Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.

Odkręcałem rozpórke przy wymianie świec i ukreciłem 2 centralne śruby, tak sie zapiekły wręcz zardzewiały, pryskałem specyfikami kreciłem lewo prawo i sie ukręciły :duh:

2 boczne bez problemu poszły.

 

Co teraz?

Można zastąpić ja jakąś prostą poprzeczną czy nie ma takiej opcji?

Wiercić i gwintować?

 

Co polecacie?? :mad2:

 

Pzdr

Opublikowano

No przewidywałem własnie rozwiercenie i ponowne nagwintowanie :cry:

 

Ktoś jakieś pomysły ma jeszcze?

Opublikowano

Dobrze pisze. Możesz wymienić ten element jako całość http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=NA71&mospid=47754&btnr=41_1546&hg=41&fg=10 część numer 8

Ale pewnie rozwiercenie i nagwintowanie większym rozmiarem będzie tańsze (i chyba łatwiejsze). Z tego co się orientuję wymiana tej części jest bardzo czasochłonna.

 

Swoją drogą wiedziałem że śruby w E60 są generalnie z plasteliny ale nie myślałem że do tego stopnia ...

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Też sie zdziwiłem :mad2:

 

Gwint cały został a kapelusze w kluczu :|

 

No cóż w weekend musze wiercic i na nowo gwintować, myśle ze te 2 dni jazdy bez rozpórki nic nie uszkodzą.

 

Pozdrawiam!

Opublikowano

To jest z pewnością ta część - przynajmniej u mniej w 530i mocuje się do niej również wycieraczki. Wymiana czasochłonna i dostęp nieco skomplikowany - trzeba mieć dobre narzędzia i sprytne ręce żeby się dostać do "tylnych śrub". Wiem bo swego czasu rozpoznawałem temat.

 

A tak przy okazji -> dziwne to że zerwał się kapelusz - lipa straszna :) znajomy mechanik mówił że to są kiepskie śruby ale nigdy nie zerwał mu się gwint - najczęściej wycierały się torxy i śruby nie można było niczym odkręcić.

 

Jeśli chodzi o rozpórkę i samą jazdę - proponuję ostrożnie się poruszać. Auto nie ma swojej sztywności nadwozia i przy gwałtowniejszych ruchach kierownicą daje uczucie jakby koła skręcały pierwsze a dopiero za chwilę w jakimś interwale czasowym reszta karoserii (z rozpórką jest tzw. jednolite połączenie kierowcy/kierownicy/nadwozia/kół/podłoża).

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Wydaje mi się , że bez rozpórki przy mocnym wpadnięciu w dziurę możesz mieć sytuacje , że minimalnie odjedzie ci kielicch i zmieni sie geometria koła, także ja bym bez rozpórki sie tez nie ruszał
Opublikowano
słuchajcie, a nie da się nawiercić śruby, która została bez kapelusza małym wiertłem i zastosować wykrętaka może ruszy się, a jesli nie to jak wczesniej wspominaliście nawiercenie do rozmiaru śruby i nagwintowanie otworu w ostataeczności
Opublikowano

Prostszym i mniej pracochłonnym rozwiązaniem byłoby wykręcenie wy krętakiem urwanej śruby ,chyba że się nie da albo gwint wewnętrzny jest uszkodzony to pozostaje prze gwintować i dać nową śrubę.Jak urywają wam się te śruby to zanim wystąpi problem, spróbowałbym dać nowe twardsze,bardziej hartowane o ile gwint jest typowy.

Przy okazji mam pytanko-czy w każdej E60 były montowane te' rozpórki?

czy są wersje które z fabryki wychodziły bez tego gadżetu?

Pozdrawiam.

Opublikowano
W komisie widziałem E60 520d z 2007r. bez rozpórki więc ktoś wymontował a facet się upierał że taka wyszła z fabryki .Swoją drogą to kozacko wygląda ta rozpora. jeszcze klatka w kabinie by się przydała :D
Opublikowano

W piątek bede miał narzędzia do wykrecania "ukreconych" śrub :norty:

 

Wiec zobaczymy czy zda egzamin , bardzo fajne narzedzie btw.

Dam znać jak sie uporam, dzieki za wskazówki

 

Strzała! :cool2:

Opublikowano

Jak już mówimy o kozactwie i rozpórkach ;) to krótka anegdota. W momencie otwarcia granic z UE do PL napłynęła cała masa złomów które niemal za darmo były przywożone.

Pamiętam jednego z kolegów który sprowadził wtedy za 120 EUR (słownie: sto dwadzieścia) leciwe E34. Rdza i szpachla były wszędobylskie - wnętrze zmasakrowane, silnik rzygał olejem a zamiast rozpórki na kielichach były: dwa potężne mocowania i pomiędzy nimi stalowa lina o średnicy 1cm. Nie wiem czyj to był pomysł ale szczycił się tym że profesjonalnie ma usztywnione nadwozie a jego bolid prowadzi się jak po sznurku..... każdemu widzowi to prezentując jako "gwóźdź" programu.....

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Kolega z tą anegdotą troszke odbiegł od tematu, ale nie powiem że jest ciekawa :norty:

BTW. Jeśli chodzi o moje auto, jest PL i nie ma problemów ze szpachlą :8)

Po prostu rozpórka została za mocno przykrecona u partacza-mechanika gdyż potrzebowałem zmienić coś na cito ,a u siebie kanał miałem niedostępny.

Pozostaje tylko ufać sobie i wiedzieć co sie robi.

Po rozmowie z doświadczoną osobą w marce , powiedział mi że szybciej i łatwiej bedzie nawiercić i na nowo wkręcić odpowiednią śrubę.

Opublikowano
Z całym szacunkiem, ale bez rozporki ja bym nigdy się nie odważył jeździć.

Bo? - wczesniej rozporek nie bylo i wszyscy jezdzili- Rozporka byla zakladana przy sportowych aspektach- czy cos sie zmienilo???

Opublikowano
Bo? - wczesniej rozporek nie bylo i wszyscy jezdzili- Rozporka byla zakladana przy sportowych aspektach- czy cos sie zmienilo???

 

Zmieniło się. Choćby nawet tylko to, że auta wykonane są z innych materiałów o mniejszej sztywności (aluminium zamiast stali) czy też posiadają większą moc...

Wcześniej auta o charakterze sportowym = dzisiaj moc w seryjnych wozach. Dajmy na to E34 M5 miało niewiele więcej mocy aniżeli dzisiejsze 535i czy też 535d.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Prezesio dokładnie popieram.

W końcu cały przód u nas jest ze słabego aluminium przy wiekszej dziurze czy też gwałtownych zakretach moze narobić bałaganu i problemu...

 

Jutro rozkrecam dam znac po zabiegu,

Pozdrawiam! :cool2:

Opublikowano

Ehhh mam dosyć tej rzeźby z tą rozpórką...

Rozwierciłem i przy wykręcaniu pękł mi ten element który trzyma te 2 śruby.

Teraz pytanie czy to na 100% nr8 na schemacie ?

I czy ktoś posiada jakąs intrukcje demontażu tego ustrojstwa, lub wie jak to zrobić i sie podzieli.

Jutro musze zakupić część w ASO i zabrać sie za to ale nie wiem jak to rozkrecic za bardzom, wykrecilem kilka śrub i nic nie wychodzi :evil:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Prezesio dokładnie popieram.

W końcu cały przód u nas jest ze słabego aluminium przy wiekszej dziurze czy też gwałtownych zakretach moze narobić bałaganu i problemu...

 

 

Słabego aluminium?????? Audi, Jaguar itd robią całe auta z tego "słabego aluminum". :) Rozpórka usztywnia przednią część nadwozia i tyle. Auto po prostu lepiej się prowadzi, całe nadwozie mniej "pracuje" i wszystko w temacie. BMW stosowało w E60 przód z aluminium żeby lepiej wyważyć auto, ale jest to dość droga technologia więc nie zastosowali jej w całym aucie. Nie róbcie scen, bo bez rozpórki można normalnie jeździć i nic się nie stanie. Zresztą spójrzcie na tę rozpórkę. Prawie ją można na kolanie zgiąć. To nie jakaś mega gruba rura. :) Ostatnio do mojego mechanika przyjechał ktoś E60 i ta rozpórka latała luźno na śrubach, pewnie zrobił tak dziesiątki tys km i auto mu się nie złamało na pół. :)

Edytowane przez mmw

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.