Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie!

 

Od tygodnia walczę z nową chłodnicą! Problem polega na tym że ma ona dziwną dziurkę pod zbiornikiem płynu chłodniczego i lał się z tego dziwnego otworka płyn podczas napełniania chłodnicy nowym płynem. Przy próbie odpowietrzania ( jak już auto się zagrzeje) poprzez odpowietrznik, który znajduje się obok korku wlewu płynu, zaczyna lecieć płyn przez ten dziwny otwór. Myśląc że jest to wada fabryczna wymieniłem chłodnicę na nową i dalej jest to samo. Proszę spojrzeć na zdjęcie i poradzić. Moje auto to e36 318i 1.8i M43 automat z klimą.

 

http://autokacik.pl/files/285779399-IMAG0007.jpg

Opublikowano

Zbiorniczek można wyjąć z chłodnicy.Jest on uszczelniany przez gumowe oringi.

Zdemontuj go i zobacz co z tymi oringami,może są źle włożone,lub uszkodzone.

Opublikowano
Witam serdecznie!

 

Od tygodnia walczę z nową chłodnicą! Problem polega na tym że ma ona dziwną dziurkę pod zbiornikiem płynu chłodniczego i lał się z tego dziwnego otworka płyn podczas napełniania chłodnicy nowym płynem. Przy próbie odpowietrzania ( jak już auto się zagrzeje) poprzez odpowietrznik, który znajduje się obok korku wlewu płynu, zaczyna lecieć płyn przez ten dziwny otwór. Myśląc że jest to wada fabryczna wymieniłem chłodnicę na nową i dalej jest to samo. Proszę spojrzeć na zdjęcie i poradzić. Moje auto to e36 318i 1.8i M43 automat z klimą.

 

http://autokacik.pl/files/285779399-IMAG0007.jpg

To raczej nie jest techniczna otwór inspekcyjny, tylko zwykłe rozszczelnienie chłodnicy.

 

pozdr.

Mariusz

Opublikowano
Podczas odpowietrzania może dostać się trochę płynu między zbiorniczek a chłodnicę to normalne zrób trochę kilometrów i sprawdź czy nadal tam cieknie.Najlepsze są chłodnice do E36 bez zbiorniczka zintegrowanego z chłodnicą na taką właśnie zmieniłem i mam spokój
Opublikowano
dzięki bardzo za szybką odpowiedź. Pytanie teraz co z tym fantem najlepiej zrobić. Nie leje się z tego otworka podczas normalnej jazdy ale przy próbie odpowietrzania. Pojeżdżę z tym trochę i zobaczę czy się uspokoi. Ale powiedzcie sami czy to jest normalne?? Najśmieszniejsze jest to że chłodnicę kupiłem w niemczech w serwisie, który specjalizuje się w chłodnicach:) Czy wy w swoich nowo wymienionych chłodnicach też macie taki dziwny otworek??
Opublikowano
Odkrec 2 srobki pokrywy zbiorniczeka,odkręcić odpowietrznik i korek.Wyciągając do gory,siedzi mocno.Ją pomagałem se szerokim śróbokretem.

 

dzięki! później poćwiczę na starej chłodnicy i potem zobaczę czy uda mi się wyciągnąć zbiornik z nowej chłodnicy. Wtedy na pewno powinno się okazać czy to wina uszczelki zbiorniczka.

Opublikowano
Nie leje się z tego otworka podczas normalnej jazdy ale przy próbie odpowietrzania.

 

To chyba logiczne, że jak odkrecisz odpowietrznik to trochę płynu wypłynie. A co się wtedy dzieje? Płyn spływa w dół pomiędzy zbiorniczkiem, a chłodnicą, a tobie się wydaje, że ona z dołu cieknie. :mad2:

Przyjżyj się dobrze.

Opublikowano
Nie leje się z tego otworka podczas normalnej jazdy ale przy próbie odpowietrzania.

 

To chyba logiczne, że jak odkrecisz odpowietrznik to trochę płynu wypłynie. A co się wtedy dzieje? Płyn spływa w dół pomiędzy zbiorniczkiem, a chłodnicą, a tobie się wydaje, że ona z dołu cieknie. :mad2:

Przyjżyj się dobrze.

 

dokładnie :cool2:

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Opublikowano
Kolego ja miałem u siebie dokładnie ten sam problem. Już jechałem do sklepu aby reklamować chłodnice ale po drodze sprawdziłem czy nie przecieka i dzięki temu ja z siebie nie zrobiłem wariata. Zrób tak. Nalej płynu do max poziomu porządnie odpowietrz układ i dokładnie powycieraj chłodnicę zwłaszcza miejsce łączenia zbiorniczka wyrównawczego z chłodnicą. Zbiorniczek jest połączony z chłodnicą dołem za pomocą oringa. Jak odpowietrzasz układ płyn wylewa się z odpowietrznika miedzy zbiorniczek a obudowę chłodnicy i powoli systematycznie wycieka właśnie w miejscu które pokazałeś co wygląda na wyciek. Jak będziesz odpowietrzał to na około odpowietrznika połóż sobie szmatę aby płyn nie wlewał się właśnie miedzy zbiorniczek a chłodnice. Bron boże nie wyciągaj zbiorniczka z chłodnicy jak ktoś wyżej radził bo już tego szczelnie nie złożysz. Zrób tak jak pisałem obserwuj poziom płynu może Ci pokapać tak ze 2-3 dni i powinno być sucho.
Opublikowano
Kolego ja miałem u siebie dokładnie ten sam problem. Już jechałem do sklepu aby reklamować chłodnice ale po drodze sprawdziłem czy nie przecieka i dzięki temu ja z siebie nie zrobiłem wariata. Zrób tak. Nalej płynu do max poziomu porządnie odpowietrz układ i dokładnie powycieraj chłodnicę zwłaszcza miejsce łączenia zbiorniczka wyrównawczego z chłodnicą. Zbiorniczek jest połączony z chłodnicą dołem za pomocą oringa. Jak odpowietrzasz układ płyn wylewa się z odpowietrznika miedzy zbiorniczek a obudowę chłodnicy i powoli systematycznie wycieka właśnie w miejscu które pokazałeś co wygląda na wyciek. Jak będziesz odpowietrzał to na około odpowietrznika połóż sobie szmatę aby płyn nie wlewał się właśnie miedzy zbiorniczek a chłodnice. Bron boże nie wyciągaj zbiorniczka z chłodnicy jak ktoś wyżej radził bo już tego szczelnie nie złożysz. Zrób tak jak pisałem obserwuj poziom płynu może Ci pokapać tak ze 2-3 dni i powinno być sucho.

 

 

ok dzięki wielkie za pomoc. Dostosuje się do twojej rady i zobaczymy jak to będzie. Czy to znaczy że podczas odpowietrzania normalne jest że oprócz z odpowietrznika też i z tej dziwnej dziurki na dole pojemnika będzie lecieć płyn?? Czy w dalszym czasie tzn po miesiącu jak będę próbować odpowietrzać układ nie powinien już lecieć płyn z tej dziurki pod pojemnikiem??

Opublikowano
Zostaw te dziurkę w spokoju za każdym razem jak będziesz odpowietrzał i dostanie się płyn pokazałem ci na zdjęciu to z tej dziurki będzie się wylewało,jak ci nie ubywa płynu to wszystko jest w porządku może za dużo masz płynu w zbiorniczku tu masz zaznaczony prawidłowy poziom płynu

http://images47.fotosik.pl/1406/ec972e9392f478eemed.jpg

Dokładnie. A niby po co masz za miesiąc odpowietrzać układ.

A tak przy okazji ja na zbiorniczku mam takie dwie kropki. Czy one oznaczają minimalny i maksymalny poziom płynu ?

Podejrzewam ze ta dziurka właśnie jest po to aby płyn który się nazbiera podczas odpowietrzania miedzy chłodnica a zbiorniczkiem wyrównawczym swobodnie sobie wyciekł i tu kolko się zamyka :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.