Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
moj szef ma 730d z 200r i jezdzi na opale sam mi karze lac to swinstwo u znajomych i cieka tym wiem do nieraz mi daje
Opublikowano
mnożysz tematy

BMW 528i, vito 110 CDi,


Zajazd pod Sosnami, Małkinia

Bar Sosenka, Rockwool polska, Małkinia

Zajazd Chodowiak, Chodów k/Siedlec

Opublikowano
lepiej czysty dobry opał niz to cos co sprzedaja na niektorych stacjacg

 

co Ty za bzdety opowiadasz

BMW 528i, vito 110 CDi,


Zajazd pod Sosnami, Małkinia

Bar Sosenka, Rockwool polska, Małkinia

Zajazd Chodowiak, Chodów k/Siedlec

Opublikowano

Ja odpowiem na pytanie.Ja do swojego TD nie leje opału,mój ojciec do swojego TDSa tez nie.Ostatnio tankujemy na Statoil to "cuś" bezsiarkowe :) Sądzę że oszczędność (co do jazdy na opale) będzie nieporównywalnie mniejsza w konfrontacji z ewentualną naprawą.

 

Ale mój kolega ma Tipo diesla i jeździ na oranżadzie :mrgreen: Duzo dymu i Tipo chodzi jak traktor :mad2:

Poziom poczucia humoru jest wprost proporcjonalny do Twojego IQ.

http://img407.imageshack.us/img407/5961/roxbury9je.gif

Opublikowano

ja ma TDS, ale opalu nie lalem więc się za duzo nie wypowiem, tyle tylko, ze jak wspomniał maniura318i

olej opałowy to to samo co olej napędowy tylko że zabarwiony i pozbawiony akcyzy

 

- ma rację, ale przyznam, ze sam się boje tego lać i wolałbym, zeby ktos przede mna pojexził a potem powiedział jak było, a swoją drogą to ejstem ze wsochu i słyszałem, że juz nawet się nie opaca ici co maja ogrzewane chaty na opał jeżdźą do ruskich po zwykłą rope do ogrzewania chaty bo tak taniej:))

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano
Co wy możeci wiedzieć na temat opału nawciskają wam głupot i tak się tego zdania trzymacie a kto jest bystrzejszy to będzie jeździł taniej
Opublikowano
kolega w 318tds z95 roku przejechal na opale 230 tys km i daej o dziwo jezdzi tylko ze jak sie auto rozgrzeje to juz nie chce jechac i wtedy staje i kladzie lod albo snieg na pompe wtryskowa i jedzie dalej :D uciazliwe ale polak potrafi gorzej jak sie zima skonczy to pompa pewnie tez :D
Opublikowano

eeetam. ropa z Białorusi czy benzyna od łukaszenki...co za róznica...ja leje białoruska benzyne i u mnie wszystko jest GIT!!!

 

A ta polska 95 to niby skąd inmprotowana....z Białorusi..Niby gadaja tak naŁukaszenkę,a le ceny benzyny ma ludzkie!!!! I co ta Unia E zrobiła

"Mężczyznę poznać nie po tym jak zaczyna, ale po tym, jak kończy..." Leszek Miller

"Czy stać nas na to, aby nas nie było stać..?" Kazimierz Marcinkiewicz


2oo> niż 4 koła

Opublikowano
z doswiadczen mich znajomych smigajacych dieslami oranzada jest ok...tyle tylko ze do pelnego baku 60-70 litrow doleawja 1,5-2 litra mixolu...nic nikomu sie nigdy nie popsulo ani nie urwalo...
Opublikowano

Co do "ropy z importu" to mego kolegi audi a4 juz drugi dzien stoii z powodu zamarzniecia ropy ze Wschodu... przy takich temp warto wydac kilka groszy wiecej na rope np. z shella i butle dynxa ;)

 

Opal z dobrego zrodla niczym sie nie rozni od kiepskij ropy, chociaz ja mam takie calkiem irracjonalne uczucie, ze moja Beemka ma dostawac to co najlepsze i tankuje tylko na Shelu... :roll:

gnojowka pedzona rakieta:D

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif

Opublikowano

panie proboszcz troszke mylisz się moim zdanie twierdząc, że:

Opal z dobrego zrodla niczym sie nie rozni od kiepskij ropy, chociaz ja mam takie calkiem irracjonalne uczucie, ze moja Beemka ma dostawac to co najlepsze i tankuje tylko na Shelu...

bo akurat opał się różni i to bardzo od kiepskiej ropy, a różnorakie dziwne opinie na tema opału powstają od ludzi zupelnie nie znajacych się na rzeczy, więc dla odmiany chociaż sam nie jeżdżę na opale, ale nie ukrywam na ruskiej ropie (co tu duzo mówić tańsza od kazdej innej w naszych stacjach o ponad 1 PLN), to stanę trochę w obronie opału:

 

opał oprócz barwy i większej zawartości siarki zbytnio dla silnika się nie różni. Natomiast używanie opału jest nielegalne. Z tego co mi wiadomo w wypadku schwytania kierowcy, który ma w baku olej opałowy, który poznać łatwo pobierając próbkę z baku po barwie nawet gdy jest tam go mało, bo dość skutecznie zanieczyszcza nawet legalne paliwo.

Policja w takim wypadku daje jakiś śmieszny mandat i kieruje sprawę do urzędu skarboweg, który to nalicza odpowiedni domiar od momentu zaistnienia prawdopodobnego obowiązku zapłacenia akcyzy i innych należnych podatków czyli od momentu zakupu samochodu lecz nie dłużej niż pięć lat, przez ten czas obliczają prawdopodobne zużycie i naliczają akcyze (podatki) z odsetkami do zapłaty. No i jak macie pecha to idziecie z torbami, ale proponuje panowie oszczędni mieć przy sobie kesz na łapówkę bo inaczej #tylna część ciała# zbita a nie BMW wam zostanie. No to ku przestrodze, ale policja dotychczas nie kontrolowała młodszych aut ale to z uwagi na ceny ropy może się zmienić.

 

Dodam jeszcze że wielką wadą oleju opałowego jest brak mrozoodporności tzn. przy niskich temperaturach wytrąca sie z niego parafina i uziemia nas aż do momentu jak będzie cieplej. Nie wiem czy mieszanie ze zwykłym ON coś da niech się wypowiedzą praktycy, bo podobno cała wieś jeździ na opale.

Alternatywą dla opału jest ON prosto z tira za niewielką opłatą (ile teraz sobie tirowcy życzą?). Co do kontroli policyjnych paliwa to dodaje że samochody osobowe kontroluje się bardzo rzadko, a nowsze disle to już chyba wcale, może nas ewentualnie skontrolować państwowa inspekcja .

 

i jeszcze jeden cytat:

Liczba cetanowa - zdolność paliwa do samozapłonu. Charakteryzuje paliwa ciężkie dla silników ZS.

Liczba oktanowa - odporność na spalanie stukowe - paliwa lekkie do ZI.

W dużym uproszczeniu LO jest odwrotnie proporcjonalne do LC.

To co w silnikach ZI jest niepożądane (samozapłon paliwa = spalanie stukowe), w silnikach ZS jest istotą ich działania.

To tyle wzgledem uzytkowania paliwa w Polsce, dla wszystkich niedowiarków do zastanowienia: w jaki sposób jeżdżą na wschodzie (Litwa, Estonia, Łotwa, Rosja, Białoruś, Ukraina) gdzie mrozy są o wiele silniejsze niz u nas ich samochody??? Chece wmawiac sobie i innym, ze tes siągane ptrzez nich masowo Merce, BMW, Audi i wiele innych sprzetów jeździ tylk na V-Power, lub innych podobnych wynalazkach z renomowanych stacji??? A moze po przewiezieniu do Polski, po przekroczeniu granicy te paliwo w jakis sposób się od razu pogarsza??? Złe paliwo ze wschodu to tylko, zły sprzedawca tego paliwa, oszukujacy, niepewne źródło-chrzczone paliwo, a nie jego jakość sprzedawana na tamtejszych stacjach po o wiele niższych niz u nas cenach, rozumiem, ze jezeli ktoś nie ma ochoty na tańsze paliwo to niech tankuje najdrozsze jakie jest, a ja pojade na ruskiej..

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.