/h 5.7s, ale to i tak jest 0,2s gorzej niż deklaruje producent..... Chyba że te 5.5s do 100 535xd jak podaje BMW to wynik sedana...

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, poniosło mnie :roll:

Ale jeśli taki masz dylemat, to mój wspólnik obecnie jeżdżący E60 530xd, postawił na pierwszy wariant.

Tzn. zakupił BMW S 1000 RR, i do auta już prawie nie wsiada. Chyba je sprzeda, bo kupił starą trójkę coupe do jeżdżenia zimą. I to też jest jakiś sposób na frajdę z jazdy.

 

Osobiście mam zamiar kupić 535xi po lifcie. Może dadzą tą mocniejszą wersje motoru, którą obecnie wkładają do 640i, czyli 320PS i 450Nm... Wtedy będzie większy sens przepłacania za akcyzę. Bo obecnie 528xi na tyle depcze po piętach 535xi, że w naszych polskich realiach akcyzowych, nie do końca logiczne jest kupno tego R6.

Niemniej sam wychodzę z założenia, popartego kilkukrotną nauką na własnych błędach, że następne auto muszę mieć na tyle mocne i wyposażone w to co chcę, żeby nie żałować potem, że brakuje paru kucy, że brakuje tego albo tego w wyposażeniu. Wolę poczekać, odłożyć więcej, ale mieć to co się chciało... Bez kompromisów. No oczywiście mówię tu o aucie do normalnej jazdy, 550i to już dla mnie za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Saint 74 - na filmiku R4 brzmi calkiem ,calkiem - czy macie pojecie w jakim salonie BMW mozna zrobic jazde testowa 528i?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

R4 jak już jedzie to ma 2 zalety: wolna jazda zupełnie nic nie słychać, jazda dynamiczna - dźwięk jest bardzo przyzwoity. Może to nie jest R6 ale według mnie (poprzednio miałem E92, 330d) zdecydowanie są to przyjemne doznania dźwiękowe. Na wolnych obrotach jest lekki klekot ale tak naprawdę to kogo to obchodzi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
R4 jak już jedzie to ma 2 zalety: wolna jazda zupełnie nic nie słychać, jazda dynamiczna - dźwięk jest bardzo przyzwoity. Może to nie jest R6 ale według mnie (poprzednio miałem E92, 330d) zdecydowanie są to przyjemne doznania dźwiękowe. Na wolnych obrotach jest lekki klekot ale tak naprawdę to kogo to obchodzi...

 

 

Santi74 a masz porownaie 528 vs 530d buda f10? jak sie ma osiagi do ceny!? Widze ze nabytek 528 przez ciebie byl 2012 roku - W jakim salonie BMW kupiles ? jak byles potraktowany i jakie rabaty dostales?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Saint 74 - na filmiku R4 brzmi calkiem ,calkiem - czy macie pojecie w jakim salonie BMW mozna zrobic jazde testowa 528i?

 

 

Mają w Warszawie w Auto Fus. Jeździłem, nie zrobił na mnie piorunującego wrażenia, choć oczywiście moc jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, poniosło mnie :roll:

Ale jeśli taki masz dylemat, to mój wspólnik obecnie jeżdżący E60 530xd, postawił na pierwszy wariant.

Tzn. zakupił BMW S 1000 RR, i do auta już prawie nie wsiada. Chyba je sprzeda, bo kupił starą trójkę coupe do jeżdżenia zimą. I to też jest jakiś sposób na frajdę z jazdy.

 

Osobiście mam zamiar kupić 535xi po lifcie. Może dadzą tą mocniejszą wersje motoru, którą obecnie wkładają do 640i, czyli 320PS i 450Nm... Wtedy będzie większy sens przepłacania za akcyzę. Bo obecnie 528xi na tyle depcze po piętach 535xi, że w naszych polskich realiach akcyzowych, nie do końca logiczne jest kupno tego R6.

Niemniej sam wychodzę z założenia, popartego kilkukrotną nauką na własnych błędach, że następne auto muszę mieć na tyle mocne i wyposażone w to co chcę, żeby nie żałować potem, że brakuje paru kucy, że brakuje tego albo tego w wyposażeniu. Wolę poczekać, odłożyć więcej, ale mieć to co się chciało... Bez kompromisów. No oczywiście mówię tu o aucie do normalnej jazdy, 550i to już dla mnie za dużo.

 

Masz racje teraz nie warto brać 535xi, na lift nie chce czekać,a na 550xi mnie nie stać. Bedzie 528xi i nowy motorek ale raczej włoski;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, poniosło mnie :roll:

Ale jeśli taki masz dylemat, to mój wspólnik obecnie jeżdżący E60 530xd, postawił na pierwszy wariant.

Tzn. zakupił BMW S 1000 RR, i do auta już prawie nie wsiada. Chyba je sprzeda, bo kupił starą trójkę coupe do jeżdżenia zimą. I to też jest jakiś sposób na frajdę z jazdy.

 

Osobiście mam zamiar kupić 535xi po lifcie. Może dadzą tą mocniejszą wersje motoru, którą obecnie wkładają do 640i, czyli 320PS i 450Nm... Wtedy będzie większy sens przepłacania za akcyzę. Bo obecnie 528xi na tyle depcze po piętach 535xi, że w naszych polskich realiach akcyzowych, nie do końca logiczne jest kupno tego R6.

Niemniej sam wychodzę z założenia, popartego kilkukrotną nauką na własnych błędach, że następne auto muszę mieć na tyle mocne i wyposażone w to co chcę, żeby nie żałować potem, że brakuje paru kucy, że brakuje tego albo tego w wyposażeniu. Wolę poczekać, odłożyć więcej, ale mieć to co się chciało... Bez kompromisów. No oczywiście mówię tu o aucie do normalnej jazdy, 550i to już dla mnie za dużo.

 

Masz racje teraz nie warto brać 535xi, na lift nie chce czekać,a na 550xi mnie nie stać. Bedzie 528xi i nowy motorek ale raczej włoski;)

 

Oj tak masz racje, to ja polecam Ducati 1199 Panigale S Tricolore:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Saint 74 - na filmiku R4 brzmi calkiem ,calkiem - czy macie pojecie w jakim salonie BMW mozna zrobic jazde testowa 528i?

 

 

Mają w Warszawie w Auto Fus. Jeździłem, nie zrobił na mnie piorunującego wrażenia, choć oczywiście moc jest.

widze że zamowiłeś 520d. Czy 528i jezdziłeś przed zamówieniem? ja mam troche kaca moralnego ze nie poczekałem trochę na 528i :( duża róznica?

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
525d wg moich pomiarów jest ok. 5s wolniejsze od 0-200 km/h od 528i, więc 520d musi być w tym względzie dużo gorsze. Zależy co dla kogo ważne...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

530d jest sprawa wrażenie mocniejszego od 528i ale jest to podobne do takiej gumy z majtek: chwilkę się napina a potem buuuum i lecimy do przodu na maxa. Ten lot trwa chwilę bo szybko dochodzimy z obrotami do czerwonego pola, zmiana biegu i znowu do przodu. W 528i przyspieszenie nie jest aż tak mocno odczuwalne (szczególnie w opcji xdrive) ale wszystko dzieję się bardziej płynnie. Mogę się mylić ale to chyb zasługa większych obrotów na jaki wkręca się silnik i tego, że przy 130 mamy jeszcze 4 bieg.

 

W stosunku do 520d według mnie różnica jest kolosalna. Sprawdzałem to wiele razy bo kusiła mnie opcja wygodnego auto z ekonomicznym motorem. Po każdej jeździe testowej miałem jednak wrażenie, że będę zły, że kupiłem auto o tak małej mocy. W 520d wyraźnie czegoś brakuje, auto niby się zbiera ale jest to raczej taaaaaaaaaaakie przyspieszanie.

 

528i xd pali więcej niż 520d. Koledze średnio 520d pali 8,5 l/100km. Moję 528 wypija około 11 litrów w mixie i 9 na trasie. To więcej niż diesel ale mniej niż się spodziewałem.

 

Po 2 miesiącach i 8 000 km uważam, że wybór był dobry: auto wygodne, ciche podczas jazdy i jeszcze daje czadu. Jest białe, w Mpakiecie więc czego chcieć więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Saint74 moze da sie ciebie skusic i umiesc kilka fotek na forum :8) ja wlasnie poluje na bialyz silnikiem 528 lub 530d !? Jakie masz wyposazenie ? Jaka cena? jaki rabat dostales?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Saint 74 - na filmiku R4 brzmi calkiem ,calkiem - czy macie pojecie w jakim salonie BMW mozna zrobic jazde testowa 528i?

 

 

Mają w Warszawie w Auto Fus. Jeździłem, nie zrobił na mnie piorunującego wrażenia, choć oczywiście moc jest.

widze że zamowiłeś 520d. Czy 528i jezdziłeś przed zamówieniem? ja mam troche kaca moralnego ze nie poczekałem trochę na 528i :( duża róznica?

 

Jeździłem 528i. Oczywiście jest wyraźnie szybsze od 520d, ale bez przesady. Przyspieszenie katalogowe od 80-120 km/h jest dla 528i 6,2 s, a dla 520d 6,9s. Dużo, ale nie przepaść. 0-100 mnie nie interesuje. Jeżdzę po 40 tys. km rocznie, głównie na makabrycznej trasie mińsk mazowiecki- warszawa (jak ktoś jechał to widział 3 metrowe rowy wzdłuż jezdni i niekończące się wysepki) plus wypady po kilkaset kilometrów 1,2 razy w miesiącu. Autostrady w woj. mazowieckim nie ma nawet 1 km, otwierają w tym roku obwodnice mińska maz. i może odcinek z łodzi. Wszystko zależy zatem od preferencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
przemek23 masz racje ktos kto chce komfortu i bezbieczenstwa z malym spalaniem wybor idealny - gratuluje. moj znjomy ma E60 z 177km silnikiem jest bardzoooo szczesliwy. wiesz ja szukam dobrego auta z dobrymi osiagami ale nie rakiety bo BMW to limuzyna dlatego mam dylemt 530xd lub 528ix - wiec decyzja zapadnie w kwietniu .....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.