Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, dzis zmienilem kolka na lato p:225/45/18 i t: 235/40/18 i zaczely sie problemy. W poprzednim sezonie latalem na 16 i bylo ok, w zimie na 15 i tez bylo spoko, a dzisiaj po zalozeniu nowego zestawu walcow (nowy zakup) zaczelo telepac kierownica przy 110 km/h. Kola wywazone sam wazylem (mam min. serwis opon), felgi proste oponki nie maja bicia. Ja stawiam na przekladnie, jak na poprzednich kolkach smigalem to przy wietrze bylo czuc jak auto delikatnie myszkuje po pasie. Poradzcie od czego zaczac, bylem na przegladzie w grudniu i szarpana byla... nic nie wykryto.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przerabiałem temat. U mnie wadliwe (fabrycznie nowe) opony. Przełożyłem tył/przód (na próbę, bo też różne rozmiary miałem) i jak ręką odjął. Opony do zwrotu i problem się rozwiązał.
Opublikowano
w poniedzialek wlasnie bede chcial na poczatek kola z tylu dac do przodu ale chyba nie obejdzie sie bez przekladania opon bo fele tyl mam 9J a przod 8J i IS rozne o 2mm
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też uważam, że to opona któraś. Miałem ten sam przypadek z Goodyearami F1. Prawie nowe opony a jedna miała wadę i między 100-120 km/h były wibracje. A tak już przy okazji, to masz zły rozmiar przednich opon, przez co wystąpiła Ci dość duża różnica w wysokości między kołami przednimi a tylnymi. Nie wiem czemu na przód też nie wrzuciłeś 235/40/18.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, dzis zmieniłem kolka na lato p:225/45/18 i t: 235/40/18

Nie za wcześnie na lato?

Też mam podobny rozmiar 225/45 i 245/40 R18 i wysokość kół(obwód) jest taka sama.

Sprawdź jeszcze raz opony i felgi.Jak nie to będą któreś tuleje gumowe w zawieszeniu.Przy takim profilu wszystkie dziury wytłumić musi zawieszenie,bo opona raczej nie ma możliwości.Wszelkie luzy w zawieszeniu wraz ze wzrostem rozmiaru kół są bardziej odczuwalne.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
wahacze mam raczej stosunkowo nowe (nie wiem czy maja 10k km) wiecz raczej ta pcja odpada, obwod opon jest rozny o jakies 10 mm wiec jest w porzadku
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem jak to wyliczyłeś ale się mylisz mocno. Różnica wysokości Twoich kól wynosi dokładnie (zakładając że jest ta sama głębokość bieżnika) 1,45 cm a obwodów 4,55 cm.
Opublikowano
Znajdz warsztat z wyważarką mobilną i dobrze wyważ koła. 100% sukces. Sprawdzone nie raz. Niech ci wyważa koła na aucie bez zdejmowania z piasty. Zobaczysz jaka bedzie róznica. Miałem to samo.
Opublikowano
sorki chlopaki dokonalem bledu w moich obliczeniach z tym obwodem, zgadza sie. Ponad 4 cm roznicy, dzisiaj zmiana opon, na przod pojda 235/40 a na tyl zaloze na probe 265/35... zobaczymy czy bicie ustanie. A tak przy okazji nie mam mozliwosci wywazenia kol na samochodzie u nasz w poblizu nikt nie dysponuje takim sprzetem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Nie masz 500 Nm pod pedałem więc w mojej opinii zupełnie wystarczą Ci opony na tyle takie jak na przodzie czyli 235 (seryjne E60 520d z znacznie większym momentem obrotowym niż u Ciebie ma opony 225). Do tego pamiętaj, że przy różnej szerokości opon na wzdłużnych nierównościach na jezdni czyli np koleinach auto będzie się prowadziło niefajnie, bo ranty opon nie będą szły tą samą linią, szczególnie, że będziesz miał dość niski profil a co za tym idzie bardzo sztywne opony, które nie będą się poddawały prawie w ogóle nierównościom na jezdni. No ale to tylko moje zdanie.. Edytowane przez mmw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Załóż jak niżej, a będziesz miał identyczną wysokość i obwód kół.

225/45 i 245/40 R18
ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Nie masz 500 Nm pod pedałem więc w mojej opinii zupełnie wystarczą Ci opony na tyle takie jak na przodzie czyli 235 (seryjne E60 520d z znacznie większym momentem obrotowym niż u Ciebie ma opony 225). Do tego pamiętaj, że przy różnej szerokości opon na wzdłużnych nierównościach na jezdni czyli np koleinach auto będzie się prowadziło niefajnie, bo ranty opon nie będą szły tą samą linią, szczególnie, że będziesz miał dość niski profil a co za tym idzie bardzo sztywne opony, które nie będą się poddawały prawie w ogóle nierównościom na jezdni. No ale to tylko moje zdanie..

 

kolego na Tych felgach z tylu nie moge zalozyc opon wezszych jak 235 a i tak juz sa za waskie bo felga ma 9 cali szrokosci, a 265 chce zalozyc na tyl na probe i te 235 na przod i zobacze moze to wina opon przednich ze bija ok 110 kmh. Zaraz sie biore do roboty wieczorem napisze o zachowaniu auto po zmianie i przewazeniu kolek.

 

 

 

I po sprawie... wsadzilem kolka przod na wywazarke i wyszlo szydlo z wora, oponki okazaly sie strzelone (ktores kordy prawdopodobnie poszly wewnatrz) i skakaly dosc "grubo". Potwierdzilo sie jedno... chinskie to dobre sa zupki i ryz a nie opony ;] teraz zalozylem dunlopy i jak na razie mam spokoj. Dzieki za pomoc.

 

Temat uwazam za zamkniety

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.